CIV: Carta Impera Victoria

Normál ár: 6 490 Ft

A Te árad: 6 165 Ft

Értékelés:  (2.5)
Civilizációk fejlődnek egymás mellett – az a győztes, aki a legügyesebben keveri a kártyákat!

A CIV családi stratégiai kártyajáték, amelyben kártyasorokat kell építeni 6 olyan terület fejlesztésére, mint a
katonaság, a tudomány, a vallás és a gazdaság. Amint egy sorozat három kártyából áll, érvényesül a hatása:
növelhetjük a kézben tartott lapok számát, eldobhatunk egy már lerakott lapot és újat húzhatunk helyette
– vagy akár le is másolhatjuk egy ellenfelünk működő sorozatát. Akinek sikerül 7 lapot összegyűjteni egy
sorozatba, legyőzi a többieket!

CIV - Carta la Victoria siempre!

2018.03.28.

Lehet-e taktikából civilizációt építeni? Vagy lehet-e komoly stratégiát építeni egy olyan játékban, amiben az összes kártyánkat látatlanban szerezzük, és a játék is mindössze 20 percig tart. Nem-e? Azért ez nem olyan egyértelmű…

Egy rövid bevezető erejéig jegeljük is ezt kérdéskört, és lássuk: miről is szól aCIV!

A cím rögtön három dologra utal. Egyrészt a "Carta Imperia Victoria (kártya, birodalom, győzelem)" szavak rövidítése, ami azt sejteti, hogy egy birodalomépítős kártyajátékról van szó. Másrészt a civilizáció egy lehetséges rövidítése (gémer körökben egészen kézenfekvően az, Sid Meier Civilization című játékára is gyakran hivatkoznak Civ-ként), szóval valamiféle társadalmi fejlődésről is szó lesz. Harmadrészt pedig, ha latin számként tekintünk rá, akkor CIV=104, és láss csodát, pontosan ennyi kártyát találunk a dobozban. :)

CIV: Carta Impera Victoria

A játék, hosszának megfelelően (20-30 perc) rendkívül egyszerű: a kártyákon egy-egy (korszakonként eltérő) illusztrációt látunk, valamint egy ikont, ami azt mutatja, hogy melyik civilizációs területhez (katonaság, vallás, gazdaság, tudomány, kultúra, utópia) tartozik.

A játékban lapokat játszunk ki magunk elé, típusonként egy kupacba. Ha valamiből összegyűlik egy bizonyos mennyiség, az egy állandó képességet biztosít számunkra, ha még több, az pedig a képesség dupláját (pl. dobj el egy lapot helyett dobj el két lapot), ha pedig sikerül összegyűjteni egy terület 7 (2 játékos esetén 8) kártyáját magunk előtt, akkor megnyertük a játékot. Ezen kívül plusz képességet aktiválhatunk azzal, hogy eldobunk egy már korábban kijátszott kártyát.

 

Stratégia vs. taktika

Egy kis fogalmi tisztázás: a stratégia és a taktika fogalmak sokak fejében keverednek, meg aztán olyan is van, hogy egyiket vagy másikat könnyelműen használjuk kategóriák megnevezésére, akár a köznyelvben, akár a játékok világában. Nézzük, mi is a különbség:

A stratégia (és most az általános értelmezés kedvéért rugaszkodjunk el a szó etimológiájától és katonai vonatkozásaitól) egy hosszú távú cél eléréséhez vezető utat jelent. Azt a tervet, hogy hogyan fogok eljutni A állapotból B-be, milyen módon, milyen lépésekkel stb.

A taktika ezzel szemben adott helyzetre/körülményekre való reagálás. Vagyis a taktika rövid távú.

Társasjátékozásra lefordítva nagyjából arról van szó, hogy ha van stratégiám, akkor a játék elején nagyjából tudom, hogyan fog zajlani a játék - legalábbis a magam részéről -, mire fektetek hangsúlyt, hogyan fogok játszani, mikre koncentrálok. Csakhogy, mivel nem egyedül játszom, a többi játékos ténykedésére is kénytelen leszek reagálni - ez már taktika lesz.

ACIV-ben ez utóbbi valósul meg, bár a játék elején húzott három kártyából (vájt fülűeknek: ezeket lehet draftolni is) nagyjából el tudunk indulni valamelyik civilizációs terület irányába, ami meghatározza majd a játékstílusunkat is. Ha például egy játékos kultúrára épít, és abban élen jár, akkor a saját körében használhatja más játékosok képességeit, így nagy eséllyel mások erősségéből húz majd hasznot - de csak akkor, ha kultúrában ő a legerősebb (igen, jó képesség, de ez a böjtje). Aki katonasággal operál, az mindenekelőtt a kezéből dobhat el egy (később két) lapot, ha pedig a játékterületéről dob, akkor az ellenfeleivel is eldobathat. Persze ha ezt a képességet használja, akkor a katonaság kártyái is fogynak, tehát azokkal nem fog nyerni, vagy lassabban, mintha nem fogyasztaná. Ilyen és ehhez hasonló dolgokat kell mérlegelnünk a játékban végig.

