Avalon

    Normál ár: 4 990 Ft

    A Te árad: 4 741 Ft

    Értékelés:  (4.5)
    Titkos szerepek, árulás, ármány és megtévesztés egy klasszikussá érett partijátékban.
    A játékosok között titkos szerepkártyákat osztunk szét, eszerint valakivagy Artúr király hű lovagja, segítője lesz, vagy Mordred áskálódó csatlósa. A játékosok közül csak néhányan ismerik egymás kilétét, ők pedig hiába is árulnák el azt. A jó erőinek kifogástalanul kell következtetniük, ha helyt akarnak állni küldetéseik során, a gonosznak pedig ügyesen összejátszania, ha el akarják őket buktatni. A játék változatosságát az Artúr-mondakörből jól ismert karakterek speciális képességei is garantálják.Izgalmas dedukciós kártyajáték Arthur király udvarában! A játékosok csapatokat alkotnak, ám nem lehet tudni, hogy ki áll a jók oldalán, és ki segíti a gonoszokat. Rá kell jönnünk, kiben bízhatunk meg, és ki az, aki az életünkre tör.

    "De… én bíztam benned"

    Erre a mondatra talán minden normális élethelyzetben feszült csend, drámai kitörés vagy egy kínos beszélgetés a válasz. Ha egyAvalon-parti után hangzik el (márpedig van, hogy elhangzik), akkor hahotaorkán - és az is felszabadultan nevet, aki bízott - igen, tényleg.

     

    A lovagok, akik azt mondják: "NI"… illetve mondanak mindenfélét

    Az alapjátékban a jók oldalán Arthur hűséges lovagjai, a gonoszok oldalán Mordred bérencei, köztük egy orgyilkos jelennek meg. Ezeket a szerepeket a játék elején, titkosan osztjuk ki.

    A jók egyike, Merlin tudni fogja, kik a gonoszok. A gonoszok tudni fognak egymásról, de fogalmuk sem lesz, ki Merlin. A többiek senkiről nem tudnak semmit.

    Minden fordulóban lesz egy vezető, aki kijelöl néhány embert, hogy teljesítsenek egy küldetést. Csakhogy az így kiválasztott csapatot le lehet szavazni. Ha ez zsinórban ötször megtörténik, győznek a gonoszok. Ha végre elindulnak, még mindig meg lehet hiúsítani a küldetést: a küldetésen részt vevő gonoszok ugyanis egy balsikerkártyával szabotálhatják azt. Ha három küldetést elgáncsolnak, már győztek is. De ha lebuknak, akkor bizony ki lesznek hagyva a küldetésekből, le lesznek szavazva, és a jók behúzhatnak 3 küldetést - és győzhetnek. Hacsak…
    Hacsak Merlin, aki ugye tudja, kik a gonoszok, nem próbálja túl feltűnően rávezetni csapattársait , kiktől kell óvakodni. Mert ha a gonoszok kiszagolják, akkor hiába sikeresek a küldetések, az orgyilkosuk megöli - azaz megnevezi - Merlint, és mégiscsak ők győznek…

    Avalon

     

    "Ha ő... ugyanannyit nyom, mint egy kacsa... Na? Akkor fából van... Következésképpen? Boszorkány!"

    Ok, de mitől annyira jó ez a játék? Attól, ami két küldetés között történik: A Vádaskodás, győzködés és érvelés. Sunyi lapítás és harsány jelenlét. A jóknak résen kell lenniük, rá kell jönniük, kiket nem szabad küldetésre hívni. A gonoszoknak pedig jókor kell szabotálniuk, nehogy lebukjanak.

    Egyszerre meg kell győznünk a többieket arról, amit gondolunk, és arról is, hogy jól gondoljuk, de főleg, hogy bennünk bízhat. Ez úgy megy a legkönnyebben, ha egymást vádoljuk, és ilyenkor aztán egészen izgalmas logikai csavarokon csúszdázhatunk, sőt hullámvasutazhatunk, mert annyiféleképpen lehet ezt csinálni.

    Lehet hideg logikával - a jóknak nem áll érdekükben hazudni, persze míg jóként nem tudom valakiről, hogy ő is jó, akár gondolhatom azt is, hogy hazudik… így főleg egy-két kör után tudjuk majd egymást érdemben győzködni, kikezdhetetlen logikával. Itt a gonoszok vagy ezt a logikát kezdik ki, vagy belekapaszkodnak valami látványos baklövésbe, rosszul elejtett szóba, nézésbe, és igyekeznek gyanút kelteni. Lehet itt jó retorikával nyerni, ügyes színészkedéssel, jó logikával vagy egyszerű zűrzavarkeltéssel. A legjobb, ha magunk mellé állítunk valakit, akivel igazán sikerül elhitetni, hogy az van, amit mondunk… A jók pedig ugyanúgy százféleképpen hathatnak egymásra. Lánglelkű szónoklatok, néhol kétségbeesett győzködések és végtelen, izgalmas szócsaták színterévé válik ilyenkor a játéktér.

