Gémklub játékpedagógiai program

2008.

A játék jelentőségéről a pedagógiában, oktatásban sok értékes tanulmány jelenik meg napjainkban. A gyakorlati alkalmazásra is számos példa van, és programunkkal ezen a téren nem új elméleti szempontokkal vagy új módszerrel kívánjuk gazdagítani a palettát, hanem a játékok választásában szeretnénk szolgálatára lenni a szülőknek, pedagógusoknak. Célunk olyan tematikával ismertetni játékokat, hogy bárki jól használhassa, amikor meghatározott korosztálynak, vagy a saját szempontjai szerint alkalmas játékot keres. A játékok besorolásáról lesz tehát itt szó, játékpszihológiai, játék-pedagógia elvek alapján:

1. A játék legfontosabb szerepe, hogy a játék örömét ébren tartsa a gyermekben. Ilyen egyszerű. Mielőtt a játék bármi másra jó lenne, első sorban jó játék legyen, amit szívesen újra és újra előveszünk. Első szempontunk tehát 1-10 pontig: a játék öröme.

2. A társasjáték akkor jó, ha van hozzá társaság. Márpedig barátokat és főként az elfoglalt szülőket csak akkor lehet bevonni, ha a gyerekjáték ugyanakkor a nagyobbaknak is izgalmas. Mivel majd minden gyerekjáték dobozán az áll, hogy 99 éves korig, nem kapunk információt arról, hogy valójában melyik játék mennyire alkalmas különböző korosztályokat bevonni. Erre vonatkozik tehát második szempontunk 1-10 pontig: a korfüggetlenség.

3. Éppen ellenkező nézőpont, hogy mely kornak alkalmas valóban leginkább a játék, ami nem azonos azzal, hogy hány éves kortól játszható. Szeretnénk tehát minden általunk vizsgált játéknál pontos életkort megnevezni, és harmadik szempontunk 1-10 pontig: a kor szerinti alkalmasság. 

4. A játék, mint tevékenység alapvetően segít beilleszkedni a közösségbe, segít megtalálni a saját helyünket. Erre sok szakmai fogalom létezik, az integrációtól a szocializációig, de maradjunk a hagyományos szóhasználatnál, miszerint negyedik értékelési szempontunk 1-10 pontig: a csoportépítés.

5. Társadalmunk haszonelvűségére reagálva az oktatásban egyre nagyobb szerepe van a hatékony tanulásnak, amely mindinkább a kompetenciák fejlesztésére irányul, tehát konyhanyelven a készségek fejlesztésére. A játékok kapcsán ez az igény úgy vetődik fel, hogy az adott játék milyen készséget fejleszt. Igyekszünk tehát néhány fogalommal segíteni ebből a szempontból is a tájékozódást, például memóriát, összpontosítást, figyelemmegosztást, logikát, térlátást, stb. fejlesztése, és ötödik szempontunk 1-10 pontig: a készségfejlesztés.

6. Végül de nem utolsó sorban fontos szempont a kivitelezés, a nemes anyagok használata, a szép grafika, a hangulat, tehát 1-10 pontig: a kivitel.

A jövőben a gyerekjátékokról szóló cikkek végén a fenti szempontok alapján értékelünk. Programunk e tekintetben nagyon gyakorlatias. A gyerekjáték és logikai játék választékunkat kifejezetten olyan termékekkel bővítjük, melyek a fenti szempontoknak magas szinten felelnek meg. Készségfejlesztő játékainkat közvetlenül is lehet persze vásárolni boltjainkban és webáruházunkban, de különleges ajánlatunk ezúttal a pedagógusoknak, pedagógiai intézményeknek szól.

Iskolák, játékos tanárok, játék-oktatók figyelem! A társasjáték klubvezetők számára indított különleges kedvezményeinket szeretnénk kiterjeszteni a pedagógiai, oktatási intézményekre is. Legyen a játék oktatási eszköz! Vásároljon nálunk játékot nagyker áron gyerek-csoportok számára! 

Kócsag

Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Belépés