A birodalom bajnoka

    Normál ár: 11 990 Ft

    A Te árad: 11 391 Ft

    Értékelés:  (4.6)
    Róma, a Római Birodalom fővárosa a Krisztus utáni 115. esztendőben:
    A császár mérhetetlenül dühös volt. Éjszakába nyúlóan tanácskozott parancsnokaival, Róma következő, a barbárok elleni sorsdöntő hadjáratának részleteit vitatták meg. Alig néhány órát pihenhetett, mikor legbizalmasabb rabszolgája felébresztette: — Dominus, titokzatos férfi érkezett a palotába. Azt mondja, veled van beszéde.
    A császár haragjánál csak csodálkozása volt nagyobb. Vajon mit láthattak emberei a messzi földről érkezett vándorban? Hogyan vetemedhettek olyan arcátlanságra, hogy felverjék legmélyebb álmából? Még akkor is ezen gondolkodott, mikor katonái gyűrűjében megjelent a harcedzett veterán. Az uralkodó tekintete csak röviden időzött el a férfin, pillantását azonnal foglyul ejtette a vándor kezében tartott trófea. Az idegen látta a császár megdöbbenését és érdeklődését. Magabiztosan, erőtől duzzadó hangon szólalt meg: — Dominus, elmesélném neked a történetemet...

    A birodalom bajnoka társasjátékban a résztvevők (2–4 játékos) egy-egy ókori nép harcosának bőrébe bújhatnak. Feladatuk, hogy kiválasztottként, elsőként győzzenek le egy legendás mitológiai lényt. Küldetésük nem veszélytelen, de ha sikerrel járnak, akkor jutalmuk a mérhetetlen gazdagságon és a Birodalom Bajnoka címen túl az örök DICSŐSÉG.

    Mitikus kalandok az ókori Rómában

    A birodalom bajnoka társasjátékban a játékosok öt ősi nép kiválasztott hőseivel kalandozhatnak. Feladatuk nem egyszerű, hiszen a Római Birodalmat bejárva, titkos szentélyeket felkeresve információt kell szerezzenek arról, hogy merre található az a legendás mitológiai lény, amit eltérő motivációik miatt le kell győzniük. Jutalmuk azonban bőven megéri a kockázatot, mert az, aki elsőként kerekedik felül a Sorstól neki szánt mitikus lényen, örök dicsőséget szerez és a Birodalom Bajnoka cím birtokosaként bevonul a korszak halhatatlanjai közé.

     

    Antik hajsza

    A birodalom bajnoka klasszikus versenyjáték: a résztvevők az antik római kor egy-egy népének jeles képviselőjét igyekeznek bajnokká avatni, lévén az nyer, aki előbb talál rá hősével egy rettegett mitológiai lényre és győzi azt le a végső csatában. A dolog persze egyáltalán nem pofonegyszerű, mivel a lények hollétéről senki sem tud, ráadásul a kalandozás kezdetén a legyőzésükhöz szükséges képességeknek és felszerelésnek is híján vagyunk. Utóbbiak megszerzéséhez keresztül-kasul be kell járnunk a Római Birodalmat. Hősünk karakterlapján három tulajdonságot találunk, jelesül a harcértéket, a kezdeményezést és az életerőt. A játékban a területek közti "mászkálás" és felfedezés során harcosunk tapasztalati pontokat gyűjt, amelyekből aztán kedvünkre fejleszthetjük bajnokunkat. Erre mindenképpen szükség is van, mert harci tapasztalat nélkül szinte esélytelen a másvilágra küldeni főellenségünket. Ugyanakkor túl sokáig nem éri meg a világot járni, egy idő után mindenképpen szembe kell néznünk nemezisünkkel. Kockázat nélkül nincs győzelem!

