Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Társasjátékcsokor friss, tavaszi hajtásokból

Előfordul néha, hogy nosztalgiával gondolsz „azokra” a játékokra, amiket régen úgy szerettél, de mára mégsem kerülnek elő, mert már nem adnak annyit? Jó hírünk van! Itt a tavasz – az új kezdet, néha talán az újragondolás korszaka is, és látni fogod, hogy sok újdonság magjában bizony visszakacsintanak a klasszikusok, de ami kifejlődött belőlük, az mégis egészen új és szép. Bontsatok velünk! Nézzük, mit hoz a tavasz – mit hozunk nektek tavasszal!

 

Kezdjük is talán a legkisebbeknek szóló ügyességi játékokkal. Ezen a pályán az állatkáké a főszerep. A Keekeeben egy majmot kell megpakolni kedvenc gyümölcseivel úgy, hogy szerencsétlen fel ne boruljon azok súlya alatt. Márpedig erre abszolút van esély, Keekee ugyanis egy hintaló stabilitásával áll az asztalon. A Zimboos!-ban pedig egy cirkusz porondján találkozunk állatokkal – főleg elefántokkal, akikből tornyot kell építeniük a gyerekeknek. Egyszerű ügyességi játék ez, mely hároméves kortól tanítja a számokat és a színeket,és játékosan fejleszti az apróságok ügyességét.

Keekee, Zimboss!

 

Az ügyességi játékok sora persze nem ér véget a legkisebbeknél, a 6–8 éves korosztálynál azonban már megjelenik a taktika és helyenként a – valljuk be, időnként jóleső – kiszúrás is. A Go Cuckoo-ban, maradva a tavasznál, egy kakukknak kell fészket építenünk, méghozzá közösen. Az építéshez a fészek tövéből húzunk ki a marokkó pálcáihoz hasonlókat, és az épülő fészekbe dugjuk vissza őket anélkül, hogy a már benne lévő tojásokat levernénk. Kakukkfészek… Olyan lesz, amilyen, az igaz, de minél olyanabb lesz, annál nehezebben tudjuk felrakni rá a tojásokat, viszont ha túl jól sikerülne, azzal az ellenfeleink dolgát könnyítjük meg. A Rhino Heróban egy hős rinocérosz indul bűnt üldözni, tetőkről kémlelni a várost, mi pedig toronyházat építünk alatta – kártyákból. A trükk itt egyrészt abból áll, hogy a falak elhelyezését megszabhatjuk a következő játékos számára, emellett rendelkezünk olyan kártyákkal, amelyekkel megfordíthatjuk a kört, húzathatunk a következő játékossal vagy meghosszabbíthatjuk a saját körünket.

Go Cuckoo, Rhino Hero

 

A fagyiszezon kezdetére is készülünk: a Go Go Gelato!-takár a Dr. Euréka testvérkéjének is tekinthetünk. Egy fagylaltkészítési – vagy még inkább -tálalási játék. Színes fagyigombócokat kell megfelelő színű tölcsérekbe raknunk, és ezeket egymásra vagy egymás melléhelyezni úgy, hogy közben nem érünk a fagyihoz, csak a tölcsérekhez. Mindezt persze a lehető leggyorsabban!

Go Go Gelato!

 

Az ügyességi játékok mellett természetesen megjelennek a memóriajátékok legújabb inkarnációi is. Ilyen például a Crocofant, amelyben hat állat bújik hatféle bőrbe (vagy bundába), és a dobókocka mondja meg, hogy épp bundát vagy állatfajt kell keresni. Így megesik – és pontot is ér –, hogy krokodilt kerestünk, de épp zsiráfgúnyát visel. Vagy a Kokonana, ahol a memóriánkat használva kell a folyó egyik partjáról a másikra átjutni, megszerzendő az ott rejlő kincseket. A Lumina pedig még tovább megy ezen a vonalon. Ebben egy egész szigetet járhatunk be szentjánosbogarak után kutatva. A játékosok a szigettábla köré helyezett, lefordított lapkák felforgatásával tudnak mozogni – már ha emlékeznek, hogy mi merre volt.

Crocofant, Kokonana, Lumina

 

A felnőtteknek klasszikus kártyajátékok korszerűsített laza vagy elegáns változatait ajánljuk. A Blindes Huhn Extreme (vagyis Vak Tyúk Extrém) egy klasszikus ütésvivős kártyajáték, azzal az extrával, hogy a játékosok menet közben csak a legyezőjük két legszélső lapjából választhatnak, hogy mit játszanak ki. Azt pedig csak a leosztás legelején rendezhetik… Meg persze bónusz disznók és büntető vak tyúkok is vannak benne. A Clubsban a francia kártya színeivel találkozunk, de figurák nélkül, és minden színben 15 lappal. A lejátszás hasonló a Tichuhoz (figurák nélkül), csakhogy: pontot csak a treffek (clubs) érnek, és a pontértékük teljesen független attól, hogy az adott lap mennyire magas.

Blindes Huhn Extreme, Clubs

 

Izgalmas kártyajáték még a Pungi és a Maharaja. Előbbiben kígyókat veszünk el egy közös piacról. Mindenki kap, csak a sorrend kérdéses. Ezt képpel lefelé kijátszott lapokkal határozzák meg a játékosok. A lapok hátulján azonban látszik a lap típusa, így a soron következőnek mindig lesz egy kis plusz információja. A Maharaja pedig egy szettgyűjtős (setcollection) játék trükkös piacmechanikával. A játékosok a saját körükben vagy vásárolnak, vagy pénzt vesznek el a piacról. Minél korábban vásárol valaki, annál drágábbak a holmik, jobban fogy a pénze, viszont ha pénzt vesz el, azzal olcsóbbá teszi az árukat a többiek számára.

Pungi