A (gyerek)napi adag túllépése ajánlott!

2019-05-09 14:36:00

Társas-játékos próba-tételek

Játszani jó, sőt, merem állítani, hogy játszani fontos, hát még ha gyerekről van szó! Hiszen a játék nem más, mint érdekes élmények átélése egy biztonságos, hiba esetén akár végtelenszer megismételhető környezetben. Persze van különbség játék és játék között, főleg manapság, amikor az ártatlan virágelhelyezős Okos kertész akár egy nyolc embert igénybevevő Captain Sonar-ral virulhat egy polcon!

Szerencsére ahány gyerkőc, annyi játék, és vérmérséklettől függően más-más élményt tudunk Nektek ajánlani, amivel feldobhatjátok csemetéitek, vagy épp magatok napját!

Gyereknap

Gyerekcipőben

Csapjunk is bele a már önmagukat bebizonyító márkanevekkel, amelyek, sikereiktől felbuzdulva gyerekszemből közelítették meg a legújabb termékeiket. A Dobble a bejelentése óta nagy sikernek örvend, felnőttek és gyerekek mind szeretik, de amennyiben csemeténk még kissé fiatal lenne ehhez a gyorsasági villámpartihoz, a Dobble Kids még két évet lefarag az amúgy is barátságos 6 éves korhatárból. A néha kissé absztrakt szimbolóumok helyett kevesebb, tisztán értelmezhető állat párokat kell megtalálni a strapabíró korongokon.

DobbleDobble

Amennyiben a gyorsaság mellé egy kis agytornát is be szeretnétek táblázni, a Cortex Kids-ben állatpár keresés helyett mindenféle kis logikai feladványt kell a többieknél gyorsabban megoldani! Persze ahogyan cseperedik a csipet csapat, Cortex játék révén a pakli nehézségi szintjét lazán feljebb lehet csavarni a többi Cortexben található lapok belekeverésével.

Cortex KidsCortex Kids

Serkenő Stratégáknak

Amennyiben a játszás alapjai már közismertek a családban, kissé összetettebb játékok gyerekváltozatát is elő lehet húzni meglepetésként: A Ticket to Ride több mint egy évtizede teljes gőzzel zakatol a társasjátékosok szívében, és Az első utazás akár hat évesekkel is játszhatóvá varázsolja a félreismerhetetlen játékélményt! Európa csili-vili térképén kell városokat vágányokkal összekapcsolni, és egy csodálatos bevezető a kissé taktikusabb gondolkodást igénylő játékok világába!


Ticket to Ride az első utazásTicket to Ride - Az első utazás

Ennél még bátrabb, de (meglepő módon) nem sokkal nehezebb a Scythe kiscsizmás Én kicsi kaszám mellékága, ami az 1920-as években romboló óriási robot lépegetők helyett őrjítően édes kis állatkák erdőbéli kalandjait helyezi a középpontba! Ékköveket és almákat gyűjtögetve kell négy kihívást teljesíteniük a többiek előtt. Érdekes módon a játék megjutalmazza a rivális játékosok együttműködését (a játék szerves elme egy ‘barátságmérő’ sáv, ami pl. akkor növekszik, ha egy másik játékos mellé helyeztek egy nyersanyagot), de ha elkerülhetetlen a viszály, az állatkák kaja csatával intézik el nézeteltéréseiket! Fejleszthető lépésekkel és döntéshozást ígénylő küldetéskártyákkal (amik, félreértés ne essék, még mindig bőven kezelhetőek egy nyolc éves által is) megspékelve ez a játék az egész családot képes elvarázsolni egy éjszakára!


Én kicsi kaszámÉn kicsi kaszám

Izgágáknak

Amennyiben a stratégia még kicsit távol áll a célközönségtől és már ismerik a olyan, fent említett klasszikusokat mint a Dobble vagy a Cortex, jó pár olyan játék létezik, ami igazán kreatív módon próbálja megragadni a gyermekek figyelmét!

A Panic Mansion-ben az összes játékos egy-egy kíííísértetjárta kastélyt ragad kétmarokra, és addig dönti/rázza azt, míg a cuki fa-kígyók, kincsesládák, kísértetek és műanyag pókok megfelelő kombinációja a megfelelő szobába nem kerül.

