Eldritch Horror: Mountains of Madness kiegészítő

Normál ár: 14 990 Ft

A Te árad: 14 241 Ft

Értékelés:  (4.6)
Fedezd fel az Antarktisz legtávolibb térségeit az Eldritch Horror második kiegészítőjében a Mountains of Madness-ben. Az H.P. Lovecraft novelláiból készült játék kiegészítőjében egy kárhozatra ítélt expedíció után indulhatnak a játékosok, mely során belépést nyerhetnek a Nagy Öregek hatalmas városába. Az Antarktiszon történő eseményeknek világméretű következményei érezhetőek, ahogy a frissen felébredt szörnyűségek ellepik a Földet.

A nyolc új nyomozó karakter új lehetőségeket nyújt, miközben a játékosok szembesülnek a vérfagyasztóan embertelen fenyegetésekkel. Számos további szövetséges, varázslat, ereklye és kondíció lap segíti a nyomozókat a szörnyűségek ellen. A játék történetében először, kaland és előzmény lapokkal formálhatják a nemzetközi küzdelmet az ősi istenek ellen.

Elég erősnek érzed magad, hogy túléld a fagyos Antarktiszi síkságokat? Szembe tudsz nézni az Őrület hegyeivel, és megakadályozni az emberi civilizáció végét?

Értékelések átlaga 


(4.6)

Közönségdíjak

Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

80% (4)
20% (1)
Rendezés:
Eddig összesen 5 értékelés
nem használjuk

Csaba | 2016. július 13.

Én a legkevésbé ezt a kiegészítőt ajánlom. Max az új lapok, karakterek miatt érdemes megvenni. A Mapot szinte sosem használjuk. Nehézkes rajta a közlekedés, maximum 1-2 karakter tud rajta jól elnavigálni.
Ez őrület!

Dezard | 2015. október 19.

Amikor megláttam az első képeket róla elhatároztam hogy megveszem. Örültem nagyon az új helyszínnek, az új mérhetetlen véneknek, a kártyáknak, nyomozóknak, de az új szabályok... Ez a focus nem nagyon kellett volna bele a játékba szerintem. A nyolc új nyomozó is megkönnyíti a játékot,mindkét vént első nekifutásra legyőztük, a másodikhoz kellett ugyan egy kis szerencse is a végére, de nem hittük volna hogy ennyivel könnyebb lesz a Yig-es kiegészítő után. Ettől független jó játék jó hogy van új helyszínnek az antarktisz, meg jók a kártyák leírásai, de egy kis háziszabály lehet szükséges lesz azoknak akik újra kihívást szeretnének maguknak találni.Aki szerette az alapjátékot annak a hangulata miatt ez is fog tetszeni.
Tekeli-li...Tekeli-li...

Jamie | 2015. július 31.

Az AH-hoz szinte mindent kiadtak amit tudtak Lovecraft legnevesebb műveit feldolgozva és volt Innsouth, Kingsport és Dunwich is, Küszöb alatt lapuló és hasonlók...A földrajzi elhelyezkedés miatt Az örület hegyeit viszont nem sikerült integrálni oda így nem meglepő hogy az EH világtérképes megoldásához az első nagykieg ezt tartalmazta.
A kieg jól adja vissza a novella hangulatát. Minden tematikusra sikerült az Antartiszi helyszíneket és újra megelevenednek a történetek, akár Lake táborában nyomozunk vagy épp az Óriás pingvinekkel találkozunk.
Egyetlen hibát rónék fel a kiegnek, mégpedig, hogy az EH egészséges nehézségi faktorát kifejezetten lerontották. Eddig olyan közepes volt a játék és akadt 1-2 nehéz ellenfél mint pl Yig vagy Cthulhu. Most viszont túlságosan könnyű lett a játék ezzel a kieggel így pár játék után nem is szorgalmazom az elővételét egyelőre.
Azért természetesen minden EH és Lovecraft imádónak kötelező vétel sztem! ;)
Értékelés

Zsolln | 2015. július 13.

A kiegészítővel nagy sok minden pluszt kaptunk az Eldritch Horror alapjátékhoz (az előző komment tökéletesen összefoglalta).
pro: Tovább nőtt a játék (amúgy sem alacsony) újrajátszhatósága. A kártyák és tartozékok minősége a szokásos (pazar).
kontra: a melléktáblával együtt kezd túl nagy lenni a helyigény
Az első nagydobozos

Gubirobi | 2015. július 13.

