Swish

Normál ár: 5 290 Ft

A Te árad: 5 026 Ft

Értékelés:  (4.7)
Átlátszó kártyák, színek, pöttyök és karikák – a Swisht csak az nyerheti meg, aki mindezt gyorsan átlátja.

A játékosok célja, hogy az asztalra kirakott kártyákat úgy rakosgassák egymásra, hogy az adott színű
alakzatok kiegészítsék egymást. A játék nehézségét az adja, hogy a lapokhoz nem nyúlhatunk hozzá, fejben
kell őket forgatnunk, összepárosítanunk, hogy amikor a kezünkbe vesszük őket, már minden stimmeljen.

Swish

A Swish remek példa egy olyan játékra, amit kicsik és nagyok együtt tudnak játszani. Ráadásul még strandra is vihető, hiszen a műanyag kártyákat le lehet törölni, és a szél sem könnyen fújja el. A játék lényege, hogy az azonos elrendezésű és színű alakzatokat kell figyelni, az egyezésre pedig egyből le kell csapni egy hangos "Swish!" kiáltással.

A Swishben a megfigyelőkészség számít, ezért a gyerekek egyáltalán nincsenek hátrányban a felnőttekkel szemben: sőt, éles szemüknek köszönhetően inkább előnyben vannak. Egy parti úgy 10-15 perc alatt lezajlik, ennyi idő alatt a legélénkebb gyerek figyelme sem kalandozik el. Akár nyolcan is játszhatják egyszerre, ezért partijátéknak is ideális - minél több a játékos, annál pörgősebb a játszma.

Az asztalon elhelyezett 16 kártyán színes pöttyök és karikák vannak, első ránézésre összevissza, de valójában van benne rendszer: mindegyik kártyán egy pötty és egy karika van. Ha a lapokra ráképzelünk egy 4 sorból és 3 oszlopból álló négyzetrácsot, akkor ezen belül mindig megadott helyen találjuk a különböző színű jeleket. A narancssárga pöttyöket és karikákat a két középső sor szélső oszlopaiban érdemes keresni, a zöldeket a középső oszlop alján és tetején, a lilákat a lap közepén, a kékeket pedig a kártyák sarkaiban.

A feladat pedig az, hogy úgy kell egymásra tenni kettő (később akár 3-4-5) kártyalapot, hogy a pöttyök pontosan a karikákban helyezkedjenek el, és egyik alakzat se maradjon magányosan. Ennek érdekében bárhogy el lehet forgatni az áttetsző lapokat, tehát jól fejleszti a térbeli gondolkozást is. Már csak azért is, mert gondolkozás közben nem lehet megfogni, mozgatni vagy forgatni a kártyákat.

Ha a kártyák összepróbálása során kiderül, hogy nem alkotnak párt, a játékos büntetése a pontlevonás, azaz egy korábban elnyert kártyáját vissza kell adnia. Aki a leggyorsabban találja meg az egyezést, az annyi pontot kap, ahány egymáshoz illeszkedő kártyát talált. A végén az lesz a győztes, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.

Amikor már mindenki könnyedén boldogul a két lapból álló swishekkel, érdemes kipróbálni a nehezített verziót is, amikor 3, 4 vagy akár 5 kártyát kell úgy elhelyezni egymáson, hogy az azonos színű pöttyök és karikák illeszkedjenek egymáshoz. Ha pedig a család különböző életkorú tagjai játszanak együtt, kipróbálhatják az esélykiegyenlítő változatot is. Ilyenkor a kisebbeknek 2, a nagyobbaknak pedig 3 vagy több lapból álló swisht kell találniuk, tehát a kezdőtől a haladóig jó szórakozást biztosít mindenki számára.

Érdemes figyelni a kártyák apró részleteire is, ugyanis sok a hasonló lap. Amikor úgy érezzük, hogy már lehetetlen több összeillő párt felfedezni az asztalon található kártyák között, akkor nem árt még egyszer ránézni, ugyanis a legtöbb esetben még találhatunk egy-egy swisht. Ha a helyzet végérvényesen reménytelennek tűnik, és ebben egyetértenek a játékosok, akkor az osztó kicserél négy lapot. Ezután újra kezdődhet a keresgélés. A játékot nehezíti, hogy a fejünkben időnként felvillanhat korábbi kártyák emléke, amiknek most már lenne párja, csak időközben a másik kártyát lecserélte az osztó…

A kártyák tüzetes vizsgálata közben gyorsan elszáll az idő, és szinte pillanatok alatt véget ér egy játszma, a vesztesek pedig általában azonnal szeretnének revánsot venni, úgyhogy vigyázat, nehéz abbahagyni a Swisht!

Zöld Alma

Értékelések átlaga 


(4.7)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 12 Ketten 7 Családdal 17 Partijátéknak 12
71% (17)
25% (6)
4% (1)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 24)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
SWISH - avagy "az építészmérnökök Dobble-ja"

Péter | 2018. szeptember 21.

+ kompakt; minimalista de strapabíró kivitel
+ fejlesztő és elgondolkodtató
+ kiegyensúlyozható esélyek (bizonyos szintig)
- nagyfokú koncentrációt kíván, gyorsan agyzsibbasztó tud lenni
- duplán képességjáték (forma felismerés + térlátás), ha nem vagy jó benne mindkettőben, minimális sikerélményed lesz

A Swish az a játék, ami tartalmilag és formailag is hibátlan a maga nemében, mégsem ajánlom megvételre kipróbálás nélkül.
Egyfelől az alapötlete és kiszerelése faék egyszerűségű, de amennyire letisztult, annyira zseniális. "Tedd a pontot a karikába, de csak fejben!"

