Ticket to Ride Európa

    Normál ár: 12 990 Ft

    A Te árad: 12 341 Ft

    Értékelés:  (4.9)
    Tervezz, építs, és légy te, aki a világon elsőként szeli át Európát vonaton! Gyűjtsd össze a szükséges színű és számú kártyákat, hogy apránként összeköthesd a titkos célkártyádon szereplő városokat – de vigyázz! A többiek is a saját vasúthálózatuk építésén szorgoskodnak, és ha előbb csapnak le az áhított útszakaszra, akkor bizony kerülnöd kell! A kompok, alagutak és állomások azonban ilyenkor is jó szolgálatot tehetnek, és még izgalmasabbá teszik ezt az amúgy is lebilincselő családi játékot.

    A Ticket to Ride Európa könnyed taktikai-stratégiai társasjáték, ami kezdőknek és tapasztalt játékosoknak egyaránt nagy kedvence lehet!
    Építsünk vasutat családi vállalkozásban!

    Bár a gőzmozdonyok kora leáldozott, hőskoruk kitörölhetetlen nyomot hagyott az emberiség életében. És talán nem csak a füstös-fekete mozdonyok zakatolása ébreszt mindenkiben eufóriát, hanem a korszak, amelyben dinoszauruszként uralkodtak. A Ticket to Ride ezt a nosztalgiát lovagolja meg.

    Ticket to Ride: Európa


    Igen, angol neve van a társasjátéknak. Lefordíthatatlan szójáték, amely egyszerre jelenthet menetjegyet és mehetnéket, leküzdhetetlen vágyat arra, hogy kiszabaduljunk egy kényelmetlen helyzetből (a dalt köszönjük a Beatlesnek). Valami ilyesmiről van szó a játékban is: vasútvonalakat kell megépítsünk "menetjegyek", azaz feladatkártyák alapján, miközben el kell kerüljük azt, hogy társaink ölelő vasútvonalai bezárjanak minket…

    Keresztül-kasul a századfordulós Európán

    Azt, hogy a színes térképen hova építhetünk útvonalat (vegyük most Európát elsőként), a városok között húzódó téglalapsorok színe határozza meg. Nyolc színben pompáznak ezek a vonalak, kilencediknek a szürkét látjuk még. A tábla mellett találunk egy pakli vonatkártyát, rajtuk egy-egy vagonnal. Ezek a lapok ugyanolyan színűek lehetnek, mint az útvonalak, szürke nincs, van viszont mozdony, ami szivárványszínű.

    Útvonalat ugyanis csak úgy építhetünk, ha van ugyanannyi ugyanolyan színű kártya a birtokunkban, mint ahány és amilyen színű téglalapból áll a szakasz. Zágráb és Budapest között két narancsszínű lapra van szükségünk. Szófia és Konstantinápoly: három kék. Brest-Pamplona: négy rózsaszín. Felmerülhet a jogos kérdés: minden szerelvényhez kell egy mozdony is? De nem, ahogy a térképen a szürke a dzsóker, azaz a szürke szakaszokon bármilyen lapokból lehet építkezni (feltéve, ha azok a kártyák egyszínűek), úgy a mozdonyt bármelyik vagon helyett használhatjuk. Ha csak három rózsaszínű kártyánk van, egy mozdonnyal kipótolva már eljuthatunk Pamplonába.

    Már azért is pontot kapunk, ha megépítünk egy szakaszt, minél hosszabb, annál többet: egy kettő hosszúságúért két pontot, egy négyesért már hetet, egy hatosért viszont tizenötöt! De hogy honnan hová szeretnénk menni, azt csak részben mi döntjük el.

    Befolyásolható szerencse, kombinálható célok

    A játék elején mindenki kap 45 kis vagonmakettet és húzhat mellé négy feladatkártyát. Ebből három rövid szakasz megépítésével ad pontot, míg a negyedik egy hosszú járatért (amolyan három a magyar igazság, egy a ráadás jelleggel). Hogy kinek mi jut, eddig csak a szerencsétől függ. De a négyből csak kettőt kötelesek megtartani, kettőt (akár a hosszút is) eldobhatnak - ezek ki is kerülnek a játékból. Dönthetünk persze úgy is, hogy mind a négyet megtartjuk.

