Nemesemberként te tartod a birtokaid jövőjét a kezedben. Nehéz az egyensúlyt megtalálni: hiába van sok szántód, ha a másik birtokos malmai őrlik meg a búzát, fizetned kell érte. És hiába van sok piacod, ha nincs malmod, aminek a termékét eladhatnád ott. És hiába építesz védőtornyokat, ha a szomszéd barakkjai több katonát képeznek ki…
De ne félj: bármivel bővíted a birtokaidat, látni fogod, hogy a vetélytársak mit választottak – és mire van esélyük következőként.
A Middle Ages egy könnyed stratégiai játék, amelyben a játékosok nem területet építenek, hanem arról hoznak döntést körről-körre, hogy a 8 lapkatípusból melyikkel, illetve abból a fajtából hanyadikkal bővítik uradalmukat. Trükkös a döntés: egyrészt meghatározza, a következő körben hányadikként fognak választani, másrészt minden lapka meghatározza birtokaid későbbi termelését – vagy viszonyát a szomszédokkal!
Akinek ismerős a lapkaválasztás menete, az nem téved: a Kingdomino-hoz hasonló. A játékosok közötti interakció viszont magasabb – nem csak aranyat (azaz pontot) lehet a vetélytársakból kicsikarni, de még a lapkáikból is le tudnak rombolni.
A Middle Ages fél órás partijai olyan játékélményt nyújtanak, amelyben állandó a feszültség: ha hagyom a vetélytársakat előbb választani, mi marad nekem az utána és az azután következő körben? És vajon ezzel tovább tudom-e építeni a terveim szerint a birtokaimat?
A Middle Ages annak a Studio H-nek a munkája, akik a Vaalbara-t és az Oriflamme-ot is készítették, és azokhoz hasonlóan olyan izgalmas játékot csináltak, amely egyaránt élvezetes családi játékosoknak és gémereknek (filler gyanánt)!
Higgyetek hát szavaimnak, nemesurak – vagy ha nem hisztek, várjátok meg a magyar kiadást, amelyet még idén nyáron elhoz nektek a Gémklub!