Igenis, Sötét Nagyúr! – piros doboz

Normál ár: 7 990 Ft


A Te árad: 7 591 Ft

Értékelés:  (4.8)
Az Igenis, Sötét Nagyúr! egy humoros, a fantáziára és a kreativitásra épülő kártyajáték, vagy szerepjáték paródia, kinek hogy tetszik. De mindenképp tetszeni fog! Ez a társasjáték egy csapatjáték a fantázia világában. Kell hozzá egy kis improvizációs készség, néhány jó barát, és rengeteg mókában lesz részetek. A játék könnyen megtanulható és játszható: Rigor Mortis igazi és egyetlen Gonosz Mester gonosz és komisz szolgái hazajönnek az sokadik elbukott küldetésükről és magyarázkodniuk kell a mesterük előtt, kitalált történetekkel, és valószerűtlen kifogásokkal, miközben a felelősséget amennyire csak lehet, szenvedő társaikra próbálják meg hárítani.
De a játékosnak, aki a Gonosz Mestert formálja meg az adott fordulóban, szintén fontos szerepe van. Övé az abszolút hatalom, ő parancsol a szolgáknak. Eldöntheti, hogy megbünteti őket vagy engedi a további magyarázkodást; elbírálja hogy a kifogásaik megfelelőek-e, hogy a szolgák túl bizonytalanok-e vagy túlzottan tiszteletlenek. Ő fogja osztani a lesújtó tekinteteket azoknak, akik nem eléggé ravaszak és trükkösek.

Minden eposzi mesében a gonoszok a sötétben szövetkeznek, hogy elpusztítsák a Jót és az Igazat, hogy az élet sötét oldala győzedelmeskedjen. Ezt csinálják, amíg a hősök keresztezik az útjukat, és nagy áldozatok árán legyőzik őket. Helyreállítják a Jót és az Igazat a Földön.

Köszönjük Csodás Hősök, a hozzájárulásotokat a Világosság újbóli visszaállítására, de... Mi történik, amikor a Sötétség hírvivői visszasüllyednek megalázva abba a sűrű bűnbe, amelyből életre keltek? S mi történik, ha a világot, amelyben ezek az események megtörténnek, nem más, mint Crag Mortal? Hogyan fognak a sötét oldal trükkös szolgái viselkedni, amikor a sötét mesterükkel, Rigor Mortisszal, az elveszett földek uralkodójával és a gonoszság géniuszával találják szembe magukat? Ez az, amit most meg fogunk ismerni.

A játék szabályai

Játékos szerepek
Az Igenis, Sötét Nagyúr!-ban a játékosoknak két szerepe lehet: szolgák vagy a Sötét Nagyúr.

A játék kezdetekor el kell dönteni, hogy az első körben ki fogja játszani a Sötét Hűbérúr szerepét. A választás lehet véletlenszerű vagy eldőlhet szimpátia alapján, de akár közfelkiáltással is. Az összes többi játékos a Sötét Nagyúr szolgája- Gróf Mortal legtrükkösebb és leghűtlenebb áruló lénykéi vagy más gonosz karakter is eszünkbe juthat bármelyik fantáziavilágból. Mindig van valami közös, megkülönböztető tulajdonságuk – az együgyűségük, az esetlenségük és a legegyszerűbb feladatok végrehajtásához való alkalmatlanságuk. Az elkövetkező játékokban, a Sötét Nagyúr szerepét a vesztes vagy a soron következő játékos játszhatja… vagy akár újra közfelkiáltással kiválasztható.

Miért alkudnánk meg kevésbé gonosszal?

A kártyák
Útmutatókártyák (ötletkártyák)
Az útmutató kártyák az elbeszélő ötletek, amit a játékos felhasznál a története megalkotásához és ahhoz, hogy hitelesítse magát a mestere előtt. Az útmutató kártyákat egyenként játsszák ki, hogy kötelezően bevezessenek valamilyen elbeszélési elemet a játékosok által elmondott történetekbe. Egy ilyen kártya használatakor a játékos inspirációt (ötletet) nyerhet a címéből (vagy a címben vagy leírásban található szavakból vagy annak egy részéből) egészen addig, amíg a megfeleltetés a kártyához nyilvánvaló nem lesz, és természetesen, amíg a mester is elfogadja.

