Ennek ellenére néhány merész hős készen áll nekiveselkedni a Fellegvárnak, és visszacsenni a kincseket Doktor Fondor orra elől! Bátorság vagy botorság? Mindjárt kiderül!
Együtt jobb a lopakodás
Bizony, ütős hangulattal indít Dr. Fondor és az Idő Fellegvára, és a hatásos első benyomást maga a játék csak megerősíti. Kooperatív játékként persze nem meglepő, hogy nagy hangsúly van fektetve a hangulatra, hiszen épp emiatt érdemes őket játszani. Például a Pandemic-et se csak a szép átlátszó kis kockákért kedvelik milliónyian, hanem mert valóban úgy érezzük, mintha a világot csak mi menthetnénk meg a mindenütt burjánzó fertőzésektől.
Dr. Fondor hasonló intenzitással, de más szögből közelíti meg a kooperatív élményt. Itt a célunk, hogy közösen besurranjunk az ominózus Idő Fellegvárába, és különleges képességeinket használva átvágjunk a tengernyi zárt ajtón és halálos csapdán, és még azelőtt visszakaparintsuk az éppen soron következő műkincset, mielőtt a Doki örökké eltüntetné azt.
Sötétben bujkáló műtárgyelcsenő ellentolvaj, reszkess!
Szóval a cél tiszta: menekítsünk ki minél több (a játék szabályai szerint négy) műkincset, még mielőtt a jó doktor túl sokat (szintén négyet) elzárna. Amint ezt a célt elértük, nyertünk is! Karaktereink szobáról szobára lopóznak, zárt ajtókat törnek fel és mindenképp megpróbálják kikerülni Doktor Fondor gaz machinációit. Kalandunkat segítendő minden karakterhez hozzá van kötve egy-egy egyedi pakli is, amelyből minden körben egyszer használható egyedi képességeket húzunk.
A műkincseket a feljebb említett csapdák védik, és ezeknek a csapdáknak a kapcsolói szét vannak szórva a fellegvárban. Amennyiben egy műkincset ki akarunk szabadítani, először ezeket a kapcsolókat bizony le kell csapni. Ha ezt sikerült elérnünk, már csak a kiválasztott műkincs szobájába kell osonnunk, és miénk a is a kincs!
Persze itt jön a bökkenő, hiszen nem csak mi kószálunk a kastélyban: Dr. Fondor is kóborol a termeken át, és ahova belép, ott minden kinyitott ajtót újra bezár, valamint minden kapcsolót felcsap. Sőt, ha egy játékos karakterével találkozna, akkor annak a karakternek bizony ki kell menekülnie a fellegvárból. Fondor jelenléte igazán nagy kihívássá teszi a játékot, de igazából a legnagyobb ellenfelünk nem más, mint az idő!
Ketyeg az óra!
Persze itt most nem holmi homokórával mért, valós idejű játékmódról van szó, hiszen itt, az Idő Fellegvárában csak egy óra számít: az, amelyet a pálya közepén találunk! Ez jelzi a játék lassan, de megállíthatatlanul előre gördülő ütemét, és ezen az órán jelezzük, hogy körülbelül hány körünk van még hátra, mielőtt valamelyik értéktárgyat örökké eltünteti Dr. Fondor.
Épp emiatt fontos, hogy ne tébláboljunk csak úgy a fellegvárban, hanem egy előre kigondolt terv szerint haladjunk a célunk felé. Egy megmentett kincs pár környi nyugtot talán ad, de sose fogunk a játékon belül fellélegezni, hiszen minden megmentett kincs után egy újabbat kell elhelyezni a táblán!
Szerencsére az idő ketyegése nem csak Dr. Fondor gaz tervének beteljesülését hozza: bizonyos időközönként a játékban résztvevő karakterek egyikét egy számára egyedi, nagyon erős képességgel felturbózhatjuk. Van olyan karakter, aki hirtelen zárt ajtókon is egyszerűen átsétálhat, meg olyan is, aki magát Dr. Fondor-t mozgathatja, távol tartva őt a számunkra kulcsfontosságú termektől!
Széf-biztos siker
A Dr. Fondor és az idő fellegvárának sok mozgó eleme nem csak egy mozgalmas és izgalmas kooperatív játékélményt, hanem egyben végtelen variációt is nyújt, így garantálja, hogy nem csak egyszer fog lekerülni a polcunkról. Már csak a különböző karakterek miatt is érdemes többször végigjátszani a játékot, hiszen azok változó kombinációja miatt játékról játékra teljesen más élményben lesz részünk! Ha van lehetőséged játszani vele (és kedveled a kooperatív játékokat), ne hagyd ki!
Mátyás