Leírás
Ókori hősként kell megtalálnod és legyőznöd a mítoszok szörnyeit – kalandozz és kockáztass! A birodalom bajnoka magyar fejlesztésű, szép társasjáték. A játékosok egy-egy ókori nép harcosaként kalandoznak, történetekbe keverednek, és keresik a szörnyet, ami fenyegeti a világot. De csak az lehet a birodalom bajnoka, aki végül le is győzi...
Vélemények
Értékeld a játékot!
2018. 05. 22.
Veni, vidi, vici
Nagyon hangulatos és szép történetmesélős társas. Izgalamas jól megírt kártyák, szép dízájn, egyszerű szabályok. Nagyon hosszú amire csak rátesz egy lapáttal az egyedi és érdekes csak nagyon időhúzó harcrendszer. A játékosok között sajnos nincs interakció amin a sorsjelző kìvánna javítani de inkább érződik alibizésnek. De ezeken kivül bátran ajánlható a téma szerelmeseinek és KJK rajongóknak.
Nagyon hangulatos és szép történetmesélős társas. Izgalamas jól megírt kártyák, szép dízájn, egyszerű szabályok. Nagyon hosszú amire csak rátesz egy lapáttal az egyedi és érdekes csak nagyon időhúzó harcrendszer. A játékosok között sajnos nincs interakció amin a sorsjelző kìvánna javítani de inkább érződik alibizésnek. De ezeken kivül bátran ajánlható a téma szerelmeseinek és KJK rajongóknak.
2018. 02. 14.
Egy kiváló fantasy játék, kötelező mindenkinek, aki rajong az ókori mítológiáért
Karácsonyra kaptam, azóta jó pár partit lejátszottunk. A történetkártyák nagyon könnyen beszippantják az embert a világba, amit honfitársaink kitaláltak, megalkottak. A karakterek grafikai dijáznja, a mítológiai lényeké pedig méginkább gyönyörű.
A játékmenet viszonylag ismétlődő. Indulj el a szentélybe, közben fejlődj, ha kell harcolj, ezután ismételd az előzőket, amíg elég erős nem vagy ahhoz, hogy legyőzd a szörnyed, ha kiderítetted hol rejtőzik.
A harc lassú, nagyon, így amennyiben 4-en játszátok (valójában 5 játékossal is működik és minden megvan hozzá a játékban, hogy egyszerre 5-en játszatok) nagyon eltud húzódni egy-egy party. Ezáltal a játék legnagyobb gyengepontja maga a harc, ami az esetek 70 %-ban úgy ér véget, hogy elfogynak a harcikörök (a harcok meghatározott számú körökre vannak osztva, ha ezek végére értek, vége a harcnak).
Ettől függetlenül tudom ajánlani, de nem ez lesz a legtöbbet forgatott társasjáték.
Karácsonyra kaptam, azóta jó pár partit lejátszottunk. A történetkártyák nagyon könnyen beszippantják az embert a világba, amit honfitársaink kitaláltak, megalkottak. A karakterek grafikai dijáznja, a mítológiai lényeké pedig méginkább gyönyörű.
A játékmenet viszonylag ismétlődő. Indulj el a szentélybe, közben fejlődj, ha kell harcolj, ezután ismételd az előzőket, amíg elég erős nem vagy ahhoz, hogy legyőzd a szörnyed, ha kiderítetted hol rejtőzik.
A harc lassú, nagyon, így amennyiben 4-en játszátok (valójában 5 játékossal is működik és minden megvan hozzá a játékban, hogy egyszerre 5-en játszatok) nagyon eltud húzódni egy-egy party. Ezáltal a játék legnagyobb gyengepontja maga a harc, ami az esetek 70 %-ban úgy ér véget, hogy elfogynak a harcikörök (a harcok meghatározott számú körökre vannak osztva, ha ezek végére értek, vége a harcnak).
Ettől függetlenül tudom ajánlani, de nem ez lesz a legtöbbet forgatott társasjáték.
2017. 09. 23.
Remek fantasy-mitológiai téma a KJK könyvek hangulatában, interakció nélkül.
A KJK könyvek hangulata nagyon érződik a játékon. Remek a fantasy-mitológiai téma és nagyon szép a grafika is. A harcrendszer kicsit elhúzza a játékidőt és kevés ill. szinte semmi interakció nincs a játékosok között. Ennek ellenére a téma kedvelőinek szívből ajánlom, nálunk is sokszor előkerül.
