Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Útijáték-ajánló a nyárra

Végre itt a meleg idő, egyre gyakrabban húz minket a szívünk valami vízpartra, legyen az akár egy kavicsos Duna-part vagy füves föveny egy kis tó mellett. Már a gondolat is feldob, hogy vizes hátunkat süttethetjük egy nagy pancsolás után. És amint megtömtük a bendőnket egy lángossal, leöblítettük egy sörrel, a következő merülés előtt még átmelegednénk. Tíz perc-negyed óra is elég rá – de addig mivel kötjük le a gyerekeket?

 

Két víz között – „parti” játék a legkisebbeknek

A kis lábak helyett futtassuk meg az agyakat és a kezeket: a legjobb erre egy jó kis partijáték! A kis fémdobozos Dobble kitűnően megfelel a célnak… csak ne szívnák a papírkártyák magukba a nedvességet! Na, és ha a Dobble vízlepergető kártyákból lenne? Hiszen így találták ki a Dobble Beachet!

Dobble Beach Dobble

És ugyan nem vízhatlan műanyagból készültek a Crocofant lapkái, de vastag, játékálló minőségűek az idegen bőrbe bújt állatok képei. Ebben a játékban ugyanis az állatok egymás bőrébe bújva tréfálják meg a memóriánkat. Memória? Dejszen az a kicsik kedvence! Pláne, ha meglátják a krokodilbőrbe bújt zebrát vagy a tigriscsíkos zsiráfot. De ne higgyük, hogy a 36 lapka 18 pár keresésére való, mert a dobozban lévő két kocka az, aminek a párját kell megtalálni: az egyiken 6 bőr, azaz mintázat van, míg a másikon a 6 különböző állat mosolyog vissza.

Crocofant

 

 

És ha már vége a táncnak, és estére valami olyan játék kell, ami mellett lelassulnak a gyerekek, nincs is jobb választás, mint egy kártyavárépítés, amibe egy könnyed kártyajátékot oltottak. A Rhino Heróban egy kis orrszarvúszuperhősnek építünk egyre magasabb épületet, amire ő egyre feljebb mászik. Aki ügyesebben gazdálkodik a lapjaival, nagyobb eséllyel kerüli el, hogy nála dől össze a toronyház!

Rhino Hero

 

 

Ha már a kicsik kicsit nagyobbak

Emeljük a tétet – egészen ötig! A Mi mennyi?-ben ennyiféle gyümölcs között kell megtaláljuk, melyikből van 1, 2, 3, 4 és 5. Hogy ez nem lehet nehéz? Hehe, a Dobble-ra is mindenki ezt mondja! És ebben a játékban a Dobble-hoz hasonló élményt kaphat mindenki: aki hamarabb mondja ki, hogy a narancsból hány darab van, vagy hogy három darab éppen a banánból van, az viszi a kártyát! És a vastag gyümölcs- és számkorongoknak köszönhetően az élményt tovább lehet fokozni a négy további játékverzióval.

Mi mennyi?

 

 

Dodelidóban is csak arra kell figyelni, hogy három kártyán milyen állatok és milyen színben szerepelnek, hogy kiválasszuk, pontosan mit is kell mondjunk: a színt vagy az állatot, ha csak ez egyezik a három lapból kettőn, vagy Dodelidót, ha kettőn a szín, és másik kettőn a figura egyezik. Vagy: villámgyorsanlecsapnirá, ha krokodil!

Dodelido

 

 

Állati jól hangzik, de ha nem a gyorsaság az erős oldalunk, máshogy is játszhatunk állatokkal: a Cardline: Állatokban arra kell tippelnünk, hogy a kezünkben tartott állatfajok közül melyik kisebb vagy nagyobb a már az asztalon lévőknél. Morfondírozunk, tippelgetünk, és körről körre egyre hosszabb a sor, egyre nehezebb megtalálni maradék lapjaink helyét. A hangya nyilván a legkisebb, de vajon a zerge vagy a gepárd nagyobb? És ha már nem a méret a lényeg, helyezzük a hangsúlyt a testtömegre. Vagy játszhatjuk az állatok várható élettartamával…

Cardline: Állatok

 

 

Persze nem muszáj békés nevetgéléssel töltenünk a nyaralás estéit vagy fürdésszüneteit. Lehet vérszomjasan is nevetni: ragadjunk pisztolyt és kockát – nyírjuk ki egymást a BANG! A kockajátékban! A már ismert Bang!-élményt kapjuk, de rövidebb idő alatt, kártyák nélkül, sőt, többet: ezzel a játékkal akár hárman is összemérhetjük erőinket!

BANG! A kockajáték

 

 

Ha már erőkről van szó: a POW!-ban minél erősebb szuperhősöket gyűjtünk, annál nagyobb az esélyünk a győzelemre – de csak ha gonosz ellenlábasokat is szerzünk nekik! És sosem érezhetjük magunkat biztonságban: egy kis szerencsével játékostársainkat kicsalhatják legerősebb szuperjeinket a paklinkból, bármilyen mélyen rejtőzik benne!

POW!

 

 

De ha inkább a nyelvét pörgetné a család, a mesemondós játékok királya várja őket: a Sztorikockával és annak különböző verzióival a lehetőségek száma végtelen! Kilenc kocka, amelyekből ki kell szabadítani a történeteket. A játékosok dolga mindössze annyi, hogy kilenc kis képet tetszés szerint sorrendbe rakja, és azokkal történetet mondjon – hogy ezt valaki egyedül teszi, és a többieknek elmondja, vagy kockánként 1-1 résszel folytatva együtt fűzik a történetet, már csak rajtuk áll!

