Magic Maze - Fogd és fuss!

Normál ár: 7 990 Ft

A Te árad: 7 591 Ft

Értékelés:  (4.7)
Össze kell dolgoznotok, hogy kijussatok a labirintusból – vajon mindenki tudja, mi a dolga?

Legatyásodott hősök egy csapata végső elkeseredésében tolvajlásra adja a fejét. Be is törnek egy plázába,
hogy ki-ki a saját igényei szerinti boltot pakolhassa ki, de mindegyikőjüknek el kell hagyni az épületet,
mielőtt megszólal a riasztó… Ebben a fergeteges partijátékban minden játékos csak egyfajta mozgást ural
(azaz egyvalaki tud balra és egy másik jobbra lépni), és mindenkinek figyelnie kell, mikor melyik bábut kell
mozgatnia. Ráadásul mindezt beszéd nélkül, hogy észrevétlenek maradjanak…

Magic Maze - Ocean's four

Azt ismered, hogy egy törp, egy tünde, egy barbár és egy varázsló kirabolnak egy plázát? Nem? Pedig érdemes!

Magic Maze - Fogd és fuss!

Hőseinkre rendesen rájár a rúd. Mennének ők kalandozni, csak nincs miből. Így hát elhatározzák, hogy mielőtt a rettenetes sárkány aranyát indulnának meglovasítani, vagy mondjuk egy szörnyekkel teli katakombában árválkodó kincseknek találnának jobb helyet (a zsebükben), először egy kevésbé veszélyes, modern labirintusba veszik be magukat, hogy az ott vicsorgó kapitalizmus szörnyetegétől is zsákmányoljanak ezt-azt. De szigorúan - és etikusan - csak a legszükségesebbeket: a barbárnak kard kell, a tündének íj és nyílvesszők, és így tovább…

 

Nyolcan négyfelé

AMagic Maze - Fogd és fuss, egy akár 8 fővel is játszhatókooperatív játék, amelyben négy hőst kell eljuttatni egy szegletről szegletre (tulajdonképpen lapkáról lapkára) felfedezett pláza megfelelő pontjaihoz (varázslóbolt, Die Hard Fegyverszaküzlet stb.), majd szélsebesen elhagyni a tett helyszínét. Ráadásul a hősfigurák nem egy-egy játékos saját bábui, hanem minden játékos egy-két (néha több) mozgásért felel. És a hősöket mindenki egyszerre mozgatja: kezek keresztbe-kasul!
Lesz, aki valamelyik égtáj felé tudja mozgatni a bábukat, valaki a mozgólépcsőket tudja majd használni vagy az örvényeket - bármely bábu bárhonnan a saját örvényébe teleportálhat -, és lesz, aki új lapkákat tud felfedezni, ha egy hős a színének megfelelő felfedezőmezőn áll.

 

Nem is olyan vészes, gondolnánk: megbeszéljük, ki, mikor, honnan, hova, szépen összehangoljuk a dolgokat… De nem így lesz. Ugyanis a játékosok játék közben (egy-két rövid másodpercekig tartó speciális esetet leszámítva) egy árva szót sem szólhatnak egymáshoz, sőt, nem is mutogathatnak. A kommunikációnak csak két formája megengedett:
1. Jelentőségteljesen nézni a játékosra, akinek épp lépnie kéne valamelyik hőssel - ez sajnos ritkán jön be, főleg, ha az illető épp lelkiismeretesen keresi a táblán, hogy mégis mivel járulhatna hozzá a közjóhoz.
2. Letenni elé a "Csinálj már valamit" bábut… Ez a gyakorlatban sokszor nagyon intenzív letevést, sőt vad kopogtatást jelent, ugyanis:

A pláza visszatér - és egyre combosabb!

Az egész felfedező-rabló-menekülő műveletre mindössze 3 perc áll rendelkezésünkre!
Na, menjen a fenébe a készítő, meg a biztonságiak; esélytelen - gondolnánk, de szerencsénkre néhány speciális mezőre lépve megfordíthatjuk a homokórát, így növelve meg a hátralévő időt.

