Mysterium

    Normál ár: 12 990 Ft

    A Te árad: 12 341 Ft

    Értékelés:  (4.2)
    Egyedülálló hangulatú, kooperatív, dedukciós-asszociációs játék! Bízz a szellemben, hallgass az ösztöneidre, és oldd meg a rejtvényt! Rejtélyes gyilkosság történt az ősi kastélyban. A tettes semmi nyomot nem hagyott maga után, a rendőrség tehetetlen - az ügy felgöngyölítése a játlékosokra vár!
    Egyikük, az áldozat szelleme festett álomkártyákat ad a társainak, akik, mint tapasztalt médiumok, egymást segítve próbálnak meg rájönni, hogy a felkínáltak közül ki, melyik eszközzel és hol követte el a gyilkosságot? Borzongatóan misztikus társasjáték, ahol semmi sem az, aminek látszik!

    Ki kopog?!

    Asszociációs kooperatív nyomozás spiritiszta szeánszba oltva

    Ritka nagy sikert tudhat maga mögött az az ukrán páros, akik egy orosz grafikussal kiegészülve elkészítették a Tajemnicze Domostwo-t. Gémerek világszerte rajonganak a játékért, nem csoda hát, ha az eredeti, 2013-as kiadás után tavaly megjelent a kisebb fejlesztéseken átesett verziója, amelyet a Dixit kiadója, a Libellud karolt fel.

     

    Ismerünk pár klasszikus játékot, és asszociációsból is van már örökzöld - de olyan, ami a kettőt ötvözi, ráadásul  verzióban… hát ebből nem terem minden bokorban. A Mysterium érdekes kombináció, mert egyszerre kell mindenkinek a saját feladatán gondolkodnia és a többieket segítenie. Ha ugyanis nem jut el mindenki az utolsó fázishoz, a feladatot elbukják…

    A doboz is sejteti már, hogy itt valami borzongós, múlt század eleji hangulat vár minket, de amint kinyitja az ember, látható, hogy a játék elemei nagyon eltalált atmoszférát közvetítenek. Gyönyörűen illusztrált elemekkel van tele a játék, amelyek ráadásul kitűnően látják el feladatukat. A különböző kártyák és jelölők, illetve díszletek (!) olyan hátteret adnak a történethez és a feladathoz, hogy az ember úgy érzi: időutazáson vesz részt, ahol egy spiritiszta Poirot-Maigret körbe kerül.


    Egy szellem, hat médium

    A játékszabály egy jól felépített történettel kezdődik, ami majdhogynem egy szerepjátékok hangulatába ringatja a résztvevőket. A sztori szerint az ódon kastélyban egy titokzatos körülmények között elhunyt inas szelleme kísért, és az új tulajdonos spiritiszta kollégáit hívja segítségül, hogy kiderítsék, ki volt a gyilkos. Ha megvan az elkövető, a halott békére lel. De sietni kell, mert erre csak a Mindenszentek (vagyis inkább pogány elődje: Samhain) éjszakája alkalmas. Hét órája van hát a hat médiumnak, hogy a szellem irányításával rekonstruálják a drámai eseményt.

    Nehéz feladatuk van, mert a jobblétre szenderült inas lelke oly sokáig kóborolt árván a falak között, hogy hangját veszítette - még a vérprofi médiumok is csak utalásokat tudnak tőle kicsikarni. Ezért lépésről lépésre haladnak, és egymás után kikutatják a lehetséges elkövetőt, a helyszínt és a gyilkos fegyvert. Mindegyikhez a játékosok számánál - a választott nehézségi foktól függően alig, kicsit vagy jóval több - médiumkártyát fordítanak fel. A szellem - akinek a szerepét az egyik játékosnak kell betöltenie - az épület falai között megbújva a médiumkártyák közül egyet-egyet hozzárendel a játékosokhoz (ebben a rajtuk lévő számozás segít), majd látomáskártyákkal rávezeti őket, melyik kihez tartozik. Mindegyikük saját szálon indul el, és ezekből az epilógus szakaszban kell ráhangolódjanak az egyetlen gyanúsítottra.