A KJK könyvek hangulata nagyon érződik a játékon. Remek a fantasy-mitológiai téma és nagyon szép a grafika is. A harcrendszer kicsit elhúzza a játékidőt és kevés ill. szinte semmi interakció nincs a játékosok között. Ennek ellenére a téma kedvelőinek szívből ajánlom, nálunk is sokszor előkerül.
2017. 04. 06.
Egy magyar remekmű
Igazán hozza a lapozgatós könyvek hangulatát. Ráadásul magyar fejlesztőktől. Remélem lesz folytatás, kiegészítős vagy valami hasonló. Nagyon hangulatos fantasy játék. Egyik örök kedvenc marad. Külön plusz, hogy volt szerencsém a készítőkkel is találkozni, kipróbálni a játékot. :)
Igazán hozza a lapozgatós könyvek hangulatát. Ráadásul magyar fejlesztőktől. Remélem lesz folytatás, kiegészítős vagy valami hasonló. Nagyon hangulatos fantasy játék. Egyik örök kedvenc marad. Külön plusz, hogy volt szerencsém a készítőkkel is találkozni, kipróbálni a játékot. :)
2016. 11. 17.
Le a kalappal.....
Gyönyörű grafika, jól kitalált történet, és rengeteg munka van ebben a játékban. Viszont a végeredmény mindenképpen pozitív, hiszen nagyon jó szórakozást nyújt. Ilyen típusú játékom nem volt még eleddig, de meglepetés lett. Végig izgalmas, és a ami a legfőbb, hogy a játék végéig nyílt a győztes kiléte, nem lehet nagy hátrányt összeszedni az elején-közepém. Kiegyensúlyozott karakterek. Minden dicséret a készítőknek.
Gyönyörű grafika, jól kitalált történet, és rengeteg munka van ebben a játékban. Viszont a végeredmény mindenképpen pozitív, hiszen nagyon jó szórakozást nyújt. Ilyen típusú játékom nem volt még eleddig, de meglepetés lett. Végig izgalmas, és a ami a legfőbb, hogy a játék végéig nyílt a győztes kiléte, nem lehet nagy hátrányt összeszedni az elején-közepém. Kiegyensúlyozott karakterek. Minden dicséret a készítőknek.
2016. 05. 29.
A társaság kedvence
Nagyon könnyű és érthető a szabálykönyv, nagyon szépek a rajzok és sokszor újra játszunk vele :) Remek játék
Nagyon könnyű és érthető a szabálykönyv, nagyon szépek a rajzok és sokszor újra játszunk vele :) Remek játék
2016. 04. 17.
This is Sparta!!!
A KJK könyvek „szerelemeseként” érdeklődéssel követtem a játék megjelenésével kapcsolatos folyamatos FB híradásokat és vártam a kiadását is. Az előzetesen bemutatott grafika eleve megfogott, egyszerűen imádom. Plusz nehéz objektíven írni bármit is erről a társasról, amikor még a megjelenése előtt a helyi klub tagjaként felvettem Paliékkal a kapcsolatot és azonnal igent mondtak azon kérésemre, hogy elutazzanak hozzánk több száz kilométer távolságra és hivatalos megjelenése előtt bemutassák nekünk a játékot.
Röviden a játék arról szól, hogy kiválasztottakat alakítunk, akik a játék folyamán folyamatosan kalandozva, fejlődve eljuthatnak egy mitikus fenevad fészkéhez, majd legyőzve azt hőssé vállnak és beírhatják nevüket az örökké való bajnokok listájára. De csak egyetlen egy maradhat, így egymással és az idővel is versengenek játékosaink.
Mit sem érnek a kalandok fegyverforgatás nélkül, így a harc is fontos szerepet játszik a karakterek fejlődésében. Azért is emelném ki ezt a részt, mivel a játék számomra egyik legélvezetesebb (néha legátkozottabb) mechanikájáról beszélünk. Speciális harci kártyák felhasználása kombinálódik kockadobással. Itt megmutatkozhat egy kezdő és egy tapasztaltabb játékos közötti különbség (simán „legyalultam” párszor a játékostárs hősét, mire szegény rájött, hogyan lehet hatékonyabban használni a lapokat, mire figyeljen és jé, van olyan kártya, amivel dobás nélkül övé a kezdeményezés). Bár elsőre csak szerencse alapúnak tűnik, nagyon fontos a nálad lévő kártyák felhasználási sorrendje és természetesen a kezdeményezés megszerzése (elsőre nem is gondolnád, de ezt a tulajdonságodat a legfontosabb fejlesztened), egy-egy kártyával annak magadhoz ragadása.
