Dixit

    Normál ár: 8 990 Ft

    A Te árad: 8 541 Ft

    Értékelés:  (4.7)
    Engedd szabadjára a fantáziád! A Dixit az a társasjáték, melyben a legfontosabb erény a képzelőerő!

    A játékban szebbnél szebb kártyákat kapnak a játékosok. Mindegyik kártya egyedi illusztrációval ellátott. A kezdőjátékos választ egyet a kezében tartott, gyönyörűen illusztrált kártyák közül, és mond róla valamit: egy szót, egy mondatot vagy akár egy egész kis mesét, mindegy, a lényeg, hogy ne legyen túlságosan egyértelmű az utalás. Ezt követően a többi játékos is választ egy lapot a sajátjai közül, majd összekeverik őket, és megpróbálják kitalálni, vajon melyik lehetett az eredeti. A siker persze korántsem garantált – a kissé elvont illusztrációk néha túlságosan is beindítják az ember fantáziáját, így a logika és szőrszálhasogató részletesség helyett érdemesebb inkább a megérzéseinkre és az empátiánkra hagyatkoznunk. De vajon eléggé ismerjük a másikat? Vajon tudjuk, mi jár a fejében…?

    A Dixit ettől megunhatatlan – merőben más élményt nyújt egymást jól ismerő baráti társaságok, mint családok vagy akár kollégák számára, de ismerkedéshez, csapatépítéshez is remek választás! Nem véletlen, hogy 2010-ben a legrangosabb nemzetközi társasjátékdíj, az Év játéka győztese lett!!!
    A Dixit az utóbbi évek egyik legnépszerűbb és legújszerűbb partijátéka. A játékhoz – a gyönyörűen megfestett, egyedi kártyák és a hozzájuk hasonlóan szürreális játéktábla mellett – csupán némi képzelőerőre és empátiára van szükség. A játék fejlesztője, Jean-Louis Roubira egy francia gyermekpszichológus, és ez valamennyire meg is látszik a játékán, hiszen a játék során nem az agymunkán van a fő hangsúly, hanem az érzelmeken.
    A játékban 84 hatalmas, teljesen különböző kártyát találunk, melyek mindegyike részletgazdag, és egy elvarázsolt világ egy szeletét mutatja meg nekünk. Minden kártyán annyi elrejtett apróság van, hogy valószínűleg még a sokadik játék során is találunk újdonságot rajtuk. És épp ez az egyik lényeg. A játék során ugyanis minden körben kijelölünk egy mesélőt, aki a nála lévő hat kártya egyikét kiválasztja, és mond vagy tesz valamit, ami valamilyen formában kapcsolódik ehhez a képhez. A mesélő teljes szabadságot élvez, hiszen mondhat akár csak egy szót, egy mondatot, egy mesét, dúdolhat, énekelhet, mutogathat, semmi sem szab gátat a kreativitásnak. Talán csak az, hogy ne legyen se túl egyértelmű, se túl távoli a kapcsolat.
    Ezután minden más játékos is választ egyet a kezében tartott kártyák közül, amiről úgy gondolja, hogy valamilyen módon kapcsolódik a mesélő meghatározásához. Mindenki a választott kártyáját beteszi középre, anélkül hogy megmutatná a többieknek. A kártyákat meg kell keverni, és utána felfordítani őket. Ezután a mesélőn kívül mindenki szavaz, hogy melyik volt az eredeti kártya, melyik indult a mesélőtől.
    A mesélő nem kap pontot, ha senki nem találja el, vagy ha mindenki eltalálja, melyik kártya volt az övé, és ez teszi igazán nehézzé a játékot. Nem könnyű csak a társaság egy részét rávezetni az igazságra… de mindez nagy vidámság és sok-sok nevetés forrása lehet! Szinte bárkinek ajánlható tehát ez a játék, kortól és nemtől függetlenül, aki egy kis szórakozásra és vidámságra vágyik.
     
    Az asszociációs játékok megkoronázott királya

    Ha asszociációs játék, akkor Dixit. A születése óta eltelt nyolc évben rengeteg család és baráti társaság szívét nyerte el ez a játék, és természetesen rengeteg nemzetközi díjat is nyert. Nem csak a legismertebb német Spiel des Jahres-díjat, még a Magyar Társasjáték-díj fődíját is megkapta ugyanabban az évben.