Sztorikocka

 

 

Ahogy az is, milyen értékes királyságot építünk fel színes dominóinkkal. Döntésünk nem csupán arról szól, hogy legelőre hajtunk vagy erdőre, hanem arról is, hogy ezzel átengedjük-e a következő körre a korai választás jogát játékostársainknak. Ráadásul, ha sokat kombinálunk, járhatunk úgy, hogy a korábban lefoglalt dominót már nem tudjuk lerakni a birodalmunkba, mert vagy nem illeszkedik, vagy kilóg az 5x5-ös területről…

És ha már a gyerekek lefeküdtek

Ha kettőn áll a vásár, akkor sem kell feltétlenül egy nagydobozos játékot a kofferba pakoljatok. Bár az előbb említett Kingdomino két személlyel még izgalmasabb (ilyenkor minden játékos két dominót foglalhat le egy körben), azért vannak más játékok is, amelyek utazáshoz is ideálisak.

  Kingdomino

 

 

Nem csak tengeri utakra: vitorlásra fel! A Jolly & Rogerben rögtön négy vitorlásra is rátehetjük a lábunkat – vagy inkább a mocskos kezeinket? Ugyanis kalózpárbajt kell vívnunk egymással, „testvéri alapon”: egyikünk dönt a támadó csapat szétosztásáról, másikunk választ a két csapatból. Utána kard-ki-kard: irány a négy hajó fedélzete! Hogy kinek jut a végén a nagyobb zsákmány, nem csak kalózaink érdeme, a játékba még a Kraken és az elmaradhatatlan papagájok is beleszólhatnak!

Jolly & Rogers

 

 

Fosztogatásról szól a Vikingdoms is, és itt is közösen építjük a csapatot, de itt a zsákmány nem csak kincs: a meghódított szigetekből épül fel birodalmunk! A viking csapat összetétele egy sakklépésekre épített logikai játékon múlik, aminek a tétje az, hogy ki választhat először a soron lévő szigetek közül. Ha a játék vége előtt nem sikerülne összegyűjteni három falut vagy kikötőt, amivel azonnal nyernénk, gyűjtsünk minél több aranyat – és foglyot ellenfelünk csapatából!

 

Vikingdoms 

 

 

 

„Civilizáltabb” párharc vár minket a 7 Csoda: Párbajban. Az ókorba csöppenünk vissza, és ezúttal nem a hét világcsodát építő birodalmak egyikének alakítjuk. Akár négyet is felépíthetünk ezekből, és a 7 Csodában megszokottakkal szemben akár háromféleképpen is nyerhetünk: ha hadseregünk eléri a másik birodalmat, ha a tudomány területén fedezünk fel majd minden témát – vagy az alapjátékban megszokott módon gyűjtünk több pontot. Ugyanaz a 3 korszak, ugyanaz a 7 kártyaszín, ugyanaz a játékidő, de még erősebb játékélmény!

7 csoda: Párbaj

 

 

Jóbarátok közt: élesítsd az agyadat – vagy dobd el!

Sokan ülnétek az asztal körül? Segáz: két perc alatt megismerhetitek a Panic lab játékszabályait, de utána akár tízen is versenyezhettek azon, ki találja meg a lila pöttyös polipoid amőbát… ami útközben akár csigaszerűvé is válhat… meg csíkossá… és ha már azt hiszed, hogy megvan, már be is bújt egy szellőzőrácson, hogy egy távolabbin bukkanjon ki! Eszeveszett keresgélés és garantált nagy nevetés jellemzi ezt a kis lapos fémdobozba zárt játékot!

Panic lab

 

 

Egyenlő esélyeket akartok? Ha a másik jobb memóriában, bizonyíthass labirintussal? Vagy ha logikában gyengébb vagy, überelnéda tapintásoddal? A Cortex minderre lehetőséged ad: a nyolcféle feladatkártya mindegyike az agyad más és más területét veszi igénybe, és csak az rakhatja össze négy darabból az agyát, aki a többieknél gyorsabban csap le a lapokra!

  Cortex

 

 

Könnyedebb nevetést garantál a Fedőnevek: a 2016-os Év játékában két csapat küzd egymás ellen, kémmestereik vezetésével. Az ő dolguk az, hogy a 25 fedőnévkártyából minél többet kapcsoljanak össze egy egyszerű kulcsszóval – mindezt úgy, hogy a vetélytárs csapat fedőneveit elkerüli. Minél többen játszzátok, annál nagyobb élményez az asszociatív játék!

Fedőnevek

 

 

Végül, de nem utolsó sorban: borzongató élményeknek lesztek részesei, ha a Légy résen! kártyáival ülitek körbe az asztalt. Nem tudhatjátok, ki közületek a Dolog, aki egyesével megfertőz titeket, és ha nem menekültök el időben (azaz cseréltek helyet valakivel) vagy „zárjátok le” magatok mellett „az ajtót”, ti magatok is áldozattá válhattok… Gyanús lett valaki? Vessétek próba alá! És ha eluralkodik a pánik rajtatok, az első kétértelmű szóra ragadjátok meg a lángszórót, és pécézzétek ki magatoknak a szomszédotokat – legföljebb az derül ki, hogy rettegő embertársatok volt ő is… Izgalom, rettegés és rengeteg nevetés vár benneteket – és egy nagyszerű nyaralás!

Légy résen!

Tibaláj