Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Swish

Swish remek példa egy olyan játékra, amit kicsik és nagyok együtt tudnak játszani. Ráadásul még strandra is vihető, hiszen a műanyag kártyákat le lehet törölni, és a szél sem könnyen fújja el. A játék lényege, hogy az azonos elrendezésű és színű alakzatokat kell figyelni, az egyezésre pedig egyből le kell csapni egy hangos „Swish!” kiáltással.

 


 

Swishben a megfigyelőkészség számít, ezért a gyerekek egyáltalán nincsenek hátrányban a felnőttekkel szemben: sőt, éles szemüknek köszönhetően inkább előnyben vannak. Egy parti úgy 10-15 perc alatt lezajlik, ennyi idő alatt a legélénkebb gyerek figyelme sem kalandozik el. Akár nyolcan is játszhatják egyszerre, ezért partijátéknak is ideális – minél több a játékos, annál pörgősebb a játszma.

Az asztalon elhelyezett 16 kártyán színes pöttyök és karikák vannak, első ránézésre összevissza, de valójában van benne rendszer: mindegyik kártyán egy pötty és egy karika van. Ha a lapokra ráképzelünk egy 4 sorból és 3 oszlopból álló négyzetrácsot, akkor ezen belül mindig megadott helyen találjuk a különböző színű jeleket. A narancssárga pöttyöket és karikákat a két középső sor szélső oszlopaiban érdemes keresni, a zöldeket a középső oszlop alján és tetején, a lilákat a lap közepén, a kékeket pedig a kártyák sarkaiban.

A feladat pedig az, hogy úgy kell egymásra tenni kettő (később akár 3-4-5) kártyalapot, hogy a pöttyök pontosan a karikákban helyezkedjenek el, és egyik alakzat se maradjon magányosan. Ennek érdekében bárhogy el lehet forgatni az áttetsző lapokat, tehát jól fejleszti a térbeli gondolkozást is. Már csak azért is, mert gondolkozás közben nem lehet megfogni, mozgatni vagy forgatni a kártyákat.

Ha a kártyák összepróbálása során kiderül, hogy nem alkotnak párt, a játékos büntetése a pontlevonás, azaz egy korábban elnyert kártyáját vissza kell adnia. Aki a leggyorsabban találja meg az egyezést, az annyi pontot kap, ahány egymáshoz illeszkedő kártyát talált. A végén az lesz a győztes, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.

Amikor már mindenki könnyedén boldogul a két lapból álló swishekkel, érdemes kipróbálni a nehezített verziót is, amikor 3, 4 vagy akár 5 kártyát kell úgy elhelyezni egymáson, hogy az azonos színű pöttyök és karikák illeszkedjenek egymáshoz. Ha pedig a család különböző életkorú tagjai játszanak együtt, kipróbálhatják az esélykiegyenlítő változatot is. Ilyenkor a kisebbeknek 2, a nagyobbaknak pedig 3 vagy több lapból álló swisht kell találniuk, tehát a kezdőtől a haladóig jó szórakozást biztosít mindenki számára.

Érdemes figyelni a kártyák apró részleteire is, ugyanis sok a hasonló lap. Amikor úgy érezzük, hogy már lehetetlen több összeillő párt felfedezni az asztalon található kártyák között, akkor nem árt még egyszer ránézni, ugyanis a legtöbb esetben még találhatunk egy-egy swisht. Ha a helyzet végérvényesen reménytelennek tűnik, és ebben egyetértenek a játékosok, akkor az osztó kicserél négy lapot. Ezután újra kezdődhet a keresgélés. A játékot nehezíti, hogy a fejünkben időnként felvillanhat korábbi kártyák emléke, amiknek most már lenne párja, csak időközben a másik kártyát lecserélte az osztó…

A kártyák tüzetes vizsgálata közben gyorsan elszáll az idő, és szinte pillanatok alatt véget ér egy játszma, a vesztesek pedig általában azonnal szeretnének revánsot venni, úgyhogy vigyázat, nehéz abbahagyni a Swisht!

Zöld Alma