Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Mindegyik dobozban egy jó adag nyár van

Hogy mire vágyik minden szülő? Hogy végre vége legyen az egész évi hajtásnak, biflázásnak és leckeellenőrzésnek, a ha-tanultál-menjél-fürődni-késő-van-feküdj-le taposómalomnak… És nem mellesleg a gyerekek is csak erre vágynak. Mert milyen kép marad a szülőből tanév végére? A folyamatos noszogatás, zaklatás – bármennyire tudják a gyerekek, hogy csak jót akarunk nekik…

 

A június a megváltás az egész családnak – május végén megíratják az utolsó komolyabb dolgozatokat, már közeleg az évvége, senki nem veszi a sulit komolyan. És bár nem tudni, a genfi Gyermekjóléti Konferencia (az ENSz csak három évtizeddel később tette ezt) miért jelölte ki június elsejét, de ugródeszkának a nyárba ott van a gyereknap!

gyereknapi ajánlatok

Itt az alkalom, hogy ismét asztalhoz üljünk, de ezúttal nem a leckeírás miatt. Lássuk végre a családot felszabadultan nevetni, és ne tanuljunk együtt, hanem szakadjunk ki a hétköznapi körforgásból! Borítsuk fel a rendet, kapcsolódjunk ki! Na persze a Balaton vize még nem elég meleg… és utazni sincs idő. De utazás és limonádé helyett elővehetünk egy doboz vidámságot!

 

Vidámságfalatok
Légy gyors és figyelmes a partijátékokban!

Kis doboz – nagy buli! Ez a legtöbb partijáték jellemzője. Legjelesebb képviselőjük a Dobble, amelyben 55 köralakú kártya van, mindegyiken 8 színes ábra. Vegyünk ki kettőt, és hajoljunk fölé. Ha jól megnézzük, egy, és csakis egy rajzot mindkét kártyán megtalálunk. Aki leggyorsabban megtalálja, felkiált: A kaktusz! és övé a két kártya. A legtöbb kártya birtokosa lesz a nyertes. De a játéknak több verzióját kipróbálhatjuk, van olyan, ahol több lapot fordítunk fel, és egymásnak adogatjuk a felfedett párokat…

Ugyanígy a figyelmet teszi próbára szórakoztató módon a Csótánysaláta. Négy zöldség kerülhet az asztal közepére, és hangosan meg is kell nevezzük. De ha az előző lap is paradicsom volt, a másik háromból kell egyet megnevezzünk – hacsak nem zár ki egyet a tabu-lap! Figyelj jól, el ne rontsd, különben megkapod az összes eddig lerakott lapot!

Firkaland-ban a rajzkészségeteket mérhetitek össze. Egy pálya az asztal közepén, játékosonként egy filc és egy pálya-méretű fólia – és egy homokóra, amely alatt a pályafeladatnak megfelelő pontokat kell összekötni a fólián, ránézésre! Ha lefolyt a homok, mindenki ráteszi a fóliát a pályára, és kiderül, kinek hány pontot sikerült összegyűjteni, és közben hány segítséget szereznie – vagy csapdákat, amelyet következő pályán az ellenfél fóliájára dobhatunk!

Ha nem a kezeteket, hanem a nyelveteket szeretnétek próbára tenni, kapjátok a kezetekbe Sztorikockákat! Kilenc kocka, mindegyik oldalán különböző kis rajzokkal – ha dobtál velük, nincs más dolgod, mint mondani egy történetet, amelybe mindegyik kis képet belefűzted! A következő mesélő használhatja az előző dobást, akár más sorrendben is felfűzheti a kockákat, de dobhat újat is. Kinek sikerül a legvidámabb sztorit összerakni?

 

Kapcsolódj ki, de okosan!
Többet ésszel… és ügyességgel – családi játékok

Szereted a derűt agymunkával és kézügyességgel ötvözni? Mutasd meg, te vagy az ügyesebb és az okosabb! Dr. Eureka laboratóriumában nem csak az fontos, hogy a kis vegyésztanoncok a három kémcsőben lévő színes golyókat a kísérletnek megfelelő sorrendbe rendezzék át, arra is figyelni kell, hogy a „vegyszerekhez” ne érjünk se hozzánk, se semmi máshoz – azaz egyik csőből a másikba kell ügyesen pottyantanunk-gurítanunk őket. Ám hiába oldod meg a feladatot, ha a másik gyorsabb nálad…

Az Észvesztő útvesztő is arról szól, ki az ügyesebb, az okosabb – és a gyorsabb. Két fémlapos tálca, rengeteg mágneses habszivacs faldarab – ebből épül a két labirintus. Párbajozhattok, vagy játszhat két csapat egymás ellen. Ha elkészül a két útvesztő, ki kell cseréljétek a két tálcát, és lássuk, ki a gyorsabb: ki tud hamarabb végigmenni az ellenfél labirintusán. Csak meg ne álljon az ész, azaz a golyó. Mert ha elakad, az útvesztő készítői veszítettek.

Szabadulj ki a zöldbe! Végy egy pokrócot – és építs rá zöldet! A Zooloretto Junior-ban három kifutót kell állatokkal megtöltsél. Csak válaszd ki, melyik teherautóra melyik állatot rakják, és figyeld a többi igazgatót, ők milyen állatokra utaznak. Ha az orrod elől elviszik a te kamionod, kénytelen leszel pár állatot az istállóba rakni. Taktikázz ügyesen, és a te állatkerted lesz a legértékesebb!

Ha már nem kell kocsival iskolába sietni, üljünk fel a családdal egy villamosra, és bámészkodjunk zötykölődve. Amíg utazunk, kitalálhatunk egy célpontot, átszállhatunk a Fővám téren, felkapaszkodhatunk a Gellért-hegyre… És ha épp lustálkodni van kedvünk, megtehetjük mindezt az Amíg utazunk felett ülve! Ki gazdálkodik ügyesebben a menetjegyeivel? Ki tud a többieknél több célpontot elérni? Könnyed versenyfutás a főváros tömegközlekedésével, vidám családi vetélkedés!

 

Akiknek a fejtörés a kikapcsolódás…
Egy lépéssel beljebb a stratégiai játékok világába

Jól csak a szívével lát az ember. Mindenkinek ismerős, igaz? Ahogy a lámpagyújtogató, a geográfus és a hiú is. Mindegyikőjükkel találkozhat a család, és mindegyikőjük másnak fog segíteni, hogy a maga építette bolygó több pontot érjen. A kis herceg – az én kis bolygóm huncut oldala az, hogy a soron lévő játékos dönti el, ki választhat újabb planéta-lapot, így befolyásolja a többi égitest kerekedését.

Csodás időszak lehetett a századforduló környéke, amikor New York egét egymás után kezdték elérni a felhőkarcolók. Most mi is átélhetjük ezt – és azt is, milyen nehéz lehetett az építészeknek: kikönyökölni egy építési telket, sakkozni az elérhető területekkel, építeni, bontani, és még magasabbra építeni. Ki lesz a legbuzgóbb építési vállalkozó? Ki fogja megépíteni a legendás építmények egyikét?

És végül egy gondolkodtató feladványokkal teli doboz: a Code Master. Egyszemélyes logikai fejtörők, amelyekben a számítógépek világa kalandok földévé változik, a programozás pedig színes útvonalak és feladatok kihívásává. Hatvan egyre nehezedő feladat, melyben avatárunkat, virtuális énünket kell a kocka-világban a célba juttatni.

Tibaláj