Tapasztalatok a kiegészítővel és az új játékelemek ismertetése:
1. Új nyomozók: a varázstudor karakterek eléggé megerősödtek köszönhetően az új nyomozók erős karakter képességeinek és az új varázslatoknak. Nagy kedvenc lett Ursula és Daisy.
2. Mágikus/fizikai immunitás: eddig nem volt gond a leküzdésükkel, eddig…
3. Antarktisz tábla: vagy 2 Acquire Asset sikerért vagy a főtábláról egyszerűen az Antarktisz helyszínről való ingyenes átlépésért már ott is vagy a kiegészítő táblán. Jók a helyszínek különleges képességei és a találkozáskártyák is. Szerintem „tápos” lett a hely. Jelenleg 2 esetben, egy AOO ellen és egy Prelude kártya hatásai miatt kerülhet elő.
4. Unique Asset: nagy kedvenc, különleges segítők, feladatok várnak rád. A feladatok teljesítése nagy segítséget jelent az aktuális mystery teljesítéséhez vagy csak egyszerűen az életben maradáshoz. Nagy segítség, hogy az adott mystery megoldásához szükséges helyszínek mellett a más helyen tartózkodó nyomozók is segíthetnek az előre haladásban.
5. Új közönséges felszerelések és szövetségesek: ajánlom figyelmetekbe a Gambler’s Dice nevű remeket.
6. Új ereklyék: növelik a változatosságot, valami elengedhetetlenek egy-egy mystery teljesítéséhez.
7. Új varázslatok: itt is beesett pár hasznos dolog tovább tápolva mágikus képességű karaktereinek (igaz a nagy kedvencemet, a Bless of Isis rituálét azért nem taszították le az első helyről).
8. Új AOO: az ősfürkészek ellen az eddigi leghosszabb játék vár rád (most ugrott az annyit emlegetett „rövidebb a játékidő, mint az Arkhamban” vélemény), a Jég Ura a.k.a Tél Tábornok pedig már a mítoszpakli első fázisába 2 szóbeszédet dob be, hogy legyen min dolgozni. Mondhatom azt is, hogy a Vének már heten vannak, mint a gonoszok.
9. Új állapotok (Conditions): jók lettek (Funding – sokat tud segíteni, Pursuit, Hunger).
10. Prelude kártyák: érdekes változatosság, tetszik a mechanika, valószínűleg a későbbi kiegekben bővül a kártyák száma. Párhuzamosan megjelenik egy új pakli is: Adventures.
10. Új találkozáskártyák: sikeres találkozás esetében kaphatunk a fentebb említett Unique Asset kártyákból, ami nagyon jól fog jönni a csapatnak.
11. Új kapuk: minden szimbólum kapott 1-1 új kapu az alapjátékban, valamint a kiegészítő tábla mindhárom kapuja kicsi piros napocska (érdemes odafigyelni rá, egy játékban úgy alakult, hogy a Doom 4-et ugrott csak a kapuk miatt, nem élveztem annyira).
12. Új expedíciók: nagyon jó, jöhet a többi városba is egy-egy darab.
13. Új akció, a Fókusz: szuper, még nagyobb esély, hogy egy-egy kritikus dobásod sikerüljön. Nálam általános tapasztalat, hogy sajnos a játék 1-2 kritikus dobás nem teljesítésén egyszerűen elúszik, oly mértékben indulnak el a nyomozóink a lejtőn, hogy szinte lehetetlen a visszakapaszkodás. Bár sokan ezt hívják igazi Lovecraft-i hangulatnak (from bad to worse).
14. Új szörnyek: a kultisták mellett megjött pár klasszikus is az AH-ból. Lesz mit a levesbe aprítani.
15. Új mítosz kártyák: már ránk fért egy kis változatosság és van egy-két nagyon „"dulva” is közöttük.
16. A játék előkészítése során lehetőség adódik a mítoszpakli célzott előkészítésére az alábbiak szerint: első fázisban könnyű sárga és zöld kártyák + könnyű és normál szóbeszéd, második fázisban normál sárga és zöld kártyák + nehéz szóbeszéd, harmadik fázisban nehéz sárga és zöld kártyák. Ezt is segítségnek érzem, a játék elején a nyomozóknak nagyobb esélyük van felkészülni a kalandokra (tárgyak beszerzése, képességek növelése, …).

Összegzés:
+ remek kivitelezés és minőség
+ lehetőségek tárháza tovább bővült
+ meglévő kártyatípusok bővítése és új kártyák
+ új nyomozók, Mérhetetlen Vének, szörnyek és tokenek

+ / - (kinek mi) könnyebben tud nyerni egy csapat

- megnövekedett helyigény
- a kiegészítő tábla és Prelude kártya miatt megnövekedett előkészületi idő (bár ez már így sem volt kevés és az a plusz pár perc már nem számít)
- az Ősfürkészek ellen a 4 rejtély megfejtésével jelentősen megnövekedett játékidő
- állapotkártyák kezelése a sok kártya miatt már igazi kihívás
- bevezetett új mechanizmusok több kártyával is megjelenhettek volna
- árképzés
- hibák megjelenése (lásd friss Errata)
- korábbi hibás kártyáknak nem adtak ki javított változatot (árába beleférne)

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

Sajnos ehhez a játékhoz nincsen letölthető játékszabályunk.

Eldritch Horror játékcsalád