    A nyomozás folyamata

    A kastélyfalparaván mögül a szellem-játékos minden játékosnak ad egy látomáskártyát, amiről a médiumnak ki kell találni, melyik gyanúsítotthoz (később helyszínhez, majd gyilkos fegyverhez) tartozik. A többiek akár segíthetnek is neki. Ha a médium döntött, az adott médiumkártyára teszi megérzésjelölőjét (ami úgy néz ki, mint egy kis varázsgömb), míg a többiek e döntését látnoki képességjelölővel láthatják el. Ez lehet megerősítő, de ellentétes vélemény is. Ha minden médium döntött, a szellem kopogással jelzi, jó helyre kerültek-e a megérzésjelölők. Akinek sikerült a szellemre hangolódni, elrakhatja a gyanúsított képét a saját aktájába. Utána továbbléphet a következő szakaszra, és az óramutató előrehaladása után majd a helyszínre kell ráérezzen. Aki félreértette a szellem utalását, a maradék médiumkártyák közül kell a következő fordulóban egy új látomáskártya segítségével választania.

    Hogy mi a látnoki képességjelölők szerepe? Aki jól gondolta, hogy a megérzésjelölő helyesen vagy helytelenül került egy látomáskártyára, látnoki képességében fejlődött, és az Epilógus haladástáblán (ez leginkább egy régi lift emeletjelző táblájára emlékeztet) magasabb szintre tolhatja látnoki képesség jelzőjét. Ennek majd a végjátékban lesz komoly szerepe. A felhasznált képességjelölőket a játékos már nem kapja vissza, a fordulókat jelző antik óra talapzatára kerülnek.


    Végjáték - a tettesek felsorakoznak

    Ha sikerül minden játékosnak a három szakaszon túljutnia, mielőtt az óra hetet üt, mindegyikük egy gyanúsítottal, helyszínnel és eszközzel a kezében várja a szellem útmutatását. A kísértet ezek közül fogja kiválasztani saját halálának körülményeit. Újra látomáskártyákat játszik ki, ezúttal hármat, de csak az elsőt fedi fel. Most van fontos szerepe annak, kinek milyen magas a látnoki képessége: aki nem érzett rá sokszor, társai jól tippeltek-e az első három szakasz látomáskártyáira, egyetlen látomáskártya alapján kell szavazzon a tettesre, míg a többiek - látnoki képességüknek megfelelően - kettőből vagy háromból.

    A szavazás titkosan zajlik. Ha mindnyájan szavaztak, felfedik jelölőiket, és összevetik a szellem tettes-jelölőjével. Ha jól szavaztak, megnyerték a játékot, ha nem, újra egy évet kell várni Samhain éjszakájára, hogy a titokról fellebbenjen a fátyol…

    Hangulat, feszültség - ötös!

    A menete szórakoztató, nagyon jól van felépítve, és hogy a feszültség is meglegyen (valamint hogy a játékosok ne húzzák sokáig az időt), a szellem a látomáskártyák kiosztása után elindítja a homokórát - így az idő nem csak a történet szerint szorítja a játékosokat. A szecessziós stílusú építészeti elemek, a kártyák mind gyönyörűek, és tökéletes hangulatot teremtenek a sejtelmes feladathoz. Minél többen vagyunk, annál élvezetesebb a nyomozás - de ha csak ketten lennénk rá, a játékszabály tartalmaz egy ilyen verziót is!

    Tíbaláj

    Értékelések átlaga 


    (4.1)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 32 Gyakorlott játékosoknak 13 Családdal 32 Partijátéknak 30
    39% (20)
    43% (22)
    12% (6)
    4% (2)
    2% (1)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 51)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    Boring Boo

    Rejtj | 2018. október 16.

    Az első 1-2 játék még nyújt némi szórakozást, azonban utána már eléggé sablonos és unalmas.
    Misztikus kutatás, pici hiányérzettel

    craslorg | 2018. szeptember 6.

