Vigyázat, vadnyugat - Flick 'em Up!

    Normál ár: 8 990 Ft

    A Te árad: 8 541 Ft

    Értékelés:  (4.5)
    A Vigyázat, Vadnyugat! - Flick'em Up egy igazán látványos és hangulatos, interaktív társasjáték az egész családnak. A játékosok két csapatban rendeződnek, és igyekeznek ártalmatlanítani az ellenfél bábuit. Ehhez azonban kártyák vagy dobókockák helyett elsősorban az ügyességükre lesz szükségük. Mind a mozgáshoz, mint a lövéshez a figuráikat ideiglenesen jelképező korongot kell a megfelelő helyre pöccinteni, ami önmagában sem egyszerű dolog, ráadásul a 3D-s elemekből felépített városkában úton-útfélen terepakadályba ütköznek! A különböző épületek különböző akciókat és felszereléseket biztosítanak, például el lehet rejtőzni a saloonban, vagy éppen dinamitot robbantani - banditája válogatja. Ezzel azonban még korántsincs vége a mókának!
    A Vigyázat, vadnyugat - Flick'em Up tíz különböző forgatókönyvön át egyre nehezebben teljesíthető célokat tűz a játékosok elé, úgy mint bankrablás, vagy éppen a sheriff eltüntetése az útból, és ezzel együtt egyre több különböző szabály lép érvénybe, tovább nehezítve a játékot.
    Vadnyugati kaland az asztalon - lövöldözéshez megterítve!

    John Wayne és a gombfoci keresztezése

    Sötét alakok néznek szembe a seriff tisztaszívű embereivel. A kalapok széles karimája árnyékba rejti a ráncos homlokokat. Mindenki azon morfondírozik, vajon fedezi-e őt az előtte lévő kaktusz vagy hordó, ha eldördül az első lövés - és az első mutatóujj már meg is rezdül…

    Vigyázat, vadnyugat! ilyen feszült pillanatokba repít minket, egy klasszikus, poros kisváros főutcájára, a seriff irodája és a temetkezési vállalkozó, a kocsma (pardon: szalon!) és a bank épülete közé. A pillanat feszült, de a hangulat oldott: a fogak nem vicsorgás, hanem nevetés miatt villannak ki. Pedig valóban "vad" a hangulat, és a cél egymás "kiterítése"…

     

    Hollywoodi díszletek, hollywoodi kalandok

    Kaktuszok, hordók, deszkakerítések között áll egymással szemben két ötfős csoport. A tereptárgyak jók fedezéknek, de persze ha el akarunk valakit találni, egy időre ki kell lépni mögüle, sőt, közelebb kell kerülni a célponthoz.

    Hogy mi, azaz ki a célpont, a játékszabály, azaz a kalandkönyv mondja meg nekünk. A füzet tíz kalandot tartalmaz, melyek mindegyike nagyjából háromnegyedórás szórakozást nyújt. A leírásnak megfelelően kell felépítenünk a városkát, elhelyeznünk és felszerelnünk benne a szereplőket.

    Alapvetően mindenki egy Coltot és három életpontot kap, de van olyan kaland, ahol egy sérült és fegyvertelen szemtanút kell kísérnünk vagy a rablóbanda Winchesterekkel a kezében próbálja kiszabadítani a bandavezér apját a bitófa árnyékából.

    Vigyázat, vadnyugat!


    Mutatóujjba oltott hatlövetű

    A rengeteg karton és műanyag alkatrész között találunk egy fehér korongot. Ezzel tudjuk meghatározni, hová lépnek a karaktereink, a korongot megpróbáljuk oda pöckölni, ahová menni szeretnénk. Amint megállapodott, a korong helyére tesszük figuránkat, majd a megfelelő irányba fordítjuk.

    És megszólalnak a kézifegyverek! Ekkor egy kisebb, fekete korongot teszünk figuránk mellé, koncentrálunk, majd elsütjük Coltunkat mutatóujjunkat!

     


    Forgatókönyv helyett a városháza órája irányít

    Hogy a játék ne változzon fejetlen kapkodássá, a készítők okos módon tették követhetővé, ki lépett, lőtt már, és kinek van még akciólehetősége a körben. A köröket a városháza óráján tudjuk követni, óránként más (piros és kék) színben játszó számok szerint. Minden cowboy kalapja is kétszínű, kék és piros. Ha például a három órakor játszódó körnél tartunk, a kalapjukat kék oldalán hordó játékosok még nem léptek, míg azok, akik már megeresztettek egy lövést, már a piros oldalára fordították. Amint mindenki kalapja ugyanarra a színre fordult, az óra mutatója a következő órára, azaz körre fordul.

    Persze Luke, Billy és Clint akár meg is hallhatnak, ilyenkor az ő körük kimarad. De akár egy-két emberrel is megnyerhetjük a kalandot, hiszen van, ahol csak azt kell megakadályozzuk, hogy a banditák megmérgezzék Red Watopi ivóvizét, vagy Chalding házait kell végigkutassuk, hogy megtaláljuk az öt zsák aranyat.

    Vigyázat, vadnyugat!

     

    10 játékos - 10 cowboy, de persze ketten is játszhatják egymás ellen!

    Vigyázat, vadnyugat! vidám színfolt a társasjátékok világában. Vannak logikai-ügyességi, kreatív-ügyességi és ügyességi reflexjátékok, de kalandba ötvözött ügyességit keveset mutathatunk fel! De nem csak a kalandok adják meg az ízét, az egyszerűnek tűnő pöckölések balul sülése mindkét oldalon nevetést vált ki. A változatos élményt mégis a kalandok nyújtják: a játék végkifejletében dinamitok repkednek, hogy megtizedeljék a törvény képviselőit, San Rafaelben pedig egy túsz után kell átkutatni a város házait.

