Igenis, Sötét Nagyúr! – piros doboz

Normál ár: 7 990 Ft


A Te árad: 7 591 Ft

Értékelés:  (4.3)
Az Igenis, Sötét Nagyúr! egy humoros, a fantáziára és a kreativitásra épülő kártyajáték, vagy szerepjáték paródia, kinek hogy tetszik. De mindenképp tetszeni fog! Ez a társasjáték egy csapatjáték a fantázia világában. Kell hozzá egy kis improvizációs készség, néhány jó barát, és rengeteg mókában lesz részetek. A játék könnyen megtanulható és játszható: Rigor Mortis igazi és egyetlen Gonosz Mester gonosz és komisz szolgái hazajönnek az sokadik elbukott küldetésükről és magyarázkodniuk kell a mesterük előtt, kitalált történetekkel, és valószerűtlen kifogásokkal, miközben a felelősséget amennyire csak lehet, szenvedő társaikra próbálják meg hárítani.
De a játékosnak, aki a Gonosz Mestert formálja meg az adott fordulóban, szintén fontos szerepe van. Övé az abszolút hatalom, ő parancsol a szolgáknak. Eldöntheti, hogy megbünteti őket vagy engedi a további magyarázkodást; elbírálja hogy a kifogásaik megfelelőek-e, hogy a szolgák túl bizonytalanok-e vagy túlzottan tiszteletlenek. Ő fogja osztani a lesújtó tekinteteket azoknak, akik nem eléggé ravaszak és trükkösek.

Minden eposzi mesében a gonoszok a sötétben szövetkeznek, hogy elpusztítsák a Jót és az Igazat, hogy az élet sötét oldala győzedelmeskedjen. Ezt csinálják, amíg a hősök keresztezik az útjukat, és nagy áldozatok árán legyőzik őket. Helyreállítják a Jót és az Igazat a Földön.

Köszönjük Csodás Hősök, a hozzájárulásotokat a Világosság újbóli visszaállítására, de... Mi történik, amikor a Sötétség hírvivői visszasüllyednek megalázva abba a sűrű bűnbe, amelyből életre keltek? S mi történik, ha a világot, amelyben ezek az események megtörténnek, nem más, mint Crag Mortal? Hogyan fognak a sötét oldal trükkös szolgái viselkedni, amikor a sötét mesterükkel, Rigor Mortisszal, az elveszett földek uralkodójával és a gonoszság géniuszával találják szembe magukat? Ez az, amit most meg fogunk ismerni.

A játék szabályai

Játékos szerepek
Az Igenis, Sötét Nagyúr!-ban a játékosoknak két szerepe lehet: szolgák vagy a Sötét Nagyúr.

A játék kezdetekor el kell dönteni, hogy az első körben ki fogja játszani a Sötét Hűbérúr szerepét. A választás lehet véletlenszerű vagy eldőlhet szimpátia alapján, de akár közfelkiáltással is. Az összes többi játékos a Sötét Nagyúr szolgája- Gróf Mortal legtrükkösebb és leghűtlenebb áruló lénykéi vagy más gonosz karakter is eszünkbe juthat bármelyik fantáziavilágból. Mindig van valami közös, megkülönböztető tulajdonságuk – az együgyűségük, az esetlenségük és a legegyszerűbb feladatok végrehajtásához való alkalmatlanságuk. Az elkövetkező játékokban, a Sötét Nagyúr szerepét a vesztes vagy a soron következő játékos játszhatja… vagy akár újra közfelkiáltással kiválasztható.

Miért alkudnánk meg kevésbé gonosszal?

A kártyák
Útmutatókártyák (ötletkártyák)
Az útmutató kártyák az elbeszélő ötletek, amit a játékos felhasznál a története megalkotásához és ahhoz, hogy hitelesítse magát a mestere előtt. Az útmutató kártyákat egyenként játsszák ki, hogy kötelezően bevezessenek valamilyen elbeszélési elemet a játékosok által elmondott történetekbe. Egy ilyen kártya használatakor a játékos inspirációt (ötletet) nyerhet a címéből (vagy a címben vagy leírásban található szavakból vagy annak egy részéből) egészen addig, amíg a megfeleltetés a kártyához nyilvánvaló nem lesz, és természetesen, amíg a mester is elfogadja.

Cselekvéskártyák

Oldalra mutató kéz: Ezzel átadhatod a magyarázkodást egy másik játékosnak, vagyis rátolhatod a felelősséget másra, akinek ezután magyarázkodnia kell (tehát ő következik).

Tenyér: Megszakítást enged meg, azaz belevághatunk és zavarhatjuk egy játékos elbeszélését egy új útmutatással (útmutató kártyával). Nem az a játékos következik, aki kijátssza a kártyát, hanem egyszerűen csak zavarja és piszkálja a másik játékost.

Néhány kártya csak az egyik cselekvést tartalmazza, a másik választást enged, hogy melyiket alkalmazzuk.

