Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Tuti kis találgatós totó

No, az rendben volna, hogy a napszemüveg és másik két kép stimmel az „Afrikára”, csak az a baj, hogy ebből a földgömb és a térkép is az A oszlopban van. Ráadásul a földgömbön épp Afrika látszik… de erre vajon Zsófi is gondolt? És vajh’ a harmadik oszlopban melyik passzol a legöregebb kontinenshez?! Talán a kaktusz?

 

Guess What

Egy tábla kilenc mezőre osztva: három sor és A, B, C oszlop. Akár egy leegyszerűsített torpedó: itt is ki kell lőni megadott számú „hajót” – képet. Mindegyik oszlopból egy kép illik a kezdő játékos feladványához, ezeket kell kitalálni. A szép setétveres táblán (kaszinóhangulat) kívül a doboz tartalmaz 110 vidám kis kártyát, rengeteg jópofa rajzzal, a cumisüvegtől a savval leöntött halcsontvázon és a seriffjelvényen át az emailkukacig. Ezen felül pedig négy jelölő- és pontozótáblát. Ezeken alul egy fordítható korong van, felül három: mindegyik oszlop számára egy, amelyen a sorok száma választható ki: azaz egy, kettő és három.
 

Könnyed asszociációs lövöldözés

A játék menete röviden: fel kell tölteni a táblát kilenc véletlenszerűen kiválasztott kártyával, aztán a kezdőjátékos kitalál egy utalást, melyik hármat választotta ki (oszloponként egyet), ezeket be is állítja a saját pontozótábláján. Aztán fennhangon közli játékostársaival, mi a kulcs, mi az a kifejezés, ami segíthet nekik kitalálni, ő melyik képekre gondolt. A három kép közötti összefüggést bármivel meg lehet adni: egyetlen szóval, kifejezéssel, együttes nevével, dallal, könyvcímmel stb. Ha a kulcs nem tetszik a játékosoknak, kérhetik a kezdő játékost, hogy álljon elő egy újjal.

A vezérfonal kitalálására a kezdőjátékosnak amúgy egy perce van, de ha valamiért nem ötlik az eszébe semmi használható, három képet kicserélhet, és újabb 30 másodperc áll a rendelkezésére. Ha ezután is terméketlen a szürkeállománya, a soron következő játékos ugyanezekkel a kártyákkal tehet próbát.

A pontozótáblák alsó korongja nullától tizenkettőig jelzi a számokat. Vagyis a játék maximum tizenkét pontig mehet. Hogy hányat lehet egyszerre szerezni? Ha valaki eltalálja a helyes kombinációt, kap egy pontot – és persze a kitaláló is. Vagyis egy könnyű feladvány esetén akár egyszerre hármat is kaphat. Aha, hát akkor egyszerű, beadok pár egyértelmű megoldást, és elhúzok, mint a vöcsök. De mégsem eszik ilyen forrón a kását! Amit eddig olvashattatok, az még csak a játék alapverziója… Lássuk, milyen lehetőségek vannak még benne!

Guess what!

Szakértő játék

Itt már csak akkor kap pontot a kitaláltató, ha nem találja ki mindenki a feladványt.
 

Haladó játék

Ebben a verzióban az ragadhatja magához a kezdő játékos szerepét – és ezzel a sok ponthoz jutás lehetőségét –, aki leghamarabb talál egy összekötő mottót. Amint ez megvan, felkiált: Guess What!, és a többiek egymással versengve próbálnak rájönni a megoldásra. Minél hamarabb teszik le a beállított pontozótáblát az asztal közepére, annál több pontot kaphatnak – már ha jó a megoldásuk, persze.
 

Game Show játék

Itt a kezdőjátékos szerepe nem változik, ő a játékmester. A játékosok közül csak az kap egy pontot, aki a leghamarabb találja ki a játékmester feladványát.

Guess what!

Együttműködéses játék

Nincs kezdőjátékos, csapatként kell együtt játszatok. Az első, aki a kirakott képekből ki tud egy feladvány találni, Guess What!-ot rikkant, és ezzel ő lesz az aktív játékos. A többiek megbeszélik, melyik lehet a kiválasztott három kép, és csak akkor adják meg, ha közösen megállapodtak benne. Ha eltalálták, egy kártyát megőriznek a kilencből, pontjelölő gyanánt, nyolc mehet a dobozba, kilenc új kártya a táblára. Ha melléfognak, a kezdő játékos lecseréli a képeket az egyik oszlopban, és új kör kezdődik. Öt percetek van, hogy minél több rejtvényt oldjatok meg.
 

Gyakorló játék egy fő számára

Ez is ötperces játék, és arra szolgál, hogy a társaság nélkül maradt játéktulajdonos gyakoroljon: hány utalást tud tenni a leosztott kilenc kártyára.
 

Összefoglalóként...

Kis doboz, nagy élvezet: könnyed szórakozás pároknak vagy kis társaságoknak. Rövid játékidő: verziótól függően 5 perctől maximum húszig. Azért pontlevonás is jár a Blue Orange kiadónak. Kihagytak egy óriási poént. A sapkás kártyán a sapkára felirat került: Guess What. Apám, mekkora lett volna W nélkül!

Guess what!

Tibaláj