Kacsintva flörtöl a halál
A Vérfarkasok Miller's Hollow-ban az osztálykirándulásokon közkedvelt gyilkosos játék továbbfejlesztése: egy mit sem sejtő faluban, a lakosok között megbújva gyilkosok (ez esetben gaz vérfarkasok) tizedelik a népességet. Minden gyilkosság után az élő játékosok – egyre növekvő paranoiával átitatva – kiszavaznak (meglincselnek) valakit annak a reményében, hogy végre elkapják a gyilkosokat. Amennyiben sikerül kiejteni az összes vérfarkast, a falusiak végre megkönnyebbülten fellélegezhetnek.
Persze a falusiak között rejtőzködő vérfarkasok minden lehetséges cselt bevethetnek, hogy a szavazás alatt valaki másra tereljék a figyelmet, és így egészen addig lakmározhassanak Millers Hollow lakosságából, míg kevesebb ember nem marad, mint farkas.
Nincs magányos farkas
Jobb az elején tisztázni: ez a legpartibb játék, amivel a közeljövőben találkozni fogsz. Nincs egy- vagy kétjátékos variáns. Nem, négyen se lesztek elegendőek ahhoz, hogy megtöltsétek Millers Hollow álmos falvát. Itt nyolc játékostól kezdődik a buli, és a játék készen áll kiszolgálni akár tizennyolc főt is!
Nem mintha ez egy végtelen hosszúságú játék lenne: bár az extra emberek hozzáadnak pár percet a játékmenethez, a legvéresebb játék is lemegy úgy húsz-harminc perc alatt.
Fontos megemlíteni, hogy a játékot valakinek vezetnie is kell. A régi rókák tudnak játszani úgy is, hogy játékvezetők és játékosok egyben, de jóval kevesebb fejfájással jár az, ha valaki dedikáltan csak erre figyel.
Este van, este van…
A játék menete két, egymást követő fázisra van osztva: az éjszakára, amelyben mindenki becsukja a szemét, majd a különleges szerepekkel (mint pl. a vérfarkas) ellátott játékosok külön-külön kinyitják a szemüket és titokban tevékenykednek, miközben a falusiak árgusan fülelnek; majd ezt követi a nappal, amikor mindenki kinyitja a szemét, konstatálják az este elkövetett borzalmakat, majd szavazással eldöntik, hogy ki lesz a napi lincselés célpontja. Ez után következik a következő este, majd a nappal, és így tovább egészen addig, amíg a falu ki nem ürül, vagy összes vérfarkas ki nem leheli a lelkét.
Kinek a pap, kinek a papné, kinek a vérfarkas
A játék zamatát persze a rejtett szerepek adják. Ezeket kártyalapok formájában kell kiosztani a játék elején, és csak az adott játékos halála után mutatható meg másoknak. Alapjáraton vannak az egyszerű falusiak valamint a gaz vérfarkasok, de minél több játékossal játszunk, vagy ha már hozzászoktunk a játék menetéhez, egyre több, egyre furcsább és összetettebb szerep kerülhet a játékba.
A jövendőmondó, példának okáért esténként egy-egy játékos szereplapját megnézheti majd. A vérfarkasok persze a lehető leggyorsabban ki akarják iktatni őt, így a jós jobban teszi, ha nem tereli magára a figyelmet.
Ahogyan bejönnek a szerepek, úgy kell bizony egyre több dologra koncentrálni, nem csak a vérfarkasoknak, de az átlag falusinak is. Példánkkal élve ha, isten óvjon, a jövendőmondó így vagy úgy elpatkol, a napi lincselés célpontja csak az este folyamán hallott neszek és vak vádak alapján dől el. Persze amíg a jövendőmondó él, egy csalafintább farkas beállhat ál-jövendőmondónak is, így az egész falut könnyedén félrevezetheti.
A további szerepek közül van, ami bevezet egy csak egymáshoz hűséges szerelmespárt, egy boszorkányt, aki játékonként egyszer megölhet vagy megmenthet valakit, vagy akár a szerepét megváltoztatható tolvajt is, csak hogy párat említsek.
Az egyetlen nyilvános „szerep” a seriff, amit a játékosok megszavazhatnak egymás közt. A seriff szavazata kettőt ér, így a jónép könnyedén többségbe tud kerekedni egy még vérfarkastól hemzsegő Millers Hollow-ban is. Persze ha sikerült épp egy vérfarkast seriffé kinevezni, az egy másik, jóval komorabb történet a falu számára.
Ember Farkasember Farkasa
Nem meglepő módon Millers Hollow Vérfarkasai között egy jó emberismerettel felszerelt játékos az elemében fogja érezni magát. Vérfarkasként taktikusan aprítani a falusiakat jó móka, de a nappali szakaszokban egy rosszul elhelyezett félmondat is a vesztedet jelentheti.
Falusiként minden egyes kör egy paranoiával megspékelt adrenalinlöket. Amikor a fél falu már halott, és meglincseltek egy tutira vérfarkas karaktert, akiről kiderül, hogy ő bizony egy ártatlan vadász volt, aki haláltusájában még egy falusit ledurrant, na akkor tör ki igazán a pandemonium. Vajon ki vezetett tévútra? Ki volt az, aki valóban zajt hallott a szomszédja felől és ki az, aki már a holnap esti vacsorát tervezi?
Kutya egy élet ez.
Mátyás