Az Igenis, Sötét Nagyúr kártyái
A játékdoboz szintén tartalmaz 3 különleges kártyát, amit a Sötét Nagyúr használ lesújtó tekintet jelzésére. Mindegyik kártya egyre irritáltabb, lesújtóbb tekintetét tartalmazza. Ezeket a kártyákat a Sötét Nagyúr ugyanúgy használja, mint a futballbíró a sárga lapot, hogy lejegyezze, vagy kiállítsa a játékost.

A lesújtó pillantások
A Sötét Nagyúr lesújtó pillantása jelzi a játékosoknak, a játék során, a szolgákkal szemben érzett dühét. Az első játékos, aki a 3 különböző lesújtó tekintetet megkapja, bűnösnek tekintendő a küldetés megbukásában és alaposan meg lesz büntetve. A játékosok eldönthetik, hogy hogyan tartják nyilván a lesújtó tekinteteket, a módszer nem fontos. (Használhatnak tollat, papírt; jeleket; babokat vagy kockát.) Az viszont fontos, hogy az összes többi játékosnak látnia kell a többiek lesújtó tekinteteit.

A játék felállítása
Miután a játékosok összegyűltek az asztal köré, kiválasztják a Sötét Nagyurat, aki Rigor Mortis szerepében megkezdi a játékot. (Azért, hogy jobban beleélje magát a játékba, még egy hosszú, fekete palástot is viselhet.)

A kártyák két kupacba vannak válogatva:
- az első az útmutató kártyákat
- a másik a cselekvéskártyákat
tartalmazza. (A kártyák felismerhetők a hátlapjukról.) Minden játékos 3 útmutató– és 3 cselekvéskártyát kap.

Miután egy hosszú, baljóslatú tekintettel végigbámul a szolgáin a Sötét Nagyúr, a rövid, baljóslatú csendben megkezdi a játékot.

A játék indítása
A Sötét Nagyúr megszólítva az egyik szolgáját, kikérdezi őt a küldetésről. Például:

- No, bátor szolgáim. Elrendeltem, hogy raboljátok el a hercegnőt és hozzátok ide. Sikerrel jártatok a küldetésben?

- Szolgák! Földig romboltátok a „Kukutyin” melletti kis falut, ahogyan rendeltem?

- Hűséges szolgáim! Megtaláltátok végre a bibircsók ellenszerét?

Az első kikérdezett játékos kiválasztása teljes mértékben a Sötét Nagyúr hóbortja. Ekkor a kikérdezett játékosnak meg kell magát védenie, így megkezdve a fordulóját a játékban.

A szolga fordulója
Amikor a szolga sorra kerül, ki kell magyaráznia a küldetés bukását, elkerülve a Sötét Nagyúr felbosszantását. A játék humoros természeténél fogva a játékosok által kitalált mentségeknek nem kell valóságosnak és elfogadhatónak lenniük. Minél abszurdabbak, annál inkább szórakoztató a játék. Minden esetben a felhasznált mentségeknek meg kell felelniük a kijátszott útmutató kártyának.

A forduló akkor kezdődik, amikor a Sötét Nagyúr rákérdez a szolgájára, vagy ha egy másik játékos ráhárítja a felelősséget.

A forduló akkor végződik, amikor a játékosnak sikerül kijátszani egy „felelősségáthárító” cselekvéskártyát egy másik játékosra.

A játékos megkezdi a fordulóját:
Kihúz egy kártyát a cselekvés kártyakupacból (Csak akkor, ha egy másik játékostól kapta a körét. Amennyiben a Sötét Nagyúr kérdezi ki, nem húzhat akciókártyát.)

A forduló alatt a játékos:
- Kijátszhat egy útmutató kártyát, hogy folytathassa a történetét.

- Kijátszhat egy útmutató kártyát egy „felelősségáthárító” cselekvéskártyával együtt, hogy a felelősséget egy másik szolgának adja át.

A forduló alatt a játékos:
- Legalább egy útmutató kártyát ki kell játszania.

- Legfeljebb 3 útmutató kártya játszható ki egy forduló alatt, ha befejezi a fordulóját egy „felelősségáthárító” cselekvéskártyával. (Nem a harmadik útmutató kártya után.)

A forduló végén:
A „felelősségáthárító” cselekvéskártya kijátszása után a játékos annyi kártyát húz az útmutató kártyák közül, hogy ismét 3 lap legyen a kezében.

Értékelések átlaga 


(4.3)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 10 Gyakorlott játékosoknak 7 Családdal 5 Partijátéknak 13
59% (10)
24% (4)
6% (1)
12% (2)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 17)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
Vontatott

Zsófia | 2019. november 7.

Számomra nem jött át a játék, túl vontatott, erőltetett, egy idő után teljesen elvesztettük a fonalat. Voltak pillanatok mikor jókat nevettünk egy-egy hihetetlen történeten, de számomra értelmetlen a játék. A rajzok szépen ki vannak dolgozva.
nekem nagyon átjött

Ádi | 2019. szeptember 30.

