Gyorsasági taktikai játék – bolygónyi pontok várnak!

    2016.11.22.

    Taktika és a reflex – az űrcsempész nyeresége pillanatokon múlhat

    Ha valaha vágytál Han Solo és szőrős társa bőrébe, hát itt az alkalom! Az Űrcsempészek című játékban hamar kiderül, hogy nem elég a nagy mellény és a vagány duma: egy űrhajós dugárusnak gyorsnak is kell lennie, és kereskedők módjára kell kombináljon.

    Űrcsempészek

    A játék célja: minél több bolygót kiszolgálni a csempészáruval. Ahhoz, hogy jól tudjunk játszani az Űrcsempészekkel, ügyesen kell gazdálkodnunk erőforrásainkkal: energiával és négyféle áruval. Egy-egy űrszektor(kártya) különböző mennyiségű bolygót tartalmazhat, és egy-egy galaxis (azaz kör) annyi űrszektorból áll, ahányan éppen játszunk. Játékosok számától függően hat vagy nyolc galaxis vár ránk, és indulásként mindenkinek meghatározott számú áru és energia van a kezében. Ezeket kell a játék végéig beosztanunk.


    Alapjáték – ahány bolygó, annyi pont

    Körönként minden játékos kap a kezébe egy kerek űrszektorkártyát, majd egyszerre felfordítják azokat. És indul az őrület: fel kell mérjük, melyik kártya hány pontot ér, mennyi árut kell érte leszállítani, majd gyorsan dönteni, hány energiát ér ez nekünk. Majd ennek megfelelő értékű oldalára forgatva gyorsan rá kell rakni egyik licitkockánkat.

    Aztán a döntés súlya: elégedjünk meg ennyivel, és csapjunk le az egyik gyorsaságjelzőre? Vagy licitáljunk egy másik űrszektorra is a másik kockánkkal? Vagy inkább várjuk meg, hátha valaki felüllicitálja első választásunkat, és a második kockával licitáljuk rá arra?

    Cikáznak a fejünkben a gondolatunk, közben a megfelelő oldalára pörgetjük a kockákat, aztán sietve lerakjuk – miközben elhűlve tapasztaljuk, hogy valaki már megelőzött minket… Az ellenfél nagyobb értékű kockát tett oda. Nosza, mi legyen? Felüllicit? Vagy hagyjuk a yodába ezt a galaxist, és egy magas értékű gyorsaságjelzővel töltsük fel készletünket, hogy a következő körben már magasabb értékű licitet engedhessünk meg magunknak?

    Űrcsempészek

    Hiperűrugrás után értékelés

    Amint egy gyorsaságjelző maradt az asztal közepén, már nem tehet senki több licitet. Következik az értékelés: melyik korongon kinek a kockája mutat magasabb értéket. Izgalmas pillant, nem licitálták-e felül a mienkét, amíg a második űrszektort cserkésztük be, vagy gyorsaságjelzőre vadásztunk.

    Mentát legyen a talpán, aki a kapkodásban helyesen dönt! Nem licitáltunk-e a nagy sietségben magasabbra, mint amennyi energiajelzőnk van? Vagy nem néztük-e el, van-e olyan színű és mennyiségű áru a birtokunkban, amivel kiszolgálhattunk a szektor földönkívüli megrendelőit. Mert akkor hiába üvöltünk vuki-módra, az az űrszektor a mienk marad – de annyi pontot veszítünk, ahány bolygó van rajta.

    Taktika, gyors döntés, villámlicit

    Ha úgy gondolnánk, elég az, hogy jól osztjuk be áruinkat és energiajelzőinket, és a licitben is gyorsak vagyunk, tévedünk. A gyorsaságjelzőknek ugyanis nagy jelentősége van. Ha szemfüles vetélytársunk ugyanolyan értékű kockát tett a kiszemelt űrszektorra, mint mi, és ráadásul egy magasabb értékű kis lila korongra csapott le, mint mi, elhappolja előlünk azt az űrszektort.

    Ráadásul ahogy haladunk körről körre, készleteink fogynak, és a rossz döntés veszélye nagyobb eséllyel fenyeget minket. Nagy segítség, hogy annyi energiával és/vagy áruval tölthetjük fel készletünket, ahányas szám a gyorsaságjelzőn szerepel. Másrészt a kombinálást könnyíti, hogy nem vagyunk kötelesek minden ügyfélnek szállítani, szektoronként egy űrhajót kihagyhatunk a terítésből.

    Ugyanakkor azzal is kell számoljunk, hogy az utolsó kör végére a kezünkben maradó energiajelzők és árukockák is mínuszpontokat jelentenek az értékeléskor. Ha elég gyorsak vagyunk, ezen is javíthatunk, a gyorsaságjelzők között ugyanis van egy -1 értékű is, azaz készletünk feltöltése helyett dönthetünk úgy, hogy leadunk egy árut vagy energiajelzőt.

    Űrcsempészek

    A végtelenbe, és tovább!

    Gyakorlott csempészeknek a játék további lehetőségeket is rejt. A hat karakterlapot megfordítva két különböző színű bolygót és űrhajót találunk.

    A „kedvenc bolygóknak” azon kártyáknál van jelentősége, ahol űrállomás is látható. Ilyenkor csak olyan színű bolygók után kapunk pontot, amilyenek szerepelnek a karakterlapon. A „kedvenc űrhajók” esetén további három vagy hat pontot szerezhetünk, ha egyik vagy másik, a karakterlapon szereplő színű űrhajóból a legtöbbet szolgáltuk ki a begyűjtött űrszektorokban. Ezen felül még egy ügyességi nehezítés is szerepel a szabályok között.

    Űrcsempészek

    Nincs benne fekete lyuk, mégis beszippanthat…

    Az Űrcsempészek egy nagyon jól sikerült, pergő menetű játék. A kapkodás ellenére komoly taktikázás kell ahhoz, hogy nyerjünk. Saját tapasztalatom az, hogy a játék az első pár alkalommal teljes zűrzavar. Na nem az asztalon, hanem a fejekben! Pár játék után aztán letisztul, mire érdemes illetve kell figyelni, és onnantól az adrenalin-interneuron kombináció teljes függőséget okoz!

    Tíbaláj


    Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
    Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
    Belépés