+ + magyar nyelvű (honlapon elérhető már egy GYIK is, érdemes átolvasni)
+ + grafika
+ sors sáv
+ rövidebb variáns
+ háttér kidolgozottsága: földrajzi nevek, térkép, latin idézetek a kártyákon (egyik játékostársam odavolt az idézetekért)
+ / - harcrendszer: kinek bejön, kinek nem (azt azért hozzátenném, hogy a Drakula Dühe társas mintájára jobb lett volna egy fehér és egy fekete dobókocka a játékhoz a két fehér helyett)
+ / - dobókocka használata (egyszer neked kedvez, máskor másnak, sőt lehet, hogy egy játékon belül csak rosszat dobsz, ami miatt esélytelen leszel a győzelemre)
+ / - 4 fővel elég hosszú a játék (természetesen ez valakinek nem gond)
- kivitelezés: doboz minősége. A beltartalom tárolására jobb lett volna egy kisebb kialakítású és más méretezésű doboz (bár lehet, hogy jönnek sorra a kiegek és kell a hely :) – mert rendesen „lötyög” benne.
??? újrajátszhatóság. Egy-egy játék 20-25 kör alatt befejeződik, amely alatt a 75 történetkártya kisebb-nagyobb része előkerül. Valószínűleg folyamatos 10 játék után már sok újdonság nem ér. Negyedévente egy-két játékkal tervezve nincs gond.
Kiegészítő: még nincs tervezve, de ki tudja? :D
A KJK könyvek „szerelemeseként” érdeklődéssel követtem a játék megjelenésével kapcsolatos folyamatos FB híradásokat és vártam a kiadását is. Az előzetesen bemutatott grafika eleve megfogott, egyszerűen imádom. Plusz nehéz objektíven írni bármit is erről a társasról, amikor még a megjelenése előtt a helyi klub tagjaként felvettem Paliékkal a kapcsolatot és azonnal igent mondtak azon kérésemre, hogy elutazzanak hozzánk több száz kilométer távolságra és hivatalos megjelenése előtt bemutassák nekünk a játékot.
Röviden a játék arról szól, hogy kiválasztottakat alakítunk, akik a játék folyamán folyamatosan kalandozva, fejlődve eljuthatnak egy mitikus fenevad fészkéhez, majd legyőzve azt hőssé vállnak és beírhatják nevüket az örökké való bajnokok listájára. De csak egyetlen egy maradhat, így egymással és az idővel is versengenek játékosaink.
Mit sem érnek a kalandok fegyverforgatás nélkül, így a harc is fontos szerepet játszik a karakterek fejlődésében. Azért is emelném ki ezt a részt, mivel a játék számomra egyik legélvezetesebb (néha legátkozottabb) mechanikájáról beszélünk. Speciális harci kártyák felhasználása kombinálódik kockadobással. Itt megmutatkozhat egy kezdő és egy tapasztaltabb játékos közötti különbség (simán „legyalultam” párszor a játékostárs hősét, mire szegény rájött, hogyan lehet hatékonyabban használni a lapokat, mire figyeljen és jé, van olyan kártya, amivel dobás nélkül övé a kezdeményezés). Bár elsőre csak szerencse alapúnak tűnik, nagyon fontos a nálad lévő kártyák felhasználási sorrendje és természetesen a kezdeményezés megszerzése (elsőre nem is gondolnád, de ezt a tulajdonságodat a legfontosabb fejlesztened), egy-egy kártyával annak magadhoz ragadása.
