Észvesztő útvesztő

    Normál ár: 10 990 Ft

    A Te árad: 10 441 Ft

    Értékelés:  (4.5)
    Logika és ügyesség, tervezés és kivitelezés, gyorsaság és türelem a labirintusban!

    Az Észvesztő útvesztő nem más, mint egy három dimenziós labirintus játék, ahol minden alkalommal a játékosok építik fel a pályát, amit aztán kicserélnek egymás közt, így az ellenfélnek kell végigvezetnie rajtuk a golyót. Nincs tehát két egyforma játék, nincsenek bevált sémák és begyakorolható mozdulatok, minden parti egyedi és megismételhetetlen!
    Egyedülállóan kreatív és sokrétű játék, ami fejleszti a logikát, térlátást, a kézügyességet, türelmet és koncentrációt igényel, miközben felhőtlen szórakozást nyújt!
    Építs és egyensúlyozz - légy kétszer (is) gyorsabb!

    Az Észvesztő útvesztő szokatlan társasjáték: egyszerre teszi próbára a kreativitást, a logikát és az ügyességet. Sokan szeretik a labirintusokat: vagy szeretnek futkosni egy kastélypark formára nyírt sövényei között, vagy szerepjátékosként fegyverrel a kézben kóricálnának a virtuális kazamata falai között.

    Maze Racers

    Ez a játék se ezt, se azt a vágyat nem teljesítheti. De vajon kinek szól? Hogy ezt megválaszolhassuk, nézzük meg, mit tartalmaz a doboz. Ahogy felemeljük, érezzük, hogy van súlya - ahogy kinyitjuk, értjük is, miért. A dobozban két magas peremű fémtálcát találunk, ezenkívül két kis piros golyót, két kis hengert, egy homokórát és két kisebb műanyag tálcát a felépítendő útvesztők faldarabjaival. Ezek az elemek habszivacsból vannak, aljukon vékony mágnescsík, ezekkel lehet őket a tálcák aljához erősíteni, illetve egy mozdulattal arrébb rakni. Kanyarok, rövidebb és hosszabb egyenesek, valamint a cél és a rajt - két színes kis patkó.

    2 in 1 - két verseny egyben

    Elsőre egyszerűnek hangzik a feladat: építs az ellenfél labirintusánál bonyolultabbat! De nem elég megerőltetnünk a szürkeállományt, utána a mozgásirányító és egyensúlyérzékelő központokat is csúcsra kell járatni, mert ha mindkét tálcamű elkészült, csúcstalálkozó jelleggel (aláírás, vaku, kézfogás) kicserélik őket. Hogy mi célból? Mert most jön a verseny második fele!

    Innentől az a kérdés, hogy a két golyó közül melyik ér hamarabb a célba - aztán vissza (There and Back Again - Bilbó szavaival élve). Vagyis az ellenfél által készített útvesztőt gyorsan át kell lássuk, utána pedig a tálca két fülét megragadni, és billegetni jobbra-balra, hogy a kis golyó megtalálja a helyes utat, és eljusson a zöld patkóból a pirosba, aztán az utat már ismerve sebesen vissza.

    Maze Racers

    Ügyesség? Logika? Vagy kreativitás?

    Könnyűnek hangzik, de minden attól függ, kinek mennyire működik furmányosan az agya. Kétféle taktikát lehet követni: vagy egy minél hosszabb, tekervényesebb pályát kell építeni, sok kiszögeléssel, hogy rengeteg idő legyen rajta végiggurulni, vagy Minótaurusz-módra sok zsákutcával egy átláthatatlan szövevényest, hogy elveszítsék a fonalat, így nem a gurigatás tart majd sok ideig, hanem az, amíg a helyes utat megtalálják.

    Persze mindkét esetben az a lényeg, hogy ha meg is van a koncepció, gyorsan kell felépíteni, mert ha a másik játékos (csapat) elkészül a saját labirintusával, és jelzi azt, onnantól már csak egy percünk van befejezni alkotásunkat. Bizony, a homokórának ez a lényege: a lassabb csapatot helyezi nyomás alá, nem építgethetik alkotásukat a végtelenségig.

