Kozmosz Művek – Káoszban formálódó élet

2019-10-30 11:50:00

Mióta világ a világ, azóta érdekli az emberiséget, hogyan keletkezhetett az univerzum, milyen események összessége volt szükséges ahhoz, hogy a világ úgy nézzen ki, ahogy mi ismerjük. Minek köszönhető maga az élet és miért van ott a bolygónk, ahol.

A választ a miértekre sajnos nem tudom megadni nektek (azon még én is meglepődtem volna) arra viszont tudom a  választ, hogyan tudjátok társasjátékos környezetben újra meg újra eljátszani, ha úgy tetszik családi légkörre leegyszerűsítve szimulálni ennek folyamatát, hiszen a Kozmosz Művekben a kezeitek alatt fognak formálódni a galaxisok, fordulóról-fordulóra.

Van az a mondás, hogy nem lehet pár perc alatt megváltani a világot, de a továbbiakban megmutatom nektek, hogyan tudtok alig pár perc alatt, ha nem is megváltani, de létrehozni. Méghozzá nem is egyet. Ehhez pedig nem kell sok minden, csak néhány bolygó, pár aszteroida és egy csipetnyi káosz.

Kozmosz művek társasjáték

Cukor, só és minden mi jó

A Kozmosz Művek egy családi partijáték, amiben akár hat játékos is megépítheti a saját kis 3x3-as galaxisát, olyan lapkákból, amelyeket részben magunk választunk, részben pedig a játék szabályainak köszönhetően másoktól kapunk. Bármilyen módon is kerüljön hozzánk a kilenc egyenként négy-négy elemből felépülő lapka, azokból a lehető legtöbb pontot érő galaxist kell megalkotnunk, erre viszont nem lesz több millió évünk, ahogy a valóságban történt, hanem alig egy percünk. Ennyi idő alatt kell a nálunk lévő lapkákat úgy forgatni és elhelyezni magunk előtt, hogy azzal minél nagyobb mozgásra késztessük a négy pontjelölőnket.

Négyet? Kérdezhetitek. Igen, négyet, elvégre káoszról volt szó nem? Nem kell tartani viszont ettől, hamarosan világos lesz, miért van egyszerre négy pontjelölőnk. A galaxisaink több elemből tevődnek össze, találhatunk háromfajta bolygót, nevezetesen zöld (erdő), kék (jég) és narancssárga (sivatag) bolygókat, ezen bolygók összképét aszteroidapályák és csillagképek fogják megtörni. Egy bolygótípusból, minél több található egymás szomszédságában, annál több pontot érnek, arra viszont figyelnünk kell, hogy az aszteroidapályák válaszvonalként szelik át az űrt, szóval, mint birkákat a karámba, a hasonló tulajdonsággal rendelkező bolygóinkat is ezek közé kell terelnünk, ha egy precízen rendezett univerzumot szeretnénk. Minden bolygótípust külön pontozunk, ezzel máris megismertünk három pontjelölőt, a negyedik pedig maga a karámunk, akarom mondani az aszteroidapályánk, ami minél több lapkán ível át töretlenül, annál több pontot ér.

Ha felkeltettük az érdeklődésed, a cikk folytatását elérheted itt, a játék részletes leírásában, illetve a játékról készült szabálymagyarázó videónkat itt találod.

Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Belépés