Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Kalandjaitok az elátkozott szigeten

Könnyes szemmel nézem az óceánt. Három hajó halad el erre az évnek ebben a szakában. Kettőt már láttam elmenni. A tábor romokban. Élelmünk alig maradt, a veremcsapdában sem várt semmi reggelre. A tagjaimat alig bírom már mozdítani, érzem, lassan végez velem a kiszáradás, az éhség vagy a millió seb, ami a testemet lepi. Lépéseket hallok. Patrícia két hatalmas, száraz faággal tért vissza. Épp ennyi kell a máglyához. Ha jön az utolsó hajó, így már észre fognak venni! És akkor, akkor megmenekülünk!

 

Robinson Crusoe – Kalandok az elátkozott szigeten

 

 

Nem csak egy regény

Kevesen tudják, hogy a Defoe regényének címe eredetileg „Robinson Crusoe yorki tengerész élete és különös, meglepő kalandjai: Aki huszonnyolc évet élt egyedül egy lakatlan szigeten Amerika partjainál, a nagy Orinoco folyó torkolatától nem messze; egy olyan hajótörés kényszerítette a szigetre, amelyben rajta kívül minden ember meghalt.” (tényleg.) Nos, ez a játék nem pont ezt a történetet dolgozza fel, de a körülmények, a hangulat és számos regénybeli elem visszaköszön (Péntek, a kapitány kutyája, a Biblia stb.).

A hajótörést itt (legfeljebb) négyen éljük túl: egy ács, egy felfedező, egy szakács és egy katona. Az ő bőrükbe bújva élhetünk át a regényből ismert tengerész kalandjaihoz hasonlókat, sőt!

Magunknak kell megszereznünk az élelmet, a fát, építenünk valamiféle menedéket, javítgatni azt, hogy minél jobban védjen az időjárás viszontagságaitól, edényt, kést, ásót eszkábálni, kötelet fonni… mindent.

És most jön a „sőt” rész: a játék elején választunk egy küldetést, ami meghatározza majd a sztorit: szigeten akadnak-e kannibálok, vulkán, elátkozott helyek... No, meg a játék célját, ami lehet a szigetről való megmenekülés vagy éppen arra való berendezkedés, hogy ott éljük le az életünket, a kannibálok városának elpusztítása, egy bajba jutott társunk megmentése stb.

Hét különböző küldetés vár ránk a dobozban, mindegyik más és más. Különböző hangulat, nehézségek, eltérő kihívások, ráadásul mindegyik bőven újrajátszható, mivel a szigetet fel kell fedeznünk, az a küldetéstől függetlenül is más lesz minden játékalkalommal. Meg aztán az a sok minden, amire a dzsungelben akadunk vagy ami érhet minket, miközben a táborhely körül munkálkodunk. Az eszközök, amiket készíthetünk, a kincsek, a csapdák, a vadállatok és rengeteg váratlan esemény. Az újrajátszhatóság miatt tehát nincs okunk aggódni. Hogy túléljük-e mindazt, amit a sziget a nyakunkba zúdít? Na, amiatt már inkább!

 

 

„Boardgames That Tell Stories” – Játékok, amelyek egy történetet mesélnek el

A fenti cím a játék szerzőjének, Ignacy Trzewiczek blogjának, illetve könyvének címe. A szerző úgy fogalmaz: „Mélyen hiszek abban, hogy a jó társasjáték egy történetet mond el.” Ezzel persze lehet vitatkozni, hiszen ízlés dolga, hogy ki mit vár egy társasjátéktól, de akik azt szeretik, ha egy történet főhőseivé válhatnak és a bőrükön érezhetik mindazt, amit a főhős átél (én is közéjük tartozom), azoknak készült ez a játék is.

Nagyjából most jönne az a rész, hogy röviden összefoglalom a szabályokat, de a helyzet az, hogy ennek a játéknak bizony nem az a legfőbb jellemzője, hogy egyszerűek, könnyen oda-vissza megtanulhatóak a szabályai. Félreértés ne essék, a szabályok érthetőek, logikusak, a szabálykönyv jól felépített, ám ugyanakkor kifejezetten hosszú. A játék érezhetően arra van kihegyezve, hogy a hangulatával, a sztorival nyűgözze le a játékosokat, és nyújtson páratlan élményt. Valóban megélhetjük benne a hajótöröttek minden kínszenvedését és apró sikereik minden örömét, ennek azonban ára van: rengeteg szabály.

A játékhoz természetesen kapunk egy játékossegédletet, ami végigvezet a forduló menetén, sőt, a szabálykönyv végén megtaláljuk ennek a bővített változatát is, ami pedig még annál is többet segít, de az első játékok alkalmával még nagy eséllyel fel kell lapozni egyszer-kétszer a szabálykönyvet.

Hogy megéri-e egy játékért végigrágni magunkat 40 oldalon, aztán még vissza is keresgélni menet közben? Játéka válogatja. Ezért a játékért meg. De nagyon. Mert ahogy a mérges kígyókon, összeroskadó menedéken, sok-sok sebesülésen és viszontagságon át vergődve megmenekülhetünk a szigetről, úgy azért a kis erőfeszítésért valami igazán intenzív, magával ragadó élményt kapunk cserébe.