    Nem tudom, ki volt úgy vele gyerekkorában, hogy labirintusokat rajzolgatott az osztálytársainak - szerintem az sem volt egyszerű. De így, adott méretű felületen, korlátozott mennyiségű alkatrészekkel… nos, kihívás! Ráadásul a papíron húzódó kis fekete csíkok majdhogynem virtuálisnak tűnnek ahhoz képest, hogy kis habszivacsdarabkákat rakosgatunk…

    És miközben a falelemeket egymáshoz "ragasztgatjuk", egyszerre izzad a tenyerünk és a homlokunk, két gondolat cikázik az agyunkban szüntelenül: vajon sikerült-e elég körmönfont alaprajzot kiötölnünk, és vajon a másik versenypálya mennyivel lesz fifikásabb, sikerül-e felülmúlni azt?

    Majd jön a pillanat, amikor kezünkbe kaparinthatjuk azt a bizonyos másikat, és elsápadhatunk vagy megkönnyebbülhetünk. De semmi sem egyértelmű: ami nekünk világos, a másiknak bonyolult lehet! És hiába épített fel a másik egy okos útvesztőt, ha nem tudja finoman egyensúlyozni a tálcát, hogy a golyót végigfuttassa. Vagyis nem elég a koponya, ügyes kéz is kell.

    Maze Racers

    A játék még egyszer röviden

    Így zajlik tehát egy játék: leül a két játékos (vagy két csapat), és elkezdenek a fémtálcákra labirintusokat építeni. Előtte megállapodnak, a négy részre osztott tálca melyik negyedéből induljon és melyikbe érkezzen az útvonal. Amint ez egyik (csapat) elkészült, felkiált, hogy kész!, és elindítja a homokórát. Innen a másik útvesztőnek kerek egy perce van elkészülni.

    Amint elkészült a másik is, a két tálca gazdát cserél, és indul a verseny második fele. Aki hamarabb végigfuttatja a kis piros gömböt a célig, aztán a starthoz vissza, megnyerte a fordulót! Egy játék három fordulóból áll.

    (Kétfős csapatok esetén az egyik játékos irányítja a golyót a célba, a másik pedig vissza a starthoz.)

    És hogy a figyelmes olvasók kíváncsisága ne maradjon kielégítetlen, azt is eláruljuk, mire való a két kis henger. Pontosan olyan szélesek, mint a versenygolyók, építkezés közben ezekkel a szerszámokkal ellenőrizhetjük, elég szélesek-e az útvonalak, és igazíthatunk a falakon, ha esetleg túl szűk lenne egy-egy átjáró. Ha ugyanis az építményünkben végleg elakad a golyó, miközben az ellenfél egyensúlyoz vele, már el is vesztettük a meccset… 

    Maze Racers

    Tíbaláj


    Értékelések átlaga 


    (4.5)

    Közönségdíjak

    Ezt a terméket még egy közönségdíjra sem jelölték elegen.

    50% (1)
    50% (1)
    Rendezés:
    Eddig összesen 2 értékelés
    A labirintustervezés kreativitást igényel

    Olivér | 2016. december 9.

    Talán sokan találkoztak már labirintus rejtvénnyel, amin végig kellett menni ceruzával. De hogy saját labirintust készíteni, amin az ellenfélnek kell végigmennie, az teljesen más élmény! Nagyon sok lehetőség van az ellenfél félrevezetésére, trükkös csapdák és zsákutcák állítására. Aztán persze az ellenfél által készített útvesztőt kell teljesíteni, úgyhogy az útkeresésben is jónak kell lenni.
    Izgalmas játék két főnek. Fejleszti a kreativitást, térlátást, és minden alkalommal új élményt ad. Viszont rövidsége miatt sok ideig nem köt le. Én ugyanazon ellenfél ellen nem tudnék túl sokat lejátszani egymás után.
    Érdekes

    rambo666 | 2016. április 14.

    2 játékos számára érdekes játék.Az a cél, hogy ki tud a másik számára nehezebb labirintus pályát építeni,
    hogy az ellenfél kifusson az időből, mielőtt a golyót végigvezeti a labirintuson. Elvileg 6-99 éves korig ajánlott.
    Tényleg jó szórakozás, minden korosztálynak.

    Csak regisztrált vásárlók írhatnak véleményt. Lépjen be vagy regisztráljon.

    A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!