Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Combo Color – a színezős családi társasjáték

Combo Color – a színezős családi társasjáték Sokan keresnek olyan játékokat a családjuk számára, aminek nem hosszú a játékideje, és nem is kell megizzadjanak a töprengésben, mi legyen a következő lépésük.

Combo Color társasjáték

Még előnyösebb, ha akár ketten is játszhatnak vele, és ugyanolyan élvezetes, mint többen játszva.

A Combo Color ideális ebből a szempontból: a dobozban 6 mókás köntösbe öltözött világ 6-6 pályája található, és egy pálya – még kiadós morfondírozások mellett is – nagyjából 10 perc alatt teljesíthető. Azaz teletölthető. Vagyis kiszínezhető.

Mert hogy mindegyik pálya – az adott világ képi világa alapján – változatos és látványos sziluettekre osztott területekre van osztva. A területek java része valamilyen kis képecskével, piktogrammal büszkélkedik, és mindegyik másmilyen módon jutalmazza hódítóját. De azért nem kell aggódni, nem zord hadseregeket irányítunk… csak egy filctollat!

Combo Color társasjáték

 

Színez, foglal, számol – töröl

A játékosok ugyanis kitöltenek a saját színükkel egy területet, amikor sorra kerülnek, majd átadják ezt a jogot a következő játékosnak. A döntésnek, hogy melyik területet színezzük ki, súlya van: az utánunk következő ugyanis bármelyik, színnel már kitöltött mező melletti területet megtölthet a saját színével. Akár a vetélytárs által kiszínezett mező mellettit is. Vagyis minden lépésünk új lehetőséget nyújt a többi (vagy kétfős játék esetén a másik) játékosnak.

Amint megtelt az adott tábla, a pálya négy sarkában van mindenkinek egy kis táblázata, ahol kiszámíthatja, hány pontot szerzett. A szülők segíthetnek is a gyerekeknek, de a nagyobb gyerekek hagyhatják is, hogy gyakorolják a szorzás és összeadás nemes tudományát… És egyébként szívesen is teszik, hiszen mekkora élvezet már, hogy mennyi fánkot sikerült összegyűjteni…!

Amit megvannak a pontszámok, mehet a győztesnek a pacsi, és a leglelkesebb már törölheti is tisztára a pályát. (Érdekes módon mindig egy gyerek lesz – bezzeg amikor takarítani kell…) Tábla fordít – és már mehet is a küzdelem egy magasabb sorszámmal ellátott szinten!

Merthogy azért a játék nem hagy magunkra minket: nem kell a papírzsepiket tucatszám színesre maszatolva a kukába dobnunk, egy praktikus kis törlőpárna is van a dobozban. Persze a kötelező elemek, a négy táblafilc mellett. És ha a játék tulajdonosa vigyáz arra, hogy nem zsírozza össze a táblákat (akár egy rátenyereléssel is), akkor bizony a táblákat teljesen „üresre” lehet pucolni, még több tucat játék után is. Combo Color társasjáték

 

Emeld a filcedet – emelkedik a tét is!

Minden világban hat pálya van, és ezeken nem csak azért nehezedik a feladat, mert több lesz a terület. A kezdeti „egy darab ananász = 1 pont” és „bal zoknik száma szorozva jobb zoknik számával” egyszerű pontszerzés után elkezd a helyzet cifrább is lenni, és minden világ két legfelső szintjén már hatféle pontozásra kell odafigyeljünk.

Így minden színezés előtt ide-oda ugrál a játékos szeme: mit hagy meg másoknak, mi marad meg neki, ha újra sorra kerül. Jó látni, ahogy a vetélytársak fel-felkacagnak, ahogy sikerül egy csatát megnyerniük – két malmot összekötniük, vagy egy fogaskerék körül a többieknél több területet beszínezni –, mert ha nem is sikerül a végén a győzelemhez elég pontot összeszedni, ezek a kis sikerélmények megmaradnak.

És a csaták több fronton is folynak: míg az egyik játékos próbál minél többet összegyűjteni az elefántból, aminek az értéke minden darabjával exponenciálisan nő, addig a másik megpróbál minden több területet a trezorhoz kötni – így azok a területek eggyel többet fognak érni értékeléskor. (Kettővel, ha mindkét trezort érinti az összefüggő terület.)

Combo Color társasjáték

 

Családi játék, hangulatos elemek és sztorik

Ha meglátjuk a fehér dobozt, amin mókás kis rajz-katonák ecsetekkel és festékes hengerekkel a kezükben fehér területeket hódítanak meg, egyértelműen látszik, hogy a Combo Color egy könnyed családi játék.

Nem csak attól családi ez a játék, hogy mi magunk döntjük el: egy szintet, egy fél világot, vagy fél órát játszunk vele. (Hiszen ha lejátszottunk egy kört, de még nem meleg a leves, akkor vacsora előtt belefér még egy pálya.) És nem csak attól, hogy mókás és színes világokat rajzoltak meg a játék számára.

A játékszabály barátságosan rövid, mi több, nyúlfarknyi, és a nagyon rövid olvasnivaló után főként piktogramokat magyaráz, a tapasztaltabb játékosokat bajnokságra bujtogatja. A kisebb játékosok számára az is egy pluszt ad, hogy a papíros másik oldalán minden világhoz és annak minden szintjéhez egy rövid kis történetet is találnak. Színesítő szöveg, hehe. Amikor mi a kisfiammal leülünk játszani, és kinyitjuk a dobozt, az első a mese, már persze ha eldöntöttük, melyik világban játszunk. Így tekereghetünk egy fánkfesztiválon, origami-állatok szafariján, vagy Merlin király (nem elírás!) lovagjaival is.

Ha megszerettük a játékot, megkedveltük bohókás atmoszféráját, érdemes a játékszabály utolsó oldalára is szánni egy kis időt. Itt megtaláljuk az alkotók rövid bemutatkozásán túl azt is, hány eszpresszó és hosszúkávé kellett a játék kitalálásához és csiszolgatásához, hány filctoll esett áldozatul a teszteléséhez, és hány liter jégkrém fogyott el az újrarajzolások során…

Ecsetet… azaz filcet a kézbe, és hajrá! Vagy, ahogy a játék szlogenje a dobozon virít: Ess neki, nehogy más fesse ki!

Tíbaláj