     

    A birodalom bajnoka

     

    Történetek dióhéjban

    És ha már kockázat: amikor harcosunkkal megérkezünk egy provinciába, a legtöbb esetben azzal zárjuk körünket, hogy húzunk a terület ikonjával megfelelő pakliból egy lapot, felolvassuk a rajta található rövid történetet, és reagálunk is rá ilyen-olyan módon. A kártyákat - a készítők által bevallottan - a Kaland-Játék-Kockázat sorozat lapozgatós könyvei ihlették. A hősök akár az aréna homokjában küzdenek az életükért, akár Dionüszosz dáridójában mulatoznak, jó, ha barátságot ápolnak a szeszélyes Fortuna istenasszonnyal, lévén több esetben dobókocka dönt a folytatásról. Sokszor próbára kell tennünk tehát szerencsénket, vagy éppen ádáz ellenfelekkel kényszerülünk megküzdeni. Apropó, harc. A játék lelke a küzdelem. Gyakran keveredhetünk csatába rosszakarókkal, gonosz ellenfelekkel. A csata befejeztével a győztes tapasztalati pontokat kap, melyekből fejlődésére áldozhat.

    Kutatás a térképen

    Minden játékos alapvető feladata, hogy nyomokat keressen szerte a Birodalomban, melyek elvezetik a fenevadhoz. Ebben segít a térképen elhelyezett öt szentély, ahol a jósok némi támogatás fejében egy-egy homályos részletet mutatnak meg, hol nem bukkanhat fel szörnyeteg. Ha alaposan kizártunk minden lehetőséget, tehát felkerestük valamennyi jósdát, akkor már biztosan tudjuk, hol rejtőzik a legyőzendő lény.

     

    A birodalom bajnoka

     

    Mesélni jó

    Összegezve, A birodalom bajnoka egy ókorban játszódó, történetmesélős játék, a hangsúly a játék során formálódó sztorin van. A szabályok egyszerűek, könnyen értelmezhetők, éppen ezért már 9-10 éves gyermekek is leülhetnek mellé. Ráadásul a gazdagon szövegezett történetkártyák nemcsak képzelőerejüket, történelmi ismereteiket, hanem olvasási készségüket is fejlesztik. A játékban a taktika szerepe sem elhanyagolható, emiatt tapasztaltabb játékosok számára ugyancsak tartalmas szórakozást nyújthat.

    Scipio

    A birodalom bajnoka 

    Értékelések átlaga 


    (4.6)

    Közönségdíjak

    Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

    71% (5)
    14% (1)
    14% (1)
    Rendezés:
    Eddig összesen 7 értékelés
    Remek fantasy-mitológiai téma a KJK könyvek hangulatában, interakció nélkül.

    Béci | 2017. szeptember 23.

    A KJK könyvek hangulata nagyon érződik a játékon. Remek a fantasy-mitológiai téma és nagyon szép a grafika is. A harcrendszer kicsit elhúzza a játékidőt és kevés ill. szinte semmi interakció nincs a játékosok között. Ennek ellenére a téma kedvelőinek szívből ajánlom, nálunk is sokszor előkerül.
    Egy magyar remekmű

    Szilágyi | 2017. április 6.

    Igazán hozza a lapozgatós könyvek hangulatát. Ráadásul magyar fejlesztőktől. Remélem lesz folytatás, kiegészítős vagy valami hasonló. Nagyon hangulatos fantasy játék. Egyik örök kedvenc marad. Külön plusz, hogy volt szerencsém a készítőkkel is találkozni, kipróbálni a játékot. :)
    Le a kalappal.....

    Messier | 2016. november 17.

    Gyönyörű grafika, jól kitalált történet, és rengeteg munka van ebben a játékban. Viszont a végeredmény mindenképpen pozitív, hiszen nagyon jó szórakozást nyújt. Ilyen típusú játékom nem volt még eleddig, de meglepetés lett. Végig izgalmas, és a ami a legfőbb, hogy a játék végéig nyílt a győztes kiléte, nem lehet nagy hátrányt összeszedni az elején-közepém. Kiegyensúlyozott karakterek. Minden dicséret a készítőknek.
    A társaság kedvence

    Tamás | 2016. május 29.

