Magic Maze - Fogd és fuss!

    Normál ár: 7 990 Ft

    A Te árad: 7 591 Ft

    Értékelés:  (4.7)
    Lépj, sürgess, lopj és fuss! Miután minden vagyonuk semmivé lett, a négy hős, kényszerűségből ugyan, de felkerekedett, hogy kirabolja a helyi plázát.

    A „Magic Maze – Fogd és fuss” egy valós idejű kooperatív játék, amit csendben kell játszani. Közösen kell gondolkodnotok, de nem beszélhettek. Egymásra lesztek utalva. Teljesen. Közösen irányítotok minden bábut, de mindenki csak egy vagy két irányba. Vagyis ha egy játékos észak felé tudja mozgatni a bábukat, akkor észak felé csak ő tudja, senki más. Így neki kell észrevennie azokat a helyzeteket, amikor egy-egy hősnek észak felé kell mozognia, hiszen a többiek nem is szólhatnak hozzá, legfeljebb erős pillantásokkal és a „Csinálj már valamit” bábuval kommunikálhatják felé. És ha le tudtok lépni, mielőtt a riasztó megszólal, nincs megállás: újra meg újra visszatértek, mert a zsákmány sosem elég! Csakhogy az elvarázsolt pláza egyre nehezebben hagyja magát meglopni... Felfedezni a plázát, kirabolni a boltokat és lelécelni. 3 percetek van rá – meg még amennyit szereztek mellé!

    Magic Maze - Ocean's four

    Azt ismered, hogy egy törp, egy tünde, egy barbár és egy varázsló kirabolnak egy plázát? Nem? Pedig érdemes!

    Magic Maze - Fogd és fuss!

    Hőseinkre rendesen rájár a rúd. Mennének ők kalandozni, csak nincs miből. Így hát elhatározzák, hogy mielőtt a rettenetes sárkány aranyát indulnának meglovasítani, vagy mondjuk egy szörnyekkel teli katakombában árválkodó kincseknek találnának jobb helyet (a zsebükben), először egy kevésbé veszélyes, modern labirintusba veszik be magukat, hogy az ott vicsorgó kapitalizmus szörnyetegétől is zsákmányoljanak ezt-azt. De szigorúan - és etikusan - csak a legszükségesebbeket: a barbárnak kard kell, a tündének íj és nyílvesszők, és így tovább…

     

    Nyolcan négyfelé

    AMagic Maze - Fogd és fuss, egy akár 8 fővel is játszhatókooperatív játék, amelyben négy hőst kell eljuttatni egy szegletről szegletre (tulajdonképpen lapkáról lapkára) felfedezett pláza megfelelő pontjaihoz (varázslóbolt, Die Hard Fegyverszaküzlet stb.), majd szélsebesen elhagyni a tett helyszínét. Ráadásul a hősfigurák nem egy-egy játékos saját bábui, hanem minden játékos egy-két (néha több) mozgásért felel. És a hősöket mindenki egyszerre mozgatja: kezek keresztbe-kasul!
    Lesz, aki valamelyik égtáj felé tudja mozgatni a bábukat, valaki a mozgólépcsőket tudja majd használni vagy az örvényeket - bármely bábu bárhonnan a saját örvényébe teleportálhat -, és lesz, aki új lapkákat tud felfedezni, ha egy hős a színének megfelelő felfedezőmezőn áll.

     

    Nem is olyan vészes, gondolnánk: megbeszéljük, ki, mikor, honnan, hova, szépen összehangoljuk a dolgokat… De nem így lesz. Ugyanis a játékosok játék közben (egy-két rövid másodpercekig tartó speciális esetet leszámítva) egy árva szót sem szólhatnak egymáshoz, sőt, nem is mutogathatnak. A kommunikációnak csak két formája megengedett:
    1. Jelentőségteljesen nézni a játékosra, akinek épp lépnie kéne valamelyik hőssel - ez sajnos ritkán jön be, főleg, ha az illető épp lelkiismeretesen keresi a táblán, hogy mégis mivel járulhatna hozzá a közjóhoz.
    2. Letenni elé a "Csinálj már valamit" bábut… Ez a gyakorlatban sokszor nagyon intenzív letevést, sőt vad kopogtatást jelent, ugyanis:

    A pláza visszatér - és egyre combosabb!

