Ticket to Ride Európa

Normál ár: 12 990 Ft


A Te árad: 12 341 Ft

Értékelés:  (4.9)
A könnyed családi társasjátékok koronázatlan királya, az itthon és világszerte népszerű
Ticket to Ride Európa!

Vasutat építeni sosem volt még ennyire szórakoztató! A játékosok a célkártyájuknak megfelelően
igyekeznek megépíteni az összeköttetéseket a városok közt, amihez a megfelelő színű és számú kártyát
kell összegyűjteniük – de ez még nem minden! A bizonytalan hosszúságú alagutak, a kompok, valamint az
állomások még izgalmasabbá teszik a játékot. A Ticket to Ride Európa nem okoz csalódást, ha egy könnyed
taktikai-stratégiai játékra vágysz – és garantált a visszavágó!
Építsünk vasutat családi vállalkozásban!

Bár a gőzmozdonyok kora leáldozott, hőskoruk kitörölhetetlen nyomot hagyott az emberiség életében. És talán nem csak a füstös-fekete mozdonyok zakatolása ébreszt mindenkiben eufóriát, hanem a korszak, amelyben dinoszauruszként uralkodtak. A Ticket to Ride ezt a nosztalgiát lovagolja meg.

Ticket to Ride: Európa


Igen, angol neve van a társasjátéknak. Lefordíthatatlan szójáték, amely egyszerre jelenthet menetjegyet és mehetnéket, leküzdhetetlen vágyat arra, hogy kiszabaduljunk egy kényelmetlen helyzetből (a dalt köszönjük a Beatlesnek). Valami ilyesmiről van szó a játékban is: vasútvonalakat kell megépítsünk "menetjegyek", azaz feladatkártyák alapján, miközben el kell kerüljük azt, hogy társaink ölelő vasútvonalai bezárjanak minket…

Keresztül-kasul a századfordulós Európán

Azt, hogy a színes térképen hova építhetünk útvonalat (vegyük most Európát elsőként), a városok között húzódó téglalapsorok színe határozza meg. Nyolc színben pompáznak ezek a vonalak, kilencediknek a szürkét látjuk még. A tábla mellett találunk egy pakli vonatkártyát, rajtuk egy-egy vagonnal. Ezek a lapok ugyanolyan színűek lehetnek, mint az útvonalak, szürke nincs, van viszont mozdony, ami szivárványszínű.

Útvonalat ugyanis csak úgy építhetünk, ha van ugyanannyi ugyanolyan színű kártya a birtokunkban, mint ahány és amilyen színű téglalapból áll a szakasz. Zágráb és Budapest között két narancsszínű lapra van szükségünk. Szófia és Konstantinápoly: három kék. Brest-Pamplona: négy rózsaszín. Felmerülhet a jogos kérdés: minden szerelvényhez kell egy mozdony is? De nem, ahogy a térképen a szürke a dzsóker, azaz a szürke szakaszokon bármilyen lapokból lehet építkezni (feltéve, ha azok a kártyák egyszínűek), úgy a mozdonyt bármelyik vagon helyett használhatjuk. Ha csak három rózsaszínű kártyánk van, egy mozdonnyal kipótolva már eljuthatunk Pamplonába.

Már azért is pontot kapunk, ha megépítünk egy szakaszt, minél hosszabb, annál többet: egy kettő hosszúságúért két pontot, egy négyesért már hetet, egy hatosért viszont tizenötöt! De hogy honnan hová szeretnénk menni, azt csak részben mi döntjük el.

Befolyásolható szerencse, kombinálható célok

A játék elején mindenki kap 45 kis vagonmakettet és húzhat mellé négy feladatkártyát. Ebből három rövid szakasz megépítésével ad pontot, míg a negyedik egy hosszú járatért (amolyan három a magyar igazság, egy a ráadás jelleggel). Hogy kinek mi jut, eddig csak a szerencsétől függ. De a négyből csak kettőt kötelesek megtartani, kettőt (akár a hosszút is) eldobhatnak - ezek ki is kerülnek a játékból. Dönthetünk persze úgy is, hogy mind a négyet megtartjuk.

Hogy miért fontos ez a döntés? Mert ahogy építjük a szakaszokat, elképzelhető, hogy vetélytársaink saját színű vagonjaikkal jócskán megnehezítik, sőt elzárják a lehetőséget egy-egy útvonal megépítése elől. És a játék végén megmaradt menetjegyek bizony mínusz pontokat jelentenek… Ráadásul annyit, amennyi a kártyán áll, ugyanis a feladatok, hosszuktól és bonyolultságuktól függően, különböző mennyiségű pontot adnak.

