Mindegyik dobozban egy jó adag nyár van

2016-05-19 13:24:00

Hogy mire vágyik minden szülő? Hogy végre vége legyen az egész évi hajtásnak, biflázásnak és leckeellenőrzésnek, a ha-tanultál-menjél-fürődni-késő-van-feküdj-le taposómalomnak… És nem mellesleg a gyerekek is csak erre vágynak. Mert milyen kép marad a szülőből tanév végére? A folyamatos noszogatás, zaklatás – bármennyire tudják a gyerekek, hogy csak jót akarunk nekik…

A június a megváltás az egész családnak – május végén megíratják az utolsó komolyabb dolgozatokat, már közeleg az évvége, senki nem veszi a sulit komolyan. És bár nem tudni, a genfi Gyermekjóléti Konferencia (az ENSz csak három évtizeddel később tette ezt) miért jelölte ki június elsejét, de ugródeszkának a nyárba ott van a gyereknap!

gyereknapi ajánlatok

Itt az alkalom, hogy ismét asztalhoz üljünk, de ezúttal nem a leckeírás miatt. Lássuk végre a családot felszabadultan nevetni, és ne tanuljunk együtt, hanem szakadjunk ki a hétköznapi körforgásból! Borítsuk fel a rendet, kapcsolódjunk ki! Na persze a Balaton vize még nem elég meleg… és utazni sincs idő. De utazás és limonádé helyett elővehetünk egy doboz vidámságot!

 

Vidámságfalatok
Légy gyors és figyelmes a partijátékokban!

Kis doboz – nagy buli! Ez a legtöbb partijáték jellemzője. Legjelesebb képviselőjük a Dobble, amelyben 55 köralakú kártya van, mindegyiken 8 színes ábra. Vegyünk ki kettőt, és hajoljunk fölé. Ha jól megnézzük, egy, és csakis egy rajzot mindkét kártyán megtalálunk. Aki leggyorsabban megtalálja, felkiált: A kaktusz! és övé a két kártya. A legtöbb kártya birtokosa lesz a nyertes. De a játéknak több verzióját kipróbálhatjuk, van olyan, ahol több lapot fordítunk fel, és egymásnak adogatjuk a felfedett párokat…

Ugyanígy a figyelmet teszi próbára szórakoztató módon a Csótánysaláta. Négy zöldség kerülhet az asztal közepére, és hangosan meg is kell nevezzük. De ha az előző lap is paradicsom volt, a másik háromból kell egyet megnevezzünk – hacsak nem zár ki egyet a tabu-lap! Figyelj jól, el ne rontsd, különben megkapod az összes eddig lerakott lapot!

A Firkaland-ban a rajzkészségeteket mérhetitek össze. Egy pálya az asztal közepén, játékosonként egy filc és egy pálya-méretű fólia – és egy homokóra, amely alatt a pályafeladatnak megfelelő pontokat kell összekötni a fólián, ránézésre! Ha lefolyt a homok, mindenki ráteszi a fóliát a pályára, és kiderül, kinek hány pontot sikerült összegyűjteni, és közben hány segítséget szereznie – vagy csapdákat, amelyet következő pályán az ellenfél fóliájára dobhatunk!

Ha nem a kezeteket, hanem a nyelveteket szeretnétek próbára tenni, kapjátok a kezetekbe Sztorikockákat! Kilenc kocka, mindegyik oldalán különböző kis rajzokkal – ha dobtál velük, nincs más dolgod, mint mondani egy történetet, amelybe mindegyik kis képet belefűzted! A következő mesélő használhatja az előző dobást, akár más sorrendben is felfűzheti a kockákat, de dobhat újat is. Kinek sikerül a legvidámabb sztorit összerakni?

 

Kapcsolódj ki, de okosan!
Többet ésszel… és ügyességgel – családi játékok

Szereted a derűt agymunkával és kézügyességgel ötvözni? Mutasd meg, te vagy az ügyesebb és az okosabb! Dr. Eureka laboratóriumában nem csak az fontos, hogy a kis vegyésztanoncok a három kémcsőben lévő színes golyókat a kísérletnek megfelelő sorrendbe rendezzék át, arra is figyelni kell, hogy a „vegyszerekhez” ne érjünk se hozzánk, se semmi máshoz – azaz egyik csőből a másikba kell ügyesen pottyantanunk-gurítanunk őket. Ám hiába oldod meg a feladatot, ha a másik gyorsabb nálad…

Az Észvesztő útvesztő is arról szól, ki az ügyesebb, az okosabb – és a gyorsabb. Két fémlapos tálca, rengeteg mágneses habszivacs faldarab – ebből épül a két labirintus. Párbajozhattok, vagy játszhat két csapat egymás ellen. Ha elkészül a két útvesztő, ki kell cseréljétek a két tálcát, és lássuk, ki a gyorsabb: ki tud hamarabb végigmenni az ellenfél labirintusán. Csak meg ne álljon az ész, azaz a golyó. Mert ha elakad, az útvesztő készítői veszítettek.

Szabadulj ki a zöldbe! Végy egy pokrócot – és építs rá zöldet! A Zooloretto Junior-ban három kifutót kell állatokkal megtöltsél. Csak válaszd ki, melyik teherautóra melyik állatot rakják, és figyeld a többi igazgatót, ők milyen állatokra utaznak. Ha az orrod elől elviszik a te kamionod, kénytelen leszel pár állatot az istállóba rakni. Taktikázz ügyesen, és a te állatkerted lesz a legértékesebb!

Ha már nem kell kocsival iskolába sietni, üljünk fel a családdal egy villamosra, és bámészkodjunk zötykölődve. Amíg utazunk, kitalálhatunk egy célpontot, átszállhatunk a Fővám téren, felkapaszkodhatunk a Gellért-hegyre… És ha épp lustálkodni van kedvünk, megtehetjük mindezt az Amíg utazunk felett ülve! Ki gazdálkodik ügyesebben a menetjegyeivel? Ki tud a többieknél több célpontot elérni? Könnyed versenyfutás a főváros tömegközlekedésével, vidám családi vetélkedés!

 

Akiknek a fejtörés a kikapcsolódás…
Egy lépéssel beljebb a stratégiai játékok világába

Jól csak a szívével lát az ember. Mindenkinek ismerős, igaz? Ahogy a lámpagyújtogató, a geográfus és a hiú is. Mindegyikőjükkel találkozhat a család, és mindegyikőjük másnak fog segíteni, hogy a maga építette bolygó több pontot érjen. A kis herceg – az én kis bolygóm huncut oldala az, hogy a soron lévő játékos dönti el, ki választhat újabb planéta-lapot, így befolyásolja a többi égitest kerekedését.

Csodás időszak lehetett a századforduló környéke, amikor New York egét egymás után kezdték elérni a felhőkarcolók. Most mi is átélhetjük ezt – és azt is, milyen nehéz lehetett az építészeknek: kikönyökölni egy építési telket, sakkozni az elérhető területekkel, építeni, bontani, és még magasabbra építeni. Ki lesz a legbuzgóbb építési vállalkozó? Ki fogja megépíteni a legendás építmények egyikét?

És végül egy gondolkodtató feladványokkal teli doboz: a Code Master. Egyszemélyes logikai fejtörők, amelyekben a számítógépek világa kalandok földévé változik, a programozás pedig színes útvonalak és feladatok kihívásává. Hatvan egyre nehezedő feladat, melyben avatárunkat, virtuális énünket kell a kocka-világban a célba juttatni.

Tíbaláj