Kialakításában egy rossz szó nem érheti (talán csak a szemöldökünket húzzuk majd fel környezettudatos vásárlóként, hogy a csomagolás 60%-a üres). A fóliák nem deformálódnak, nem szakadnak, szóval bírják a kiképzést. Egyedül a már mások által is említett opálosodás lép fel, de ez szinte kivédhetetlen.

Másfelől viszont a térlátás és forma-felismerés tipikusan az a képesség, ami egy adott kor felett már csak korlátozottan fejleszthető. Bizonyos fokig ki lehet egyenlíteni az esélyeket azzal, hogy valaki csak minimum 4-5 kártya kombinációját veheti fel, a másik pedig akár már egyszerű párokat is, de így is előfordulhat, hogy a papíron handycap-es játékos sorra veszi ki a kombókat, míg a másik reménytelenül próbál rátalálni az egyszínű kék párjára - amit aztán pont előtte visznek el egy 4 kártyás ábra részeként.

A játékélmény szempontjából tehát nagyon fontos, hogy kikkel fogod ezt a játékot játszani. Ha hasonlóan jó a játékostársaidnak a térlátása, nagyon jó partik fognak belőle kikerekedni. Ha magasan felette/alatta vagy a többiek szintjének, akkor 1-2 parti után fel fog kerülni a "jó, de inkább mást" játékok polcára. Sokkal kisebb a közös keresztmetszet, mint pl. egy Dobble esetén, ami csak a formafelismerésre koncentrál.
Ezt mindenképp vedd számításba, mert ennek függvényében lesz a tökéletes utazójáték, vagy gyorsan elfelejtett frusztráció-túra :)
Utazások kelléke

LíviaO | 2018. május 14.

Azon kívül, hogy megszerettük mi is és dicsérjük, mint az előzőekben szinte mindenki. Felhasználását tekintve mindegy, hogy strandra megyünk vagy wellnessbe az utazás kötelező kelléke és a lapok tartósságáért sem kell aggódnunk.
csont nélkül!

Réka | 2018. március 1.

Mindiiiiig alulmaradooook... De azért kepesztek nagyon, hogy ne mindig pipáljon le a gyerek! Nagyon jó készségfejlesztő (koncentráció, térlátás, koordináció) - bár ez a ThinkFunnál megszokott - , és végre olyan, amit nem csak egyedül lehet játszani. Pörgős, ki sem tudom tenni a kártyákat, a gyerek már kapkodja is fel a párokat - még a hármas párosítás is remekül megy neki,pedig a játék alsó korhatárán van. Imádjuk, útijátéknak is tökéletes, zsákjában kis helyet foglal.
swish

Eszter | 2018. február 1.

Mi nagyon szeretjük a játékot, bár tény, h agyzsibbasztó hatása miatt elég belőle egy pár kör. Az a meglepő, hogy a kisebbek rendszeresen lepipálják a nagyobbakat - lehet, h az idő előrehaladtával bizonyos képességeink elcsökevényesednek? :S
Egy szó, mint száz, kicsik és nagyok is együtt tudják élvezni a játékot, nem kell "győzni hagyni" a gyerekeket, mert már most garantálom, hogy az első pillanattól kezdve ők lesznek fölényben!! :D
Mérnökök előnyben

Lelle | 2018. január 4.

Mivel nekem siralmas a térlátásom, tiszta kudarc volt a játék, a két tizenhat éves fiú és a mérnök apuka mellett semmi esélyem nem volt. Egyébként ha a játékosok nagyjából azonos szinten vannak, jó játék lehet. Pörgős, gyors, könnyen érthető, és bármikor előkapható.
Nem triviális!

Csöre | 2017. szeptember 29.

Elsőre azt hittem, hogy ez általános iskolásoknak való játék, de még a felnőtteknek is beletörhet a bicskája. Rendkívül szórakoztató, főleg ha "betiltjátok" a dupla Swish-et, és csak 3 laptól fogadjátok el, ezt már a profiknak ajánlom.
Bárkinek ajánlom

Ágnes | 2016. október 11.

Végre itt a kisebb gyerekek is előnybe tudnak kerülni, nagyon fejleszti a térlátást. Szépek, igényesek a lapok, és szinte bárhogyan lehet játszani velük.
Jó minőség és logika

Gabriella | 2016. augusztus 8.

Nagyon ötletes játék, a műanyag kártyalapok minőségiek, egyedül, vagy akár többen is lehet játszani. Kis helyen elfér, és az utazózsáknak köszönhetően fel is avattuk nyaraláskor :) Nagyon jól fejleszti a térlátást, az útmutatóban leírt tippek (pl. hogy a különböző színű körök miként helyzkednek el) pedig segítik a kezdő logikai játékosokat is.
Készségfejlesztés kicsiknek és nagyoknak

Gabriella | 2016. június 25.

Nagyon aranyos játék, többszöri játk után sincs semmi baja a lapoknak, kíváló minőség! Nagyon jól fejleszti a térlátást, igazi kihívás az 5 lapos játék, a Thinkfun játékok verhetetlenek! Ötletes a csomagolás, nagyon örülök a kis hordozható zsáknak is. Csak ajánlani tudom.
Swish

Hajni | 2016. február 17.

Kiváló játék a kezdeményezőkészség, a koncentráció és a térbeli logika fejlesztésére. Nekünk nagyon tetszett!!! Hasznosak voltak a korábbi értékelésekben adott ötletek még a játék megkezdése előtt. A junior változata is remek! Köszönjük szépen!

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

Swish játékcsalád