Drakula dühe

2006.

Drakula gróf újra eljött! Halálos veszély fenyegeti a világot, de a játékosok meg fogják menteni. Egyrészt azért, mert a társasjáték, mint közösségformáló eszköz gyógyír a sötétség hatalma ellen, másrészt azért, mert a Fury of Dracula társasjáték lényege az együttműködés. Közösen kell Drakulát megtalálni, mielőtt a romlás mindent utolér!

Aki játszott már "Scotland Yard"-ot, annak ismerős lesz a játék menete. Magyarországon Police néven fut egy hasonló játék, mely a félreértések elkerülése végett nem a Scotland Yard magyarosítása, hanem "újra feltalálta" egy üzleti érzékkel megáldott honfitársunk az akkoriban világhírű Év Játékát. A Fury of Dracula fényes példája annak, hogy ugyanazt az ötletet hogyan lehet eredeti módon, új játékelemekkel fűszerezni valóban eredetit és újat alkotva. Ez ugyanis a koppintás és a fejlesztés közti különbség lényege.

Nézzük az alapötletet. Egy játékos titokban lépeget és menekül a többi elől, a többi játékos pedig megpróbálja kitalálni, hogy a menekülő merre jár és igyekszik elkapni. Az őseredetiben a menekülő Mister X volt, most Drakula nyomába eredünk. 

Az igazi újdonság nem csupán a téma és a játéktábla grafikája újszerű vonásaiban keresendőő, hanem maga a stratégia is más - nyugodtan állíthatjuk, sokkal mélyebb - lett. A Draculát alakító játékosnak van egy találkozás korongokból álló készlete, amelyben 5 korong van (véletlenszerűen húz közülük). Ezekből elhelyezhet 1-et bármelyik olyan mezőbe, amelyen áthalad a körben. A korongot titokban helyezi el, a saját külön térképén. A találkozásoknak rengeteg fajtája van, kezdve a szörnyektől, amelyeket a vadászoknak le kell győzniük olyan korongokig, amelyektől kimaradnak a körből, vagy elvesztik a fegyvereiket, esemény kártyáikat. Az 5 korong egyike történetesen egy vámpír. Ha Dracula el tud helyezni 5-öt a vámpír korongból a térképen, megnyeri a játékot.

A vámpírvadászok városról városra haladnak a saját körükben, ahol szembe kell nézniük a találkozások (ha van ilyen) hatásaival, uátna pedig húzhatnak fegyver korongokat (a puskáktól a külön vámpírok elpusztítására kitalált fegyverekig), vagy esemény kártyákat. Az esemény kártyákat mindig a pakli aljáról húzzuk, és a kártya hátlapján látható jelzéstől függően vagy a vadászokra, vagy Draculára vonatkoznak. A vadászoknak szükségük van ezekre a lapokra, hogy növeljék saját erejüket, és felfedjék Dracula hollétét a játék bizonyos pillanataiban. De minden egyes lap húzásakor megvan rá az esély, hogy az a lap Draculára vonatkozik majd, és őt teszi erősebbé.

Az egyetlen másik lehetőség, hogy a vadászok megtalálják Draculát, a Helyi Szóbeszéd. A Szóbeszéd követi Draculát városról városra, és mindig abban a városban hallható, ahonnan Dracula legutóbb elmozdult. Ha egy vadász megérkezik egy városba és Szóbeszédet hall, tudni fogja, hogy Dracula valószínűleg csak egy város távolságra van. Ez igen nyugtalanító lehet egy olyan játékos számára, aki még nem készült fel, hogy megküzdjön Draculával, de hallva a Szóbeszédet rájön, hogy Dracula akár rá is támadhat a következő körben.

A harcok kimenetelét különféle fegyverek és támadások döntik el, amelyeket minden játékos titokban választ ki, mielőtt a kockadobásra sor kerülne. Ezután a játékosok felfedik saját fegyvereiket és támadásaikat, és meghatározzák a végeredményt. A harc kimenetele a játékosok által felhasznált fegyverek/támadások/védekezések kombinációjától függ.

A játék valóban fantasztikus, a játékmenet hossza pedig 15 perctől akár 3 óráig is változhat. RENGETEG különféle alkalmazható stratégia van a játék során, mind Dracula, mind a vadászok számára, mindamellett, hogy a szembenálló felek remekül ki vannak egyensúlyozva.

Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Belépés