     

    Mi a nagy siker alapja? Az egyedülálló játékmenet és a gyönyörűen illusztrált kártyák. Utóbbiaknak fontos szerepük van, hiszen a játék a képzettársításról szól, ehhez pedig szükség van a szép és változatos képekre, amelyek megtermékenyíti gondolatainkat. De ebből még nem derül ki, hogy miről is szól a játék, igaz?

     

    Nyulak versenye a gondolattársítás mezején

    Lássuk, mit tartalmaz a doboz! Egyrészt 84 nagyalakú kártyát, rajtuk különös, mesebeli tájak és figurák. Ezek a dobozbelső közepén lévő kisebb nyitott dobozban vannak, amelyet egy rét vesz körül, lapos kövekkel, azokon a szerezhető pontszámok. Az utolsó kövön 30 szerepel, azaz a nyertesnek ezt/ennyit kell elérni. A köveken pedig kis színes nyulak ugrálnak végig, ők lesznek pontjelölőink. Ezenkívül minden nyúl színében van itt még 6 darab szavazólapka, egytől hatig számozva.

    Vegyük hát elő a kártyákat, és alaposan keverjük meg. Osszunk minden játékosnak hatot belőle. A kezdőjátékos kiválaszt egyet hat kártyája közül, és fennhangon egy történetet mond róla - ő lesz a mesélő. A sztori persze lehet egészen rövid, egymondatos, vagy akár egy szó, egy mottó is lehet (például egy könyv- vagy filmcím). A lényeg az, hogy kapcsolódjon valahogyan a kiválasztott kép hangulatához, egy figurájához vagy eleméhez. Majd kártyáját lefordítva, hogy senki ne lássa, leteszi az asztal közepére.

    Most jönnek a többiek: ők is kiválasztanak egyet lapjaik közül, méghozzá azt, ami szerintük legjobban illik az elhangzott történethez vagy jeligéhez. Ezt a lapot aztán ők is lefordítva középre teszik, és a mesélő megkeveri a letett lapokat. Utána szépen egymás mellett felfordítja őket, és most újra a többieken a sor: ki kell találniuk, melyik laphoz fűzte történetét a mesélő…

    Hogy ne adjanak a többieknek ötletet, saját szavazólapjaikból kiválasztják az elképzelésüknek megfelelő sorszámot, és lefordítva maguk elé teszik azt. (Ezt úgy kell elképzelni, hogy az asztalra terített lapokat szépen sorba rakják, és mondjuk balról jobbra számozzák, a tippelők így mindannyian tudják, hogy a bal szélső az egyes lap, utána jön a kettes, és így tovább.) Majd amikor már mindannyian választottak szavazólapot, fel is fordítják azokat.

     

    A képzettársítás megtévesztő világa

    Ha a játékosok ügyesek, és az általuk választott lap jól illik a mesélő mottójához, nehéz megtalálni az eredeti lapot. Amennyiben valaki eltalálja a mesélő lapját, ő is és a kezdőjátékos is kap 3 pontot. Ha valaki sikeresen tévesztette meg valamelyik játékostársát, és nem a mesélő, hanem az ő lapjára szavazott, jelölőnként 1 pontot kap az illető.

    De a mesélőnek van a legnehezebb dolga. Nem adhat elő olyan mesét, amit mindenki megért, se olyat, amit senki sem tud az ő kártyájához párosítani, mert ebben az esetben ő nem kap pontot - a többiek viszont mindannyian fejenként kettőt! Neki tehát meg kell találni az egyensúlyi pontot a túl egyértelmű és a túlságosan elvont utalás között.

     

    Mondd, mit képzelsz?

    Az eredmény: egy jópofa találgatós játék, amelyben nem csak egy rejtvényt kell kitalálnunk, hanem a többieket is igyekeznünk kell megzavarni, hogy még több ponthoz juthassunk. Ami nagy előnye ennek a családi játéknak: nagyon kevés az üresjárat! A játékosok egyszerre kapják meg a történetet, választanak kártyát, szavaznak, majd nevetnek nagyot a szavazás eredményén. "Ne mááár, tényleg ez volt az? Akkor ezt ki tette?!" "Na, akkor most magyarázd meg, mi köze az utalásodnak ehhez a kártyához?"

