CIV: Carta Impera Victoria

    Normál ár: 6 490 Ft

    A Te árad: 6 165 Ft

    Értékelés:  (2.7)
    A CIV-ben a játékosok 6 különböző területen versengenek egymással. Ezek a katonaság, vallás, gazdaság, tudomány, kultúra és utópia. A 6 terület más-más előnyt biztosít, így a játékstílust is meghatározza, hogy a saját civilizációnkat milyen irányba fejlesztjük. A számtalan izgalmas kombináció kialakítása mellett azonban elsődleges célunk egy adott területen hegemóniát érjünk el, ezzel megnyerve a játékot.

    CIV - Carta la Victoria siempre!

    2018.03.28.

    Lehet-e taktikából civilizációt építeni? Vagy lehet-e komoly stratégiát építeni egy olyan játékban, amiben az összes kártyánkat látatlanban szerezzük, és a játék is mindössze 20 percig tart. Nem-e? Azért ez nem olyan egyértelmű…

    Egy rövid bevezető erejéig jegeljük is ezt kérdéskört, és lássuk: miről is szól aCIV!

    A cím rögtön három dologra utal. Egyrészt a "Carta Imperia Victoria (kártya, birodalom, győzelem)" szavak rövidítése, ami azt sejteti, hogy egy birodalomépítős kártyajátékról van szó. Másrészt a civilizáció egy lehetséges rövidítése (gémer körökben egészen kézenfekvően az, Sid Meier Civilization című játékára is gyakran hivatkoznak Civ-ként), szóval valamiféle társadalmi fejlődésről is szó lesz. Harmadrészt pedig, ha latin számként tekintünk rá, akkor CIV=104, és láss csodát, pontosan ennyi kártyát találunk a dobozban. :)

    CIV: Carta Impera Victoria

    A játék, hosszának megfelelően (20-30 perc) rendkívül egyszerű: a kártyákon egy-egy (korszakonként eltérő) illusztrációt látunk, valamint egy ikont, ami azt mutatja, hogy melyik civilizációs területhez (katonaság, vallás, gazdaság, tudomány, kultúra, utópia) tartozik.

    A játékban lapokat játszunk ki magunk elé, típusonként egy kupacba. Ha valamiből összegyűlik egy bizonyos mennyiség, az egy állandó képességet biztosít számunkra, ha még több, az pedig a képesség dupláját (pl. dobj el egy lapot helyett dobj el két lapot), ha pedig sikerül összegyűjteni egy terület 7 (2 játékos esetén 8) kártyáját magunk előtt, akkor megnyertük a játékot. Ezen kívül plusz képességet aktiválhatunk azzal, hogy eldobunk egy már korábban kijátszott kártyát.

     

    Stratégia vs. taktika

    Egy kis fogalmi tisztázás: a stratégia és a taktika fogalmak sokak fejében keverednek, meg aztán olyan is van, hogy egyiket vagy másikat könnyelműen használjuk kategóriák megnevezésére, akár a köznyelvben, akár a játékok világában. Nézzük, mi is a különbség:

    A stratégia (és most az általános értelmezés kedvéért rugaszkodjunk el a szó etimológiájától és katonai vonatkozásaitól) egy hosszú távú cél eléréséhez vezető utat jelent. Azt a tervet, hogy hogyan fogok eljutni A állapotból B-be, milyen módon, milyen lépésekkel stb.

    A taktika ezzel szemben adott helyzetre/körülményekre való reagálás. Vagyis a taktika rövid távú.

    Társasjátékozásra lefordítva nagyjából arról van szó, hogy ha van stratégiám, akkor a játék elején nagyjából tudom, hogyan fog zajlani a játék - legalábbis a magam részéről -, mire fektetek hangsúlyt, hogyan fogok játszani, mikre koncentrálok. Csakhogy, mivel nem egyedül játszom, a többi játékos ténykedésére is kénytelen leszek reagálni - ez már taktika lesz.

