Ticket to Ride Európa

Normál ár: 12 990 Ft

A Te árad: 12 341 Ft

Értékelés:  (4.9)
A könnyed családi társasjátékok koronázatlan királya, az itthon és világszerte népszerű
Ticket to Ride Európa!

Vasutat építeni sosem volt még ennyire szórakoztató! A játékosok a célkártyájuknak megfelelően
igyekeznek megépíteni az összeköttetéseket a városok közt, amihez a megfelelő színű és számú kártyát
kell összegyűjteniük – de ez még nem minden! A bizonytalan hosszúságú alagutak, a kompok, valamint az
állomások még izgalmasabbá teszik a játékot. A Ticket to Ride Európa nem okoz csalódást, ha egy könnyed
taktikai-stratégiai játékra vágysz – és garantált a visszavágó!
Építsünk vasutat családi vállalkozásban!

Bár a gőzmozdonyok kora leáldozott, hőskoruk kitörölhetetlen nyomot hagyott az emberiség életében. És talán nem csak a füstös-fekete mozdonyok zakatolása ébreszt mindenkiben eufóriát, hanem a korszak, amelyben dinoszauruszként uralkodtak. A Ticket to Ride ezt a nosztalgiát lovagolja meg.

Ticket to Ride: Európa


Igen, angol neve van a társasjátéknak. Lefordíthatatlan szójáték, amely egyszerre jelenthet menetjegyet és mehetnéket, leküzdhetetlen vágyat arra, hogy kiszabaduljunk egy kényelmetlen helyzetből (a dalt köszönjük a Beatlesnek). Valami ilyesmiről van szó a játékban is: vasútvonalakat kell megépítsünk "menetjegyek", azaz feladatkártyák alapján, miközben el kell kerüljük azt, hogy társaink ölelő vasútvonalai bezárjanak minket…

Keresztül-kasul a századfordulós Európán

Azt, hogy a színes térképen hova építhetünk útvonalat (vegyük most Európát elsőként), a városok között húzódó téglalapsorok színe határozza meg. Nyolc színben pompáznak ezek a vonalak, kilencediknek a szürkét látjuk még. A tábla mellett találunk egy pakli vonatkártyát, rajtuk egy-egy vagonnal. Ezek a lapok ugyanolyan színűek lehetnek, mint az útvonalak, szürke nincs, van viszont mozdony, ami szivárványszínű.

Útvonalat ugyanis csak úgy építhetünk, ha van ugyanannyi ugyanolyan színű kártya a birtokunkban, mint ahány és amilyen színű téglalapból áll a szakasz. Zágráb és Budapest között két narancsszínű lapra van szükségünk. Szófia és Konstantinápoly: három kék. Brest-Pamplona: négy rózsaszín. Felmerülhet a jogos kérdés: minden szerelvényhez kell egy mozdony is? De nem, ahogy a térképen a szürke a dzsóker, azaz a szürke szakaszokon bármilyen lapokból lehet építkezni (feltéve, ha azok a kártyák egyszínűek), úgy a mozdonyt bármelyik vagon helyett használhatjuk. Ha csak három rózsaszínű kártyánk van, egy mozdonnyal kipótolva már eljuthatunk Pamplonába.

Már azért is pontot kapunk, ha megépítünk egy szakaszt, minél hosszabb, annál többet: egy kettő hosszúságúért két pontot, egy négyesért már hetet, egy hatosért viszont tizenötöt! De hogy honnan hová szeretnénk menni, azt csak részben mi döntjük el.

Befolyásolható szerencse, kombinálható célok

A játék elején mindenki kap 45 kis vagonmakettet és húzhat mellé négy feladatkártyát. Ebből három rövid szakasz megépítésével ad pontot, míg a negyedik egy hosszú járatért (amolyan három a magyar igazság, egy a ráadás jelleggel). Hogy kinek mi jut, eddig csak a szerencsétől függ. De a négyből csak kettőt kötelesek megtartani, kettőt (akár a hosszút is) eldobhatnak - ezek ki is kerülnek a játékból. Dönthetünk persze úgy is, hogy mind a négyet megtartjuk.