    Hogy az élmény ugyanez legyen három játékos esetén, a játékszabály némi módosítást tartalmaz erre az esetre: ilyenkor a játékosok 2-2 lapot kell kiválasszanak a sajátjaik közül, míg a mesélő természetesen továbbra is csak egyet. De van másik verzió a pontozásra is, és javasolnak olyat is, hogy dalos kedvűek énekeljenek. Vagy azok, akiknek a mozdulatai beszédesebbek, akár pantomimezhetnek is.

    És akinek a hat játékos kevés, mert nagyobb társaságban szeretné játszani, az sem akadály: a Dixit Odyssey megváltozott külsővel, 12 nyuszival ugyanazt a játékélményt nyújtja kétszer annyi játékosnak. És persze ha egy család vagy társaság már álmában is maga előtt látja a kártyákat, az sem akadály - már öt kiegészítő kártyacsomag készült el, mind egy-egy sajátos hangulat körül (emlékek, álmodozás, kalandok). Így végképp nem érhetjük el azt az állapotot, hogy egy kártyára nézve eszünkbe jut, miket is talált ki rá a többi mesélő…

            


    Megidéz egy szellemet, amit megfékezni nem lehet

    Mert persze a sarkalatos rész a mesélő kártyához fűzött története. A játék vele kezdődik, rajta múlik. Ezért is Dixit a játék neve. A latin eredetű szó annyit tesz: ő mondta. Ezt a kifejezést gyakran használták régen olyan szövegkörnyezetben, amikor egy gondolatot idéztek egy híres személyiségtől. Szóval figyeljünk jól oda, mint mond a mesélő, mert az ő szava a kulcs, a vigasság, a képzet.

    És ha erre ráéreztünk, akkor játszhatunk szigorúan a játékszabály szerint. Aszerint ugyanis nem 30 pontig kell játszani, hanem amíg a lapok el nem fogynak…

    Tíbaláj

    Értékelések átlaga 


    (4.7)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 155 Gyakorlott játékosoknak 48 Euro gémereknek 10 Ketten 7 Családdal 149 Partijátéknak 147
    74% (146)
    22% (43)
    4% (7)
    1% (1)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 198)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. ...
    7. 20
    Nyulak

    ecus | 2018. szeptember 1.

    Egy bájos nyúlverseny és szebbnél szebb képekkel illusztrált pakli, ahol a lapokon az ember mindig észrevesz valami újat és izgalmasat. Nem véletlenül volt az év játéka, hiszen olyan könnyen megszerethető és nagyon nehezen feledhető a Dixit mesés álomvilága. Már kisebb gyerekekkel is játszható, ismerősök 8 évesnél fiatalabb gyerekekkel is játsszák időnként, és ők is nagyon élvezik.
    Logikai készség fejlesztő játék.

    Dani | 2018. augusztus 9.

    Remek ember megismerő és egyben nagyon fantáziadús játék.
    Ajánlom minden olyan embernek aki szereti a ön kifejező játékokat.
    IMÁDOM

    Dóra | 2018. augusztus 7.

    Imádom ezt a játékot, egyszerűen nem lehet megunni.
    Mindenkinek ajánlom aki szereti elővenni a kreatív énjét, és annak a ki szeret gondolkodni. Nem túl bonyolult, könnyű megtanulni a szabályát.
    De a legjobbak a kártyák, mivel hihetetlenül érdekesek és színesek.
    Dixit- Nagyszerű élményben részesít

    Csilla | 2018. július 19.

    Dixit...

    Ez volt az első felnőtt fejjel megvásárolt társasjátékom. Nem bántam meg. Az egyik kedvencem lett.

    Amikor először megpillantottam a lapokat, meglepődtem. Nem hétköznapi képzeleterő kell ilyen képek megalkotásához, de pont ez az, ami miatt ennyire szuper lett ez az asszociációs társasjáték. Ezáltal a játékosok is arra vannak buzdítva, hogy a létező összes fantáziájukat elővegyék.