    Hogy miért fontos ez a döntés? Mert ahogy építjük a szakaszokat, elképzelhető, hogy vetélytársaink saját színű vagonjaikkal jócskán megnehezítik, sőt elzárják a lehetőséget egy-egy útvonal megépítése elől. És a játék végén megmaradt menetjegyek bizony mínusz pontokat jelentenek… Ráadásul annyit, amennyi a kártyán áll, ugyanis a feladatok, hosszuktól és bonyolultságuktól függően, különböző mennyiségű pontot adnak.

    Második probléma: a szükséges színű vagonok beszerzése. A játék elején mindenki számára osztanunk kell négy vagonkártyát. A többit húzópakliként a tábla mellé tesszük, és a legfelső ötöt felcsapjuk. A soron lévő játékos ebből az ötből választhat kettőt. Vagy a pakli tetejéről kettőt (ezeket persze látatlanban). Vagy egyet innen, egyet onnan. Ha viszont mozdonyt választunk a felfordított öt lap közül, több kártyát nem húzhatunk.

     

    Ticket to Ride Európa

     

    Szorgos gyűjtögetés vagy sürgős építkezés

    Mivel nincs korlátozva, mennyi vonatlapot tarthatunk kézben, rajtunk áll a döntés: szorgosan gyűjtögetjük a lapokat, és egyben építünk meg hosszabb szakaszokat, vagy a többiek építkezéseiből próbáljuk kitalálni, ők merre akarnak majd haladni, és feláldozva mozdonyainkat igyekszünk eléjük vágni.

    Előfordul persze, hogy elkésünk vele, és egy létfontosságú szakaszt beépítenek előttünk. Hál'istennek nincs vakvágány: ebben az esetben használhatjuk fel három állomásépületünk egyikét! Az állomások biztosítják hozzáférésünket más játékosok szakaszaihoz, így teljesíteni tudjuk menetjegyünk kívánalmait.

    A vasútvonal-építők eszköz- és kincstára

    Ha tehát sorra kerülünk, a következő akciók közül választhatunk:

    1. új vagonkártyákat húzunk

    2. kézben lévő lapjaink segítségével megépítünk egy útszakaszt

    3. ha úgy érezzük, közel állunk az összes feladatunk megoldásához, húzhatunk új menetjegyeket

    4. felépítünk egy állomást

    A játék addig tart, amíg valakinek csak két műanyag vonatja marad - erre fel is kell hívnia a többiek figyelmét, és kezdődik az utolsó kör! Így mindenkinek van egy utolsó lehetősége, hogy megépítse még meg nem épített szakaszait (ha egy elkészül, nem kell bejelenteni!).

    Ez azért fontos, mert ahogy mondtuk, a nyakunkon maradó feladatok mínuszt jelentenek. Persze a teljesítettek plusz pontjait hozzáadjuk a megépített vonatszakaszok pontszámához, és ha maradt állomás a kezünkben, ezekért is kapunk 4-4 pontot. Ha ráadásul nekünk sikerült a leghosszabb egybefüggő vasútvonalat létrehoznunk, további tíz pont a jutalmunk.

    Ticket to Ride Európa

     

    Miért éppen Európa? Olyan széles e világ!

    Aki ismeri a játékot, tudja, hogy az Európa egy évvel később jelent meg, mint az eredeti játék, ami az Egyesült Államok területén játszódik. Európa mégis nagyobb népszerűségnek örvend, és ez két extra dolognak köszönhető: a kompoknak és az alagutaknak. Mindkettőt speciális szabályok szerint lehet megépíteni (a kompokhoz mozdony is kell, míg az alagutak fúrása veszélyes: elképzelhető, hogy a tervezettnél több vagonnal kell fizetnünk érte).

