Álmodj velem!

Normál ár: 9 990 Ft

A Te árad: 9 490 Ft

Értékelés:  (5.0)
Rájön-e az álmodó, mit súgnak a fülébe az éjszakai hangok, és el tudja-e mondani, mit látott álmában?

Ebben a társasjátékban a játékosok egyike az álmodó szerepét ölti magára, míg a többiek álommanók,
tündérek és mumusok lesznek. Az álmodó szemét eltakarják, és csak a többiek látják, milyen képkártya
van a pakli tetején. Mindenki tesz egy utalást a képre: a mumusok célja, hogy megtévesszék az álmodót,
a tündéreké az, hogy segítsék, az álommanók pedig igyekeznek egyensúlyt teremteni. Az ügyes álmodó
történetbe is tudja foglalni, milyen képeket „látott álmában”. Magával ragadó és gyönyörű asszociációs
partijáték.

Kiben bízhatsz, aki nem költő, mégis álmot magyaráz?

Az álmodó fülébe mumusok és tündérek suttognak, míg az álommanók az egyensúly fenntartójának intrikus szerepében tetszelegnek. Milyen álom lesz ebből? Az Álmodj velem!-ben minden alkalommal más és más. Színes, lenyűgöző (és gyakran kifejezetten vicces)!

 
"Pam-bam-bam-bam-bam…
Mr. Sandman bring me a dream"

Középen egy stilizált ágy, amiben matrac helyett nagy adag gazdagon illusztrált, kissé szürreális kártya található. Az a kártya, amelyik legfelül van, vagyis épp látható, az lesz az éppen aktuális álomkép.

Minden körben más lesz az álmodó, aki felveszi az alvómaszkot, így kikapcsolva egy érzékszervet, de cserébe lelki szemei előtt mindjárt megannyi kép jelenik meg, a többiek ugyanis szavakkal kezdik majd bombázni.

A "többiek" alatt itt álomlényeket értek: a tündérek igyekeznek olyan szavakat mondani, amelyekből az álmodó rájön, hogy mi látható a kártyán. A mumusok olyan szavakat próbálnak mondani, amelyekkel félrevezetik az álmodót úgy, hogy közben figyelnek arra, hogy ezek a szavak lehetőleg ne lógjanak ki a többiek által mondottak közül, mert még a végén felismeri az álmodó, hogy milyen szerepet is öltöttek magukra, és onnantól nem hallgat rájuk. Szóval megy majd a porhintés is, és ha már (álom)porhintés, velünk lesz még az álommanó is, akinek az a célja, hogy az álmodó lehetőleg ugyanannyi képet ne találjon el, mint amennyit eltalált. Szóval ő hol segít, hol nem. Elvégre hol van az megírva, hogy az álommanó csak szép álmokat hozhat?

Az álmodó bármikor bemondhatja, hogy szerinte mi látható a képen (egy szó), és a kártya rögtön lekerül az ágyról (ha talált, akkor a világos, ha nem, akkor a sötét oldalra), és a következő kártya lesz az álom tárgya. Mindez addig folytatódik, míg a kétperces kis homokórában le nem pereg a homok (vagy álompor? nem törtük fel, nem tudhatjuk biztosan). Aztán pontozunk, majd új álmodó következik, és az álomlények szerepét is újraosztjuk (titkosan).


Álmodj Velem


Tűzoltó leszel s katona! Vadakat terelő juhász!… aztán az egészet vissza kell mondanod fejből

Bizony, az álmodónak igencsak meg kell dolgoznia a pontjaiért, a pontozás ugyanis azzal kezdődik, hogy mielőtt a maszkot levenné, el kell sorolnia, mi minden szerepelt az álmában. Ha sikerül legalább azokat elmondania, amik helyes tippek voltak, azzal két bónuszpontot szerezhet, a helyes tippjein túl, amit egyébként úgy is értelmezhetünk, hogy a tündérekkel közös csapatmunka eredménye.

Ezen kívül persze az álomlények is kapnak pontokat, de ebbe most nem mennék bele részletesebben. A játéknak ez a része nem azért érdekes, mert a pontok ilyenkor kerülnek kiosztásra, hanem mert ezek az álmok jellemzően viccesek. A feladat ugyanis nem is pontosan az, hogy felsorolja a kulcsszavakat, hanem hogy elmesélje az álmot. Vagyis alkosson egy egybefüggő történetet kutyával, kávéval, szoknyával, napfogyatkozással és traktorral - na, ez a rész tiszta Sztorikocka, csak az benne a speciális, hogy mindezeket a dolgokat a lelki szemeinkkel láttuk, ergo, ahhoz, hogy megjegyezzük őket, nem árt, ha már az elején elkezdjük magunkban fűzni a sztoriszemeket a fantáziadamilra.


