Vadnyugati kalandok
Ha játszottatok már valaha Bang! társasjátékkal, akkor elég hamar felismerhetitek, hogy ilyen gondolatok csak egy renegát fejében születhetnek meg, e mellett számtalan gondolat cikázhat viszont egy bandita, seriff és seriffhelyettes fejében is. A Bang! érdekessége, abban rejlik, hogy ezeket a gondolatokat kezdetben nem ismerjük, hiszen mindenki titkosan szővi terveit és csak a legmegfelelőbb pillanatban fedi fel azokat. Alaposan átgondolni a terveket és kivárni a legjobb pillanatot viszont néha igen hosszadalmas lehet, szóval ebben a kis irományban, azokat szeretném megszólítani, akiket vonz a több milliós eladást megélt Bang! társasjáték vadnyugati világa, de a játékmenetet szeretnék, akár 8 játékossal játszva is 30 perc alá szorítani, azokat, akik előbb tüzelnének, csak aztán kérdeznének.
Az alapok
Mielőtt belemennék viszont a Bang! Kockajáték és a Vén Csehó kiegészítő ismertetésébe, előbb pár szóban összefoglalnám a Bang! lényegét, hogy ha meglepő módon még nem ismernétek ezt a játékszériát, akkor tudjátok, miről is szól ez a társasjáték. A Bang! egy titkos szerepekkel operáló játék, amelyben minden játékos egy mindenki számára ismeretlen szerepet kap a játék elején (ez alól csak a seriff kivétel). A titkos szerepek között találunk seriffet, neki segítő seriffhelyetteseket, banditákat és végül renegátot. A banditák célja egész egyszerűen leteríteni a seriffet, ez ellen küzdenek a seriffhelyettesek a seriffel az élen. A renegát szerep ennél viszont egy kicsit összetettebb, neki célja egyedül életben maradni, de úgy, hogy a banditák is alulról szagolják az ibolyát, mielőtt sajátkezűleg egy golyót eresztene a seriff mellkasába és átvenné a város irányítását. A szerepek mellett minden játékos egy hírhedt vadnyugati hős alteregójának bőrébe bújhat, hogy a karakter különleges képességét felhasználva érvényesíthesse az élképzeléseit. Bármelyik Bang!-et is választjuk, a fő cselekményszál ez lesz. A különbség a kártya és a kockajáték között, hogy ameddig az előbbi hosszabb lefolyású és egyértelműen összetettebb játék, addig a Bang! Kockajáték és az újonnan megjelent Vén Csehó kiegészítője, azoknak a játékosoknak kedvez, akik szeretik a pörgést és akár percenként elsütnék a fegyverüket.
Ragadj kockát és lőszert!
A Bang! Kockajáték-ban minden játékos a körében öt kockával guríthat, ezeket a kockákat legalább kétszer újra lehet gurítani, hogy számunkra a lehető leghasznosabb akciók kerekedjenek ki belőlük. Ezek a kockák lesznek a fegyvereink és a sebtapaszaink ebben a vadnyugati lövöldözésben. A kockák oldalain találunk: számozott célkereszteket, amelyekkel a hozzánk közel és távol ülő játékosokra lőhetünk, sört, ami tematikus módon gyógyíthatja a megsebzett hőseinket, hiszen néhány korsó után, kit érdekel ugye pár belénk fúródott lövedék, dinamitot, amiből ha túl sokat begyűjtünk, akkor nem sok lehetőségünk marad akciózni, gatling fegyvert, amit ha sikerül három eleméből összerakni, akkor sortüzet adhatunk le az ellenfeleinkre, végül de nem utolsó sorban pedig nyílvesszőt, amelyekből nem ártana, minél kevesebbet gyűjteni, mert akinél a legtöbb van, arra rossz pillanatok várnak egy indiántámadás során. A játékosok ezeket a kockákat használva vadásznak egymásra, attól függően, kit milyen érdek vezérel a rejtett szerepe alapján, persze ha sikerül rájönni idejében, ki kivel van. A játékszabályok könnyedén elsajátíthatók és a fordulók akadásmenetesen pörögnek.
Üdv a Vén Csehóban!
A társasjáték első magyarul is megjelent kiegészítőjében A vén csehó-ban, ezt gyors és szórakoztató élményt tetszésetek szerint bővíthetitek, az öt modul segítségével.
1-es modul: A Nagyszájú és a Nyúlszívű
A köre elején minden játékos szabadon eldöntheti, hogy nagyszájú, vagy inkább nyúlszívű lesz a rá váró fordulóban. Annak megfelelően, hogy melyik mellett tesszük le a voksunkat, felhasználhatunk egy teljesen új kockát. A nagyszájú kockával nagyobb tűzerőnk lehet, de ezzel egyidőben védtelenebbé is válunk, a nyúlszívű kocka pedig bár több sört biztosít nekünk és ezzel életet, de nem igen tudjuk lövöldözésre használni.
2-es modul: A Törzsfőnök nyílvesszője
Ebben a modulban egy kicsit a tűzzel játszunk, viszont ez kifizetődhet. Felhasználva a törzsfőnök nyílvesszője lapkát, fogadhatunk magunkra, hogy, amikor megtörténik az indiántámadás, akkor előttünk lesz a legtöbb nyílvessző. Ha így lesz, akkor az indiánok bátorságunkat látva megkönyörülnek rajtunk, ha viszont másnak lesz több, akkor nem elég, hogy elszenvedjük a nyílvesszők sebzéseit, a törzsfőnök nyílvesszője dupla sebzést okoz számunkra.
3-as modul: Különleges szerepek
Még több élettel kezdő seriff? Más szerepkártyáját felfedni képes seriffhelyettes? Dinamittal zsonglőrködő bandita? Kétszer egymásután jövő renegát? Lesz itt minden.
4-es modul: Új szereplők különítménye
Új, kifejezetten a vén csehóra kihegyezett szereplők, amelyek közül többen használhatók az alapjáték szabályaival is.
5-ös modul: A szellem
Elsőnek lyuggatták ki a bőröd? Sebaj, szellemként visszatérsz és a frászt hozod a többiekre.
Testreszabhatóság
Tetszés szerint választhatunk a modulok között, a Bang! Kockajáték A vén csehó kiegészítő-je úgy lett megalkotva, hogy a modulok szabadon kombinálhatók legyenek, attól függően éppen mihez van kedvünk. A kiegészítő egyértelmű pozitívuma, hogy úgy sző bele a játékmenetbe sok új elemet, hogy azzal egyáltalán nem növeli a már jól ismert pörgős és izgalmas játékmentet.
Huni