Piszkos Fred

    Normál ár: 9 490 Ft

    A Te árad: 9 016 Ft

    Értékelés:  (4.1)
    A Piszkos Fred egyszerre blöff- és stratégiai társasjáték, mindez Rejtő Jenői környezetben. A regényből jól ismert szereplők köszönnek vissza ebben a könnyed játékban, melynek során a kikötői kocsmákban és a három főszereplőnél (Fülig Jimmy-nél, Vadsuhancnál és magánál Piszkos Frednél) próbálunk minél nagyobb befolyást és támogatókat szerezni. Minden forduló elkerülhetetlenül egy Nagy balhéba torkollik, ahol ki-ki a kocsmákban megszerzett gengsztereit okosan felhasználva megpróbálja a lehető legtöbb pontot összegyűjteni.

    Második kiadás átdolgozott szabályokkal, akár 10 fő részére is!
    - Uram! A késemért jöttem!
    - Hol hagyta?
    - Valami matrózban.
    - A csapos mesélte milyen szép kés van bennem.
    - Kérném vissza, mert éjjel mégsem mehetek haza kés nélkül.
    - Ha kihúzza, elvérzem, úgyhogy várja csak meg az orvost!
    - Azért, mert magába szúrnak egy kést, még nincs joga megtartani. Ez önbíráskodás!

    Fülig Jimmy e klasszikussá vált párbeszédével immár nem csak a magyar irodalom felejthetetlen hőse, hanem a társasjáték világé is. A Piszkos Fred a kapitány című regényben leírt kalandjai most az azonos című társasjátékban folytatódnak, ahol Vadsuhanccal és örök riválisával, Piszkos Freddel új balhékba keveredik. Méghozzá nagy balhékba.
    A játékot akár 10 játékos is játszhatja, és minél többen vannak, annál élesebb a küzdelem, annál nagyobb a móka. A játék öt menetből, és minden menet három fázisból áll. Az első minden esetben a bandatagok elhelyezése a táblán, ahol helyet szerezhetnek valamelyik kocsmában, vagy megpróbálhatják befolyásolni a három főszereplőt, hogy később ezzel bónuszpontokat szerezzenek. Miután mindenki letette mind a hat figuráját, elkezdődik a második fázis, a Verekedés. Itt nézzük meg, ki mennyi emberével vette be magát a kocsmákba. Aki egy kocsmában többségben van, megszerezheti magának az ott lévő két gengszter egyikét, míg ha döntetlen van, akkor van esélye egy embernek mindkét gengsztert magához vennie. Már ezekért a gengszterekért is jár győzelmi pont, de a nagy pontvadászat csak ezután jön. A harmadik fázis ugyanis a Nagy balhé, ahol a gengszterkártyák lekerülnek a táblára, a 0-tól 9-ig számozott mezőkre. Ha egy kártya lekerül az értékének megfelelő mezőre, akkor azonnal értékelni kell, és minden kártyáért annyi pont jár, ahány lapból áll a sor, ahova beillesztjük. Kártyát mindig az tehet le, akinek a legkevesebb pontja van, így folyamatosan egyensúlyban vannak a játékosok.
    A letett kártyák kapcsolatban állhatnak a főszereplőkkel is, és ha korábban befolyásoltuk Fülig Jimmy-t, Vadsuhancot vagy Piszkos Fredet, akkor most bónuszpontokat kapunk a velük kapcsolatban álló gengszterkártyákért.
    Ez a menet zajlik le egymás után ötször, és aki a folyamatos balhék során a legtöbb pontot szerzi, az nyeri a játékot!
    Ez az alapjáték, de a szabályok további lehetőségeket nyújtanak a haladó játékosoknak. Ezek szerint a három főszereplő különleges tulajdonságokkal bír, de minden körben csak egyszer kérhető a segítségük. Ez további komoly taktikázásokra nyújt módot, és a játék ezáltal alkalmassá válik arra is, hogy ne csak a könnyed kihívások keresői találják meg számításukat vele.
     
    Zöld Alma cikke:
    Lúzerpontok és a Piszkos Fred-trükk

    Piszkos Fred, a kapitány pont olyan társasjáték, mint Rejtő Jenő regényei: meglepő, fordulatos és összetett. A lényeg, akár csak Rejtő műveiben, gyakran a felszín alatt rejlik: aki azt gondolja játék közben, hogy társasjátékos tapasztalatai birtokában helyes stratégiát követ, azt könnyen meglepetés érheti.