Hogy miért fontos ez a döntés? Mert ahogy építjük a szakaszokat, elképzelhető, hogy vetélytársaink saját színű vagonjaikkal jócskán megnehezítik, sőt elzárják a lehetőséget egy-egy útvonal megépítése elől. És a játék végén megmaradt menetjegyek bizony mínusz pontokat jelentenek… Ráadásul annyit, amennyi a kártyán áll, ugyanis a feladatok, hosszuktól és bonyolultságuktól függően, különböző mennyiségű pontot adnak.

Második probléma: a szükséges színű vagonok beszerzése. A játék elején mindenki számára osztanunk kell négy vagonkártyát. A többit húzópakliként a tábla mellé tesszük, és a legfelső ötöt felcsapjuk. A soron lévő játékos ebből az ötből választhat kettőt. Vagy a pakli tetejéről kettőt (ezeket persze látatlanban). Vagy egyet innen, egyet onnan. Ha viszont mozdonyt választunk a felfordított öt lap közül, több kártyát nem húzhatunk.

 

Ticket to Ride Európa

 

Szorgos gyűjtögetés vagy sürgős építkezés

Mivel nincs korlátozva, mennyi vonatlapot tarthatunk kézben, rajtunk áll a döntés: szorgosan gyűjtögetjük a lapokat, és egyben építünk meg hosszabb szakaszokat, vagy a többiek építkezéseiből próbáljuk kitalálni, ők merre akarnak majd haladni, és feláldozva mozdonyainkat igyekszünk eléjük vágni.

Előfordul persze, hogy elkésünk vele, és egy létfontosságú szakaszt beépítenek előttünk. Hál'istennek nincs vakvágány: ebben az esetben használhatjuk fel három állomásépületünk egyikét! Az állomások biztosítják hozzáférésünket más játékosok szakaszaihoz, így teljesíteni tudjuk menetjegyünk kívánalmait.

A vasútvonal-építők eszköz- és kincstára

Ha tehát sorra kerülünk, a következő akciók közül választhatunk:

1. új vagonkártyákat húzunk

2. kézben lévő lapjaink segítségével megépítünk egy útszakaszt

3. ha úgy érezzük, közel állunk az összes feladatunk megoldásához, húzhatunk új menetjegyeket

4. felépítünk egy állomást

A játék addig tart, amíg valakinek csak két műanyag vonatja marad - erre fel is kell hívnia a többiek figyelmét, és kezdődik az utolsó kör! Így mindenkinek van egy utolsó lehetősége, hogy megépítse még meg nem épített szakaszait (ha egy elkészül, nem kell bejelenteni!).

Ez azért fontos, mert ahogy mondtuk, a nyakunkon maradó feladatok mínuszt jelentenek. Persze a teljesítettek plusz pontjait hozzáadjuk a megépített vonatszakaszok pontszámához, és ha maradt állomás a kezünkben, ezekért is kapunk 4-4 pontot. Ha ráadásul nekünk sikerült a leghosszabb egybefüggő vasútvonalat létrehoznunk, további tíz pont a jutalmunk.

Ticket to Ride Európa

 

Miért éppen Európa? Olyan széles e világ!

Aki ismeri a játékot, tudja, hogy az Európa egy évvel később jelent meg, mint az eredeti játék, ami az Egyesült Államok területén játszódik. Európa mégis nagyobb népszerűségnek örvend, és ez két extra dolognak köszönhető: a kompoknak és az alagutaknak. Mindkettőt speciális szabályok szerint lehet megépíteni (a kompokhoz mozdony is kell, míg az alagutak fúrása veszélyes: elképzelhető, hogy a tervezettnél több vagonnal kell fizetnünk érte).

  De nem kell aggódnunk: akinek beindul a fantáziája, nem kell sínpárépítési lázát erre a két kontinensre korlátoznia! Ázsia, India, Afrika is terítéken lehet a kiegészítő játékokkal, de akár a holland csatornákon átívelő, a legelső angol vagy a klasszikus svájci vasútvonalakat is megszerezhetjük.