CIV: Carta Impera Victoria


Szerencsére van értelme tervezni - a szerencsére van értelme tervezni

A különböző területek képességei jók kombinálhatók, így ahonnan egyes hátrányok "elvesznek", oda majd pótolnak a másik által garantált előnyök. A minél rugalmasabb játékmódhoz minél több területet kell erősítenünk, a győzelemhez viszont egyet kell nagyon gyorsan felduzzasztani - és akkor megint ott vagyunk, hogy mérlegelés: dönteni, hogy mire erősítünk, a rugalmasságra, vagy a gyors és elsöprő győzelemre. Ezt pedig akár a játék elején is megtehetjük. Azzal persze már nehezebb számolni, hogy milyen kultúraterületek lapjaihoz jutunk majd hozzá.

De még ezzel sem vagyunk teljesen kiszolgáltatva a szerencsének. Az utópia területtel például a dobott lapok közül halászhatunk ki dolgokat, igaz, utópia kártyákat csak a harmadik korszakban kapunk majd, azaz ezen lapok többsége a pakli alsó egyharmadában van (említettem már, hogy a lapok eloszlásával is tudunk kalkulálni?).

Meg aztán ott van a jó öreg "pörgetjük a kezünket" módszer. Ez laikusok számára valami pantomimmutatványnak hangozhat, de nem az. Arról van szó, hogy míg alapvetően körönként egy lapot játszunk ki és egyet húzunk a helyére (tehát egy lap cserélődik a kezünkben a háromból), addig például a katonasággal eldobhatunk további egy vagy két lapot - háromlapos kéz esetén így az összes lapunk cserélődik egy körön belül. Ha pedig a vallást gondozzuk nagy odaadással, akkor akár 5 vagy 7 lapot is a kezünkben tarthatunk, ami megint csak növeli a mozgásterünket. Ha pedig kultúrában vezetünk, és valaki más rendelkezik ezekkel, az egyiket használhatjuk. Szóval ezek a képességek és az okos kombináció azért segíthetnek meglovagolni a szerencse szeszélyes hullámait.

Woland

Értékelések átlaga 


(2.5)

Közönségdíjak

Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

25% (1)
50% (2)
25% (1)
Rendezés:
Eddig összesen 4 értékelés
CIVatós

Mátyás | 2018. december 27.

Két főtől nem játszható igazán, a III. korig soha nem jutottunk úgy még el. 3 fő minimum de inkább a maximális 4 fővel játszható. A szabálykönyvön még dolgoztam volna a készítők helyében, valamint eltartott egy jó ideig mire a játékostáblákon rájöttünk mi mit akar jelenteni. Kicsit túlgondoltnak érzem ezt a játékot, főleg a túlbonyolított játékszabály miatt hogy most mikor, melyik tulajdonsága érvényesül a kártyának és miért stb...
Egyszerű, nagyszerű

Vándor | 2018. június 8.

Kétszemélyes játékot kerestünk, a Jaipur mellett az egyik legjobb választás lett a CIV, gyorsan tanulható, jó játékideje van, a képességekkel gyakorlott játékosok mellett igen nehéz kigyűjteni valamiből 7 vagy 8 lapot. Emellett a rövidebb összejöveteleken könnyen beletanul bárki, nem kell hosszú magyarázókört játszaniuk. A téma/tematika szép, illik hozzá.

A dobozt én nagynak érzem, nem lett volna nehéz szerintem feleekkoraként megtervezni és úgy jóval könnyebben utaztatható lenne. A kártyák minőségét átlagosnak mondanám, viszont sok keverésnek van kitéve, érdemes lehet kártyavédőzni.
Gyenge

Blaze | 2018. június 8.

Nekünk ez a játék nem jött be. Ez már túlságosan egy agysejtes, semmi mélység nincs benne. Összegyűjtesz 7 egyformát és nyersz, óriási a szerencsefaktor. Persze lehet akadályozni a másikat valamennyire, de ez nekem kevés.
CIV:

Cívilizáció építés? | 2018. május 21.

Ez egy borzalmas játék, nehezen tanítható, lapos játékmenet, gyenge minőségű kártyák és rendkívül túlárazott (104db kártya 6.490 Ft???)

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!