    Véleményem szerint játéktábla nélkül is játszható, nem az a lényeg, hogy melyik nyúl ér be először a célba, nekem sokkal többet jelent ennél a játékélmény. Az a sok mosoly, nevetés...nagyon szórakoztató kicsiknek, nagyoknak, gyerekeknek, felnőtteknek, fiataloknak, időseknek egyaránt.

    Unalmassá válik?? Kétlem. Ez a játék kétszer sem egyforma. Függ az emberek aktuális érzelmi állapotától, hangulatától, érdeklődési körétől, bizonyos esetekben az elfogyasztott ital mennyiségétől, ezen kívül a játékosok egymással való kapcsolatától, az ismeretségük mértékétől.
    Többen írták már, és ebben én is egyet értek, hogy akár lehet nehezíteni is a játékszabályon annyit, hogy kikötjük, hogy csak egy bizonyos témát használhatunk.

    Ez a téma lehet pl.:
    - Filmek: Megegyezés alapján belevehetjük a sorozatokat, tv-műsorokat, mozifilmeket. Akár említhetünk egy filmcímet, vagy egy-egy emlékezetes mondatot is idézhetünk.Szintén megegyezés alapján akár színészeket is bele lehet vinni.
    - Könyvek: Akár cím, akár részlet, vagy utalás, esetleg az író neve.
    - Mesevilág: Nem csak gyerekeknek, felnőtteknek is jó téma lehet. Érdekesebbé teszi, ha a játékosok kora vegyes.
    - Versek: Ide sorolhatók a költők, versrészletek, verscímek.
    - Zene: Szintén megjegyezhetünk énekeseket, zeneszerzőket, zenecímeket, vagy dalszöveg részleteket.
    - Szólás, mondás
    - Természet: Természeti jelenségek, növényvilág, állatvilág...
    A témák meghatározásának is csak a kreativitásunk szabhat határt. Természetesen a témaválasztásnál figyelembe kell venni a játékostársak korát, érdeklődését, ahhoz hogy mindenki jól érezze magát.
    Ha ez sem segít, akkor pedig ott a rengeteg kiegészítő, amikkel variálva már tényleg rengeteg a lehetőség.

    Kellemes játékot kívánok mindenkinek!
    Kreatív

    Hobbit | 2018. július 9.

    Elsőre nagyon bejött és játszottunk vele 12 (igen tizenkét) órát egy idő után elég beteg asszociációk alakultak ki :), de arra mentünk rá, hogy 1 másik ember jöjjön csak rá a lapra (ami pontban a legjobb). Sajnos rá kellett jöjjek, hogy inkább nekem a logikaibb játékok tetszenek. Első játék alatt az összes képet betanultuk, megjegyeztük. Azóta csak néha kerül elő, nem vettem hozzá kiegészítőt, valami új szabályforma hozná vissza számomra kedvelt játékokhoz.
    Előnye, hogy kicsik is és nagyok is hamar meg tudják tanulni és élvezik (valószínűleg én vagyok a fekete bárány)
    Kreatív

    Szilvia | 2018. július 4.

    Elsőre nem tűnt valami jónak, de utàna megszerettük, nagyon kreatív, kèpzelőerő az kell hozzá, és gyerekeknek is bejön!
    Az egyik kedvencünk

    Ormay Tamás | 2018. június 13.

    Az eddig megjelent összes részt megvettem már, lassan kinövi az eredeti játék dobozát. Ideális azoknak is akik sem az euro, sem az ameritrash játékokat nem kedveli.
    Fantasztikus!

    Anna | 2018. június 1.

    Nagyon érdekes és kreativ játék! Mindenkinek ajánlom! Játszottam már kisgyerekekkel és idősebb emberekkel is és nagyon szórakoztató volt!
    remek partijáték

    Emese | 2018. május 20.

    Mindig feldobja a házibulik hangulatát, nagyon jókat szoktunk nevetni a fura asszociációkon.
    Must have party game

    Balázs | 2018. május 15.

    Ez az a party / családi játék ami kötelező minden háztartásban :) Minden korosztály számára egy tökéletes játék, viszont a kiegészítők használata sok játék után már elengedhetetlen, főleg ha sokat azonos személyekkel játszol.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

    Dixit játékcsalád