Eldritch Horror (angol)

    Normál ár: 19 990 Ft

    A Te árad: 18 991 Ft

    Értékelés:  (4.7)
    Az Eldritch Horror a Rettegés Arkhamban továbbgondolása. A játékot Nikki Valens mellett - akinek ez az első szerzeménye – az a Corey Konieczka jegyzi, aki eddig olyan sikerjátékokban működött közre, mint a Battlestar Galactica, a Descent második kiadása, a Mansions of Madness, a Rune Wars vagy az X-Wing.
    Eonokkal ezelőtt a Földet a Nagy Öregek uralták, ám a terror ismét a világra szabadult. Bátor túlélők csapata igyekszik megállítani az Apokalipszist, ám már nem csak Arkham városában dúl a szörnyű háború. Világtérképen utazunk kontinensről-kontinensre, hogy együttes erővel szabadítsuk meg az emberiséget a rá váró rémálomtól. Expedíciók sora, véres küzdelem vár mindarra, ki nem kíván fejet hajtani a másvilágot uraló démonok előtt.
    Kooperatív társasjáték azoknak, akik szerették az Arkham horrort vagy a Mansions of madness, de hosszúnak találták, akik a sok szabálytól ijedtek meg, de szeretnék élvezni az előbbiek nyújtotta hangulat és játékélményt.

    Értékelések átlaga 


    (4.6)

    Közönségdíjak

    Gyakorlott játékosoknak 12 Ameri gémereknek 9 Egyedül 5 Ketten 7
    75% (12)
    13% (2)
    13% (2)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 16)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    Eldritch Horror

    Laszlo | 2018. március 14.

    Ajánlom!
    Jól balanszolt, izgalmas erősen sztori központ játék. Persze, nem azaz erős egzisztencionalista Lovacraft horror, hanem inkább Indiana Jones és a kiterjeszetett Lovecraft univerzum találkozása, de én imádom, és a barátnőm is (ami ritka).
    Ez is jó lesz!

    Tamás | 2018. január 15.

    Elder Sign megvan imádjuk és ez is biztos be fog kerülni a gyűjteménybe.
    High adventures in the Cthulhu mythos

    Tamás | 2017. június 22.

    Szerintem a Lovecraft regények hangulatát nem ilyen irányból kellene megfogni, mert se ebben se az Arkham horrorban nincs igazi nyomozás, (csak nyomjelzőket összeszedni, elszállítani egy adott helyre, és ott valami próbadobást csinálni, ez agymunkát nem igényel) az ellenfelek pedig egyáltalán nem keltik idegőrlő borzalmak hatását. Ez utóbbit a Mansions of Madness jobban oldja ezt meg, ott szinte minden rád tud aggatni egy maradandó "Őrület" hatást, ami addig elkísér, amíg valahogy ki nem gyógyulsz belőle, itt pedig gyakorlatilag dobsz egyet épelmére, egyet sebződésre, és kész. A nyomozós elem is jobban megvan, ott sokszor csak a leírásokra lehet támaszkodni, hol kell folytatni a keresgélést, és puzzle-ök is vannak, amik megtornáztathatják a játékosok fogaskerekeit. Szóval aki a horrort keresi, és bele szeretné élni magát a hangulatba, meg nyomozni szeretne, az válassza inkább a Mansions of Madnesst, és ezt inkább egy időtöltésre szánt kalandjátéknak fogja fel, mert annak elég jó, mi kiegészítők nélkül is jól elszórakoztunk vele.
    Ami az Arkham horrorral való összehasonlítást illeti, mindkettőnek vannak pozitívumai, ami a másikban nincs meg. Az AH-ban jobban/részletesebben ki van dolgozva a kapuk lezárása, itt meg szerintem jobban működik a kooperatív vonal, elég sok olyan karakter van, aki a másiknak tud valamilyen módon segíteni. Ami nálam ennek a játéknak az irányába billentette a mérleg nyelvét, hogy az AH-nál többször kellett újra felcsapni a szabálykönyvet, mert valamit elfelejtettünk, vagy úgy gondoltuk, hogy rosszul értelmezünk, vagyis annál több volt az üresjárat, ami a szabálykönyv lapozásával telt.
    Mondogatják, hogy kevés benne az eseménykártya, de én még a kiegészítők nélkül sem éreztem nagyon az ismétlődést vagy egy tucat játékalkalom után sem. Mindenképp többen érdemes nekiülni, de egy esős napon, amikor nincs mit csinálni a solo játékmód is szóba jöhet.
    Kötelező Lovecraft darab

    László | 2016. december 27.

