Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

41.990 Ft

The Witcher: Óvilág

41.990 Ft
Webáruház készlet: Raktáron
Átlagos értékelés: (1)

Leírás

A kontinens a Szférák Együttállása után már nem biztonságos hely többé. A mágia beköszöntött a világba, és vele együtt vérszomjas és félelmetes szörnyek jöttek! Ezért öt, egymással versengő vajákiskola kezdi meg tanoncai képzését… Légy vaják – nézz szembe veszélyes fenevadakkal és írd te a históriádat az Óvilágban!

Járd be a roppant kontinenst!
Látogass el számos városba és merészkedj be a veszélyes vadonokba! A Felfedezés- és Eseménykártyák segítségével izgalmas kalandokat és küldetéseket élhetsz át, amelyek számos nehéz erkölcsi döntés elé állítanak.

Harcolj borzalmas szörnyekkel!
Kövesd a fenevadak nyomát; szerezz Akciókártyákat, hogy fejleszd a képességeidet és új harci technikákat sajátíts el; és végül… maradj életben támadáskombókat, kitéréseket és vajákjeleket alkotva, ellenállva a pusztító támadásoknak!

Válj legendává!
Küzdj Iskolád becsületéért és elismeréséért! Ölj szörnyeket, győzz le más vajákokat kocsmai bunyókban és fejleszd trófeavadász képességedet, hogy te légy a legjobb vaják az Óvilágban!

Vélemények

4.00
1 értékelés
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
Értékeld a játékot!
2024. 04. 14.
Sziasztok!

Nekünk az alapjáték van meg, kiegészítők nélkül. Jó pár játékon túl vagyunk, 2-3-4 fővel is játszottuk. Kicsit vegyes érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban. Hogy jó-e? Igen jó, de nem kimagaslóan, inkább szórakoztató, de csak egy ideig.

A játék kinézete, a grafika, a minősége tökéletes, nem lehet rá panasz. Elég jól szét kell pakolni, szóval kell neki a hely. A setup nem vészes a szuper insertnek köszönhetően, kb. 10-15 perc alatt ki lehet szórni. A szabály is érthető, bár egy két helyen kicsit lehetett volna egyszerűbb a megfogalmazás, de maga a játék nem nehéz.

A játék három fő fázisra oszlik I. kalandozhatunk a térképen II. harcolhatunk, meditálhatunk, felfedezéseket hajtunk végre, III. lapokat vásárlunk. Ezt a három fázist, a játékosnak, a körében végig kell csinálnia. Itt jön elő a játék egyik negatívuma, hogy mire ezen végigmegy egy játékos, a többiek addig csak „malmoznak”. Két játékos esetén még nem annyira vészes, hiszen a nem aktív játékos olvassa fel a felfedezés kártyákat és kezeli a szörnyeket. Itt említeném meg, hogy a társas nem 100%-ban ameri, bőven vannak benne euro elemek is. Szóval lehet benne taktikázni, és ha valaki elkezd agyalni játék közben, borzasztó hosszú tud lenni egy-egy játékülés. Viszont fontos, hogy ne vegyük komolyan a játékot, hiszen a szerencse bőven ott van. Nem is értem miért lett kompetitív, és miért nem kooperatív, hiszen akkor sokkal több lenne a játkosok között az interakció. Így némileg frusztráló, hogy négy-öt óra játék után nem mi nyerünk, de mint írtam, nem kell komolyan venni.

Első pár játékunk két-három fővel is simán ütötte a négy-öt órát, aztán rájöttünk, hogy túl sok időt töltünk el a karakterek fejlesztésével. Mindenki feltornázta a karakterei képességeit, aztán egy padlógázas verseny alakult ki, mert gond nélkül csaptuk szét a szörnyeket, már úgy is, hogy nem volt hozzá nyomunk. Jótanácsként, ne várjatok túl sokat, mindjárt menjetek neki egymásnak, vagy a szörnyeknek, ha vesztetek semmi hátránnyal nem jár. Sokkal izgalmasabb is lesz egy-egy harc, és felgyorsítja a játékot.

Ne habozzatok, ha valaki elkezdi a harcot, a többiek is vérszemet kapnak, és felpörög a játék. Utolsó játékot négy fővel játszva, már az elején nekimentünk egymásnak és a szörnyeknek, sokkal szórakoztatóbbak és izgalmasabbak voltak a harcok, még akkor is ha kikaptunk. Én úgy fejeztem be a játékot, hogy egyre voltam a győzelemtől és csak 2-es szintű volt a karakterem (megjegyzem, hogy a játék elejétől az volta a stratégiám, hogy csak a legerősebb lapokat vettem meg, így kisebb esélyem volt a térképen kalandozni és fejleszteni, de cserébe nagyon erős kombókat tudtam kijátszani). A játék így is 4,5 óra volt setuppal együtt.

