Avalon

Normál ár: 4 990 Ft

A Te árad: 4 741 Ft

Értékelés:  (4.8)
Titkos szerepek, árulás, ármány és megtévesztés egy klasszikussá érett partijátékban.
A játékosok között titkos szerepkártyákat osztunk szét, eszerint valakivagy Artúr király hű lovagja, segítője lesz, vagy Mordred áskálódó csatlósa. A játékosok közül csak néhányan ismerik egymás kilétét, ők pedig hiába is árulnák el azt. A jó erőinek kifogástalanul kell következtetniük, ha helyt akarnak állni küldetéseik során, a gonosznak pedig ügyesen összejátszania, ha el akarják őket buktatni. A játék változatosságát az Artúr-mondakörből jól ismert karakterek speciális képességei is garantálják.Izgalmas dedukciós kártyajáték Arthur király udvarában! A játékosok csapatokat alkotnak, ám nem lehet tudni, hogy ki áll a jók oldalán, és ki segíti a gonoszokat. Rá kell jönnünk, kiben bízhatunk meg, és ki az, aki az életünkre tör.

"De… én bíztam benned"

Erre a mondatra talán minden normális élethelyzetben feszült csend, drámai kitörés vagy egy kínos beszélgetés a válasz. Ha egyAvalon-parti után hangzik el (márpedig van, hogy elhangzik), akkor hahotaorkán - és az is felszabadultan nevet, aki bízott - igen, tényleg.

 

A lovagok, akik azt mondják: "NI"… illetve mondanak mindenfélét

Az alapjátékban a jók oldalán Arthur hűséges lovagjai, a gonoszok oldalán Mordred bérencei, köztük egy orgyilkos jelennek meg. Ezeket a szerepeket a játék elején, titkosan osztjuk ki.

A jók egyike, Merlin tudni fogja, kik a gonoszok. A gonoszok tudni fognak egymásról, de fogalmuk sem lesz, ki Merlin. A többiek senkiről nem tudnak semmit.

Minden fordulóban lesz egy vezető, aki kijelöl néhány embert, hogy teljesítsenek egy küldetést. Csakhogy az így kiválasztott csapatot le lehet szavazni. Ha ez zsinórban ötször megtörténik, győznek a gonoszok. Ha végre elindulnak, még mindig meg lehet hiúsítani a küldetést: a küldetésen részt vevő gonoszok ugyanis egy balsikerkártyával szabotálhatják azt. Ha három küldetést elgáncsolnak, már győztek is. De ha lebuknak, akkor bizony ki lesznek hagyva a küldetésekből, le lesznek szavazva, és a jók behúzhatnak 3 küldetést - és győzhetnek. Hacsak…
Hacsak Merlin, aki ugye tudja, kik a gonoszok, nem próbálja túl feltűnően rávezetni csapattársait , kiktől kell óvakodni. Mert ha a gonoszok kiszagolják, akkor hiába sikeresek a küldetések, az orgyilkosuk megöli - azaz megnevezi - Merlint, és mégiscsak ők győznek…

Avalon

 

"Ha ő... ugyanannyit nyom, mint egy kacsa... Na? Akkor fából van... Következésképpen? Boszorkány!"

Ok, de mitől annyira jó ez a játék? Attól, ami két küldetés között történik: A Vádaskodás, győzködés és érvelés. Sunyi lapítás és harsány jelenlét. A jóknak résen kell lenniük, rá kell jönniük, kiket nem szabad küldetésre hívni. A gonoszoknak pedig jókor kell szabotálniuk, nehogy lebukjanak.

Egyszerre meg kell győznünk a többieket arról, amit gondolunk, és arról is, hogy jól gondoljuk, de főleg, hogy bennünk bízhat. Ez úgy megy a legkönnyebben, ha egymást vádoljuk, és ilyenkor aztán egészen izgalmas logikai csavarokon csúszdázhatunk, sőt hullámvasutazhatunk, mert annyiféleképpen lehet ezt csinálni.

Lehet hideg logikával - a jóknak nem áll érdekükben hazudni, persze míg jóként nem tudom valakiről, hogy ő is jó, akár gondolhatom azt is, hogy hazudik… így főleg egy-két kör után tudjuk majd egymást érdemben győzködni, kikezdhetetlen logikával. Itt a gonoszok vagy ezt a logikát kezdik ki, vagy belekapaszkodnak valami látványos baklövésbe, rosszul elejtett szóba, nézésbe, és igyekeznek gyanút kelteni. Lehet itt jó retorikával nyerni, ügyes színészkedéssel, jó logikával vagy egyszerű zűrzavarkeltéssel. A legjobb, ha magunk mellé állítunk valakit, akivel igazán sikerül elhitetni, hogy az van, amit mondunk… A jók pedig ugyanúgy százféleképpen hathatnak egymásra. Lánglelkű szónoklatok, néhol kétségbeesett győzködések és végtelen, izgalmas szócsaták színterévé válik ilyenkor a játéktér.

Ezt a játékot egyébként érdemes nem szótlan játékosokkal játszani, mert bizony a hangsúly egymás gondolatainak kifürkészésén és a vitákon lesz. Olyannyira, hogy ha azAvalontfejlesztő játékként tartanánk számon, egyértelműen azt mondanám: a dedukciós és a retorikai készséget fejleszti.