Második probléma: a szükséges színű vagonok beszerzése. A játék elején mindenki számára osztanunk kell négy vagonkártyát. A többit húzópakliként a tábla mellé tesszük, és a legfelső ötöt felcsapjuk. A soron lévő játékos ebből az ötből választhat kettőt. Vagy a pakli tetejéről kettőt (ezeket persze látatlanban). Vagy egyet innen, egyet onnan. Ha viszont mozdonyt választunk a felfordított öt lap közül, több kártyát nem húzhatunk.

 

Ticket to Ride Európa

 

Szorgos gyűjtögetés vagy sürgős építkezés

Mivel nincs korlátozva, mennyi vonatlapot tarthatunk kézben, rajtunk áll a döntés: szorgosan gyűjtögetjük a lapokat, és egyben építünk meg hosszabb szakaszokat, vagy a többiek építkezéseiből próbáljuk kitalálni, ők merre akarnak majd haladni, és feláldozva mozdonyainkat igyekszünk eléjük vágni.

Előfordul persze, hogy elkésünk vele, és egy létfontosságú szakaszt beépítenek előttünk. Hál'istennek nincs vakvágány: ebben az esetben használhatjuk fel három állomásépületünk egyikét! Az állomások biztosítják hozzáférésünket más játékosok szakaszaihoz, így teljesíteni tudjuk menetjegyünk kívánalmait.

A vasútvonal-építők eszköz- és kincstára

Ha tehát sorra kerülünk, a következő akciók közül választhatunk:

1. új vagonkártyákat húzunk

2. kézben lévő lapjaink segítségével megépítünk egy útszakaszt

3. ha úgy érezzük, közel állunk az összes feladatunk megoldásához, húzhatunk új menetjegyeket

4. felépítünk egy állomást

A játék addig tart, amíg valakinek csak két műanyag vonatja marad - erre fel is kell hívnia a többiek figyelmét, és kezdődik az utolsó kör! Így mindenkinek van egy utolsó lehetősége, hogy megépítse még meg nem épített szakaszait (ha egy elkészül, nem kell bejelenteni!).

Ez azért fontos, mert ahogy mondtuk, a nyakunkon maradó feladatok mínuszt jelentenek. Persze a teljesítettek plusz pontjait hozzáadjuk a megépített vonatszakaszok pontszámához, és ha maradt állomás a kezünkben, ezekért is kapunk 4-4 pontot. Ha ráadásul nekünk sikerült a leghosszabb egybefüggő vasútvonalat létrehoznunk, további tíz pont a jutalmunk.

Ticket to Ride Európa

 

Miért éppen Európa? Olyan széles e világ!

Aki ismeri a játékot, tudja, hogy az Európa egy évvel később jelent meg, mint az eredeti játék, ami az Egyesült Államok területén játszódik. Európa mégis nagyobb népszerűségnek örvend, és ez két extra dolognak köszönhető: a kompoknak és az alagutaknak. Mindkettőt speciális szabályok szerint lehet megépíteni (a kompokhoz mozdony is kell, míg az alagutak fúrása veszélyes: elképzelhető, hogy a tervezettnél több vagonnal kell fizetnünk érte).

  De nem kell aggódnunk: akinek beindul a fantáziája, nem kell sínpárépítési lázát erre a két kontinensre korlátoznia! Ázsia, India, Afrika is terítéken lehet a kiegészítő játékokkal, de akár a holland csatornákon átívelő, a legelső angol vagy a klasszikus svájci vasútvonalakat is megszerezhetjük.

Tíbaláj

Értékelések átlaga 


(4.9)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 48 Gyakorlott játékosoknak 29 Ketten 25 Családdal 56 Partijátéknak 23
91% (59)
9% (6)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 66)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 7
Szuper vonatos

Orsi | 2019. szeptember 12.

A gyerekekkel talán az első komolyabb játékunk volt. A kicsi talán 6-7 éves lehetett, még nem boldogult egyedül, de a vonatok rakosgatása miatt így is szerette. A játékban mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti, ritkán kell egymásra figyelni, de talán ez a játék egyetlen hátránya. Jópofa a stratégiai, igényes a kidolgozás, szeretjük. 4-en kb. 1 óra egy parti.
A Kedvenc

Viktória | 2019. szeptember 11.

