Mysterium

Normál ár: 12 990 Ft

A Te árad: 12 341 Ft

Értékelés:  (4.3)
Egyedülálló hangulatú, kooperatív, dedukciós-asszociációs játék! Bízz a szellemben, hallgass az ösztöneidre, és oldd meg a rejtvényt! Rejtélyes gyilkosság történt az ősi kastélyban. A tettes semmi nyomot nem hagyott maga után, a rendőrség tehetetlen - az ügy felgöngyölítése a játlékosokra vár!
Egyikük, az áldozat szelleme festett álomkártyákat ad a társainak, akik, mint tapasztalt médiumok, egymást segítve próbálnak meg rájönni, hogy a felkínáltak közül ki, melyik eszközzel és hol követte el a gyilkosságot? Borzongatóan misztikus társasjáték, ahol semmi sem az, aminek látszik!

Ki kopog?!

Asszociációs kooperatív nyomozás spiritiszta szeánszba oltva

Ritka nagy sikert tudhat maga mögött az az ukrán páros, akik egy orosz grafikussal kiegészülve elkészítették a Tajemnicze Domostwo-t. Gémerek világszerte rajonganak a játékért, nem csoda hát, ha az eredeti, 2013-as kiadás után tavaly megjelent a kisebb fejlesztéseken átesett verziója, amelyet a Dixit kiadója, a Libellud karolt fel.

 

Ismerünk pár klasszikus játékot, és asszociációsból is van már örökzöld - de olyan, ami a kettőt ötvözi, ráadásul  verzióban… hát ebből nem terem minden bokorban. A Mysterium érdekes kombináció, mert egyszerre kell mindenkinek a saját feladatán gondolkodnia és a többieket segítenie. Ha ugyanis nem jut el mindenki az utolsó fázishoz, a feladatot elbukják…

A doboz is sejteti már, hogy itt valami borzongós, múlt század eleji hangulat vár minket, de amint kinyitja az ember, látható, hogy a játék elemei nagyon eltalált atmoszférát közvetítenek. Gyönyörűen illusztrált elemekkel van tele a játék, amelyek ráadásul kitűnően látják el feladatukat. A különböző kártyák és jelölők, illetve díszletek (!) olyan hátteret adnak a történethez és a feladathoz, hogy az ember úgy érzi: időutazáson vesz részt, ahol egy spiritiszta Poirot-Maigret körbe kerül.


Egy szellem, hat médium

A játékszabály egy jól felépített történettel kezdődik, ami majdhogynem egy szerepjátékok hangulatába ringatja a résztvevőket. A sztori szerint az ódon kastélyban egy titokzatos körülmények között elhunyt inas szelleme kísért, és az új tulajdonos spiritiszta kollégáit hívja segítségül, hogy kiderítsék, ki volt a gyilkos. Ha megvan az elkövető, a halott békére lel. De sietni kell, mert erre csak a Mindenszentek (vagyis inkább pogány elődje: Samhain) éjszakája alkalmas. Hét órája van hát a hat médiumnak, hogy a szellem irányításával rekonstruálják a drámai eseményt.

Nehéz feladatuk van, mert a jobblétre szenderült inas lelke oly sokáig kóborolt árván a falak között, hogy hangját veszítette - még a vérprofi médiumok is csak utalásokat tudnak tőle kicsikarni. Ezért lépésről lépésre haladnak, és egymás után kikutatják a lehetséges elkövetőt, a helyszínt és a gyilkos fegyvert. Mindegyikhez a játékosok számánál - a választott nehézségi foktól függően alig, kicsit vagy jóval több - médiumkártyát fordítanak fel. A szellem - akinek a szerepét az egyik játékosnak kell betöltenie - az épület falai között megbújva a médiumkártyák közül egyet-egyet hozzárendel a játékosokhoz (ebben a rajtuk lévő számozás segít), majd látomáskártyákkal rávezeti őket, melyik kihez tartozik. Mindegyikük saját szálon indul el, és ezekből az epilógus szakaszban kell ráhangolódjanak az egyetlen gyanúsítottra.