Álmodj Velem


Könnyű álmot hozzon az éjanak a többiek

És mi az, ami még rátesz a partihangulatra? A belsős poénok. Amikor egy ismerősöd egyetlen szavából pontosan tudod, hogy mi van a kártyán.
Az egész ettől függetlenül is működik úgy, ahogy van. Ha mumus vagy, izgulsz, hogy minél többet bukjon az álmodó, ha tündér, akkor azon, hogy eltalálja. Ha álommanó, akkor eleinte lazítás van, aztán meg hol ennek az oldalnak szurkolsz (és segítesz), hol a másiknak, és mivel sok pontot ér neked, ha egyenlően vannak az eltalált és az el nem talált lapok, nem fogod félvállról venni az utolsó 20 másodpercet. :)
Az álmodás pedig baromi érdekes, ha valaki vizuális típus (biztos akkor is, ha nem az, de én az élménynek ezt az oldalát ismerem). Ahogy hallgatom a szavakat, amiket a többiek mondanak, azok elkezdenek megjelenni előttem, és mivel egyfajta közös metszéspontot keresek, néha elkezdenek összefolyni, ami egészen szürreális kreatúrákat teremt a fejemben - főleg, ha az álomlények kreatívak.

Woland

Értékelések átlaga 


(5.0)

Közönségdíjak

Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

100% (4)
Rendezés:
Eddig összesen 4 értékelés
Klassz

Zoltán | 2018. november 11.

Aki szereti a Dixitet, annak ez is kötelező darab. Gyönyörű képek, tetszetős doboz. A játékélmény pörgősebb, mi egy kis szabálymódosítással lassítottunk is rajta.
Dixit kettő

Mátyás | 2018. november 11.

Akinek tetszett a Dixit annak kötelező az Álmodj velem!. Imádjuk, a rajzok fantasztikus, elképesztő hangulatot tud teremteni mellé a kis ágy, benne a kártyákkal, mikor az álmodó felveszi a maszkot és probálja utána visszaidézni magát az álmot és hogy milyen sztorival meséli el az egészet, egyszeráen zseniális, szórakoztató, csalódás kizárva!
Zseniális, rejtett szerepes asszociációs partijáték nagyobb társaságnak is!

Adim | 2018. október 15.

Az Álmodj velem egy rejtett szerepes asszociációs partijáték, melyben a játékosok a szerepüknek megfelelően fogják segíteni vagy hátráltatni az álmodót abban, hogy minél több álomkártyát találjon ki. A játékosok sorban, egymás után mondanak egyszavas jellemzőket az épp aktuális kártyán látható szóra, és ezt addig teszik, míg a szemkötővel ellátott álmodó ki nem mond tippként egy szót. Ekkor aszerint kerül a kártya az ágyikó (igen, vagy a játékban egy paklitartó ágyikó is!!) egyik vagy másik oldalára, hogy az Álmodó az adott szót mondta-e ki. A játék minden játékos számára tartogat kihívást. A mumusnak úgy kell félrevezetnie az álmodót, hogy az ne jöjjön rá, hogy ki igyekszik átverni. Az álommanónak egyensúlyra kell törekednie a kitalált és nem kitalált kártyák között - így nincs könnyű dolga, mert néha segítenie, néha hátráltatnia kell az álmodót. Az álmodónak pedig amellett, hogy minél több kártyák kell kitalálnia, rá kell jönnie, kiben bízhat, és kinek ne higgyen. Egy kör viszont két perc alatt leszalad, akárcsak az idő jelölésére szolgáló homokóra homokszemei, így gyorsan cserélődnek a szerepek, hogy mindenki átélhessen minden variációt a titkos szerepek közül. A játék addig tart, míg mindenki nem volt egyszer álmodó, és a legtöbb pontot szerző játékos győz. De... ez az a játék, amiben gyakran nem is az a lényeg, hogy kinek mennyi pontja van, hanem az újabb, és újabb partik, egészen, míg ránk nem esteledik. És még annál is tovább... :)
Álom szép rajzok!

Tony | 2018. június 28.

Hát bármennyire is új a játék, meglepő, hogy én leszek az első, aki ír róla pár sort.
A játék szabályzata hihetetlenül egyszerű, könnyen és gyorsan megtanítható akárkinek, viszont eddig egy ember kivételével mindenki élvezte aki eddig játszott a kis csapatunkkal! A gyönyörű szép ábrák azonban ne tévesszenek meg senkit! Ellentétben a Dixittel és a Myteriummal, a rajzoknak semmi szerepük nincsen, csupán esztétikai értékük van. Viszont az hatalmas! Ugyanis gyönyörű, kreatív, látványos grafikák szerepelnek a kártyákon! Már csak ezek miatt is érdemes megvenni a játékot, mert szemkápráztató némelyik alkotás! Szóval megvan a létjogosultsága a dolognak. Én csak ajánlani tudom ezt a játékot!

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

Sajnos ehhez a játékhoz nincsen letölthető játékszabályunk.