     

    Nem csak témáját tekintve rendhagyó a társasjáték - vajon hol máshol készítenek játékot egy briliáns ponyvaregényből, kocsmai jelenetekkel fűszerezve? A szokásostól eltérő játékmenete is különlegessé teszi, megbolondítva néhány váratlan fordulattal, meglepő játékszabállyal.

    Első ránézésre bonyolultnak tűnhet a szabályrendszer, viszont tényleg érdemes erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy megértsük, mert ha összeáll a kép, igazán fordulatos játékban lehet részünk. Külön előnye, hogy akár tízen is játszhatják, tehát nagyobb társaság számára is ideális.

    Három fő "felvonásból" áll a játék: először bandatagokat kell gyűjteni egy későbbi kocsmai verekedéshez, amire a második részben kerül sor. Az igazi nagy balhéra azonban a harmadik felvonásig várni kell. A bandatagok gyűjtése során a különböző kocsmákban lehet hídfőállásokat kiépíteni a bandatagfigurák segítségével. Ha pedig a diplomáciai kapcsolatok jelentőségében bízik valaki, figuráit Piszkos Fred, Fülig Jimmy vagy Vadsuhanc környezetében is elhelyezheti, ez később bónuszpontokat jelenthet a bandatagok értékelése során. Összesen hat figura sorsáról kell döntenie minden játékosnak, a kocsmákat, illetve a három befolyásos "hőst" jelképező akciókártya segítségével.

     

    A kocsmai verekedés során négy vendéglátóhely válogatott gazfickói állnak a rendelkezésünkre - közülük az a játékos választhat először, aki az adott kocsmában figuráival létszámbeli fölényben van. Holtverseny esetén viszont a kocsma mindkét bandatagja a pontversenyben hátrébb álló játékos csapatát gazdagítja, ez a "Piszkos Fred-trükk". Természetesen mind a négy kocsma sorra kerül, szépen egymás után, közben a megszerzett gengszterek értékével növekszik a játékosok pontszáma. Akinek egy adott helyen nem jutott gengszter, lúzerpontokkal vigasztalódhat, ami kiegyenlítheti az erőviszonyokat.

    A nagy balhé során az 1-től 10-ig terjedő értékkel ellátott gengszterek kártyáit kell a játéktábla közepén elhelyezni. Egy gengszter után három forrásból lehet pontot szerezni: számít az összefüggő sorozat hossza, amit a letett lapok alkotnak, illetve pluszpontok járnak azért, ha az adott gengszter közelebbi kapcsolatban áll a játék főhőseivel. Sőt, további bónuszpontokat jelent, ha ezekkel a főhősökkel a játékos bandatagfigurái is jó viszonyt ápolnak. Ez természetesen csak abban az esetben igaz, ha az adott főhős környezetében többségben vannak. Döntetlen esetén ismét életbe lép az a trükk, ami a hátrányban lévő játékosnak kedvez.

     

    Egy játék összesen négy fordulóból áll, az ezek során megszerzett pontok alapján dől el, hogy ki a legravaszabb játékos, akitől a blöffölés sem áll távol. A négy forduló arra is lehetőséget ad, hogy egymás taktikáját megismerve elkezdjenek cselezni a játékosok - aminek az eredménye akár az is lehet, hogy jól összezavarják egymást és az erőviszonyokat is. De éppen ez ennek a játéknak a szépsége és az egyedisége.

     A Piszkos Fred, a kapitány társasjáték verziója tehát "kötelező olvasmány" nem csak a Rejtő-rajongók számára, hanem mindenkinek, aki a megszokottól eltérő, fordulatos játékra vágyik. Korcsmáros Pál találó Rejtő-képregényfigurái tovább gazdagítják a hazai fejlesztésű társasjátékot.

    Zöld Alma

    Értékelések átlaga 


    (4.1)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 8 Családdal 11 Partijátéknak 10
    44% (8)
    22% (4)
    33% (6)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 18)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    Fordulatos

    Bence | 2017. december 12.

    Nagyon jó játék. Nem előny, ha vezetsz, de utolsó se legyél és mindig legyen tartalékod (kártyából).
    Nem csak Rejtő rajongóknak

    Éva | 2017. szeptember 19.