Cselekvéskártyák

Oldalra mutató kéz: Ezzel átadhatod a magyarázkodást egy másik játékosnak, vagyis rátolhatod a felelősséget másra, akinek ezután magyarázkodnia kell (tehát ő következik).

Tenyér: Megszakítást enged meg, azaz belevághatunk és zavarhatjuk egy játékos elbeszélését egy új útmutatással (útmutató kártyával). Nem az a játékos következik, aki kijátssza a kártyát, hanem egyszerűen csak zavarja és piszkálja a másik játékost.

Néhány kártya csak az egyik cselekvést tartalmazza, a másik választást enged, hogy melyiket alkalmazzuk.

Az Igenis, Sötét Nagyúr kártyái
A játékdoboz szintén tartalmaz 3 különleges kártyát, amit a Sötét Nagyúr használ lesújtó tekintet jelzésére. Mindegyik kártya egyre irritáltabb, lesújtóbb tekintetét tartalmazza. Ezeket a kártyákat a Sötét Nagyúr ugyanúgy használja, mint a futballbíró a sárga lapot, hogy lejegyezze, vagy kiállítsa a játékost.

A lesújtó pillantások
A Sötét Nagyúr lesújtó pillantása jelzi a játékosoknak, a játék során, a szolgákkal szemben érzett dühét. Az első játékos, aki a 3 különböző lesújtó tekintetet megkapja, bűnösnek tekintendő a küldetés megbukásában és alaposan meg lesz büntetve. A játékosok eldönthetik, hogy hogyan tartják nyilván a lesújtó tekinteteket, a módszer nem fontos. (Használhatnak tollat, papírt; jeleket; babokat vagy kockát.) Az viszont fontos, hogy az összes többi játékosnak látnia kell a többiek lesújtó tekinteteit.

A játék felállítása
Miután a játékosok összegyűltek az asztal köré, kiválasztják a Sötét Nagyurat, aki Rigor Mortis szerepében megkezdi a játékot. (Azért, hogy jobban beleélje magát a játékba, még egy hosszú, fekete palástot is viselhet.)

A kártyák két kupacba vannak válogatva:
- az első az útmutató kártyákat
- a másik a cselekvéskártyákat
tartalmazza. (A kártyák felismerhetők a hátlapjukról.) Minden játékos 3 útmutató– és 3 cselekvéskártyát kap.

Miután egy hosszú, baljóslatú tekintettel végigbámul a szolgáin a Sötét Nagyúr, a rövid, baljóslatú csendben megkezdi a játékot.

A játék indítása
A Sötét Nagyúr megszólítva az egyik szolgáját, kikérdezi őt a küldetésről. Például:

- No, bátor szolgáim. Elrendeltem, hogy raboljátok el a hercegnőt és hozzátok ide. Sikerrel jártatok a küldetésben?

- Szolgák! Földig romboltátok a „Kukutyin” melletti kis falut, ahogyan rendeltem?

- Hűséges szolgáim! Megtaláltátok végre a bibircsók ellenszerét?

Az első kikérdezett játékos kiválasztása teljes mértékben a Sötét Nagyúr hóbortja. Ekkor a kikérdezett játékosnak meg kell magát védenie, így megkezdve a fordulóját a játékban.

A szolga fordulója
Amikor a szolga sorra kerül, ki kell magyaráznia a küldetés bukását, elkerülve a Sötét Nagyúr felbosszantását. A játék humoros természeténél fogva a játékosok által kitalált mentségeknek nem kell valóságosnak és elfogadhatónak lenniük. Minél abszurdabbak, annál inkább szórakoztató a játék. Minden esetben a felhasznált mentségeknek meg kell felelniük a kijátszott útmutató kártyának.