A harcrendszer számomra nem túl tematikus, színre színt lapokkal tudunk kombókat kreálni, és kb. ennyi, valahogy nem jön át, hogy én most gyors vágást csinálok, vagy éppen varázsolok. A paklikészletünk az életünk, szóval érdemes okosan kiosztani a pofonokat, nem biztos, hogy az jó taktika, ha kidobunk az asztalra egy hat lapból álló sebzés kombót, mert akkor hat lappal csökken az életünk. Lehet, hogy a kis sebzés, és a folyamatos védekezés előnyösebb lehet, de erre majd mindenki rájön. Főzettekkel, felszerelésekkel, esetleg társakkal, még tupírozhatunk is a harc kimenetelén. Itt jön elő az euros játékosokból kisördög, ami megtekeri az agyat, és nyújtja el a játékidőt :)
A szörnyek elleni harc nem túl izgalmas, ugyan a szörnyeket a többi játékos fogja irányítani, hogy ne unják halálra magukat, míg az ő körük jön, de azt, hogy ők irányítják is erős túlzás. A szörnyet irányító játékosok dönthetnek láthatatlanban, hogy a szörny rohamozzon vagy harapjon, így kiosztva a sebzést. Egyszóval semmilyen konkrét befolyás nincs, hogy mennyit sebez a szörny, teljesen random lesz. Minden szörnynek van egy speciális képessége, de minden szörny ugyanazt azt a sebzés lapkészletet használja.

A Witcher-Witcher elleni harc már izgalmasabb, ott megy az izzadás ki milyen lapot játsszon ki. Mi nem szeretjük a konfrontatív játékokat, így az elején kerültük is az összetűzéseket. Aztán rákaptunk, mert nagyon szórakoztató, és mivel ez csak egy párbaj, a vesztest semmilyen hátrány nem fogja érni (elájul), sőt még ő is jót profitál belőle. Meg vicces is tud lenni, mert a többi játékos fogadhat ki lesz a nyertes. Szóval hajrá, párbajozzatok csak!

A játék hosszán kívül, a másik gyenge pont a felfedezés kártyák. Ha nem harcolunk, vagy meditálunk, egy felfedezés kártyát mindenkinek kötelező felhúznia. Lehet választani, hogy a városban nézel körbe, vagy környező vadont barangolod be. Ezeket a kártyákat egy másik játékos olvassa fel, majd mindig egy választás elé kerülünk, itt bújik elő a társasból a szerepjáték. Kiemelném, hogy a felfedezés kártyák felolvasását ne!!! a szabály szerinti játékos olvassa fel, hanem olyan illető az asztalnál, aki szépen, stílusosan, kiemelve a lényeget, még rá is játszva a sztorira tud szerepet játszani. Oda az egész, ha valaki halkan, monoton módon csak ledarálja a szöveget. A sztorik némelyike nagyon jó, és ha az szépen van tálalva, mindenki figyelni fog és élvezni fogja. A kemény horror történettől, a vicces eseményekig minden megtalálható. Egy-egy sztori mellé még eseménykártyát (küldetést) is kaphatunk, ami szintén színesíti a játékot és nagyon jó. A fekete leves az egészben, hogy mivel ezt mindenkinek kötelező húznia, nagyon megnyújtja egy játékos körének idejét. A másik negatív dolog, ami mellett nem lehet elmenni, hogy nagyon kevés a felfedezés kártyák száma, 36db városi és 36db vadon, nemá!!! Mivel kötelező húzni őket, így egy négy fős játéknál, ha csak!! tíz fordulót veszek, már ott felhúzunk kb. 40db felfedezés kártyát!! Egyszóval nekünk már ugyanazok a lapok jönnek fel, tudjuk előre mit válasszunk! Innentől kezdve a társas megy vissza polcra, mert a szerepjátékos, ameri része nagyjából odalett. Szóval kaptunk megint egy fél társasjátékot! Értem én, hogy a kiegészítővel fel lehet majd tolni kb. 100-100db-ra a felfedezés lapok számát, ami már korrekt, mert mire átfordulunk vele, elfelejtjük a többit, de ez még nem jött ki magyarul.

Kijött hozzá magyarul egy csomó kiegészítő, ami biztos jobban eladható, mert látványosak: új tábla, új figurák, új karakterek, új szörnyek…stb, ami tök jó!! Csak a felfedezés kártyák kieg. nem, ami a játék fő mozgatórugója, amivel ráadásul a legtöbb játékidő elmegy. Minek olvassak fel valamit, amit már mindenki 3x hallott és tudjuk mi lesz a végkimenetele. Sajnos találkoztunk már hasonló esettel, lásd Eldritch Horror. Szóval várjuk nagyon az „Adventure Pack”-ot :)

Összegezve: ez egy remek kompetitív Ameri-Euro hibrid kalandjáték, de nem kell vérre menni, élvezni kell! Semmi újat nem hoz, de élevezhető és szórakoztató. A kiegészítőkkel majd szépen egésszé válik, csak győzzük kifizetni. Ha a felfedezéskártyák tálalására nagy hangsúlyt fektetünk, mindenki élvezni fogja, még 4 fős játék esetén is. Valóban ott ülünk majd a fogadóban és a sör áztatta asztalon csapatjuk a kockapókert, még egy másik Witcher hátba nem vág, hogy kihívjon egy küzdelemre… és már borulnak is az asztalok :) Nem mondom, hogy bátran ajánlom, főleg az ára miatt, és hogy megint nem egész játékot kapunk, de aki szereti ezt a világot, és megengedheti, tegyen vele próbát. Ha meglenne egy-két kiegészítő hozzá, lehet adnék rá 5 csillagot, de most 4 csillagot is csak ezért adok, mert tényleg nagyon szép a játék.

köszönöm!