Tíbaláj

Értékelések átlaga 


(4.9)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 38 Gyakorlott játékosoknak 22 Ketten 18 Családdal 43 Partijátéknak 19
92% (45)
8% (4)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 50)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
Nem csak vonatimádóknak

Gy | 2018. december 6.

Az egyik kedvenc játékom. Már számtalanszor játszottuk a családdal, de nem untuk meg. Általában négyen játsszuk, ezért a többiek céljait is figyelemmel kell követni, mert néha sikerül egymásnak is keresztbe tenni. Most fogok hozzá új kiegészítőt venni. Ahogy látom, rengeteg van, szóval vannak még lehetőségek bőven a játékban.
Megunhatatlan

Flóra | 2018. november 26.

A szabályok könnyen átláthatóak, a játék felépítése és külleme pedig rendkívül igényes. Nálunk majdnem két év után is abszolút favorit, mivel mindig akad új kihívás és ismeretlen útvonal. Noha stratégiai játék, nem elég csak a saját célok teljesítése, a többieket is aktívan figyelemmel kell kísérni. Ha pedig beépítik előttünk a kiszemelt útvonal(ak)at, jöhet a komplett újratervezés. Úgy az igazán pörgős, ha 4+ fővel játsszák.
Jó játék

Krisztian | 2018. november 23.

Jó játék, jó játékmenet, egyszerű szabályzat, és csak ajánlani tudom!
Ebben nem fogsz csalódni

Angi | 2018. november 7.

Szuper jó családi játék, gyorsan tanulható nagyon hamar bele lehet szeretni.
Nagyon jó családi stratégiai játék

István | 2018. október 25.

Az egész család egyik kedvence a Kingdom Builder után. A kártyák miatt van azért szerencsefaktor benne, ezért nem kell véresen komolyan venni, de nagyon szórakoztató és kellemes látvány, ahogy a vasúthálózatunk folyamatosan épül és bővül, teljes élményt adó családi játék.
Bevezetés a stratégiai társasjátékok világába

Máté | 2018. október 1.

A könnyű szabályrendszere miatt gyorsan bele lehet rázódni és bevonni azokat is, akik a Ki nevet a végén? típusú játékokon szocializálódtak. Élvezetes játék, nem lehet megunni. 10-15 parti után sem tudtam "tuti" stratégiát felállítani, csak általános elveket (útvonalépítés vs. kártyahúzás az adott körben, érdemes a hosszabb távolságokra (4 - 6 vasúti kocsi) ráhajtani, az utolsó körökben akár úticél nélkül építkezni, stb.), ezért a játék varázsa továbbra is fennáll. :) Nem kell bajlódni játékpénzekkel és nem kell (sokat) számolgatni, ami lassítaná a mozdonyvezetőket. :) Mivel nincs sok lehetőség egymás szívatására, kettesben is élvezetes játék a Ticket to Ride Európa.
Remek játék

Joco | 2018. szeptember 25.

Ezt a játékot akkor is élvezem ha nem én nyerek benne. Nagyon jó érzés ha megcsinálsz egy útvonalat. Gyönyörű szép kidolgozás, öröm vele játszani. Leginkább ketten szoktuk játszani. Merem ajánlani mindenkinek, megéri az árát.
Jó szórakozás

Dóra | 2018. szeptember 25.

Szórakoztató játék, egy borús hideg napon, amikor nem tudsz semmit sem csinálni. Csak begubózol a szobába egy meleg teával a kezedben, és már indulhat is a maratoni játék. Ugyan is nem tudod letenni!!! Nagyon jó játék! Mindenkinek ajánlom aki szereti a logikai játékokat.
könnyed játék

Ancsi | 2018. augusztus 26.

Ketten szoktuk játszani, az európai változat közelebb áll a szívemhez mint az amerikai. Könnyű szabályrendszer, élvezetes gyűjtögetni a lapokat és építgetni a saját hálózatodat. Mi nem engedjük elfajulni a játékot, a másik szivatása tiltva van. Ez persze opcionális, mi meg akarjuk tartani a játék naivitását.
Nagyon jó

Peti | 2018. július 27.

jó kis variálós játék el lehet vele ütni az időt

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

Ticket to Ride játékcsalád