    Az egész felfedező-rabló-menekülő műveletre mindössze 3 perc áll rendelkezésünkre!
    Na, menjen a fenébe a készítő, meg a biztonságiak; esélytelen - gondolnánk, de szerencsénkre néhány speciális mezőre lépve megfordíthatjuk a homokórát, így növelve meg a hátralévő időt.

     

    És ha sikerült a balhé, kint vagyunk az áruházból meg minden? Akkor nyertünk. Ennyi az egész. Mármint az első küldetés. A játékban ugyanis 17 különböző küldetést lehet lejátszani, s mivel a pályát fokozatosan fedezzük fel - ebből sejthető -, nem lesz két egyforma játék, még akkor sem, ha mindig ugyanazt a küldetést játszanánk újra és újra. De persze miért is tennénk ilyet? Az első hét küldetés mindegyike egy-egy új szabállyal bővíti a játékot, így a hetedik küldetés végére már megjelennek a biztonsági kamerák, amik meggátolnak a homokóra-fordításban (de szerencsére a barbár le tudja őket zúzni a falakról), az egérlyukak, amiken a törp átbújhat, a kristálygömbök, amiket a varázsló használhat, vagy a tünde hangosbemondója, és más egyéb szabályok, mint például, hogy minden homokóra-fordításkor megváltozik, hogy ki merre mozgatja a bábukat, közben a pláza is egyre nő… És hogy mindezek után még mi vár ránk? Egy-egy izzasztó akció, mindegyik ideiglenes, egyedi nehezítéssel!

     

    Az alfátlanítás szépségeiről

    A játék egyik különlegessége, hogy teljes mértékben kiküszöböli az alfajátékos-problémát. Ez akooperatív játékoknálsajnos elő-előforduló jelenség valahogy úgy néz ki, hogy egy játékos mindenkinek megmondja, hogy mit csináljon. Hát itt ilyen nincs, mert ugye senki sem szólhat egy szót sem, ráadásul ha valaki elindít egy bábut valamerre, egy másik játékos pedig megérti, hogy miért éppen arra indította el (igen, ez egy kicsit gondolatolvasós játék, de pillanatok alatt rá lehet kattanni), és elkezdik mozgatni valamerre, a harmadik játékos nem indítja el az ellenkező irányba.

    AMagic Maze - Fogd és fussminden ízében szórakoztató, és bár percek alatt lepörög (persze, a homokórát sem lehet a végtelenségig fordítgatni: egy játék legfeljebb 15 percig tart), azok alatt a percek alatt annyi minden történik! Az idegek garantáltan pattanásig feszülnek. És bár hőseink morálisan legalább annyira megkérdőjelezhetők, mint bármely legendás kalóz, betyár vagy Brad Pitt és Clooney tizenegy fős csapata, legalább annyira szerethetők is.

    Woland

     

    Értékelések átlaga 


    (4.6)

    Közönségdíjak

    Kezdőknek ideális 14 Gyakorlott játékosoknak 9 Egyedül 5 Ketten 9 Családdal 12 Partijátéknak 13
    71% (12)
    24% (4)
    6% (1)
    Rendezés:
    Értékelések: 1 - 10 (összesen: 18)
    További oldalak:
    1. 1
    2. 2
    Mókás lopás

    Vica | 2018. június 1.

    Kleptomániás hősfigurákat mozgatunk mindannyian a táblán, mindenki csak egy irányban, ill. funkcióval (teleport, mozgólépcső, felfedezés). Nagyon jó az ötlet, hogy nem lehet beszélni, ezt igen nehéz megállni!
    Alfajátékos kilőve

    Blaze | 2018. május 8.

    Mókás kooperatív játék, ami ügyesen megoldja az alfajátékos problémát (amikor mindig egy ember mondja meg a többieknek mit csináljon), mivel nem lehet beszélni közben, így mindenkire egyformán szükség lesz. Ez persze vissza is üthet, mert ha valaki nagyon bealszik, akkor visszahúzza az egész csapatot. Szerintem 4 fővel az ideális, afölött már kicsit kaotikus, ráadásul egy irányhoz több játékos is fog tartozni, és úgy nem az igazi. Ketten és hárman is oké, egyedül nekem nem jött be. Gyerekeknek is bátran ajánlom, de fel kell készülni, hogy 2-3 parti után nagyon le tud zsibbadni az agy :)
    Kooperáció és Káosz

    Tony | 2018. március 6.