    Ezt a játékot egyébként érdemes nem szótlan játékosokkal játszani, mert bizony a hangsúly egymás gondolatainak kifürkészésén és a vitákon lesz. Olyannyira, hogy ha azAvalontfejlesztő játékként tartanánk számon, egyértelműen azt mondanám: a dedukciós és a retorikai készséget fejleszti.

    Avalon

     

    "Egy kis nőcske a vízi revüből"


    A játék persze nem csak ebben a változatban játszható (bár így sem lehet ráunni), hanem különböző játékmódok, extra kiegészítések is várnak a dobozban, például néhány extra karakter, aki csavarint egyet-kettőt a játékmeneten: ott van például Percival (a jók oldalán), aki látja Merlint - és próbálja magára terelni a gyanút, hogy inkább őt orgyilkolják meg... Aztán ott van Morgana (a gonoszok oldalán), akit Percival Merlinnek lát, és így tovább. A különböző extra karakterek hol az egyik, hol a másik csapat dolgát nehezítik - tetszőleges kombinációkban lehet őket használni.

    Aztán ott van a Tó Hölgye, amivel egy játékos megtudhatja egy másik játékosról, hogy az melyik oldalhoz tartozik, majd ezt a képességet továbbadja annak, akit vizsgált. Így akár ellenőrizhetik is egymást, vagy csak az elképzeléseiket, bizonyos emberekről. Apró játékelem, de bőven hordoz magában taktikai lehetőséget.

    Avalon

    A história végére


    AzAvalonegy különleges kommunikációs társasjáték, amely, mint ilyen, természetesen függ a csapattól, akikkel játszunk, de természetéből adódóan dinamikus és feszes. Egy játék ritkán tart tovább fél-háromnegyed óránál, és ez az idő sosem telik eseménytelenül.

    Ezen túl van még egy izgalmas varázsa: az, hogy a játékosok átverik benne egymást. Ez egyfajta "rosszalkodás", és pontosan azt az élményt adja, hogy időnként mindenki szeretne egy kicsit a tilosban járni. Ezért azonosulunk könnyen a kalózfilmek hőseivel vagy akár az Ocean's Elevennel, Dr. House-zal stb. És itt lehet. Abból adódóan, hogy a játék elején felállítottunk egy keretet, az, hogy egymást csúfosan becsapjuk, közmegegyezésen alapul, így sosincs harag, büntetlenül lehet sumákolni gonoszokként és izzadva küzdeni jóként a csapatért meg persze Artúrért, a britek királyáért.

    Woland

    Értékelések átlaga 


    (4.5)

    Közönségdíjak

    Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

    75% (3)
    25% (1)
    Rendezés:
    Eddig összesen 4 értékelés
    Partyjáték nagyoknak, sőt kicsiknek is

    Attila | 2018. január 13.

    Igazi parti játék, amely akár 10 fővel is játszható. Minél összeszokottabb a baráti társaság, annál jobban működik, hiszen nincs is jobb, mint a barátaidat vagy a szeretteidet árulással gyanúsítani :D Próbáltam idegenekkel is és ott is jól működött, sőt több kört játszottunk gyerekekkel is és nekik is nagyon bejött. További előny, hogy gyorsan tanítható. Ha pedig már nagyon belejöttetek az alapokba, akkor a plusz kártyák bevetésével teljesen átformálódik a játék, hiszen az alapjátékhoz tartozó plusz karakterek felérnek egy kiegészítővel is. Gyakori probléma és buktató az ilyen játékoknál, hogy van egy alfa ember (általában ez a társas tulajdonosa :D ) aki vezetni, parancsolgatni próbál, ennél a játéknál viszont nem ezt tapasztaltam, hiszen itt aztán tényleg nem lehet tudni ki melyik oldalon áll.
    Gyilkosozós

    Zsófi | 2017. december 19.

    Mi nagyon szeretjük a játékot, sok partyt játszottunk már vele! Többször egymás után is izgalmas, ugyanazzal a társasággal is, persze új közegben még jobb. Hasonlít kicsit a gyilkosozáshoz, jól kell tudni kamuzni, és nem árt az emberismeret hozzá. Egy hátránya, hogy könnyű összeveszni a játék közben.
    Megtévesztés mesterfokon

    Tamara | 2017. november 19.

    A játékban vannak jó ötletek, de összességében véve felejthető. Nálunk ehhez az is hozzájárult, hogy az Avalon után nem sokkal ismertük meg a Secret Hitlert, ami nagyon hasonló koncepció, de sokkal jobb kidolgozású, izgalmasabb, viccesebb játék.
    Kötelező :)

    Attila | 2017. november 9.

    Ha van egy jó baráti társaságod aki akár nem is társasos akkor is egy kötelező darab :) Izgalmas, vicces, igazi partyjáték

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!