    Eszméletlenül élvezetes játék! Remekül hozza a várt hangulatot. Engem személy szerint nem zavart az Arkham bonyolultsága, de tény, hogy ez a játék valamivel letisztultabb és talán rövidebb. A kivitelezés is az elődhöz méltó, gyönyörű. Kicsit talán a csúszkás megoldás hiányzik, és egy-két jelölés a karakterlapokon nem annyira illik a többi grafikához. Kicsit kevés a kártya az alapjátékban, de azért így is jó párszor lehet játszani különösebb ismétlődések nélkül. Nagyon jó újítás, hogy most már világszerte utazgathatunk és nyomozhatunk a karakterekkel.
    Összességében egyértelmű 5-ös a játéknak!
    remek coop

    Csaba | 2016. július 13.

    Mi egyenesen imádjuk. Néha össze tudja ugrasztani a társaságot, sokszor az őrületbe hajszol egy 8 órás gém. Nagyon jól felépített játékmenet.
    Eldritch Horror - Jelenlegi legjobb játék Lovecraft világán.

    Dezard | 2015. október 19.

    Volt már pár alkalmam kipróbálni a játékot, így gondoltam megírom a véleményem. Örülök, hogy Lovecraft témában új társasjáték jelent meg, ami véleményem szerint nagyon jóra sikeredett, és jelenleg a legjobb társasjáték Lovecraft világában (bár egy kissé elfogult vagyok a játékkal kapcsolatban).
    A világtérkép, az összes kártya és token nagyon szép, igényes kivitelezésű. A játék mechanizmusa egyszerű, a szabálykönyv könnyen értelmezhető.
    Maga a játék viszont valóban nagyon nehéz, a hat játékból mind a hatot elvesztettük, de nekem ez is pozitívum legalább nagyobb a kihívás, hogy nyerjen az ember,(pedig nagyon szeretek nyerni minden játékban na de ki nem? :P) De egy mérhetetlen vén ellen igen nehéz dolga lenne bármely nyomozónak.
    Az egész világot bejárhatjuk nyomok után kutatva, a nagyobb városokban kapuk nyílnak ahonnan szörnyek jönnek,valamint a kör végén, ha a csillagkép egyezik a kapuéval, akkor kapjuk érte a doom tokeneket, és nem kell sok hogy felébredjen a mérhetetlen vén, és akkor még nehezebb dolgotok lesz. A kártyalapok leírása nagyon jóra sikeredett, igazán bele tudja magát élni az ember a játékba és Lovecraft világába. Nagyon jó hogy koperatív a játék és együtt beszéljük meg ki-hova megy, és mit fog csinálni a körében. A fontosabb dolgokban a csapat vezére (lead investigator) dönt, valamint ő szenvedi el a negatív hatásokat. A történés attól is függ, hogy milyen helyszínen tartózkodunk (város, vadon, vagy tenger) így találunk rá nyomokra, fejlődik a képességünk és így oldunk meg feladatokat, hogy végül megnyerjük a játékot. A kockadobáláson alapszik a játék, így nagy a szerencsefaktor, van, hogy a legjobb képességünkkel 4 kockából 1 sem jön be, de van, hogy szerencsés vagy és egy 1es szintű képességgel is megcsinálod az adott tesztet 1 kockával. Engem ez sem zavart igazából.
    Aki szereti Lovecraft világát, és/vagy valami jó horror/nyomozós témában keres játékot, az próbálja ki, szerintem tetszeni fog!
    A kooperációs játékok etalonja

    Dare | 2015. szeptember 6.

    A játék két legnagyobb erőssége a hangulata és a játékosok közötti kooperáció. Nagyon fontos az elején megfelelő csapat kiválasztása, ahhoz, hogy valós eséllyel induljunk a Mérhetetlen Vének ellen. A karakterek jól ki vannak dolgozva, és a játék során a szerepeik erősen elkülönülnek a képességeik és erősebb statjaik függvényében. A játék maga elsőre nagyon komplexnek tűnhet azonban könnyen bele lehet jönni, és akkor már csak a megfelelő stratégiák kidolgozására kell figyelni. A játék során nagyon nagy hangsúlyt kapnak a kockadobások, ezért azoknak, akiket nem szeret a kocka nem lesz sok sikerélménye. Összességében egy jól összerakott, hosszú de élvezetes játékról beszélhetünk.
    nem upgrade

    Szesze | 2015. augusztus 28.

    Nálam is prímán megfér az Arkham mellett. Ha valaki még nem ismeri az elődöt akkor azért érdemesebb ezzel kezdeni, mert jóval letisztultabbak a szabályai, már első játék után is viszonylag könnyű anélkül játszani, hogy folyamatosan a szabálykönyvet kelljen lapozgatni ami azért nagy előny az elődhöz képest. Ettől még szerintem nem tekinthető upgrade-nek az Arkhamhoz képest, nekem pl hangulatilag az jobban bejön, de mondjuk az Eldritch-et is nagyon szeretem. Az egyetlen negatívum amit már előttem is írtak, hogy a Forsaken Lore-t kissé pofátlanul kihagyták belőle és külön kiegészítőként adták ki, úgyh eleve azzal együtt érdemes megvenni a játékot. Ettől még egyértelműen jár az 5 csillag.
    AH vagy EH? Mindkettő!