    Azt hiszem a hozzászólásom címe remekül leírta a játékot. Nagyon érdekes és egyedi játékmechanizmussal rendelkezik, ami ugyanakkor számomra gyakran került káoszba. Persze az egyszerű küldik sikerültek így is kicsi csapatunknak, de én gyakran elveszek a játékban és nem veszem észre, hogy léphetek egy bábuval. De maga a játékszabály nem bonyolult csak nagy koncentrációt igényel.

    Ami viszont nem tetszik a játékosok kommunikációs eszközei. A nézésnek semmi értelme számomra, mert a táblát figyelem. A bábú meg...no játékostársam lerakta elém. De elég durván. Nézzem a táblát melyik bábuval és mit tudok csinálni, erre megint lecsapja, ismét baromi durván, majd megint és megint és megint...frusztráló volt de rohadtul nem segített rájönni, hogy most mit hagytam ki. Mikor a homokórát fordítottuk meg is kértem, hogy ezt ne így. Utána már nem használta olyan agresszívan és nekem is jobban ment a játék.

    Érdekes a helyzet ezzel a játékkal kapcsolatban, mert az egyedi játékmechanika miatt bárkinek tudom ajánlani viszont engem annyira frusztrál a csinálj már valamit bábú, hogy én nem biztos, hogy szívesen játszanék vele megint.
    Csinálj már valamit! Nem, te! Nem, te! Nem, te...

    Ádám | 2018. március 5.

    Jól felépített játék sok izgalommal. Nehéz csak jelentőség teljesen nézni a másikra, hogy azt csinálja amire te gondolsz, miközben neki más terve van. Te portálhoz terelnéd a karaktert, a másik csak lépne vele, a harmadik meg egy teljesen másik karakterrel szeretne foglalkozni és nem érti miért nem haladunk... Sokszor megakadnak a bábuk emiatt és a jelentőség teljes nézésből értetlen bámulások lesznek vagy már mutogatás is, ami meg nem éppen szabályos... A csinálj már valamit bábu rendszeresen jár körbe, hogy na csináld már, mire Ő vissza adja, hogy inkább te csináld és ezt játszuk oda-vissza. Az első pár küldi azért egyszerű, de onnantól hogy cserélgetjük az akciókat jön a káosz. Pár játék nagyon szórakoztató, sok nevetés és sóhaj, de sokat nem lehet vele egyszerre játszani, mert egy idő után uncsi lesz...
    Csitt!

    Daniella | 2018. február 4.

    Mikor kiabálnál a másikra de nem lehet. Nagyon mókás játék :D
    Bevásárlás

    Gábor | 2018. február 3.

    Egyszerű de nagyszerű. Azt hittem mennyire könnyű lesz, de nem. Maga a játékszabály egyszerű, de a játék maga annyira nem az. Elég érdekes a játék menet. Nagyon jó és szórakoztató.
    A pláza ásza

    Lacus | 2018. január 2.

    Ez egy kooperatív játék, vadiúj és egyedülálló mechanizmussal. Ideális lehet pároknak és kisebb társaságoknak. A játék egyedül is játszható, azonban ez az opció kevésbé hozza elő a játék esszenciáját. Többek között a "csinálj már valamit" bábu nyomatékos lehelyezése a társunk elé egyszemélyes módban így kimarad. Az anyaghasználat kitűnő, a játéklapkák gyönyörűen,nagyon részlet gazdagon vannak megrajzolva. Szabály rendszer könnyen tanulható. A homokorát folyamatosan figyelni kell, ami a legfőbb fusztráció forrása. Jól kell taktikázni és gyorsan lépni, majd lelépni! ;)
    2017-ben ez a legjobb

    Zoltán | 2017. december 13.

    Kétségtelenül ez a legjobb kooperatív játék 2017-ben. Mi ketten játszottuk, hihetetlen izgalmakat ad, miközben pörgős, gyors. Még messze vagyunk a 17 kaland egyszeri teljesítésétől, mert az újabb és újabb állandó szabályokkal addig játszuk, amíg rutinosan nem megy a szabály alkalmazása. Két fővel remek, de felnőtt partijátéknak is tökéletes
    ez egy nagyon jó játék

    Nadi | 2017. november 29.

    Szerintem ez egy nagyon jó játék mert gyors izgalmas és kalandos meg mert 1-8 főig játszható mi nagyon szeretjük a családdal
    Fergeteges

    Loki | 2017. november 23.

    Számunkra ez a játék lett 2017 ÉV Játéka, mióta megvan minden nap elővesszük, a 7 éves fiúnk ugyanúgy élvezi, mint az ötvenes nagybácsi.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!