A forduló akkor kezdődik, amikor a Sötét Nagyúr rákérdez a szolgájára, vagy ha egy másik játékos ráhárítja a felelősséget.

A forduló akkor végződik, amikor a játékosnak sikerül kijátszani egy „felelősségáthárító” cselekvéskártyát egy másik játékosra.

A játékos megkezdi a fordulóját:
Kihúz egy kártyát a cselekvés kártyakupacból (Csak akkor, ha egy másik játékostól kapta a körét. Amennyiben a Sötét Nagyúr kérdezi ki, nem húzhat akciókártyát.)

A forduló alatt a játékos:
- Kijátszhat egy útmutató kártyát, hogy folytathassa a történetét.

- Kijátszhat egy útmutató kártyát egy „felelősségáthárító” cselekvéskártyával együtt, hogy a felelősséget egy másik szolgának adja át.

A forduló alatt a játékos:
- Legalább egy útmutató kártyát ki kell játszania.

- Legfeljebb 3 útmutató kártya játszható ki egy forduló alatt, ha befejezi a fordulóját egy „felelősségáthárító” cselekvéskártyával. (Nem a harmadik útmutató kártya után.)

A forduló végén:
A „felelősségáthárító” cselekvéskártya kijátszása után a játékos annyi kártyát húz az útmutató kártyák közül, hogy ismét 3 lap legyen a kezében.

Értékelések átlaga 


(4.7)

Közönségdíjak

Kezdőknek ideális 8 Partijátéknak 9
73% (8)
27% (3)
Rendezés:
Értékelések: 1 - 10 (összesen: 11)
További oldalak:
  1. 1
  2. 2
Partijáték

Geri | 2018. november 28.

Ez egy kitűnő partijáték, de nagyon sok múlik a társaságon.
Szem nem marad szárazon

Judit | 2018. október 4.

Mi kell egy jó estéhez? Barátok, akik kellő humorral vannak megáldva és az Igenis, Sötét Nagyúr! játék. Egy barátomnak vettem meg, de azt hiszem magamnak is befogom szerezni.
Fantasztikus

Mt140 | 2018. augusztus 20.

Egyszerűen fantasztikus... Kezdőknek nem annyira ajánlom, de egy összeszokott társaságban ideális partijáték lehet. A játék izgalmassága nagyban függ a sötét nagyúr személyétől, de egy kis hatalom mindenkiből kihozza az igazi főgonoszt... Csak ajánlani tudom.
Egy nem tipikus társasjáték

Krisztian | 2018. június 19.

Zseniális a játék alapötlete! Gyakorlatilag bármit megtehet az ember. Az a pár szabály, -pontosabban inkább pár kártyalap- mindössze csak asszisztál a játékos meséjéhez. Majdnem végtelen a játékos szabadsága.
Két problémám van vele. Egyrészt a Sötét Nagyúr szerepe nagyon túlsúlyos. Csak olyanok vállalják el, akik képesek tökéletesen objektívek maradni.
Másrészt a jó és élvezetes játékmenethez kreatív, humoros, jó beszélőkéjű játékosokra van szükség. Sokan nem rendelkeznek ilyen tulajdonságokkal. Érzésem szerint sok stend-up-os is megizzadna a játékkal. Természetesen kis gagyi kifogásokat, történeteket bárki tud kreálni, de ettől inkább ciki, izzadtságszagú lesz a játék. Alapvetően az ilyen esetekre vannak a különböző kártyák, de sajnos komolyabb mankót nem ad a játék.

A megfelelő társasággal játszva remek partijáték. Sokat viszont nem érdemes egymás után játszani vele, mert hosszú távon unalmas a sok kis goblin mentegetőzése, és csak széttépné őket az egyszeri Sötét Nagyúr. :)
Tejhatalom

Adrienn | 2017. április 6.

Ebben a játékban mindenki kiélheti hatalmi vágyait a társain, akiket úgy szívathat ahogy csak nem szégyelli. Csak a következő körben vissza ne kapja.. :)
Hülyékkel vagyok körülvéve...