    Jamie | 2015. július 31.

    Az Eldritch Horror elsőre csak újabb bőr lehúzásának tűnt az Arkham horror-ról, aztán másodjára már akár lehetne az Arkham helyettesítőjének is nevezeni. Elsőnek én is így gondoltam, de nem mennék ennyire messzire. Az Eldritch Horror JÓ, az Arkham Horror is JÓ, ha teheted szerezd be mindkettőt, persze csak akkor ha megőrülsz a Lovecraft témáért. Ha annyira nem akkor elég az egyik is.

    Az EH eléggé letisztított pár mechanizmust az AH-ból ami nagy erényévé vált kapásból a játékosok szemében. Bár olyanoknak akik játszottak pár AH-t ezek a letisztult mechanizmusok kb csípőből mentek így nincs is mit letisztítani számukra. Azért nyugodjon meg mindenki, az EH 3 fázisa alatt is majdnem annyit kell figyelni mint az AH 5 fázisa alatt, max a szörnyek nem mozognak és az upkeep is lényegében megszűnt. Viszont cserébe itt is vannak triggerelő effektusok, kondíciók, és hasonlók amikre figyelni kell, szóval csak emiatt nem döntenék én az EH mellett. Letisztultabb, de olyanoknak akik képbe vannak mi van a táblán sztem nincs különbség. Mindkettőre figyelni kell!

    A legnagyobb különbség a két játék között sztem a témájában van bármennyire fura is ezt gondolni. Az EH is Lovecraft-os, de sokkal kalandozósabb hangulatot ad. Afféle Cthulhu-s Indiana Jones kaland a világ minden táján, míg az Arkham nyomasztó bandukolás a városban, olyan helyeken járva amiről Lovecraft maga is írt. Az EH is jól hozza a hangulatot, de más azért.
    Új belépőként érdemes sztem az EH-ba beruházni a kevesebb kieg miatt. Ez esetben én kapásból a Forsaken Lore kieggel ajánlom, mert sajna az EH alapdobozából sokmindent kispóroltak.
    Jobb mint az Arkham!

    Imre | 2015. július 17.

    Az Eldritch Horror tényleg a nagy múltú elődből indul ki, és a játékot játszva egyszerre tűnik ismerősnek (a mechanika egyes elemei), és újnak (elsősorban az élmény). Témáját tekintve nekem jobban tetszik a világ körüli utazgatás, az expedíciók a glóbusz eldugott sarkaiban, mint a városi kaland. Ha a játék felépítését nézem az Eldritch Horror szabályai egyszerűbbek, jól érthetőek, és a két szabályfüzet (amiből az egyik a játékmenetet és a köröket írja le, a másik pedig egy glosszárium) remekül felépített kiadványok. Jó látni, hogy az FFG képes fejlődni ezen a téren is. Negatívum, hogy pár party után valószínűleg kevesleni fogjuk a találkozáskártyákat, de ezzel így voltunk korábban is az Arkham Horror esetében is, és ezt nyilván a kiegészítők bővíteni fogják a későbbiekben. Az idő szempontjából Eldritch Horror-t könnyebb és gyorsabb előpakolni, de a játékidő is rövidebb: az első játékot hármasban 3 óra 15 perc alatt játszottuk le, de abban gyakran kellett elővenni a szabályfüzetet. Hat fővel játszva nem egészen 4 óra alatt végeztünk, igaz én – ahogy a Rettegés Arkhamban-t is – kevesebb fővel ajánlom. Négy résztvevő fölött már elég hosszúra nyúlhat a játékosok közötti üresjárat. Ugyanakkor az Eldritch Horrorban kevesebb a mikromenedzsmentből fakadó holtidő, mint az Arkham Horrorban. Mindezeket összegezve én az Eldritch Horrora szavazok. A kérdés – ha eddig nem sikerült eldönteni – hogy ti megvegyétek-e? Nos megpróbálok segíteni:

    - Ha egyáltalán nem szeretted a Rettegés Arkhamban-t, akkor valószínűleg ezt sem fogod, mert a mechanika hasonló, a téma ugyanaz, csak a körítés más
    - Ha nincs meg egyik sem, de valamelyiket megvennéd, akkor én az Eldirtch Horror-t javaslom. Áramvonalasabb, frissebb, könnyebb beletanulni és könnyebb megtanítani a játékosoknak.
    - Ha megvan a Rettegés Arkhamban (akár sok kiegészítővel) és nagyon szereted, akkor az Eldritch Horror sem fog csalódást okozni.
    - Ha megvan a Rettegés Arkhamban, a Mansions of Madness és az Elder Sign is, akkor valószínűleg nagyon szereted a Lovecraft világában játszódó játékokat, így függetlenül attól, hogy én mit írok, úgyis meg fogod szerezni. :)

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    Sajnos ehhez a játékhoz nincsen letölthető játékszabályunk.

    Eldritch Horror játékcsalád