Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

A közös társasjátékozás nosztalgikus emléke

A közös társasjátékozás nosztalgikus emléke

 

Egy csokor modern társasjáték azoknak, akik a régen megélt játékélmény után vágynak

Sokan őrzünk olyan emléket gyerekkorunkból, amikor hasunkat fogva nevettünk a saját vagy játékostársunk hibáin, tévedésén, rosszul alakult tervén… Megmaradt a közös szórakozás, a jó hangulat, és kedvünk lenne újra elővenni azokat a játékokat, hogy saját gyerekeinkkel vagy az unokaöccsel és hugival újra átélhessük. Felnőttként aztán meghökkenve tapasztaljuk, hogy a „ki nevet a végén?”, vagy a képpár-keresős memória már kevéssé szórakoztat minket…

 

Pedig az igazán jó családi játék az, amit gyerek és felnőtt egyaránt élvez. Olyan hihetetlenül hangzik, hogy van ilyen? Pedig hogyne lenne! Nem is kevés olyan játék van, aminek egyszerűek a szabályai, pörgős a játékmenete, és mégis izgalmas döntéseket hoznak a játékosok! (És akkor arról már ne is beszéljünk, milyen szépek azok a játékok…) Esetleg egyszerre kell bebizonyítsák, hogy a kezük és az agyuk is egyformán gyorsan jár.

Csináld gyorsabban, ha tudod!

Ez utóbbira jó példa a Go Go Gelato. Ránézésre gyerekjátéknak tűnik, de ha kezünkbe vesszük a színes tölcséreket a tetejükön (nem egészen stabilan) csücsülő gombócokkal, és megpróbáljuk kitalálni, hogyan tehetjük egyik tölcsérből az épp üresbe valamelyik gombócokat, csak hogy a végén a rendelés szerinti összképet és sorrendet, rá fogunk jönni, hogy nem is olyan egyszerű a történet… Pláne ha a többieknél gyorsabban is kéne!

Go Go Gelato társasjáték

Kifinomultabb mozdulatokra van szükségünk a Dr. Microbe-ban: csipeszekkel kell kapirgálnunk a közös Petri-csészéből, csak hogy a logika szabályainak megfelelően tudjuk feltölteni a saját, 4 részre osztott Petri-nkbe: a nagy osztásba olyan mikróba kell kerüljön, amely formára és színre is különbözik a másik három, kisebb rekeszben lévőtől. És hogy még izgalmasabb legyen a helyzet, a négy rekesz minden kör elején más módon van feltöltve.

Dr. Microbe társasjáték

 

Könnyű döntések – vidám vetélkedés

Ha nem gyorsaságban szeretnénk vetélkedni, akkor is van bőven választék. Kezdjük rögtön a Can't stop!-pal, ami egy klasszikussá érett könnyed játék. A történet szerint 11 hegycsúcsot szeretnénk meghódítani a többiek előtt, a következő módon: 4 kockával dobunk minden fordulónkban, és eldöntjük, hogyan párosítjuk azokat, majd a két kockapár által meghatározott hegyen elindítunk ill. később tovább mozgatunk egy-egy hegymászót. Egyszerre három expedíciót indíthatunk, és vigyáznunk kell, meddig tesszük próbára a szerencsénket, mert bármilyen magasan járnak a hegymászóink, ha egy dobás után nem tudjuk úgy a kockákat párosítani, hogy legalább az egyiket mozgatni tudjuk, az összes hegymászónk lejön a hegyről.

Cant stop társasjáték

Mesésebb a verseny a Kingdomino-ban: minden játékos egy saját királyságot épít magának a kastélya köré, különböző területtípusokkal (búzamező, halastó, erdő, stb.). A csinos dominólapkákon két területegység van, és az egész királyság maximum 5x5-ös kiterjedésű lehet. Egy terület annál értékesebb, minél több egységből áll – de csak ha azokon a területeken koronás épület is szerepel! Az értéket ugyanis a területek száma És a koronák szorzata adja meg. Ráadásul a dominókat „érték” szerint rakjuk sorba minden körben, és minél „értékesebb” (azaz koronásabb) darabot választunk ki, annál később kerülünk sorra a következő körben.

Kingdomino társasjáték

Az Álomház-ban is építkezünk, itt egyenesen egy családi otthont. Mi osztjuk be, hol legyen a háló, a gyerekszoba, a konyha… De az emeletre csak akkor tehetünk egy újabb szobakártyát, ha alatta már van egy helység. A gardrób többet ér, ha a háló mellett van… de ha a dolgok nem úgy alakultak, ahogy terveztük, majd a belsőépítész segít a végén rendbe tenni a dolgokat! Csak a többiek ne happolják el az orrom elől a jó lapokat…

Álomház társasjáték

Csillagvadászok-ban is elvihetik a többiek az orrunk elől a jó dolgokat… csak nem lapok, hanem csillagpor formájában! Lassan zuhanunk az alacsony gravitációjú térben, csak hogy minél több színes csillagocskát gyűjtsünk össze, és hogy merre zuhanunk, azt a kijátszott lapjaink határozzák meg: arrébb ugorhatunk, vagy körbe is fordulhatunk, hogy az ellenkező irányba lebegjünk tovább! És a hátán fekvő babújaink a játéktér szélén nem állnak meg: az önmagába görbülő térnek hála, ilyenkor a játéktér másik oldalán bukkannak fel.

