Tatsu

Normál ár: 6 990 Ft


A Te árad: 6 641 Ft

Értékelés:  (5.0)
Izgalmas stratégiai társasjáték két személy számára, ahol két hatoldalú dobókocka határozza meg a lépéseket. A három különböző sárkány más-más erőkkel rendelkeznek. Sújts le ellenfeledre, használd fel minden sárkányod, szabadulj ki a hálóból és nyerd meg a csatát!

Értékelések átlaga 


(5.0)

Közönségdíjak

Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

100% (4)
Rendezés:
Eddig összesen 4 értékelés
Backgammon 2000

László | 2017. december 11.

A Hive tervezője, John Yianni a Hive óta nem jött elő ennyire jó játékkal, és valószínűleg csak személyes preferenciák kérdése, hogy melyiket tartjuk jobbnak a kettő közül. A "lapkalerakós bogársakk", a Hive nagyon jó kis kétszemélyes absztrakt, bár kiegészítők nélkül idővel gyakran futhat a végtelenségbe, arra várva, melyik játékos néz be valamit hamarabb. Ez itt nincs: a Tatsu dinamikus, és nagyon értő módon frissíti a backgammont. U alakú pálya helyett kör formával garantálja, hogy sose legyen egy magányos kő sem biztonságban, míg az, hogy mezőnként csak két kő fér el, meggátolja a folyamatos pajzs mögött kucorgást és védelmi felhalmozódást. A háromféle kő (a három sárkány) pedig amellett, hogy némi "témát" visz a dologba, változatosabbá is teszi a játékmenetet. Ráadásul a vége feltétel garantálja, hogy a backgammon sima "ki lépeget ki gyorsabban" zárása helyett akár az utolsó pillanatig is fordulhasson a kocka. Nagyon korrekt kis darab.
Sárkánykeringő

Mjolnir | 2017. október 29.

A Hive után nagy reményekkel ültem le a játék mellé, azonban nem kellett csalódni. Akad itt stratégia, bár a szerencse is jócskán beleszól a dolgokba, azonban az a játékmeneti elem, hogy választhatunk hogyan használjuk fel a dobásainkat, teljesen feloldja a szerencsefaktor érzését, mintha csak a valóság körülményeit próbálnánk a legjobb tudomásunk szerint kihasználni, és hát a való életben is sok múlik azon, egyest vagy hatost dobnak nekünk.
Könnyen értelmezhető, már a bemelegítő kör is sárkányvérre megy, nincs teketória.
Sárkánysakk

Róka | 2017. szeptember 22.

Tipikusan egy olyan játék ahol vereség esetén vérszemet kap az ember! A játék "eteti" magát! Nem egy féle stratégia létezik, s mindnek megvan a gyenge pontja, melyet a szerencse faktora szül. Sarkalatos viták eldöntésében egy remek ötlet ezt elővenni! Győzzön a jobbik, s a szerencsésebb, s a felgyülemlett feszültséget is oldhatja közben! Mindenkinek melegen ajánlom !
Szerencsefaktor komoly döntésekkel

AmpeRyuu | 2017. március 30.

Egy kétszemélyes játékot kerestem, ami inkább szerencsefaktorú, de döntési lehetőségeket tartalmaz, mint például a kockapóker.
A Tatsu ebből a szempontból ideális.
Kevés szabály, könnyen megjegyezhetőek és logikusak, letisztult. Sokan a ki nevet a végénhez hasonlítják még a játékot, és backgammon alapokon nyugszik az alap mechanika.
Mivel kockadobásos, a szerencsefaktora igen magas. De ezt nagyon kellemesen ellensúlyozza a többféle győzelmi kondícióval. Megnyerhető a játék, ha az ellenfél nem tud játékba kerülni (ehhez a tábláról kell teljesen letakarítani az ellenfél sárkányait), vagy megölni az ellenfél összes azonos típusába tartozó sárkányát.
Ez a két feltétel adja az igazi döntési lehetőséget. Két kockával dobva a kockák értékét külön külön kell lelépni, egyazon sárkánnyal, vagy a dobott értékek szerint megosztva két sárkány között. A Ki nevet a végén-hez képest új sárkányt játékba hozni egyszerűbb és sokkal inkább döntésen alapuló, nem duplát kell dobni, vagy hatost, hanem a pályán megadott mezőkre lépve lehet sárkányt a táblára hozni, majd 1-2-3 valamelyikét kidobva elindítani a táblán. Igy az, hogy van e játékban sárkány, csak némileg múlik a szerencsén, sokkal inkább a taktikán és az ellenfél ügyességén is, mert ő meg megpróbálhatja blokkolni ezeket a sárkány-hívó pontokat. Ezzel az egyik győzelmi feltétel máris kellemes taktikai mélységet hoz a játékba.
Ehhez jön még a háromféle sárkány a maguk egyedi képességével. A zöld blokkol egy ellenséges sárkányt, ha azonos mezőre tud vele lépni, a kék kilöki a játéktérről, a vörös pedig végleg kiiktatja a játékból. A zöld tehát taktikázásra használható, a kék az első győzelmi feltételhez segít közelebb, a piros pedig a másodikhoz, azaz az ellenfél egy azonos színű sárkányainak végleges kiirtásához.
De persze itt is komoly döntéseket kell hozni. Minél veszélyesebb egy sárkány, annál kevesebb van belőle. Zöldből négy, kékből három, vörösből csak kettő. Ha vöröset hozunk a pályára, egyben azt is kockáztatjuk, hogy ellenfelünk megöli (ha neki is van játékban vörös sárkánya), és ez a másodiknál már vereség.
Egyszóval a játék egyszerű, mint a faék, és mégis elgondolkodtató, a szerencsefaktor helyes kihasználása a kulcs a győzelemhez.
Egyetlen "hibájának" indokolatlanul nagy méretét róhatom fel, sok az import levegő a dobozban, és a nagy, merev tábla miatt nehéz is hordozhatóbbá tenni. Nálunk tervben van a tábla képének anyagra nyomtatása, ami így kisebb helyen is elfér majd, egyben az összesen 16 korong és 2 dobókocka tárolására szolgáló szütyőként is funkcionál majd, így kiváló játék lesz utazáshoz is.

Only registered users can write reviews. Please, log in or register

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!