Fiaimmal játsszuk (8 és 10 évesek). S hamar nagy kedvenc lett. Nyaralás alatt minden este előkerült. Szabályokat könnyen megérti a gyermek, s hamar belejön a stratégia alkotásba is. Családoknak ajánlom!
Egy idő után azonban már minden útvonal a kisujjban van. Úgyhogy épp a kiegészítőket szerezzük be, hogy egy kicsit feldobjuk.
Az egész családnak

Westfalien | 2019. szeptember 11.

Az egyik legjobb családi játék! Szabályai roppant egyszerűek, könnyen tanulhatóak, a szabálykönyvben minden le van írva részletesen, érthetően, képekkel. A játék előkészületeinél mindenki kap hosszú és rövid útvonal kártyákat amelyeket tetszés szerint tarthatunk meg, és a cél az, hogy ezeket megépítsük ezeket a kis műanyag mozdonyaink segítségével pontokért. 4 akció közül választhatunk: kártyahúzás (lehet felfordított kártya, vagy a pakliból), útvonal építése, vasútállomás építése vagy új menetjegy kártya húzása. Ezek mindegyikét pillanatok alatt végre lehet hajtani, így a játék pörgős, szinte alig rendelkezik holtidővel. A játék addig tart, amíg valakinek 2 alá nem csökken a mozdonyai száma, eztán kiértékeljük a teljesített és a nem teljesített útvonalakat, kiosztjuk az értük járó pontokat, valamint az a játékos aki leghosszabb egybefüggő útvonalat megépítette, kap plusz 10 pontot. A győztes az, aki a legtöbb pontot szerzi. Az alapjáték legideálisabb 3-5 játékos számára. A Ticket to Ride egy kiváló játék családok számára, illetve tökéletesen alkalmas arra, hogy a társasjátékok világával még csak ismerkedőket bevonjunk ebbe a hobbiba.
Kezdőknek is

Tamás | 2019. szeptember 3.

Kezdőknek is ideális családi játék, mely remek szórakoztatást nyújt minden korosztálynak, aki egy kicsit is szereti a stratégiai játékokat.
Idotallo jatek

Zsolt | 2019. augusztus 8.

Ez az egyik elso tarsajatekom es meg mindig sokszor elovesszuk!
Remek a jatek hangulata, nagyon konnyu megtanulni a szabalyokat. Ketten is es tobben is izgalmas partikat lehet jatszani vele.
Az amerika terkep talan kicsit konnyebb, ebben a kompok es alagutak kicsit tobb szerencsefaktort tesznek a jatekbe, de nem zavaro egyaltalan.
Még játszanék vele

Reka | 2019. augusztus 7.

Egy baráti társasággal próbáltam először, aztán egy barátnőmmel ketten is játszottuk. Azóta motoszkál bennem, hogy megveszem valamilyen alkalomra a családnak. A kártyák miatt van benne szerencsefaktor, de pont ez motivál arra, hogy adott körben újratervezzek, vagy új célt találjak ki. Egyszerűek a szabályok, lehet szelíden, és egymással kibabrálva is játszani. Esztétikailag is szép. Nekem nagyon bejött, várom, hogy újra játszhassam.
Vonatozzuk körbe Európát!

lukcs | 2019. április 23.

A tematika és a kocsik rakosgatása adta gyermeki varázs meglepő módon a felnőttekre is hatással lehet ennél a nagyszerű, kezdőknek is tökéletes játéknál. Az utakért való versengés, anélkül hogy pontosan tudnátok kinek melyik kell, tökéletes izgalmat ad anélkül hogy a játékosok szándékosan szúrnának ki folyamatosan egymással.
Tökéletes kezdőjáték

Erik | 2019. március 28.

Gyerekek és felnőtteknek is ideális első stratégiai játéknak a Ticket to ride. Annak aki pluszban a vonatokat is szereti, egyszerűen tökéletes. Már több kiegészítőt és változatot is megvásároltam. Egyszerűen megunhatatlan.
Könnyed társas

Tamás | 2019. március 15.

Ezt a játékot azoknak ajánlom, akik szeretik, ha a stratégiai játék egy csipetnyi szerencsével van fűszerezve. Igényes, szép társas!
A vonat mindig sláger!

Julcsa | 2019. március 3.

Igazi családi játék, kicsik és nagyok is gyorsan megtanulják. Látványos, mutatós a vagonokkal, lehet taktikázni az útvonalakkal, izgalmas, mert egymást lehet segíteni, de kiszúrni sem nehéz a másikkal. Rendszeresen elővesszük, szeretjük, már többen beleszerettek nálunk. Most a kiegészítőket kell már beszereznünk.

Only registered users can write reviews. Please, log in or register

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!

Ticket to Ride játékcsalád