Avalon

    Normál ár: 4 990 Ft

    A Te árad: 4 741 Ft

    Értékelés:  (4.7)
    Titkos szerepek, árulás, ármány és megtévesztés egy klasszikussá érett partijátékban.
    A játékosok között titkos szerepkártyákat osztunk szét, eszerint valakivagy Artúr király hű lovagja, segítője lesz, vagy Mordred áskálódó csatlósa. A játékosok közül csak néhányan ismerik egymás kilétét, ők pedig hiába is árulnák el azt. A jó erőinek kifogástalanul kell következtetniük, ha helyt akarnak állni küldetéseik során, a gonosznak pedig ügyesen összejátszania, ha el akarják őket buktatni. A játék változatosságát az Artúr-mondakörből jól ismert karakterek speciális képességei is garantálják.Izgalmas dedukciós kártyajáték Arthur király udvarában! A játékosok csapatokat alkotnak, ám nem lehet tudni, hogy ki áll a jók oldalán, és ki segíti a gonoszokat. Rá kell jönnünk, kiben bízhatunk meg, és ki az, aki az életünkre tör.

    "De… én bíztam benned"

    Erre a mondatra talán minden normális élethelyzetben feszült csend, drámai kitörés vagy egy kínos beszélgetés a válasz. Ha egyAvalon-parti után hangzik el (márpedig van, hogy elhangzik), akkor hahotaorkán - és az is felszabadultan nevet, aki bízott - igen, tényleg.

     

    A lovagok, akik azt mondják: "NI"… illetve mondanak mindenfélét

    Az alapjátékban a jók oldalán Arthur hűséges lovagjai, a gonoszok oldalán Mordred bérencei, köztük egy orgyilkos jelennek meg. Ezeket a szerepeket a játék elején, titkosan osztjuk ki.

    A jók egyike, Merlin tudni fogja, kik a gonoszok. A gonoszok tudni fognak egymásról, de fogalmuk sem lesz, ki Merlin. A többiek senkiről nem tudnak semmit.

    Minden fordulóban lesz egy vezető, aki kijelöl néhány embert, hogy teljesítsenek egy küldetést. Csakhogy az így kiválasztott csapatot le lehet szavazni. Ha ez zsinórban ötször megtörténik, győznek a gonoszok. Ha végre elindulnak, még mindig meg lehet hiúsítani a küldetést: a küldetésen részt vevő gonoszok ugyanis egy balsikerkártyával szabotálhatják azt. Ha három küldetést elgáncsolnak, már győztek is. De ha lebuknak, akkor bizony ki lesznek hagyva a küldetésekből, le lesznek szavazva, és a jók behúzhatnak 3 küldetést - és győzhetnek. Hacsak…
    Hacsak Merlin, aki ugye tudja, kik a gonoszok, nem próbálja túl feltűnően rávezetni csapattársait , kiktől kell óvakodni. Mert ha a gonoszok kiszagolják, akkor hiába sikeresek a küldetések, az orgyilkosuk megöli - azaz megnevezi - Merlint, és mégiscsak ők győznek…

    Avalon

     

    "Ha ő... ugyanannyit nyom, mint egy kacsa... Na? Akkor fából van... Következésképpen? Boszorkány!"

    Ok, de mitől annyira jó ez a játék? Attól, ami két küldetés között történik: A Vádaskodás, győzködés és érvelés. Sunyi lapítás és harsány jelenlét. A jóknak résen kell lenniük, rá kell jönniük, kiket nem szabad küldetésre hívni. A gonoszoknak pedig jókor kell szabotálniuk, nehogy lebukjanak.

    Egyszerre meg kell győznünk a többieket arról, amit gondolunk, és arról is, hogy jól gondoljuk, de főleg, hogy bennünk bízhat. Ez úgy megy a legkönnyebben, ha egymást vádoljuk, és ilyenkor aztán egészen izgalmas logikai csavarokon csúszdázhatunk, sőt hullámvasutazhatunk, mert annyiféleképpen lehet ezt csinálni.