    ACIV-ben ez utóbbi valósul meg, bár a játék elején húzott három kártyából (vájt fülűeknek: ezeket lehet draftolni is) nagyjából el tudunk indulni valamelyik civilizációs terület irányába, ami meghatározza majd a játékstílusunkat is. Ha például egy játékos kultúrára épít, és abban élen jár, akkor a saját körében használhatja más játékosok képességeit, így nagy eséllyel mások erősségéből húz majd hasznot - de csak akkor, ha kultúrában ő a legerősebb (igen, jó képesség, de ez a böjtje). Aki katonasággal operál, az mindenekelőtt a kezéből dobhat el egy (később két) lapot, ha pedig a játékterületéről dob, akkor az ellenfeleivel is eldobathat. Persze ha ezt a képességet használja, akkor a katonaság kártyái is fogynak, tehát azokkal nem fog nyerni, vagy lassabban, mintha nem fogyasztaná. Ilyen és ehhez hasonló dolgokat kell mérlegelnünk a játékban végig.

    CIV: Carta Impera Victoria


    Szerencsére van értelme tervezni - a szerencsére van értelme tervezni

    A különböző területek képességei jók kombinálhatók, így ahonnan egyes hátrányok "elvesznek", oda majd pótolnak a másik által garantált előnyök. A minél rugalmasabb játékmódhoz minél több területet kell erősítenünk, a győzelemhez viszont egyet kell nagyon gyorsan felduzzasztani - és akkor megint ott vagyunk, hogy mérlegelés: dönteni, hogy mire erősítünk, a rugalmasságra, vagy a gyors és elsöprő győzelemre. Ezt pedig akár a játék elején is megtehetjük. Azzal persze már nehezebb számolni, hogy milyen kultúraterületek lapjaihoz jutunk majd hozzá.

    De még ezzel sem vagyunk teljesen kiszolgáltatva a szerencsének. Az utópia területtel például a dobott lapok közül halászhatunk ki dolgokat, igaz, utópia kártyákat csak a harmadik korszakban kapunk majd, azaz ezen lapok többsége a pakli alsó egyharmadában van (említettem már, hogy a lapok eloszlásával is tudunk kalkulálni?).

    Meg aztán ott van a jó öreg "pörgetjük a kezünket" módszer. Ez laikusok számára valami pantomimmutatványnak hangozhat, de nem az. Arról van szó, hogy míg alapvetően körönként egy lapot játszunk ki és egyet húzunk a helyére (tehát egy lap cserélődik a kezünkben a háromból), addig például a katonasággal eldobhatunk további egy vagy két lapot - háromlapos kéz esetén így az összes lapunk cserélődik egy körön belül. Ha pedig a vallást gondozzuk nagy odaadással, akkor akár 5 vagy 7 lapot is a kezünkben tarthatunk, ami megint csak növeli a mozgásterünket. Ha pedig kultúrában vezetünk, és valaki más rendelkezik ezekkel, az egyiket használhatjuk. Szóval ezek a képességek és az okos kombináció azért segíthetnek meglovagolni a szerencse szeszélyes hullámait.

    Woland

    Értékelések átlaga 


    (2.7)

    Közönségdíjak

    Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

    33% (1)
    33% (1)
    33% (1)
    Rendezés:
    Eddig összesen 3 értékelés
    Egyszerű, nagyszerű

    Vándor | 2018. június 8.

    Kétszemélyes játékot kerestünk, a Jaipur mellett az egyik legjobb választás lett a CIV, gyorsan tanulható, jó játékideje van, a képességekkel gyakorlott játékosok mellett igen nehéz kigyűjteni valamiből 7 vagy 8 lapot. Emellett a rövidebb összejöveteleken könnyen beletanul bárki, nem kell hosszú magyarázókört játszaniuk. A téma/tematika szép, illik hozzá.

    A dobozt én nagynak érzem, nem lett volna nehéz szerintem feleekkoraként megtervezni és úgy jóval könnyebben utaztatható lenne. A kártyák minőségét átlagosnak mondanám, viszont sok keverésnek van kitéve, érdemes lehet kártyavédőzni.
    Gyenge

    Blaze | 2018. június 8.

    Nekünk ez a játék nem jött be. Ez már túlságosan egy agysejtes, semmi mélység nincs benne. Összegyűjtesz 7 egyformát és nyersz, óriási a szerencsefaktor. Persze lehet akadályozni a másikat valamennyire, de ez nekem kevés.
    CIV:

    Cívilizáció építés? | 2018. május 21.

    Ez egy borzalmas játék, nehezen tanítható, lapos játékmenet, gyenge minőségű kártyák és rendkívül túlárazott (104db kártya 6.490 Ft???)

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    Sajnos ehhez a játékhoz nincsen letölthető játékszabályunk.