Qin

Normál ár: 12 990 Ft


Akciós ár: 6 990 Ft

Értékelés:  (4.0)
Az ókori Kína nem csak a kultúra és tudományok bölcsője, de harcos fejedelmek otthona is volt. Az uralkodókat már gyermekkoruktól a háború művészetére oktatták, hogy logikai és stratégiai képességeik tökéletesek legyenek. Reiner Knizia Qin című játékában mindkettőre nagy szükségünk lesz. A családi társasjátékban a területszerzés és pagodák építése a cél, melynek során igyekszünk a lehelyezett lapkákkal minél nagyobb, azonos színű területeket létrehozni, amire saját pagodáinkat emeljük, hatalmunk szimbólumaként. Közben azonban a táblán lévő semleges területek irányítására is oda kell figyelnünk, mert ez könnyen megfordíthatja az állást. A Qin az ókori Kína világát megelevenítve hoz el nekünk egy letisztult, taktikus társasjátékot, amelyek szabályait – ahogy azt a klasszikus keleti játékoknál megszokhattuk – egy perc műve megtanulni, de a számtalan logikai lehetőség még számos lejátszott parti után is tartogat meglepetéseket.
Vegyél részt Kína születésében - légy te a legsikeresebb fejedelem!

Alapíts és bővíts tartományokat, kebelezd be ellenfeled birodalmát!

Kína hatalmas területén erős városok és három kis tartomány várja, hogy meghódítsák őket a hadakozó fejedelmek. Az ő bőrükbe bújhatunk bele ebben a játékban. A cél: melyikük lesz végül a Csin-dinasztia megalapítója?

 A Qin (kiejtve: Csin) területfoglalós stratégiai játék, amelyben magasztos uralkodókként hajolhatunk Kína térképe fölé, és felváltva tesszük le két egységnyi tartománylapkáinkat. A három őstartomány színe kék, piros és sárga: ezekből kiindulva kell uralmunkat minél nagyobb területre kiterjeszteni.
(Ezek sejthetően azok a területek, amelyekre Csin fejedelemség az úgynevezett "tavasz és ősz" korszak végén szétesett: Han, Vej és Csao.)

Pagodák és események - légy te a Sárga Császár!

A játék célja, hogy elfogyjon a saját pagodakészletünk. Ez játékosszámtól függően 24, 19 vagy 15. Pagodát akkor tehetünk fel a táblára, ha új tartományt alapítunk (minimum 2 egységnyi) vagy azt főtartománnyá emeljük (5 területegység). Amíg nem főtartomány az új terület, a többiek elfoglalhatják, azaz beolvaszthatják a sajátjukba. Ehhez csak az kell, hogy egy ugyanolyan színű tartomány "kinyújtsa csápjait" a másik felé, és területe nagyobb legyen, mint a bekebelezett tartományé.

A játék elején tehát mindenki elindul középről, a három kezdő színből, tartományokat hoz létre és bővíti, míg érinthetetlen főtartománnyá nem válik. Ha egy tartomány elér egy falut, becsatlakoztatja a fejedelemségbe, azaz ide is tehetünk egy pagodát. De csak addig, amíg egy játékos nagyobb területű tartományokkal nem veszi körbe ugyanazt a falut…
(A falvak valószínűleg a történelmi zsung népcsoport fallal körülvett városait szimbolizálják.)

 

Ahogy telik a tábla, a fejedelmek egyre inkább egymásra figyelnek. Próbálják kitalálni, mi a többi játékos célja, és hogyan lehet keresztbe húzni a számításait: elfoglalni tőle egy falut vagy egy tartományát beolvasztani - és persze megakadályozni, hogy velünk ugyanezt tegye.

És elindul a harc: taktikai húzások, utolsó pillanatban lerakott tartománylapkák - akár a térképen létrehozott "buborékkal" is, csak hogy a falunk, új területünk el legyen szigetelve -, egyszer jobbra, aztán balra nézve, ki kinek vet gáncsot, lyukat hagyva ezzel saját tervei szőttesén, kinek hány pagoda maradt a kezében…Mert amint valaki lerakta utolsó pagodáját, nyert, és elkezdődik CsingSiHuang-ti uralkodása!

Taktika és adok-kapok fél órában

 Bár a doboz fedele kedves, méltóságteljes képet sugall, az uralkodó komor arca és ökölbe szorított keze azért mutatja, hogy milyen küzdelmek állnak előttünk. (Na jó, a hadvezér szeme sem áll jól…) Izgalmas húsz-harminc perc áll előttünk, és ha úgy érezzük, hogy a kínai puszták már nem jelentenek kihívást, a tábla kezdő, "Madár" oldaláról váltsatok át a hátoldalra. Az "Oroszlán" tábla már inkább emlékeztet Csin hegyes-völgyes területére, ahol tavak határolják be mozgásterületünket (vagy inkább: növelik a taktikai lehetőségeket).
(És nem véletlen a hasonló csengés: a Kína megnevezést az egységes Csin nevéből eredeztetik.)

Tíbaláj

Értékelések átlaga 


(4.0)

Közönségdíjak

Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

100% (2)
Rendezés:
Eddig összesen 2 értékelés
Könnyed

Boly | 2015. szeptember 28.

Stratégia, harc, aki szereti a kicsit gondolkodtató, taktikázó játékokat annak kiváló.
absztrakt területfoglalós

Szunyi | 2015. július 11.

Magas az interakció és térképen zajlik a csata. A tábla elég hamar beszűkül annyira, hogy egymásba akadjunk.
De elég absztrakt a játékmenet. Megvan benne az a tipikusan Kniziás érzés.
A játék célja elsőként lerakni az utolsó pagodámat. Emiatt ahhoz képest könnyed játékról van szó. Könnyen elővehető kevébé gyakorlott játékosokkal is.

Only registered users can write reviews. Please, log in or register

Sajnos ehhez a játékhoz nincsen letölthető játékszabályunk.