    Nagyon könnyű és érthető a szabálykönyv, nagyon szépek a rajzok és sokszor újra játszunk vele :) Remek játék
    This is Sparta!!!

    Gubirobi | 2016. április 17.

    A KJK könyvek „szerelemeseként” érdeklődéssel követtem a játék megjelenésével kapcsolatos folyamatos FB híradásokat és vártam a kiadását is. Az előzetesen bemutatott grafika eleve megfogott, egyszerűen imádom. Plusz nehéz objektíven írni bármit is erről a társasról, amikor még a megjelenése előtt a helyi klub tagjaként felvettem Paliékkal a kapcsolatot és azonnal igent mondtak azon kérésemre, hogy elutazzanak hozzánk több száz kilométer távolságra és hivatalos megjelenése előtt bemutassák nekünk a játékot.
    Röviden a játék arról szól, hogy kiválasztottakat alakítunk, akik a játék folyamán folyamatosan kalandozva, fejlődve eljuthatnak egy mitikus fenevad fészkéhez, majd legyőzve azt hőssé vállnak és beírhatják nevüket az örökké való bajnokok listájára. De csak egyetlen egy maradhat, így egymással és az idővel is versengenek játékosaink.
    Mit sem érnek a kalandok fegyverforgatás nélkül, így a harc is fontos szerepet játszik a karakterek fejlődésében. Azért is emelném ki ezt a részt, mivel a játék számomra egyik legélvezetesebb (néha legátkozottabb) mechanikájáról beszélünk. Speciális harci kártyák felhasználása kombinálódik kockadobással. Itt megmutatkozhat egy kezdő és egy tapasztaltabb játékos közötti különbség (simán „legyalultam” párszor a játékostárs hősét, mire szegény rájött, hogyan lehet hatékonyabban használni a lapokat, mire figyeljen és jé, van olyan kártya, amivel dobás nélkül övé a kezdeményezés). Bár elsőre csak szerencse alapúnak tűnik, nagyon fontos a nálad lévő kártyák felhasználási sorrendje és természetesen a kezdeményezés megszerzése (elsőre nem is gondolnád, de ezt a tulajdonságodat a legfontosabb fejlesztened), egy-egy kártyával annak magadhoz ragadása.
    + + magyar nyelvű (honlapon elérhető már egy GYIK is, érdemes átolvasni)
    + + grafika
    + sors sáv
    + rövidebb variáns
    + háttér kidolgozottsága: földrajzi nevek, térkép, latin idézetek a kártyákon (egyik játékostársam odavolt az idézetekért)
    + / - harcrendszer: kinek bejön, kinek nem (azt azért hozzátenném, hogy a Drakula Dühe társas mintájára jobb lett volna egy fehér és egy fekete dobókocka a játékhoz a két fehér helyett)
    + / - dobókocka használata (egyszer neked kedvez, máskor másnak, sőt lehet, hogy egy játékon belül csak rosszat dobsz, ami miatt esélytelen leszel a győzelemre)
    + / - 4 fővel elég hosszú a játék (természetesen ez valakinek nem gond)
    - kivitelezés: doboz minősége. A beltartalom tárolására jobb lett volna egy kisebb kialakítású és más méretezésű doboz (bár lehet, hogy jönnek sorra a kiegek és kell a hely :) – mert rendesen „lötyög” benne.
    ??? újrajátszhatóság. Egy-egy játék 20-25 kör alatt befejeződik, amely alatt a 75 történetkártya kisebb-nagyobb része előkerül. Valószínűleg folyamatos 10 játék után már sok újdonság nem ér. Negyedévente egy-két játékkal tervezve nincs gond.
    Kiegészítő: még nincs tervezve, de ki tudja? :D
    "Javaslom továbbá a Birodalom Bajnokának megvásárlását" - Marcus Portius Cato Gamer

    Hatamoto | 2016. január 8.