    Ahhoz, hogy egy házba léphessünk, a mozgáskorongot kell a talpak között az épületbe juttassuk, ahonnan aztán akár kifelé is lőhetünk. De ha egy ellenséges tehenész is beveti magát a falak közé, párbaj tör ki, aminek a nyertese az ajtón keresztül repíti ki a vesztest az utcára…

    Tíbaláj


    Értékelések átlaga 


    (4.5)

    Közönségdíjak

    Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

    50% (2)
    50% (2)
    Rendezés:
    Eddig összesen 4 értékelés
    A jó, a rossz, és a taktikai kaktusz

    Péter | 2018. június 12.

    + tökéletes helykihasználás a dobozban
    + egyszerűen nagyszerű
    + pillanatok alatt tanulható
    + fergeteges hangulat
    - ügyességi játék lévén a képességbeli különbségek bőven ki tudnak jönni
    - pár kiskapura nem árt háziszabályt gyártani

    Első benyomást csak egyszer lehet tenni, és ez a VV-nak tökéletesen sikerült. Az igényesebb fa-elemek az első kiadásból ugyan le lettek lecserélve (az amúgy némileg könnyebb és strapabíróbb) műanyagra, de a dobozban mindennek pontosan kialakított helye van. Semmi sem fog elveszni, elkallódni, és ezt a játékot ugyanolyan jó érzés előpakolni, mint összerakni egy parti után. Külön plusz pont, hogy az órához pót-alátétet és rögzítőcsavart is mellékeltek.

    A videóból már kiderült, hogy ez egy ügyességi játék. Sok minden mást nem is kell hozzáfűzni, talán csak annyit, hogy az egyes küldetések teljesen más élményt fognak adni a játéktér méretétől függően. Játszottuk már egy méretesebb nyújtódeszkán, de kinyújtott konyhaasztalon is. Előbbinél a kifinomultabb, kis erejű pöckölések váltak be, míg utóbbinál roppant látványos előretöréseket is be lehetett mutatni egy erősebb, jól sikerült svunggal.

    Effektíve gombfociról van szó, így a képességbeli különbségek kijönnek, de egy kis gondolkodással azért a fakezű (ujjú?) játékos is tud borsot törni az ellenfél orra alá. Taktikai objektum pl minden kaktusz, bála, vagy hordó, ami mögé be tudunk húzódni, hogy az ellenfél lövését nehezítsük. Sőt, még az is jelentőséggel bír, hogy az ellenfélre merőlegesen, vagy párhuzamosan állítjuk a figurát, nehezítve ezzel a feldöntését (ugyanis csak akkor sérülünk, ha a figura fel is borul). Nincs nagyobb "basszus" élmény annál, mint amikor eltaláljuk a figurát, de a gyenge lövés miatt a korong nem dönti fel.

    A játék pillanatok alatt megtanítható bárkinek. Mozgás, lövés, és ezek kombinációja - az alapok élvezetéhez bőven elég ennyit tudni. 2 fővel is ugyanolyan jó kis parti lett belőle, mint 6 játékossal. Elvileg 10 fővel is tolható, bár ott élek a gyanúval, hogy a holtidők miatt érdemes korlátozni az egy lépésre engedélyezett időkeretet.

    Pár kiskapus helyzet azért előfordul, amire a készítők sem gondoltak. Pl. bankrablásnál az egyik figura egy lövéstől beesett az ajtó elé, lehetetlenné téve a bejutást, amíg meg nem hal - mit tegyünk? Mi azt választottuk, hogy az épületbe hátulról is be lehet menni, ilyenkor a másik irányból kell átpöckölni a mozgáskorongot. Ugyanezt a szabályt alkalmaztuk akkor, amikor párbajra igyekszik valaki a hátsó ablakon át; ilyenkor a már bent lévő fegyveresé az első lövés joga. Ugyanígy, célszerű legalább egy karnyi távolságból indítani a párbajokat, hogy kellően izgalmas legyen.

    Összességében nem bántam meg ezt a vételt. Nem mindennapi koncepció, strapabíró alkatrészek, tömény vadnyugati hangulat - aki nem vérkomoly játékra vágyik, csak könnyed szórakozásra, szerintem nem fog csalódni benne.
    Izgalmas

    Tamás | 2018. február 12.

    Eddig két kört tudtunk játszani vele. Kell némi ráérzés a pöckölésre, volt akinek kevésbé ment és volt aki mesterlövész szinten űzte már az első játéknál is. A szabályok könnyen megtanulhatóak, a pályák változatosak és menet közben van lehetőség bőven taktikázni, stratégiázni. Több játékot is kipróbáltunk most és ez volt egyértelműen a legkedveltebb a csapatban. A párbaj például nagyon para. Szabályosan levert minket a víz az izgalomtól játék közben. Jó vétel volt.
    érdekes

    László | 2017. december 3.

    a játék maga jó, figyelni kell a város méretére és arra, hogy jól csússzon a játékfelület
    Ügyesség és stratégia

    Mimi | 2017. június 18.

    Ügyesség és stratégia egyaránt kell hozzá. Hamar összehozza a csapat tagokat, mert aki ügyetlenebb a lövésben, de jó stratéga, az is hasznos tagja a "bandának". Tetszett, hogy a lépések nem dobókockával alakulnak. Nyolcan játszottuk, nagyon bejött mindenkinek. Bár a játék leírása elsőre kissé bonyolultnak tűnt, gyakorlatban érthetővé vált a játék menete. Érdemes sorban haladni a sztorikon. A nem talált lövések is nagy sikert aratnak.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!