Magic Maze - Fogd és fuss!

    Normál ár: 7 990 Ft

    A Te árad: 7 591 Ft

    Értékelés:  (4.8)
    Lépj, sürgess, lopj és fuss! Miután minden vagyonuk semmivé lett, a négy hős, kényszerűségből ugyan, de felkerekedett, hogy kirabolja a helyi plázát.

    A „Magic Maze – Fogd és fuss” egy valós idejű kooperatív játék, amit csendben kell játszani. Közösen kell gondolkodnotok, de nem beszélhettek. Egymásra lesztek utalva. Teljesen. Közösen irányítotok minden bábut, de mindenki csak egy vagy két irányba. Vagyis ha egy játékos észak felé tudja mozgatni a bábukat, akkor észak felé csak ő tudja, senki más. Így neki kell észrevennie azokat a helyzeteket, amikor egy-egy hősnek észak felé kell mozognia, hiszen a többiek nem is szólhatnak hozzá, legfeljebb erős pillantásokkal és a „Csinálj már valamit” bábuval kommunikálhatják felé. És ha le tudtok lépni, mielőtt a riasztó megszólal, nincs megállás: újra meg újra visszatértek, mert a zsákmány sosem elég! Csakhogy az elvarázsolt pláza egyre nehezebben hagyja magát meglopni... Felfedezni a plázát, kirabolni a boltokat és lelécelni. 3 percetek van rá – meg még amennyit szereztek mellé!

    Magic Maze - Ocean's four

    Azt ismered, hogy egy törp, egy tünde, egy barbár és egy varázsló kirabolnak egy plázát? Nem? Pedig érdemes!

    Magic Maze - Fogd és fuss!

    Hőseinkre rendesen rájár a rúd. Mennének ők kalandozni, csak nincs miből. Így hát elhatározzák, hogy mielőtt a rettenetes sárkány aranyát indulnának meglovasítani, vagy mondjuk egy szörnyekkel teli katakombában árválkodó kincseknek találnának jobb helyet (a zsebükben), először egy kevésbé veszélyes, modern labirintusba veszik be magukat, hogy az ott vicsorgó kapitalizmus szörnyetegétől is zsákmányoljanak ezt-azt. De szigorúan - és etikusan - csak a legszükségesebbeket: a barbárnak kard kell, a tündének íj és nyílvesszők, és így tovább…

     

    Nyolcan négyfelé

    AMagic Maze - Fogd és fuss, egy akár 8 fővel is játszhatókooperatív játék, amelyben négy hőst kell eljuttatni egy szegletről szegletre (tulajdonképpen lapkáról lapkára) felfedezett pláza megfelelő pontjaihoz (varázslóbolt, Die Hard Fegyverszaküzlet stb.), majd szélsebesen elhagyni a tett helyszínét. Ráadásul a hősfigurák nem egy-egy játékos saját bábui, hanem minden játékos egy-két (néha több) mozgásért felel. És a hősöket mindenki egyszerre mozgatja: kezek keresztbe-kasul!
    Lesz, aki valamelyik égtáj felé tudja mozgatni a bábukat, valaki a mozgólépcsőket tudja majd használni vagy az örvényeket - bármely bábu bárhonnan a saját örvényébe teleportálhat -, és lesz, aki új lapkákat tud felfedezni, ha egy hős a színének megfelelő felfedezőmezőn áll.

     

    Nem is olyan vészes, gondolnánk: megbeszéljük, ki, mikor, honnan, hova, szépen összehangoljuk a dolgokat… De nem így lesz. Ugyanis a játékosok játék közben (egy-két rövid másodpercekig tartó speciális esetet leszámítva) egy árva szót sem szólhatnak egymáshoz, sőt, nem is mutogathatnak. A kommunikációnak csak két formája megengedett:
    1. Jelentőségteljesen nézni a játékosra, akinek épp lépnie kéne valamelyik hőssel - ez sajnos ritkán jön be, főleg, ha az illető épp lelkiismeretesen keresi a táblán, hogy mégis mivel járulhatna hozzá a közjóhoz.
    2. Letenni elé a "Csinálj már valamit" bábut… Ez a gyakorlatban sokszor nagyon intenzív letevést, sőt vad kopogtatást jelent, ugyanis:

    A pláza visszatér - és egyre combosabb!

    Az egész felfedező-rabló-menekülő műveletre mindössze 3 perc áll rendelkezésünkre!
    Na, menjen a fenébe a készítő, meg a biztonságiak; esélytelen - gondolnánk, de szerencsénkre néhány speciális mezőre lépve megfordíthatjuk a homokórát, így növelve meg a hátralévő időt.