    Még nem olvastam a történetet, mikor leültünk játszani (a játék hatására kedvet kaptam és pótoltam e hiányosságot), de így is nagyon tetszett (az igaz, hogy a többiek elmondták nagy vonalakban, de ha nem ismered egyáltalán, akkor is élvezhető). Igényes, strapabíró kiszerelés, bár elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de hamar bele lehet rázódni.
    Partijáték akár 10-en

    András | 2017. június 19.

    Én a játékot alapvetően (velem együtt) 3 fővel játszottam.

    A partik gyorsak, sok tényező van, ami befolyásolhatja, hol is végzünk az eredményjelzőn. Aki tudatosan, előre akar gondolkodni, annak 3 fő esetén sincs könnyű dolga, mivel az, hogy az adott kört, ki kezdi, folyamatosan változik a többiek cselekménye alapján is.
    Emiatt nehéz előre taktikázni.

    A szabályok könnyen érthetőek. A játék grafikaliag szépen kidolgozott, háttértörténetet kapunk eleget, így ez kellemes játékká teszi.

    Összességében mégis közepest kell adnom, mivel más hasonló kategóriájú játokokhoz képest, szerteágazóbb játékmenete miatt, bármennyire alaposak vagyunk, lehet utolsóként végzünk.

    Jó volt vele játszani, de nem az a játék, amit bármikor levennék a polcról, hogy essünk neki, pedig nem hosszú egy parti.
    Kocsmakaland

    Imre | 2017. március 14.

    A szabályok pontozási része nehezen érthető, ugyanakkor kiszámíthatatlanná teszi a játékot. Nem lehet taktikázni, mert a stratégia az első kocsma értékelésénél felborul. Testszik, hogy sokan játszhatják, gyors és nagyon jó időtöltés. Ajánlom mindenkinek!
    Trükkös kártya alapú játék, egy csodálatos világban

    Roland | 2017. március 5.

    A Rejtő féle hangulatot maximálisan hozó játék véleményem szerint. Bár a szerencsének kicsit nagy a szerepe, de ettől még élvezetes játék. Kisebb gyerkőcökkel is simán játszható. És talán utána még az olvasásra is meg jön a kedve, ha addig nem volt neki. Az illusztrációk tökéletesek, az anyagok minőségiek. Én csak ajánlani tudom.
    fifty-fifty

    józsef | 2017. február 20.

    Rejtő Jenő könyveket imádom, ezért is vettem meg a játékot. A grafika nagyon szép, de sajnos ritkábban kerül elő nálunk, mivel több játékossal élvezetesebb. Kinek ajánlom? aki szereti Fülig Jimmyt, Piszkos Fredet, Vadsuhancot és barátait :)
    Egy jó kis Rejtő alapú játék

    Bence | 2016. november 30.

    Szuper játék, nagyon jó az alapötlet.
    A kapitány

    rambo666 | 2016. szeptember 23.

    Nagyon tetszett. Bonyolultabb az összes eddigi játéknál amit kipróbáltunk, de a leírása jó, meg lehet tanulni. Ketten és heten játszva is érdekes, de nagyon különböző. Érdemes kipróbálni. Külön érdekesség, hogy utolsókból is lehetnek elsők 1-2 körrel a vége előtt is. A grafikája pedig lenyűgöző!
    A rangjelző sáv a győzelmi pontot jelző sáv

    Adim | 2016. augusztus 30.

    Kedves László!
    A rangjelző sávon jelezzük, hogy a játék során kinek mennyi pontja van aktuálisan, és az győz, akinek a harmadik forduló végére több pontot sikerül szereznie. A rangjelző sávot (vagyis pontjelző sávot) azért is érdemes nyomon követni, mert kártyaszerzéskor döntetlen esetén az viszi a kocsmákból a kártyákat, aki a licitálás döntetlen helyzetében hátrébb van ezen a pontozó sávon. Jól lehet taktikázni ezzel, de számolni kell a lúzer pontokkal is. :)
    rangjelzö sáv?

    lászló | 2016. augusztus 23.

    számomra rejtély mire való a rangjelző sáv és a leírásban sem derül ki igazán, hogy milyen taktikai előny származik vagy csak én nem értem?

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!