      De nem kell aggódnunk: akinek beindul a fantáziája, nem kell sínpárépítési lázát erre a két kontinensre korlátoznia! Ázsia, India, Afrika is terítéken lehet a kiegészítő játékokkal, de akár a holland csatornákon átívelő, a legelső angol vagy a klasszikus svájci vasútvonalakat is megszerezhetjük.

    Tíbaláj

    Értékelések átlaga 


    (4.9)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 27 Gyakorlott játékosoknak 15 Ketten 12 Családdal 33 Partijátéknak 13
    89% (32)
    11% (4)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 36)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    Barátainkkal játszottuk és már várom a következőt

    Sára | 2018. április 4.

    Könnyen átlátható szabályok, szép kivitel, izgalmas játékmenet, közepes szerencse faktor. (az ára kicsit borsos) Eddig egyszer játszottunk vele egy nagyon jót, de biztos, hogy nem az volt az utolsó!
    Szuper játék!

    Bálint | 2018. március 21.

    Menyasszonyommal véletlenül akadtunk rá erre a játékra, és azt kell mondanom, nem bántuk meg, hogy megvásároltuk! Nem az a „nagy feszültséget” generáló társas, de igazán jó szórakozást nyújt, főleg ha kettőnél többen játszák. A játéktábla és a kártyák egyaránt igényes kivitelűek, már szemezünk a kiegészítőkkel, hátha úgy kicsit izgisebb lesz!
    Vonatmániásoknak

    Zsolt76 | 2018. február 24.

    Kicsit nagyobb gyerekekkel, haverokkal ideális partijáték. Ismerős terepen, hangulatos játékmenettel szerintem gyakran kerül elő máshol is.
    Vonatmánia

    Tamás | 2018. február 16.

    Nagyszerű, minőségi játék. Kisfiammal szinte minden nap játszunk vele. Az 1912-es kiegészítővel még izgalmasabb, főleg a rengeteg új útvonal miatt. A németországi kiegészítő beszerzés alatt. :)
    Ajánlom Mindenkinek!

    Péter | 2018. február 8.

    Kötelező darab ketten is élvezetes játék és megunhatatlan a kiegészítő kártyák nélkül is!
    TTR-t mindenkinek

    Roland | 2018. február 8.

    Egy háztartásból sem hiányozhat. Gyakran játszunk vele ketten is és úgy is élvezhető. Nem tudjuk megunni
    A legjobb

    Fruzsina | 2018. január 16.

    Az egyik kedvenc társasjátékom lett. Nagyon izgalmas játék akár többen vagyunk akár kevesebben, rengeteg bővítmény van hozzá amitől megunhatatlanná válik. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
    Legjobb Ticket to Ride játék

    Csanád | 2018. január 12.

    A széria legjobb játéka. Legfőbb erénye, hogy a játékszabályok könnyen gyorsan átadhatóak, új játékosok bevonása pillanatok alatt megtörténhet. Kiváló családi szórakozás, kicsiknek, nagyoknak egyaránt. Érzésem szerint a játék 3 főtől indul be, ne tévesszen meg senkit a 2 játékos a doboz oldalán.
    Egyszerű és nagyszerű!

    Csaba | 2018. január 9.

    Rendkívül izgalmas sokadszorra is! Az egyik legtöbbet forgatott játékunk. Bármilyen korosztálynak megfelelő. Nekem kifejezetten az tetszik benne, hogy lehet békésen építkezni is benne a többieket nem szívatva, de ha éppen nehezíteni akarja az ember a másik sorsát, akkor arra is van bőven lehetőség. :) Igény szerint bonyolítani is lehet a játékmenetet, pl. az állomások kivételével.
    Játszani akarok MÉG!

    Vombatka | 2017. december 20.

    Elsőre megfertőztek vele! Színes (maga a kivitelezés és a kellékek is!), változatos, gondolkodtató, de ugyanakkor élvezhető. Nincs két ugyanolyan játékmenet. Nem lehet megunni, mert van mit kipróbálni benne és többféle taktika felé el lehet menni. Nem fogod észrevenni, hogy telik az idő! :)

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

    Ticket to Ride játékcsalád