II. Társasjáték-tervezői pályázat – Elődöntő

2016.

2015-ben a JEM magazin a Gémklub támogatásával meghirdette a II. Társasjáték-tervezői pályázatot, amelyben a makettek beküldési határideje 2015. szeptember 30. volt. A pályázatra küldött játékok előszűrése több lépcsőben történt. Végre kiderült, melyik az a 10 társasjátékötlet, amely bejutott az elődöntőbe! 

Gémklub, Jem

Az elődöntőbe kerülő játékok kiválasztása a Gémklubnál is és a JEM magazinnál is több lépcsőben történt:

1. Előszűrés. A beküldött játékszabályok alapján előszűrést végeztünk, hogy melyik játék felel meg a pályázat kritériumainak, mennyire érthető a szabálykönyv, a játék felépítése és működése, illetve mennyire érdekes maga az ötlet.

2. Az előszűrés után versenyben maradt játékokat teszteltük, és a következő fordulóba kerültek azok, amelyeket megfelelőnek tartottak a tesztelők – a pályázatban kiírtak alapján.

3. A tesztelés második fordulójában a játékokat különböző szempontok alapján értékeltük, és mind a Gémklub, mind a JEM magazin csapata felállított egy-egy listát a lehetséges elődöntősökről.

A JEM magazin az alábbi játékokat javasolta családi-, illetve gyerekjáték kategóriában:
Fele királyságom, Így neveld a fádat, Kísértetház, Koboldkirály, Malackaland, Titkok szigete, Vortex.

A Gémklub ezzel a három játékkal egészítette ki 10-re a listát:
Cat’s Quest, Kincsesbánya, Storekeeper.

A pályázatra küldött 44 társasjáték ötletből nem volt könnyű összeállítani a tízes listát, de végül az alábbi játékok kerültek be a II. Társasjáték-tervezői pályázat elődöntőjébe ábécésorrendben:

Cat’s Quest

Fele királyságom

Így neveld a fádat

Kincsesbánya

Kísértetház

Koboldkirály

Malackaland

Storekeeper

Titkok szigete

Vortex

A Gémklub megnevezett még néhány olyan játékot, ami a jelenlegi formájában, összetettsége és komplexitása miatt a családi-, illetve gyerekjáték kategóriába nem fért bele, azonban figyelemre méltó.

4M

Azúr

Intrika Magika

A Gémklub teszteli az elődöntőbe jutott játékokat, és kiválasztja közülük azt, amelyik megnyeri a pályázatot.

A Gémklub április végén hirdeti ki a II. Társasjáték-tervezői pályázat győztes játékát.


Emlékeztetőül a verseny feltételeiről

A versenyben csak a beküldő által fejlesztett, eddig sehol meg nem jelent társasjáték vehetett részt. A játék a beküldő saját szellemi terméke kellett, hogy legyen, amely lehetőleg egyedi ötleteket és mechanikát tartalmaz. Ha a zsűrik és a tesztelők úgy ítélték meg, hogy a játék túlságosan hasonlít egy vagy több már korábban megjelent társasjátékra, akkor a nevezett játékot kizárhatták a versenyből.

 Családi, gyerek-, fejlesztő- és partijátékok prototípusait vártuk, amelyek makettjei el vannak készítve, próbajátékra alkalmasak, részletes szabálykönyvvel rendelkeznek, és a tervező szerint már a kiadáshoz elegendő teszten estek át. A játékosok száma, a korosztály-besorolás és a tartozékok típusa nem volt meghatározva.

 A nyeremény

A győztes díja egy értékes társasjátékcsomag, valamint a legjobb játékok esélyt kapnak, hogy megjelenjenek a Gémklub kiadó gondozásában. Egy esetleges kiadás előtt a szerző és a kiadó együtt dolgozik, hogy egy sikeres és piacképes játékot hozzanak létre, melynek értékesítése után a szerző licencdíjban részesül.

A pályázatra leadott társasjátékok visszavétele
A Gémklub a Ráday u. 30. szám alatti boltjában ad lehetőséget a pályázatra beküldött, elődöntőbe nem került társasjátékok demópéldányainak átvételére, jövő hét szerdától, egy átvételi elismervény ellenében. Amennyiben kérdés merülne fel ezzel kapcsolatban, azt a fejlesztes@gemklub.hu címre írhatjátok meg.

Minden pályázónak további sok sikert kíván a Gémklub és a JEM magazin!

Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Belépés