    Lehet hideg logikával - a jóknak nem áll érdekükben hazudni, persze míg jóként nem tudom valakiről, hogy ő is jó, akár gondolhatom azt is, hogy hazudik… így főleg egy-két kör után tudjuk majd egymást érdemben győzködni, kikezdhetetlen logikával. Itt a gonoszok vagy ezt a logikát kezdik ki, vagy belekapaszkodnak valami látványos baklövésbe, rosszul elejtett szóba, nézésbe, és igyekeznek gyanút kelteni. Lehet itt jó retorikával nyerni, ügyes színészkedéssel, jó logikával vagy egyszerű zűrzavarkeltéssel. A legjobb, ha magunk mellé állítunk valakit, akivel igazán sikerül elhitetni, hogy az van, amit mondunk… A jók pedig ugyanúgy százféleképpen hathatnak egymásra. Lánglelkű szónoklatok, néhol kétségbeesett győzködések és végtelen, izgalmas szócsaták színterévé válik ilyenkor a játéktér.

    Ezt a játékot egyébként érdemes nem szótlan játékosokkal játszani, mert bizony a hangsúly egymás gondolatainak kifürkészésén és a vitákon lesz. Olyannyira, hogy ha azAvalontfejlesztő játékként tartanánk számon, egyértelműen azt mondanám: a dedukciós és a retorikai készséget fejleszti.

    Avalon

     

    "Egy kis nőcske a vízi revüből"


    A játék persze nem csak ebben a változatban játszható (bár így sem lehet ráunni), hanem különböző játékmódok, extra kiegészítések is várnak a dobozban, például néhány extra karakter, aki csavarint egyet-kettőt a játékmeneten: ott van például Percival (a jók oldalán), aki látja Merlint - és próbálja magára terelni a gyanút, hogy inkább őt orgyilkolják meg... Aztán ott van Morgana (a gonoszok oldalán), akit Percival Merlinnek lát, és így tovább. A különböző extra karakterek hol az egyik, hol a másik csapat dolgát nehezítik - tetszőleges kombinációkban lehet őket használni.

    Aztán ott van a Tó Hölgye, amivel egy játékos megtudhatja egy másik játékosról, hogy az melyik oldalhoz tartozik, majd ezt a képességet továbbadja annak, akit vizsgált. Így akár ellenőrizhetik is egymást, vagy csak az elképzeléseiket, bizonyos emberekről. Apró játékelem, de bőven hordoz magában taktikai lehetőséget.

    Avalon

    A história végére


    AzAvalonegy különleges kommunikációs társasjáték, amely, mint ilyen, természetesen függ a csapattól, akikkel játszunk, de természetéből adódóan dinamikus és feszes. Egy játék ritkán tart tovább fél-háromnegyed óránál, és ez az idő sosem telik eseménytelenül.

    Ezen túl van még egy izgalmas varázsa: az, hogy a játékosok átverik benne egymást. Ez egyfajta "rosszalkodás", és pontosan azt az élményt adja, hogy időnként mindenki szeretne egy kicsit a tilosban járni. Ezért azonosulunk könnyen a kalózfilmek hőseivel vagy akár az Ocean's Elevennel, Dr. House-zal stb. És itt lehet. Abból adódóan, hogy a játék elején felállítottunk egy keretet, az, hogy egymást csúfosan becsapjuk, közmegegyezésen alapul, így sosincs harag, büntetlenül lehet sumákolni gonoszokként és izzadva küzdeni jóként a csapatért meg persze Artúrért, a britek királyáért.

    Woland

    Értékelések átlaga 


    (4.7)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 9 Gyakorlott játékosoknak 7 Családdal 9 Partijátéknak 12
    75% (9)
    17% (2)
    8% (1)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 12)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    Családi játék

    Hajnalka | 2018. szeptember 25.

    Nagyon jó családi játék, főleg a téli estéken. A felnőtt gyerekeimnek vettem, és mindig jókat játszunk vele, hangulatossá teszi az összejöveteleket.
    Az egyik kedvenc játékunk

    Peti | 2018. július 11.

    A baráti társaságban örökké előkerülő klasszikus, a szabályok könnyen elmagyarázhatók, utána már lehet is kísérletezni a többiek átejtésével.
    Nekem tetszik

    Bálint | 2018. június 9.

    Nagyon jó hangulatú és élvezetes játék
    Cselszövés, konspiráció, emberismeret, pszichológia!

    László Botond | 2018. április 24.

    A cím magáért beszél, viccesen megszoktuk jegyezni, hogy "nem egy barátság erősítő játék", de persze pont az ellenkezőjét váltja ki végül: erősödik a barátság! Mindenkinek ajánlom!
    Családdal, barátokkal, ismeretlenekkel

    Fanni | 2018. március 27.

    Ez az a játék, ami bárkivel játszható bárhol. Pörgős viták, veszekedések, dráma, hisztéria, vidámság. Ebben minden benne van.
    Nagyszerű játék kis dobozban

    Ádám | 2018. március 26.