     

    És ha sikerült a balhé, kint vagyunk az áruházból meg minden? Akkor nyertünk. Ennyi az egész. Mármint az első küldetés. A játékban ugyanis 17 különböző küldetést lehet lejátszani, s mivel a pályát fokozatosan fedezzük fel - ebből sejthető -, nem lesz két egyforma játék, még akkor sem, ha mindig ugyanazt a küldetést játszanánk újra és újra. De persze miért is tennénk ilyet? Az első hét küldetés mindegyike egy-egy új szabállyal bővíti a játékot, így a hetedik küldetés végére már megjelennek a biztonsági kamerák, amik meggátolnak a homokóra-fordításban (de szerencsére a barbár le tudja őket zúzni a falakról), az egérlyukak, amiken a törp átbújhat, a kristálygömbök, amiket a varázsló használhat, vagy a tünde hangosbemondója, és más egyéb szabályok, mint például, hogy minden homokóra-fordításkor megváltozik, hogy ki merre mozgatja a bábukat, közben a pláza is egyre nő… És hogy mindezek után még mi vár ránk? Egy-egy izzasztó akció, mindegyik ideiglenes, egyedi nehezítéssel!

     

    Az alfátlanítás szépségeiről

    A játék egyik különlegessége, hogy teljes mértékben kiküszöböli az alfajátékos-problémát. Ez akooperatív játékoknálsajnos elő-előforduló jelenség valahogy úgy néz ki, hogy egy játékos mindenkinek megmondja, hogy mit csináljon. Hát itt ilyen nincs, mert ugye senki sem szólhat egy szót sem, ráadásul ha valaki elindít egy bábut valamerre, egy másik játékos pedig megérti, hogy miért éppen arra indította el (igen, ez egy kicsit gondolatolvasós játék, de pillanatok alatt rá lehet kattanni), és elkezdik mozgatni valamerre, a harmadik játékos nem indítja el az ellenkező irányba.

    AMagic Maze - Fogd és fussminden ízében szórakoztató, és bár percek alatt lepörög (persze, a homokórát sem lehet a végtelenségig fordítgatni: egy játék legfeljebb 15 percig tart), azok alatt a percek alatt annyi minden történik! Az idegek garantáltan pattanásig feszülnek. És bár hőseink morálisan legalább annyira megkérdőjelezhetők, mint bármely legendás kalóz, betyár vagy Brad Pitt és Clooney tizenegy fős csapata, legalább annyira szerethetők is.

    Woland

     

    Értékelések átlaga 


    (4.7)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 11 Gyakorlott játékosoknak 7 Egyedül 5 Ketten 8 Családdal 9 Partijátéknak 10
    82% (9)
    9% (1)
    9% (1)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 12)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    A pláza ásza

    Lacus | 2018. január 2.

    Ez egy kooperatív játék, vadiúj és egyedülálló mechanizmussal. Ideális lehet pároknak és kisebb társaságoknak. A játék egyedül is játszható, azonban ez az opció kevésbé hozza elő a játék esszenciáját. Többek között a "csinálj már valamit" bábu nyomatékos lehelyezése a társunk elé egyszemélyes módban így kimarad. Az anyaghasználat kitűnő, a játéklapkák gyönyörűen,nagyon részlet gazdagon vannak megrajzolva. Szabály rendszer könnyen tanulható. A homokorát folyamatosan figyelni kell, ami a legfőbb fusztráció forrása. Jól kell taktikázni és gyorsan lépni, majd lelépni! ;)
    2017-ben ez a legjobb

    Zoltán | 2017. december 13.

    Kétségtelenül ez a legjobb kooperatív játék 2017-ben. Mi ketten játszottuk, hihetetlen izgalmakat ad, miközben pörgős, gyors. Még messze vagyunk a 17 kaland egyszeri teljesítésétől, mert az újabb és újabb állandó szabályokkal addig játszuk, amíg rutinosan nem megy a szabály alkalmazása. Két fővel remek, de felnőtt partijátéknak is tökéletes
    ez egy nagyon jó játék

    Nadi | 2017. november 29.

    Szerintem ez egy nagyon jó játék mert gyors izgalmas és kalandos meg mert 1-8 főig játszható mi nagyon szeretjük a családdal
    Fergeteges

    Loki | 2017. november 23.

    Számunkra ez a játék lett 2017 ÉV Játéka, mióta megvan minden nap elővesszük, a 7 éves fiúnk ugyanúgy élvezi, mint az ötvenes nagybácsi.
    Magic Maze

    Dávid | 2017. november 15.