+ + magyar nyelvű (honlapon elérhető már egy GYIK is, érdemes átolvasni)
+ + grafika
+ sors sáv
+ rövidebb variáns
+ háttér kidolgozottsága: földrajzi nevek, térkép, latin idézetek a kártyákon (egyik játékostársam odavolt az idézetekért)
+ / - harcrendszer: kinek bejön, kinek nem (azt azért hozzátenném, hogy a Drakula Dühe társas mintájára jobb lett volna egy fehér és egy fekete dobókocka a játékhoz a két fehér helyett)
+ / - dobókocka használata (egyszer neked kedvez, máskor másnak, sőt lehet, hogy egy játékon belül csak rosszat dobsz, ami miatt esélytelen leszel a győzelemre)
+ / - 4 fővel elég hosszú a játék (természetesen ez valakinek nem gond)
- kivitelezés: doboz minősége. A beltartalom tárolására jobb lett volna egy kisebb kialakítású és más méretezésű doboz (bár lehet, hogy jönnek sorra a kiegek és kell a hely :) – mert rendesen „lötyög” benne.
??? újrajátszhatóság. Egy-egy játék 20-25 kör alatt befejeződik, amely alatt a 75 történetkártya kisebb-nagyobb része előkerül. Valószínűleg folyamatos 10 játék után már sok újdonság nem ér. Negyedévente egy-két játékkal tervezve nincs gond.
Kiegészítő: még nincs tervezve, de ki tudja? :D
2016. 01. 08.
"Javaslom továbbá a Birodalom Bajnokának megvásárlását" - Marcus Portius Cato Gamer
Remek, hangulatos, választékos történetmesélő játék MAGYARUL.
Kell ennél több? Persze, hogy kell!
- Gyönyörű grafika is kell! - Pipa!
- Ötletes harcrendszer is kell! - Innovatív, egyszerű, a kockadobás és kártyák kijátszásának kombinálásával vezérelt harc - Pipa!
- Változatos, egyedi karakterek! - 2x5 karakter egyedi tulajdonságokkal - Pipa!
- Interakció kell! - a játékosok nem csak az NPC-k szerepét veszik át harc közben, de a sorssáv egy bizonyos pontjára jutva befolyásolhatják a társaikra váró kalandok folyamát -Pipa!
És a sor tovább folytatható. A történetkártyák nagy részén az eseményekhez illeszkedő latin idézetek is színesítik a játékot. Várjuk a kiegészítőt további szörnyekkel, tárgyakkal, karakterekkel! :)
Remek, hangulatos, választékos történetmesélő játék MAGYARUL.
Kell ennél több? Persze, hogy kell!
- Gyönyörű grafika is kell! - Pipa!
- Ötletes harcrendszer is kell! - Innovatív, egyszerű, a kockadobás és kártyák kijátszásának kombinálásával vezérelt harc - Pipa!
- Változatos, egyedi karakterek! - 2x5 karakter egyedi tulajdonságokkal - Pipa!
- Interakció kell! - a játékosok nem csak az NPC-k szerepét veszik át harc közben, de a sorssáv egy bizonyos pontjára jutva befolyásolhatják a társaikra váró kalandok folyamát -Pipa!
És a sor tovább folytatható. A történetkártyák nagy részén az eseményekhez illeszkedő latin idézetek is színesítik a játékot. Várjuk a kiegészítőt további szörnyekkel, tárgyakkal, karakterekkel! :)
2016. 01. 07.
A KJK hamvaiból újjászületett táblás játék
Igazán ötletes, jó játék, ahol a játékosok egymással "versenyt futva" próbálják megtalálni a legendás szörnyet, amit legyőzve a Birodalom Bajnokává válhatnak.
Persze ez nem olyan egyszerű, hiszen a szörny bárhol lehet, ezért a hősöknek meg kell látogatniuk az ismert világ szentélyeit, ahol információkat szerezhetnek a legendás lény hollétével kapcsolatban. Miközben a világot járják, különféle kalandokban vehetnek részt, ezáltal tapasztalatot gyűjtenek és a képességeik is fejlődhetnek, amikre nagy szükségük lesz a végső csata folyamán.
Aki már olvasott KJK (Kaland, Játék, Kockázat) könyveket, annak ismerős lehet a játék egyik innovatív eleme: a kalandkártyák. A térképen történő mozgásunk során kalandkártyákat fogunk húzni, amiken rövid történetek, események leírását találjuk. Ezeknek a kimenetelét többnyire kockadobás fogja eldönteni, de hangulatfokozó hatásuk óriási, rengeteget segítenek abban, hogy a játékos minél inkább beleélje magát a játékba.