 

És ha sikerült a balhé, kint vagyunk az áruházból meg minden? Akkor nyertünk. Ennyi az egész. Mármint az első küldetés. A játékban ugyanis 17 különböző küldetést lehet lejátszani, s mivel a pályát fokozatosan fedezzük fel - ebből sejthető -, nem lesz két egyforma játék, még akkor sem, ha mindig ugyanazt a küldetést játszanánk újra és újra. De persze miért is tennénk ilyet? Az első hét küldetés mindegyike egy-egy új szabállyal bővíti a játékot, így a hetedik küldetés végére már megjelennek a biztonsági kamerák, amik meggátolnak a homokóra-fordításban (de szerencsére a barbár le tudja őket zúzni a falakról), az egérlyukak, amiken a törp átbújhat, a kristálygömbök, amiket a varázsló használhat, vagy a tünde hangosbemondója, és más egyéb szabályok, mint például, hogy minden homokóra-fordításkor megváltozik, hogy ki merre mozgatja a bábukat, közben a pláza is egyre nő… És hogy mindezek után még mi vár ránk? Egy-egy izzasztó akció, mindegyik ideiglenes, egyedi nehezítéssel!

 

Az alfátlanítás szépségeiről

A játék egyik különlegessége, hogy teljes mértékben kiküszöböli az alfajátékos-problémát. Ez akooperatív játékoknálsajnos elő-előforduló jelenség valahogy úgy néz ki, hogy egy játékos mindenkinek megmondja, hogy mit csináljon. Hát itt ilyen nincs, mert ugye senki sem szólhat egy szót sem, ráadásul ha valaki elindít egy bábut valamerre, egy másik játékos pedig megérti, hogy miért éppen arra indította el (igen, ez egy kicsit gondolatolvasós játék, de pillanatok alatt rá lehet kattanni), és elkezdik mozgatni valamerre, a harmadik játékos nem indítja el az ellenkező irányba.

AMagic Maze - Fogd és fussminden ízében szórakoztató, és bár percek alatt lepörög (persze, a homokórát sem lehet a végtelenségig fordítgatni: egy játék legfeljebb 15 percig tart), azok alatt a percek alatt annyi minden történik! Az idegek garantáltan pattanásig feszülnek. És bár hőseink morálisan legalább annyira megkérdőjelezhetők, mint bármely legendás kalóz, betyár vagy Brad Pitt és Clooney tizenegy fős csapata, legalább annyira szerethetők is.

Woland

 

Értékelések átlaga 


(4.7)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 15 Gyakorlott játékosoknak 9 Egyedül 5 Ketten 10 Családdal 13 Partijátéknak 14
72% (13)
22% (4)
6% (1)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 19)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
Nicsak ki kopog

Balázs | 2018. november 19.

Az idei Társasjátékok Ünnepén próbáltuk ki és szerettük meg azonnal, úgyhogy haza is hoztuk. Pörgös asztali adrenalin bomba, amikor bármit megadnál pár szóért. Gyors, az időlimit a homokóra mezők által nem engedik, hogy elnyúljon a játék. Az illusztrációk fantasztikusak, még ha ez a pláza dolog fura is lehet, de nincs igazán idő bámészkodni, mert minden pillanatok alatt történik. Egy negatívum, amit a próbajátéknál nem vettem észre a bábukon lévő matricák, jobb lenne ha valahogy festve lennének. Szuper kis egyszerűen magyarázható, tanítható co-op.
Mókás lopás

Vica | 2018. június 1.

Kleptomániás hősfigurákat mozgatunk mindannyian a táblán, mindenki csak egy irányban, ill. funkcióval (teleport, mozgólépcső, felfedezés). Nagyon jó az ötlet, hogy nem lehet beszélni, ezt igen nehéz megállni!
Alfajátékos kilőve

Blaze | 2018. május 8.

Mókás kooperatív játék, ami ügyesen megoldja az alfajátékos problémát (amikor mindig egy ember mondja meg a többieknek mit csináljon), mivel nem lehet beszélni közben, így mindenkire egyformán szükség lesz. Ez persze vissza is üthet, mert ha valaki nagyon bealszik, akkor visszahúzza az egész csapatot. Szerintem 4 fővel az ideális, afölött már kicsit kaotikus, ráadásul egy irányhoz több játékos is fog tartozni, és úgy nem az igazi. Ketten és hárman is oké, egyedül nekem nem jött be. Gyerekeknek is bátran ajánlom, de fel kell készülni, hogy 2-3 parti után nagyon le tud zsibbadni az agy :)
Kooperáció és Káosz

Tony | 2018. március 6.