    A játék célja, hogy összedolgozva eljuttassuk mind a négy bábut a saját mezőjére, aztán kijuttassuk őket a plázából, mielőtt lejár az idő. Mindezt úgy tehetjük meg, hogy egyrészt minden játékos csak korlátozott irányba tudja mozgatni a bábukat (pl. csak észak felé, vagy csak fel-le), továbbá tilos a játék közben beszélni, ráadásul teljesen szimultán megy a dolog, minden bábut mindenki egyszerre mozgathatja. Ezek az újítások miatt lett a Magic Maze egy vérbeli partijáték: minden játékos kiveszi a szerepét a játékból, ugyanis nincs fölösleges tag a csapatba, mindenki akciója szükséges ahhoz, hogy végre tudjuk vinni az adott küldetést. A játék egyik hátránya éppen ebből ered: a szimultanítás, a folyamatos odafigyelés nagy konfliktusforrás lehet a játékosok között, idegeskedők, alfajátékosok messziről kerüljék el, mert a megmondóemberek, a "miért bénázol ennyit?!" típusú játékosok az egész társaság szórakozását tönkre tudják tenni. A 17 küldetés mind változatos, az első 7 hoz be újabb és újabb állandó szabályokat (pl. minden hősnek egyéni kijárata lesz, a homokóra megfordításánál el kell cserélni az akciólapkákat stb.), a maradék 10 pedig különböző játékvariánst takar (hol jobbak, hol erőltetettek).

    Mindezt figyelembe véve a Magic Maze egy nagyon élvezetes kooperatív partijáték, ahol fontos a folyamatos koncentráció, a másikra való odafigyelés. A 17 küldetés kellően változatos, ráadásul a random jövő tájlapkák miatt mindegyik végtelenszer végigjátszható, nem lesz két ugyan olyan játék, ezen felül számtalan helyről be lehet tanulni újabb és újabb kalandokat. Én 2 és 4 fővel próbáltam ki, mind a kettőt nagyon élveztük (már ha nem ugrottunk egymásnak egy bukott küldetés után...). A leírás szerint akár 8 fővel is játszható, én ezt látatlanban sem ajánlanám, óriási káosz születhet belőle. 2-5 főig garantált szórakozást fog nyújtani, sokszor le fog kerülni a polcról.
    csak ha jó a csapat!

    Gábor | 2017. október 29.

    Volt ilyen is, meg olyan is! 4 fős játéknál ha egy valaki bealszik, nem tudja a többiekkel tartani a lépést.. utána h képbe kerüljön.. esély sincs!!
    7 fővel is játszottunk már, ott már egy irányba 2 játékos is tud lépni( Északra csak 1 ember), ez nagyban könnyíti a játék menetét, bár úgy vannak akik kimaradnak a játékból!
    Ha megy, akkor élvezetes, akár a későbbi küldetésekre is van esély!
    .

    Liliput | 2017. október 11.

    Ketten a férjemmel is nagyon szeretjük, sokszor előkerül és igazán vicces tud lenni, amikor próbálsz jelezni a másiknak, hogy csináljon már valamit...zseniális, hogy nem lehet a játék közben beszélni egymással. Több játékosszámmal még szórakoztatóbb, a szabályok egyszerűek, mégis egy igazi kihívást jelentő játék.
    Egyedül nem megy...

    Béla Zsolt | 2017. szeptember 21.

    Nem semmi játékmechanika, óriási szórakozás néhány percre, max negyed órára játszmánként. 7 éves ikreimmel nagyon jól megy a játék hármasban is, ellenben egyedül nem is tudtam még megoldani, az 1. küldit sem. Izgalmas kihívás, szinte nap mint nap előkerül, hiszen negyed órás partik vannak, az előkészület is 2-3 perc.
    Mindenkinek ajánlom, aki szereti a kooperatív játékokat.
    Bár a homokórát figyelni nem mindig sikerül :)
    simán megkaphatta volna a spielt

    wallwaster | 2017. szeptember 19.

    Nagyon egyedi az ahogy össze kell dolgoznunk, és az sem mindennapi, hogy tényleg ennyiféle játékosszámmal működjön egy játék.
    Mindenkinek

    Noly | 2017. szeptember 7.

    Könnyen tanulható (de könnyű is elrontani a szabályokat! :D ) nagyon szórakoztató játék, épp ezért ideális kezdőknek, akiket be szeretnénk húzni társasjátékos körökbe. Idősebbeknek és fiatalabbaknak is jó (sőt a játékleírás szerint színtévesztőknek is, bár nem tudom elképzelni milyen káosz lenne akkor) (mintha színeket rendesen látó játékosokkal nem lenne káosz). Két hosszabb játék között levezetésnek, vagy üdítő közjátéknak kiváló. Intenzíven kell ugyan koncentrálni, de legalább nem sokáig.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!