A játék harcrendszere is említést érdemel, kockát, és kártyát is használ, bár a kocka csak a kezdeményezés eldöntésére szolgál, így jelentősége csekély. A kártyás rész kifejezetten izgalmas. A kártyákkal tudjuk meghatározni, hogy a támadásunk mely testrészre irányul (törzs, láb, kéz, stb.), az ellenfélnek pedig ugyanolyan típusú kártyával kell védenie, különben megsérül. Ugyan minden kártyát ki lehet játszani támadás vagy védekezés során, de vannak kártyák, amik hasznosabbak mondjuk védekezés során, mert például ha azzal védünk, akkor a következő körben kockadobás nélkül megkapjuk a kezdeményezést. Itt említeném meg, hogy a játékban nincs direkt konfliktus a játékosok között, a hősök sosem támadhatják meg egymást, de ha a kalandkártyák hatására a játékosok közül valaki csatába bonyolódik, akkor a tőle jobbra ülő játékos fogja az ellenfelét alakítani, ő dobja majd a kezdeményezést, játssza ki a harci kártyákat, stb. Ezáltal a játékosok a másik játékos körébe is be vannak vonva, így a körök közti holtidő is érdekesebben telik.
A játék kivitelezése jó, a rajzok szépek, a felhasznált anyagok minőségiek. Összességében egy ötletes, és a hazai piacon merésznek számító játék a Birodalom Bajnoka, amit jó szívvel ajánlok mindenkinek, aki egy fantasy játékot keres, és szerette a KJK könyvek hangulatát.
Igazán ötletes, jó játék, ahol a játékosok egymással "versenyt futva" próbálják megtalálni a legendás szörnyet, amit legyőzve a Birodalom Bajnokává válhatnak.
Persze ez nem olyan egyszerű, hiszen a szörny bárhol lehet, ezért a hősöknek meg kell látogatniuk az ismert világ szentélyeit, ahol információkat szerezhetnek a legendás lény hollétével kapcsolatban. Miközben a világot járják, különféle kalandokban vehetnek részt, ezáltal tapasztalatot gyűjtenek és a képességeik is fejlődhetnek, amikre nagy szükségük lesz a végső csata folyamán.
Aki már olvasott KJK (Kaland, Játék, Kockázat) könyveket, annak ismerős lehet a játék egyik innovatív eleme: a kalandkártyák. A térképen történő mozgásunk során kalandkártyákat fogunk húzni, amiken rövid történetek, események leírását találjuk. Ezeknek a kimenetelét többnyire kockadobás fogja eldönteni, de hangulatfokozó hatásuk óriási, rengeteget segítenek abban, hogy a játékos minél inkább beleélje magát a játékba.
A játék harcrendszere is említést érdemel, kockát, és kártyát is használ, bár a kocka csak a kezdeményezés eldöntésére szolgál, így jelentősége csekély. A kártyás rész kifejezetten izgalmas. A kártyákkal tudjuk meghatározni, hogy a támadásunk mely testrészre irányul (törzs, láb, kéz, stb.), az ellenfélnek pedig ugyanolyan típusú kártyával kell védenie, különben megsérül. Ugyan minden kártyát ki lehet játszani támadás vagy védekezés során, de vannak kártyák, amik hasznosabbak mondjuk védekezés során, mert például ha azzal védünk, akkor a következő körben kockadobás nélkül megkapjuk a kezdeményezést. Itt említeném meg, hogy a játékban nincs direkt konfliktus a játékosok között, a hősök sosem támadhatják meg egymást, de ha a kalandkártyák hatására a játékosok közül valaki csatába bonyolódik, akkor a tőle jobbra ülő játékos fogja az ellenfelét alakítani, ő dobja majd a kezdeményezést, játssza ki a harci kártyákat, stb. Ezáltal a játékosok a másik játékos körébe is be vannak vonva, így a körök közti holtidő is érdekesebben telik.
A játék kivitelezése jó, a rajzok szépek, a felhasznált anyagok minőségiek. Összességében egy ötletes, és a hazai piacon merésznek számító játék a Birodalom Bajnoka, amit jó szívvel ajánlok mindenkinek, aki egy fantasy játékot keres, és szerette a KJK könyvek hangulatát.