Azt hiszem a hozzászólásom címe remekül leírta a játékot. Nagyon érdekes és egyedi játékmechanizmussal rendelkezik, ami ugyanakkor számomra gyakran került káoszba. Persze az egyszerű küldik sikerültek így is kicsi csapatunknak, de én gyakran elveszek a játékban és nem veszem észre, hogy léphetek egy bábuval. De maga a játékszabály nem bonyolult csak nagy koncentrációt igényel.

Ami viszont nem tetszik a játékosok kommunikációs eszközei. A nézésnek semmi értelme számomra, mert a táblát figyelem. A bábú meg...no játékostársam lerakta elém. De elég durván. Nézzem a táblát melyik bábuval és mit tudok csinálni, erre megint lecsapja, ismét baromi durván, majd megint és megint és megint...frusztráló volt de rohadtul nem segített rájönni, hogy most mit hagytam ki. Mikor a homokórát fordítottuk meg is kértem, hogy ezt ne így. Utána már nem használta olyan agresszívan és nekem is jobban ment a játék.

Érdekes a helyzet ezzel a játékkal kapcsolatban, mert az egyedi játékmechanika miatt bárkinek tudom ajánlani viszont engem annyira frusztrál a csinálj már valamit bábú, hogy én nem biztos, hogy szívesen játszanék vele megint.
Csinálj már valamit! Nem, te! Nem, te! Nem, te...

Ádám | 2018. március 5.

Jól felépített játék sok izgalommal. Nehéz csak jelentőség teljesen nézni a másikra, hogy azt csinálja amire te gondolsz, miközben neki más terve van. Te portálhoz terelnéd a karaktert, a másik csak lépne vele, a harmadik meg egy teljesen másik karakterrel szeretne foglalkozni és nem érti miért nem haladunk... Sokszor megakadnak a bábuk emiatt és a jelentőség teljes nézésből értetlen bámulások lesznek vagy már mutogatás is, ami meg nem éppen szabályos... A csinálj már valamit bábu rendszeresen jár körbe, hogy na csináld már, mire Ő vissza adja, hogy inkább te csináld és ezt játszuk oda-vissza. Az első pár küldi azért egyszerű, de onnantól hogy cserélgetjük az akciókat jön a káosz. Pár játék nagyon szórakoztató, sok nevetés és sóhaj, de sokat nem lehet vele egyszerre játszani, mert egy idő után uncsi lesz...
Csitt!

Daniella | 2018. február 4.

Mikor kiabálnál a másikra de nem lehet. Nagyon mókás játék :D
Bevásárlás

Gábor | 2018. február 3.

Egyszerű de nagyszerű. Azt hittem mennyire könnyű lesz, de nem. Maga a játékszabály egyszerű, de a játék maga annyira nem az. Elég érdekes a játék menet. Nagyon jó és szórakoztató.
A pláza ásza

Lacus | 2018. január 2.

Ez egy kooperatív játék, vadiúj és egyedülálló mechanizmussal. Ideális lehet pároknak és kisebb társaságoknak. A játék egyedül is játszható, azonban ez az opció kevésbé hozza elő a játék esszenciáját. Többek között a "csinálj már valamit" bábu nyomatékos lehelyezése a társunk elé egyszemélyes módban így kimarad. Az anyaghasználat kitűnő, a játéklapkák gyönyörűen,nagyon részlet gazdagon vannak megrajzolva. Szabály rendszer könnyen tanulható. A homokorát folyamatosan figyelni kell, ami a legfőbb fusztráció forrása. Jól kell taktikázni és gyorsan lépni, majd lelépni! ;)
2017-ben ez a legjobb

Zoltán | 2017. december 12.

Kétségtelenül ez a legjobb kooperatív játék 2017-ben. Mi ketten játszottuk, hihetetlen izgalmakat ad, miközben pörgős, gyors. Még messze vagyunk a 17 kaland egyszeri teljesítésétől, mert az újabb és újabb állandó szabályokkal addig játszuk, amíg rutinosan nem megy a szabály alkalmazása. Két fővel remek, de felnőtt partijátéknak is tökéletes
ez egy nagyon jó játék

Nadi | 2017. november 29.

Szerintem ez egy nagyon jó játék mert gyors izgalmas és kalandos meg mert 1-8 főig játszható mi nagyon szeretjük a családdal

Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!