    Remek, hangulatos, választékos történetmesélő játék MAGYARUL.
    Kell ennél több? Persze, hogy kell!
    - Gyönyörű grafika is kell! - Pipa!
    - Ötletes harcrendszer is kell! - Innovatív, egyszerű, a kockadobás és kártyák kijátszásának kombinálásával vezérelt harc - Pipa!
    - Változatos, egyedi karakterek! - 2x5 karakter egyedi tulajdonságokkal - Pipa!
    - Interakció kell! - a játékosok nem csak az NPC-k szerepét veszik át harc közben, de a sorssáv egy bizonyos pontjára jutva befolyásolhatják a társaikra váró kalandok folyamát -Pipa!
    És a sor tovább folytatható. A történetkártyák nagy részén az eseményekhez illeszkedő latin idézetek is színesítik a játékot. Várjuk a kiegészítőt további szörnyekkel, tárgyakkal, karakterekkel! :)
    A KJK hamvaiból újjászületett táblás játék

    kisnord | 2016. január 7.

    Igazán ötletes, jó játék, ahol a játékosok egymással "versenyt futva" próbálják megtalálni a legendás szörnyet, amit legyőzve a Birodalom Bajnokává válhatnak.

    Persze ez nem olyan egyszerű, hiszen a szörny bárhol lehet, ezért a hősöknek meg kell látogatniuk az ismert világ szentélyeit, ahol információkat szerezhetnek a legendás lény hollétével kapcsolatban. Miközben a világot járják, különféle kalandokban vehetnek részt, ezáltal tapasztalatot gyűjtenek és a képességeik is fejlődhetnek, amikre nagy szükségük lesz a végső csata folyamán.

    Aki már olvasott KJK (Kaland, Játék, Kockázat) könyveket, annak ismerős lehet a játék egyik innovatív eleme: a kalandkártyák. A térképen történő mozgásunk során kalandkártyákat fogunk húzni, amiken rövid történetek, események leírását találjuk. Ezeknek a kimenetelét többnyire kockadobás fogja eldönteni, de hangulatfokozó hatásuk óriási, rengeteget segítenek abban, hogy a játékos minél inkább beleélje magát a játékba.

    A játék harcrendszere is említést érdemel, kockát, és kártyát is használ, bár a kocka csak a kezdeményezés eldöntésére szolgál, így jelentősége csekély. A kártyás rész kifejezetten izgalmas. A kártyákkal tudjuk meghatározni, hogy a támadásunk mely testrészre irányul (törzs, láb, kéz, stb.), az ellenfélnek pedig ugyanolyan típusú kártyával kell védenie, különben megsérül. Ugyan minden kártyát ki lehet játszani támadás vagy védekezés során, de vannak kártyák, amik hasznosabbak mondjuk védekezés során, mert például ha azzal védünk, akkor a következő körben kockadobás nélkül megkapjuk a kezdeményezést. Itt említeném meg, hogy a játékban nincs direkt konfliktus a játékosok között, a hősök sosem támadhatják meg egymást, de ha a kalandkártyák hatására a játékosok közül valaki csatába bonyolódik, akkor a tőle jobbra ülő játékos fogja az ellenfelét alakítani, ő dobja majd a kezdeményezést, játssza ki a harci kártyákat, stb. Ezáltal a játékosok a másik játékos körébe is be vannak vonva, így a körök közti holtidő is érdekesebben telik.

    A játék kivitelezése jó, a rajzok szépek, a felhasznált anyagok minőségiek. Összességében egy ötletes, és a hazai piacon merésznek számító játék a Birodalom Bajnoka, amit jó szívvel ajánlok mindenkinek, aki egy fantasy játékot keres, és szerette a KJK könyvek hangulatát.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!