A nyomozás folyamata

A kastélyfalparaván mögül a szellem-játékos minden játékosnak ad egy látomáskártyát, amiről a médiumnak ki kell találni, melyik gyanúsítotthoz (később helyszínhez, majd gyilkos fegyverhez) tartozik. A többiek akár segíthetnek is neki. Ha a médium döntött, az adott médiumkártyára teszi megérzésjelölőjét (ami úgy néz ki, mint egy kis varázsgömb), míg a többiek e döntését látnoki képességjelölővel láthatják el. Ez lehet megerősítő, de ellentétes vélemény is. Ha minden médium döntött, a szellem kopogással jelzi, jó helyre kerültek-e a megérzésjelölők. Akinek sikerült a szellemre hangolódni, elrakhatja a gyanúsított képét a saját aktájába. Utána továbbléphet a következő szakaszra, és az óramutató előrehaladása után majd a helyszínre kell ráérezzen. Aki félreértette a szellem utalását, a maradék médiumkártyák közül kell a következő fordulóban egy új látomáskártya segítségével választania.

Hogy mi a látnoki képességjelölők szerepe? Aki jól gondolta, hogy a megérzésjelölő helyesen vagy helytelenül került egy látomáskártyára, látnoki képességében fejlődött, és az Epilógus haladástáblán (ez leginkább egy régi lift emeletjelző táblájára emlékeztet) magasabb szintre tolhatja látnoki képesség jelzőjét. Ennek majd a végjátékban lesz komoly szerepe. A felhasznált képességjelölőket a játékos már nem kapja vissza, a fordulókat jelző antik óra talapzatára kerülnek.


Végjáték - a tettesek felsorakoznak

Ha sikerül minden játékosnak a három szakaszon túljutnia, mielőtt az óra hetet üt, mindegyikük egy gyanúsítottal, helyszínnel és eszközzel a kezében várja a szellem útmutatását. A kísértet ezek közül fogja kiválasztani saját halálának körülményeit. Újra látomáskártyákat játszik ki, ezúttal hármat, de csak az elsőt fedi fel. Most van fontos szerepe annak, kinek milyen magas a látnoki képessége: aki nem érzett rá sokszor, társai jól tippeltek-e az első három szakasz látomáskártyáira, egyetlen látomáskártya alapján kell szavazzon a tettesre, míg a többiek - látnoki képességüknek megfelelően - kettőből vagy háromból.

A szavazás titkosan zajlik. Ha mindnyájan szavaztak, felfedik jelölőiket, és összevetik a szellem tettes-jelölőjével. Ha jól szavaztak, megnyerték a játékot, ha nem, újra egy évet kell várni Samhain éjszakájára, hogy a titokról fellebbenjen a fátyol…

Hangulat, feszültség - ötös!

A menete szórakoztató, nagyon jól van felépítve, és hogy a feszültség is meglegyen (valamint hogy a játékosok ne húzzák sokáig az időt), a szellem a látomáskártyák kiosztása után elindítja a homokórát - így az idő nem csak a történet szerint szorítja a játékosokat. A szecessziós stílusú építészeti elemek, a kártyák mind gyönyörűek, és tökéletes hangulatot teremtenek a sejtelmes feladathoz. Minél többen vagyunk, annál élvezetesebb a nyomozás - de ha csak ketten lennénk rá, a játékszabály tartalmaz egy ilyen verziót is!

Tíbaláj

Értékelések átlaga 


(4.2)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 40 Gyakorlott játékosoknak 15 Ketten 5 Családdal 41 Partijátéknak 35
44% (28)
42% (27)
9% (6)
3% (2)
2% (1)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 64)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 7
Több személlyel jó

Varda | 2019. május 9.