    Nagyon jó ár/érték arányú játék. Baráti összejövetelek nélkülözhetetlen kelléke, garantált a sok nevetés. Nem mindig kell óriási doboz egy jó játéknak, az Avalon kiváló példa erre. Apró de mégis sokszínű, és nagy létszámhoz is kiváló.
    Alapkészletbe való

    Gábor | 2018. február 22.

    Nagyon sokat játszottunk már vele, baráti és családi társaságban is megállja a helyét. Egy idő után 6-7 fő esetén már nem túl izgalmas, szóval igazán, akkor éri meg, ha egy nagyobb csapat össze gyűlik. 9-10 fővel ideális, ha minden extra karaktert bevetünk. Összességében jó szórakozás ezzel játszani. Ajánlott játék a részemről.
    Avalon

    Dávid | 2018. január 29.

    Hatan próbáltuk ki, szóval van még benne bőven felfedezni való (BGG szerint 7-8 fővel a legjobb). Elsőre sokan nem értették a szabályzatot, de ha részletesen átbeszélitek, kb. 10 perc után neki is állhattok, a játék nem a szabályok miatt lesz nehéz, hanem maga a játékmenet miatt. Nagyon oda kell figyelni, és összeszokott baráti társaságoknak is okozhat némi meglepetést, mert bárkiből világi hazudozót tud faragni percek alatt. Nagyon szórakoztató játék akár hosszútávon is, jó nézni, hogy az, aki az előző körben még gonosz volt, hogyan viselkedik, amikor a második körben már jófiút kell játszania. A nagy negatívuma (ami abszolút társaságfüggő lehet), az az, hogy nagyon össze tudja ugrasztani az embereket. Folyamatos vádaskodás, a feszültség gyorsan ki tudja kezdeni a csapatok idegeit és egy idő után ez akár átcsaphat személyeskedésbe is. Mi nagyon régóta ismerjük egymást, sokat játszottuk egymással, de még így is sokszor pattaniság feszültek az idegek és nagyon nehéz dolga volt a jók csapatának, mert mindenki profin nyomta a kamuzást. Összeszokott társaságnak ugyanúgy ajánlott, mint azoknak, akik most akarják jobban megismerni magukat. Szerintem jól viseli, ha italoztok mellette, 2-3 parti egymás után simán le fog menni, de egy idő után szerintem túl feszültté teszi a légkört. A kivitelezés igényes, csak sajnos a kártyák nem férnek bele egy védőbe se, így csak óvatosan! Az eredeti ára talán egy kicsit magas, de kedvezményesen már simán megéri. Több játékmódot tartalmaz, de szerintem a plusz karaktereken kívül nem túl sokat dobnak a játékon. Gyors, pörgős, feszültséggel, kiabálással, gyanúsítgatással teli játék az Avalon. Ha összegyűltök 6-an, 8-an és valaminek meg kell mentenie a házibulit, vagy egy szolid estén feldobnátok valamivel a társaságot, nagyon jó választás lehet.
    Partyjáték nagyoknak, sőt kicsiknek is

    Attila | 2018. január 13.

    Igazi parti játék, amely akár 10 fővel is játszható. Minél összeszokottabb a baráti társaság, annál jobban működik, hiszen nincs is jobb, mint a barátaidat vagy a szeretteidet árulással gyanúsítani :D Próbáltam idegenekkel is és ott is jól működött, sőt több kört játszottunk gyerekekkel is és nekik is nagyon bejött. További előny, hogy gyorsan tanítható. Ha pedig már nagyon belejöttetek az alapokba, akkor a plusz kártyák bevetésével teljesen átformálódik a játék, hiszen az alapjátékhoz tartozó plusz karakterek felérnek egy kiegészítővel is. Gyakori probléma és buktató az ilyen játékoknál, hogy van egy alfa ember (általában ez a társas tulajdonosa :D ) aki vezetni, parancsolgatni próbál, ennél a játéknál viszont nem ezt tapasztaltam, hiszen itt aztán tényleg nem lehet tudni ki melyik oldalon áll.
    Gyilkosozós

    Zsófi | 2017. december 19.

    Mi nagyon szeretjük a játékot, sok partyt játszottunk már vele! Többször egymás után is izgalmas, ugyanazzal a társasággal is, persze új közegben még jobb. Hasonlít kicsit a gyilkosozáshoz, jól kell tudni kamuzni, és nem árt az emberismeret hozzá. Egy hátránya, hogy könnyű összeveszni a játék közben.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!