Csillagvadászok társasjáték

Hogy a térképen hol bukkanunk fel a Ticket to Ride Európában? Hát ahol épp egy útszakaszt építünk meg! Bárhol építkezhetünk, de ügyesen kell tervezzünk, mert a vetélytársak megszerezhetnek egy közbenső szakaszt, és ha nem sikerül a menetjegyeinken jelzett városokat összekötni, a kártyán jelzett pontokat le kell vonjuk a játék végén… A világ egyik legkedveltebb családi játékában a századfordulós Európa térképét tölthetjük meg kis műanyag vagonjainkkal.

Tickeet to Ride Európa társasjáték

 

Kis doboz – nagy élvezet

Persze nem feltétlenül kell egy asztalnyi tábla ahhoz, hogy kiszúrjunk a többiekkel. Elég egy pakli kártya, mint a Szerelmes levél-ben, ahol a kezünkben lévő két lap közül mindig az egyiket kell kijátszanunk, annak hatását érvényesíteni – többnyire a többiek kárára. A döntés nem könnyű, mert minél nagyobb sorszámú lapot játszunk ki, annál erősebb hatása van, ugyanakkor minél nagyobb lapot tartunk meg a kezünkben, annál közelebb kerülünk a játék végi győzelemhez.

Szerelmes levél társasjáték

Könnyedebb kérdés elé állít minket a Ciao!: kő, papír, olló? Esetleg egy sárga olló a zöldre? Ha nincs nálunk a megfelelő lap, egy dzsókerral is megúszhatjuk a laphúzást, csak ne egy akadályozó lap kerüljön a kezünkbe… Attól már csak a speciális kárták egyikével szabadulhatunk, amivel lapot cserélhetünk valamelyik játékostársunkkal.

Ciao! társasjáték

Vagdalkozás helyett békés kertépítés vár minket az Ohanami-ban. Három fordulón át építünk forrásokat, telepítünk növényeket és sziklákat, és az egészet tavaszi cseresznyevirágokkal koronázunk meg. Csakhogy mindezt csak akkor tehetjük meg, ha a lapjaink sorszáma engedi. Ugyanis három kertben építkezhetünk, amelyeket emelkedő vagy csökkenő sorrendben egészíthetünk ki új lappal – de csak a sor végére vagy elejére kerülővel!

Ohanami társasjáték

A sorrend fontos a Timeline-ban is: akkor szabadulhatunk meg a játékeleji 5 kártyánk egyikétől, ha annak megtaláljuk kronológiai helyét az asztal közepén kialakuló kártyák között. Minden lap egyik oldalán csak egy kép van, ami segíthet minket a döntésben, de ha megfordítjuk, a másik oldalán az évszámot is elolvashatjuk. De természetesen csak akkor, ha már tippeltünk, hol a helye. A Zene és mozi kiadásban klasszikus zene, opera, XX. századi könnyűzene és mozifilmek szerepelnek, míg a Star Wars-ban a klasszikussá vált trilógia jeleneteivel élhetjük újra a filmeket.

Timeline társasjátékok

 

Csapatosan – vagy egy csapatban

Színes kihívás elé állítja a két csapatot a Lépten-nyomon: Amszterdam – a város különböző helyszínein kell minél hamarabb nyomokat megtalálni, természetesen a másik csapatnál hamarabb! Nincs is más dolgunk, mint kitalálni, a „hírszerzőnk” melyik szomszédos képmezőre utalt azzal a képpel, amit elénk rakott… Minél hamarabb rájövünk, annál hamarabb tud a hírszerző újabb képet választani, és akár több kört is ráverhetünk a vetélytársainkra.

Lépten-nyomon: Amszterdam társasjáték

Magic Maze – Fogd és fuss! „csak” arról szól, hogy közösen teljesítsünk egy feladatot, időre. És hogy mi az a feladat? Képzeljük el, hogy 4 bábut mozgatunk egy labirintusban, de mindegyikünk csak az egyik irányba képes őket tologatni, ha elrontotta, valaki másnak kell visszafelé hozni azokat. Ráadásul a labirintust fel is kell fedezni: úgy alakul ki lassan szemeink előtt. Ja, és közben nem beszélgethetünk egymással, nem is mutogathatunk a táblára… Csak az órában peregnek lassan a homokszemek. És néha egy nagy, piros bábuval kopogtatják az asztalt előttem a többiek, hogy ugyan, lépjél már, neked kéne valamit csinálni. Mindezt azért, hogy 4 meselény kirabolhassa a plázát, hogy felszerelkezhessen a következő kalandjára…

Magic Maze Fogd és Fuss! társasjáték

Gépregény-ben ennél már jóval „rendesebb” a dolgunk: be kell programozni megkergült házi robotjainkat, hogy végezzék dolgukat a konyhában, porszívózzanak fel a nappaliban. A baj csak az, hogy nem tudjuk, a többiek PONTOSAN milyen programkártyát tettek le: egy vagy két lépés előre, bal vagy jobb kanyar? A félreprogramozást persze a következő programsorral tudjuk korrigálni, csak le ne merüljön a robot akksija… Ha már úgy érezzük, könnyedén irányítjuk őket a feladat végrehajtása felé, csak lapoznunk kell a küldetésfüzetben, amelynek új oldalán az új kihívás felületén kell program szerint tologatni a mini figurát.

Gépregény családi társasjáték

Modern társasjátékok kezdőknek most akciósan kaphatok itt.

Tibaláj