Olyan társasjátékot kerestem, ami játszható 2 személlyel is (mivel legtöbbször ennyien játszunk), de akár 4-5 fővelis, ha az egész család részt vesz, illetve vendégek is vannak. Ez a társasjáték elég jó, viszont 2-3 személlyel nem tud kiteljesedni. Szerintem 4-5 fővel lehet ideális, erre azonan ég esélyünk se volt eddig...kár, hogy ez azt vetíti elő, hogy ritkán kerül majd elő...
Debrecen

Ákos | 2019. április 19.

Nagyon szép játék igényes tartozékokkal!
A szellem szerepe egy idő után unalmassá válhat, érdemes váltani.
Tetszett!

Péter | 2019. április 9.

Kétszer játszottunk vele. Nem volt rossz,de könnyen rá lehetett jönni a megoldásra. Esős időben játszottuk,tehát a hangulat adott volt. Alapvetően tetszett..
Mysterium...

Colt | 2019. február 14.

Kétszer játszottunk vele eddig, de már a második játéknál éreztem, hogy kezd ellaposodni. Nagyon jó és nagyon szép játék, viszont szerintem hamar rá lehet jönni, hogy melyik kártyát melyik személyhez, helyhez, tárgyhoz lehet kötni.
Gyönyörű

Dean | 2019. január 10.

Az egyik legszebben megtervezett játék. Érdekes és szórakoztató, de sajnos nem mindegy, hogy kivel játszunk. Valakivel nagyszerű játékéményt nyújt, míg másokkal lehet rendkívül vontatott is.
Nem hibátlan

Möbius | 2019. január 2.

A játék minden eleme nagyon szép és kidolgozott (kivéve talán az óra kicsit rozoga). Emellett nagyon élvezetes, dixit jellegű, csak itt nem kell gyanakodni, ha túl egyértelmű egy utalás. Viszont az újrajátszhatósága nem olyan jó, mint a dixitnek, mivel megadott személyekre, helyszínekre, és tárgyakra kell utalni a lapokkal, szóval egy idő után ki fog jönni ugyanaz a kombináció, ami levon az élvezhetőségéből. De mivel alapból is viszonylag sok kártya van benne, ehhez sokat kell azért játszani vele.
Érdemes, de kicsit máshogy

Marika | 2018. december 27.

Nagyon tetszett a játék, de a szabályokon érdemes kicsit faragni. Nekünk a vége nem annyira tetszik, de meg lehet oldani, érdemes előre kihúzni a személyeket a helyeket és a tárgyakat is, hogy a moderátor előre ki tudja keresni a megfelelő látomásokat, mert ezzel sok idő elmegy és megakasztja a játékot a többiek számára. A kártyák nagyon szépen meg lettek rajzolva. Plusz aki jó fantáziával van megáldva történetet szőhet a képekből, ami plusz élményt ad az egészhez.
Kooperatív

Dávid | 2018. december 11.

Könnyed kooperatív játék igényes kivitellel.
Az egyik kedvencünk

Zsuzsi | 2018. november 23.

Az egész család imádja, annyi a hátránya, hogy amíg a szellem gondolkodik, addig a többiek nem feltétlenül tudnak a játékkal foglalkozni, mert nem mindig van épp min agyalni, tehát nekik van holtido. De nagyon jó szórakozás.
Nagyon tetszett

Zoltán | 2018. november 11.

Épp most végeztünk a játékkal. Mindenkinek nagyon tetszett, még páromnak is, aki eddig nem lelkesedett annyira azokért amiket korábban játszottunk.
Nagyon klassz játék, mindenkinek tetszett. Szerintem néha túl nehéz, néha meg túl könnyű. Úgy értem pl a helyszíneket és tárgyakat általában nehezebb volt kitalálni, mig a személyeket általában könnyebb... Mondom ezt úgy, hogy 3-at játszottunk amiből egyszer én voltam a szellem. A játék nagyon szép, és tényleg, pont nekem is azt fordult meg először a fejemben, ahogy elkezdtük a játékot, hogy akár a dixit kártyáival is játszhatnánk... Nem, nem fogjuk :)

Only registered users can write reviews. Please, log in or register

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!