Avalon

 

"Egy kis nőcske a vízi revüből"


A játék persze nem csak ebben a változatban játszható (bár így sem lehet ráunni), hanem különböző játékmódok, extra kiegészítések is várnak a dobozban, például néhány extra karakter, aki csavarint egyet-kettőt a játékmeneten: ott van például Percival (a jók oldalán), aki látja Merlint - és próbálja magára terelni a gyanút, hogy inkább őt orgyilkolják meg... Aztán ott van Morgana (a gonoszok oldalán), akit Percival Merlinnek lát, és így tovább. A különböző extra karakterek hol az egyik, hol a másik csapat dolgát nehezítik - tetszőleges kombinációkban lehet őket használni.

Aztán ott van a Tó Hölgye, amivel egy játékos megtudhatja egy másik játékosról, hogy az melyik oldalhoz tartozik, majd ezt a képességet továbbadja annak, akit vizsgált. Így akár ellenőrizhetik is egymást, vagy csak az elképzeléseiket, bizonyos emberekről. Apró játékelem, de bőven hordoz magában taktikai lehetőséget.

Avalon

A história végére


AzAvalonegy különleges kommunikációs társasjáték, amely, mint ilyen, természetesen függ a csapattól, akikkel játszunk, de természetéből adódóan dinamikus és feszes. Egy játék ritkán tart tovább fél-háromnegyed óránál, és ez az idő sosem telik eseménytelenül.

Ezen túl van még egy izgalmas varázsa: az, hogy a játékosok átverik benne egymást. Ez egyfajta "rosszalkodás", és pontosan azt az élményt adja, hogy időnként mindenki szeretne egy kicsit a tilosban járni. Ezért azonosulunk könnyen a kalózfilmek hőseivel vagy akár az Ocean's Elevennel, Dr. House-zal stb. És itt lehet. Abból adódóan, hogy a játék elején felállítottunk egy keretet, az, hogy egymást csúfosan becsapjuk, közmegegyezésen alapul, így sosincs harag, büntetlenül lehet sumákolni gonoszokként és izzadva küzdeni jóként a csapatért meg persze Artúrért, a britek királyáért.

Woland

Értékelések átlaga 


(4.8)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 11 Gyakorlott játékosoknak 9 Családdal 10 Partijátéknak 14
81% (13)
13% (2)
6% (1)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 16)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
Blöffölésre fel!

Barbara | 2019. február 25.

A szabály gyorsan megtanulható, mindenki kap egy jó vagy gonosz karaktert, amit titokban kell tartania. A játékosoknak arról kell szavazni hogy a király (aki minden körben más-más játékos) által kiválasztott személyek menjenek küldetésre vagy sem, majd az elfogadott résztvevők a küldetés sikerességéről vagy bukásáról dönthetnek, persze titkos szavazással. Lényegében blöffölni kell és taktikázni, nehogy lebuktassuk a karakterünket. Ha a jók megnyernek 3 küldetést, még akkor is van esélyük a gonosz karaktereknek győzni, ha kitalálják, ki Merlin. A különböző karakterek változatos párosítása nehezítheti illetve könnyítheti a játékot (például 5 főnél 3 jó karakter és 2 gonosz esetén ha az egyik gonosz karakter Oberon, aki nem ismeri a többi gonosz karaktert, így nem tudja kivel kell összejátszani). 5 és 7 fővel is ugyan olyan élvezetes volt a játék.
Avalon

Pál | 2019. január 18.

Sokat játszunk vele, nagyon szeretjük, könnyen megy vele az idő, viszon rendesen le tud fárasztani 2-3 kör után, ha jobban beleméllyedünk, ami az esetek 90%-ában előfordul.
Beszélős Party játék

Wurgar | 2019. január 12.

Azon ritka kategóriába esik, ami nem buta party játék. Egymással való kommunikáció és logika játéka. Alapból közel áll, hozzám Artúr király és legendája, így még jobban szeretem. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Tökéletes party játék!

Bence | 2019. január 6.

A társaságunk szereti a blöffölős, átvetős party játékokat. Ez a prototipusa. Nagyon izgalmas játék, ahol előny ha jól észreveszel minden apró részletet és jól tudsz érvelni. Cash and guns mellett a fiatalos, laza, egymáson röhögni tudó, nem megsértődős társaságoknak kötelező!
Családi játék

Hajnalka | 2018. szeptember 25.

Nagyon jó családi játék, főleg a téli estéken. A felnőtt gyerekeimnek vettem, és mindig jókat játszunk vele, hangulatossá teszi az összejöveteleket.
Az egyik kedvenc játékunk

Peti | 2018. július 11.

A baráti társaságban örökké előkerülő klasszikus, a szabályok könnyen elmagyarázhatók, utána már lehet is kísérletezni a többiek átejtésével.
Nekem tetszik

Bálint | 2018. június 9.

Nagyon jó hangulatú és élvezetes játék
Cselszövés, konspiráció, emberismeret, pszichológia!

László Botond | 2018. április 24.

A cím magáért beszél, viccesen megszoktuk jegyezni, hogy "nem egy barátság erősítő játék", de persze pont az ellenkezőjét váltja ki végül: erősödik a barátság! Mindenkinek ajánlom!
Családdal, barátokkal, ismeretlenekkel

Fanni | 2018. március 27.

Ez az a játék, ami bárkivel játszható bárhol. Pörgős viták, veszekedések, dráma, hisztéria, vidámság. Ebben minden benne van.
Nagyszerű játék kis dobozban

Ádám | 2018. március 26.

Nagyon jó ár/érték arányú játék. Baráti összejövetelek nélkülözhetetlen kelléke, garantált a sok nevetés. Nem mindig kell óriási doboz egy jó játéknak, az Avalon kiváló példa erre. Apró de mégis sokszínű, és nagy létszámhoz is kiváló.

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!