Jocó | 2017. február 21.

Imádom a játékot, már csak azért is, mert én játszom mindig a Sötét nagyurat, tehát nem veszíthetek :) A játék arról szól, hogy a Sötét nagyúr (egy játékos) küldetésre küldte a goblinokat (többi játékos) és elbuktak. A küldetés lehet akármi, egy nagyerejű varázskönyv, pálca, hajnövesztő megszerzése, vagy a kert felásása, a Nagyúr fantáziájára van bízva. A cél, hogy elmagyarázzák a goblinok, hogy miért nem sikerült teljesíteni a parancsot. A történet meséléséhez kártyák adnak támpontokat.
Nagyon jó party játék, de csak egy játékot szoktunk játszani, a második már elég lapos szokott lenni. Nagyon jól megadja az alap hangulatot az estéhez, csak ajánlani tudom.
Levezetőnek

Károly | 2017. február 12.

Elég jó pofa játék. Bár a stílusa miatt nálunk ritkán kerül elő. A lényeg, hogy van egy játékos aki irányítja a játékot és kérdésekkel bombázza a többieket, akik pedig a kezükben lévő kártyák alapján mindenféle meséket találnak ki és beárulják a másikat, hogy a játék vezetője (Sötét Nagyúr) haragja valaki másra sújtson le. A kártyákon kívül azonban kell némi fantázia is hozzá, hogy jó szöveggel állj elő amikor mentegetőznöd kell. A játék pörgős, ezért mi levezetésként szoktuk használni egy-egy hosszabb játék után. És itt tényleg áll, hogy minél többen annál jobb. :)
Sötét nagyúr függő játék

Goda | 2016. szeptember 25.

A játék ötletes, és szépen illusztrált kártyákat tartalmaz, és maga a játékmenet is ötletes. Bemártani egymást egy általunk kreált sztoriban nagyon szórakoztató, ráadásul a sztori alapját a kapott kártyák alapján kell kreálnunk. Nagy azonban (talán kicsit túlságosan is) a sötétét nagyúr szerepét játszó játékos befolyása a játékra. Ha túl engedékeny, a sztori majdnem végtelenné duzzad és számomra kicsit egysíkúvá, unalmassá válik. Ha azonban túl keménykezű, akkor elveszi a szórakozásunkat a túl frekventált büntetésekkel, ami elég lélekölő tud lenni. Kicsit talán túl nagy szabadság rejlik ilyen téren a játékban, ami nem feltétlenül baj, de azt jelenti, hogy olyan társaság fogja élvezni, akik bőbeszédűek és nem sértődékenyek. Ha van a társaságban akár egy ember is, aki nem élvezi a játékot teljesen, akkor az nagyon hangulatgyilkos.
Ezek a goblinok hülyének néznek...

Norbertorix | 2016. szeptember 1.

Nem túl bonyolult a játékszabály, pár perc magyarázat után már mehet is a játék.
Félelmetes milyen agyament történeteket képesek összerakni a nyamvadt kis goblinok, hogy mentsék a saját irhájukat! :D
Csak semmi komolyság!

Fbg | 2016. augusztus 18.

Egyszerűen imádom :)
Egy rendkívül vicces, és minden komolyságot mellőző játék. Jó társaságban pörgős, humoros és kreatív történetek kerekednek ki a magyarázkodásból. A szabályok egyszerűek, és mivel gyakorlatilag szinte mindenről a Nagyúré az utolsó szó, ezért flexibilisek is :) A kártyák változatosak és viccesek, jó alapot adnak egy nyakatekert magyarázkodáshoz. A Nagyúr szerepe fontos, ezért első körben jó, ha valaki "rátermett" ölti magára a palástot.
Nem találkoztam még hasonló játékkal, és bárkinek szívesen ajánlom aki egy kicsit "másra" vágyik mint amit megszokott:)

Only registered users can write reviews. Please, log in or register

A játékszabály letöltéséhez be kell jelentkezned vagy regisztrálnod!