Lehet, hogy kell hozzá szerepjátékos tapasztalat, vagy egy nagyon összeszokott társaság, de extrém vicces ez a játék a tapasztalataim szerint. A sötét nagyúrnak kell bevallanunk, hogy sikertelen a vállalt gonosz tett és közben aggódunk, hogy lesúlyt reánk és a célunk, hogy ne ránk. Nem bonyolult, viszont kezdőknek mégsem ajánlom. Lehet az összeszokott társaság a kulcs.
Elírás javítása

Benjámin | 2019. augusztus 17.

Sajnos sikerült az előző szövegemet rosszul fogalmaznom, ahol azt akartam leíírni, hogy szerencsére a többségnek tetszik a játék, de én mégsem ide tartozom.
Nem jött át

Benjámin | 2019. augusztus 14.

Úgy látom hogy (szerencsére?) azok táborát erősítem, akiket nem fogott meg a játék. Csak hogy tisztázzuk, magam végül nem játszottam a társassal, de barátommal átvettük a játékszabályt, hogy okosak legyünk, ha nagyobb társasággal játszunk, de egyikünknek se tetszett, de annyira, hogy még kipróbálni se voltunk hajlandóak. Bár én szoktam szeretni a kissé bárgyú dolgokat, de volt valami eröltetett számunkra, ami kicsit sok volt (bár szerintem gyerekeknek ez nem lehet gond). Végül lakótársam játszott vele egy nagyobb társasággal, ahol szintén nem aratott sikert. Ezért végül eladtam és szerencsére olyan helyre került, ahol örültek neki, az árából pedig olyan játékot vettem, aminek én (mi) örültünk. Ha vége jó, minden jó.
Az igazi partijáték

Sándor | 2019. július 25.

Kell hozzá egy ráhangolódás, de ha ez megvan, akkor nagyon jó szerepjáték alakulhat ki. Fontos a Nagyúr szerepe, az hogy mennyire szigorú és hogy mennyire kötekedős, így a különböző körök mindig más és más tartalommal bírnak. Érdekessége még a játéknak, hogy a szabályokat lehet szabadabban használni, főleg ha a Nagyúr azt mondja, hogy úgy van. Fontos kelléke még a játéknak egy sötét köpeny, anélkül mi el sem kezdjük :D
Hajrá goblinok!

Alexa | 2019. július 21.

Nekem az egyik kedvenc partijátékom :D A történet mindig változatossá teszi és nagyon hangulatos tud lenni + a többieket is jobban meg lehet ismerni vele, ha csapatépítőre viszi valaki. Sajnos ha valaki nem annyira kreatív a csapatban, akkor neki nagyon negatív élmény is tud lenni, ezért jobb, ha a 'Nagyúr' résen van.
Partijáték

Geri | 2018. november 28.

Ez egy kitűnő partijáték, de nagyon sok múlik a társaságon.
Szem nem marad szárazon

Judit | 2018. október 4.

Mi kell egy jó estéhez? Barátok, akik kellő humorral vannak megáldva és az Igenis, Sötét Nagyúr! játék. Egy barátomnak vettem meg, de azt hiszem magamnak is befogom szerezni.
Fantasztikus

Mt140 | 2018. augusztus 20.

Egyszerűen fantasztikus... Kezdőknek nem annyira ajánlom, de egy összeszokott társaságban ideális partijáték lehet. A játék izgalmassága nagyban függ a sötét nagyúr személyétől, de egy kis hatalom mindenkiből kihozza az igazi főgonoszt... Csak ajánlani tudom.
Egy nem tipikus társasjáték

Krisztian | 2018. június 19.

Zseniális a játék alapötlete! Gyakorlatilag bármit megtehet az ember. Az a pár szabály, -pontosabban inkább pár kártyalap- mindössze csak asszisztál a játékos meséjéhez. Majdnem végtelen a játékos szabadsága.
Két problémám van vele. Egyrészt a Sötét Nagyúr szerepe nagyon túlsúlyos. Csak olyanok vállalják el, akik képesek tökéletesen objektívek maradni.
Másrészt a jó és élvezetes játékmenethez kreatív, humoros, jó beszélőkéjű játékosokra van szükség. Sokan nem rendelkeznek ilyen tulajdonságokkal. Érzésem szerint sok stend-up-os is megizzadna a játékkal. Természetesen kis gagyi kifogásokat, történeteket bárki tud kreálni, de ettől inkább ciki, izzadtságszagú lesz a játék. Alapvetően az ilyen esetekre vannak a különböző kártyák, de sajnos komolyabb mankót nem ad a játék.

A megfelelő társasággal játszva remek partijáték. Sokat viszont nem érdemes egymás után játszani vele, mert hosszú távon unalmas a sok kis goblin mentegetőzése, és csak széttépné őket az egyszeri Sötét Nagyúr. :)

Only registered users can write reviews. Please, log in or register

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!