    A sztori kicsit sablonos, a gyilkost, helyszínt, tárgyat kell megtalálni, hogy a szellemünk nyugovóra térjen. Mivel itt nem nyomozók vagyunk, hanem természetfelettivel foglalkozó emberek, így itt a szellem tud nekünk segíteni. Persze nem mond el mindent, mert csak igen-nem válaszokra képes, hogy a kapott lapok alapján jó következtetést vontál-e le (a lapokból kell asszociálni sorban a fenti hármasra). Ezt mi kopogásokkal játszuk, igen feszült pillanatokat létrehozva, hogy vajon lesz-e második kopp, ami a hibás döntést jelzi vagy a szellem megállt 1 koppnál.
    A játék során el kell jutni a végállomáshoz, hogy az addig gyűjtött jelek alapján itt megtehessük végső tippjeinket. Kooperatív, mert ha valaki lemarad, akkor az egész játékot bukja a társaság. Könnyebb verzióban azért végig lehet vinni, de nehezített feltételekkel már nem is olyan egyszerű. A szép, hangulatos grafika és eszközök mindenképp dobnak az összhatáson, ugyanakkor nekem picit úgy tűnt, hogy a vége nagyon kicsit kapcsolódik csak a korábban megismert infókhoz, hiszen mindenki a saját vonala felé halad, ami játékosonként teljesen eltérő, majd a sikeres hármasokból kell választani végül egyet.
    Akik bele tudják élni magukat egy ilyen misztikus kastély/vár nagytermébe, azoknak nagyon jó szórakozást nyújthat a játék, főleg, ha a szellem jól el tudja játszani a szerepét. Időben is behatárolt a hossza a játéknak, hiszen a homokóra meghatározza, mennyi idő van dönteni. Ha lepereg, nincs tovább.
    Kezdők könnyen megértik a szabályokat, családdal is el lehet szórakozni, de aki teljes stratégiákat szereti, annak ez nem való. Persze kikapcsolni 1 órára egy 3-4 órás hardgame játék után nekik is megfelelhet.
    Nekünk nem jött be

    Gerisone | 2018. augusztus 21.

    Lehet bennünk van a hiba, nem tudom. Sok, NAGYON sok volt az üresjárat, amíg a szellem gondolkodott. Amig mindenki találgatott. Nagyon nem jött át a feeling. A játék maga nagyon szép, de az óra már eleve hibás volt a dobozban, lötyögött. Mint kiderült nagyon sokmindenki járt így.
    Mysterium- Nagyon megszerettem

    Csilla | 2018. július 18.

    A Mysterium egy olyan játékélményben részesít, ami megéri az árát.

    Játszható ketten, családdal, barátokkal, akár gyerekekkel is, ráadásul több nehézségi szinten. Többen egyértelműen izgalmasabb, de ketten is élvezhető. Mi kipróbáltuk úgy is 2 fővel, hogy az összes karaktert belevittük a játékba, szuper úgy is.

    A sok töprengés, találgatás, tippelgetés, érvek-ellenérvek megvitatása nevetéshez vezet. Szórakoztató darab.

    Tetszik, hogy van egy alaptörténet, ami igaz, hogy a játékmenetet nem befolyásolja, de látszik, hogy sokat foglalkozott vele a készítője. A szép lapok is erről árulkodnak.


    Igaz, hogy egy idő után ugyanazokkal a személyekkel játszva unalmassá válhat, ugyanis kiszámíthatóvá válhat, hogy a másik miről mire asszociál. Mi már egy jó párszor játszottunk vele a párommal kettesben, de még a mai napig nem sikerül ugyanarra gondolnunk, tehát nem feltétlenül van ez így. Más-más társasággal pedig mindig izgalmas lesz. Sokan mondják, hogy Dixit lapokkal is játszható. Valóban játszható, kipróbáltuk, de szerény véleményem szerint, kevésbé élvezetes azokkal a kártyalapokkal. Stílusban hasonlóak tényleg, de valahogy mégsem az igazi. Illetve nem próbáltam az összes Dixit kiegészítővel, úgyhogy nem mindről nyilatkozok, csak az alapjáték, a kalandok és az utazás kártyáiról.

    Ez egy ötletes, szórakoztató játék fiataloknak és idősebbeknek egyaránt. Mindenkinek csak ajánlani tudom
    Nagyon ajánlom!

    András | 2018. július 6.

    Az előttem szólókat tudom megerősíteni. A fő vonal a Dixit, belecsempészve egy kis cluedo, egy kis misztikum. Rendkívül kreatív játék, nagyon ötletes a sztori.