Panic MansionPanic Mansion

Ha kissé kreatívabb megközelítést kívánnának, az Észvesztő útvesztő ugyanezt a finommozgást pályakészítéssel kombinálja! Itt két játékos épít fel egymásnak egy polifóm labirintust, amiket aztán egy golyóval kell végignavigálni. Amilyen egyszerűen magyarázható, olyannyira időtlen a játékmente, és a játéknak csak a játékosok kreativitása szab határt.

Észvesztő útvesztőÉszvesztő útvesztő

A mindig is csodálatos Drei Magier játékai közül szinte az összeset felsorolhatnánk valahol ebben a cikkben (komolyan, ha bárhol látják Önök a piros, három süveges logót, szinte garantáltan egy okos kis játékot találtak), de az igazán szem-kézügyességet igénylő játékuk Flatterstein vára, ahol dilis denevéreket kell a toronyablakba jól belepöccenteni! Sőt, ha valami zsebbe vághatóra lenne igény, a fémdobozos, szállítható verziója is hasznos!

Flatterstein váraFlatterstein vára

Zsebrevaló

Persze ha szállítható játékokról van szó, nem maradhat említés nélkül a Panic Lab amőbavadászata, a Difference megfigyelőjátéka, a Tutti Frutti kapkodós izgalma vagy a fenomenális Csotány játéksorozat se, de itt inkább egy relatíve új futó, a Jógiról regélnék dicséretet! Ez az akár zsebben is hordozható kártyajátékban a legfontosabb játékelem maga a játékosok teste! Minden kártyán egy bizonyos póz található, példának okáért a játékos  jobb kezének mindig a feje felett kell maradnia. Körönként újabb és újabb kártyákat kell húzni, és a játéknak csak akkor van vége, amikor egy játékos már képtelen megtartani a furcsán kifacsart pózt, amit addigra fel kellett vennie.

JógiJógi

Felügyelettel fenomenális

Amennyiben a családi hangulat garantált, van pár játék ami, egy felnőtt vezénylésével bár, de igazán szórakoztató élményt tud garantálni!

Vegyük pédául a Drei Magier Az elvarázsolt labirintusát, ahol mágneses bábuk és fémgolyók segítségével a gyerekek egy láthatatlan labirintusban tudnak elveszni! A játéktábla alatt ugyanis még egy tábla található, amibe a szülők (vagy egy idősebb gyerek) a játék kezdete előtt falapkákat helyezhetnek el. Miután efféleképpen összeáll a labirintus, vissza kell helyezni a játéktáblát a falak tetejére, majd kezdődhet a játék! Amikor egy játékos belép a labirintusba, a bábuját a labirintus szélére kell helyeznie, és alá, a tábla túloldalára kell helyezni a fémgolyót. A bábu mágneses mivolta miatt a golyó vele együtt fog mozogni a táblán, egészen addig, amíg egy falnak nem ütközik. Ha egy mozgás koppanással jár, bizony nekiütközött a játékos egy falnak, és újra kell kezdenie a kalandját a pálya széléről!

Az elvarázsolt labirintusAz elvarázsolt labirintus

Végül zárjuk a cikket az egyik legleleményesebb játékunkkal, a Sztorikockával! Ezek a mesére serkentő kellékek a kreativitás magvait hintik el a rá vevő gyerekekben. Maga a „játékszabály” mint olyan, nem annyira komplikált: dobjatok a kockával, majd szőjetek egy olyan mesét, amiben részt vesz az összes kockán található téma. Ellenben ez a megkötés kordában is tartja az elburjánzó fantáziát, és megtanítja a gyerekeknek, hogyan kell egy kis előretervezéssel egy összefüggő narratívát összállítaniuk, valamint felkészíti őket a beszélgetős, kissé konfrontatívabb játékokra is (pl: Igenis sötét nagyúr-ra, ahol egy terv bukásáért próbálják egymásra kenni a felelősséget a játékosok, vagy akármelyik rejtettszerepes, deduktív játék, mint a Vérfarkasok Miller's Hollow-ban-ra)!

SztorikockákSztorikocka, Sztorikocka cselekvésekkel, Sztorikocka kalandokkal, Sztorikocka Fantázia

A gyereknapi akciós játékaink listáját, amiket most 10% kedvezménnyel megvásárolhattok, itt találjátok.

Köszönjük a figyelmet!

Mátyás

Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Belépés