    5-en játszottuk, szerintem mindenkinek egyértelműen tetszett, annak ellenére, hogy valakinek a Dixit, valakinek a cluedo nem tetszik. Nagyon sok nevetéssel telt a játék, lehetőséget sem ad a játék arra, hogy összevesszünk, bár a végjáték egy kicsit szemét! :P De a titkos szavazás az titkos szavazás!

    Ajánlom családoknak, baráti összejövetelekhez, unalmas délutánhoz.

    Az első kör kicsit hosszasra sikerült a szabályok ismertetése miatt, de nem hinném, hogy 1 óránál többet venne igénybe egy játszma. (Bár kiknek, hogy alakul) Teljesen egyszerű a játékmenet, szerintem egyértelmű is, bár a szabálykönyv kicsit össze-vissza van megfogalmazva (Szerintem/Szerintünk). Ennek ellenére tényleg örülök ennek a játéknak, szerintem még jó ideig nem unjuk meg! Nálam 5 csillagos a játék.

    Ui.: Talán, ami negatív lehet, az a játékhoz a zene... :D Viszont nem kötelező.
    Asszociációs játék közeli barátokkal

    Noémi | 2018. június 24.

    Ez a játék tényleg kicsit a Cluedo és a Dixit ötvözete, így ajánlott szoros barátokkal, ismerősökkel játszani, mert rá kell érezni a mesélő gondolatmenetére ahhoz, hogy sikerüljön kitalálni a játékot. A kártyalapok lehetnének szerintem kicsit konkrétabbak, mert nem olyan egyszerű dolgozni velük, de alapvetően jó játék.
    Asszociációs krimi

    Efti | 2018. május 7.

    Remekül ötvözi a Dixitet a Cluedoval. Egyszerű, nyelvfüggetlen játékmenet, gyönyörű és hangulatos dizájnnal.
    :)

    Reesha | 2018. április 22.

    Nálunk a Cluedo és a Dixit is nagy kedvenc. Inkább a Dixithez hasonló. Még nem játszottuk sokszor. Az első játék döcögösen ment mert csak a "szellem" olvasta el a játékszabályt. Ezért lassú volt de élvezhető. :)
    Még a kártyák véges száma se okozott gondot, mivel csak pár napja van meg. De van Dixitünk és Dixit kiegészítőnk, úgyhogy ha már kiszámíthatóvá kezd válni belekeverjük a kártyákat. A kiegészítők sajnos elég drágák hozzá. De talán majd egyszer egy akció keretében sikerül beszerezni. :)
    Abszolút kooperatív játék, gyorsabban megy ha a játékosok összedolgoznak. Mi öten játszottuk.
    Ha szereted a Dixitet egy próbát mindenképpen megér. ;)
    Cluedo+Dixit=Mysterium

    Ádám | 2018. március 20.

    Egy nagyszerű asszociácós játék. Több köze van a Dixithez, a "nyomozás" a szellem és játékosok profi összehangoltságával gyorsan is haladhat. 2-3 személlyel a játék jó, de minimum 4-el még jobb (többel még nem tudtuk kipróbálni) 2-3 főre szabott szabályzat kissé logikátlan végjátékot eredményez. Kiváló mechanika a játékban a "szavazás" lehetősége, amivel jobb eredményt érhet el egy-egy médium.
    Gyerekekkel elképesztő szinten lehet ezt a játékot játszani 10 és 11 éves lányok az érintettek), fantáziájuk határtalan, a megoldás végén csak fogjuk a fejünket, hogy milyen nagy koponyák. Csak ajánlani tudom kicsiknek és nagyoknak!
    Cluedo és Dixit keveréke

    Nikolett | 2018. március 8.

    Nagyon szuper kooperatív játék,az egész család tetszését elnyerte.Nagyon szépen kidolgozott a játéktér és a kártyák is . Akik szeretik a misztikus ,nyomozós játékokat nem fognak csalódni benne. A sok kombinációnak és folyamatos szellem/médium tagok cserélgetésének köszönhetően nem válik hamar unalmassá hiszen mindenki másképpen gondolkodik és próbálja rávezetni a többieket a megoldásra. Külön plusz pont,hogy 7-en is lehet játszani és mi általában sokan vagyunk. Az egyik nagy kedvencünk lett.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!