Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Nyolcadik utas a vérfarkas

Nyolcadik utas a vérfarkas
A rejtett szereplős játékokból manapság nincs hiány (gondoljunk csak a Bang!-re, az Avalonra, a Bűnjelek: Hong Kong-ra vagy éppen az Álmodj Velem!-re), de megéri újra meglátogatni a klasszikusokat, főleg ha azok felújítva, új szabályokkal toldva érkeznek megint körünkbe!

 

Vérfarkasok Miller's Hollow-ban


Kacsintva flörtöl a halál

Vérfarkasok Miller's Hollow-ban az osztálykirándulásokon közkedvelt gyilkosos játék továbbfejlesztése: egy mit sem sejtő faluban, a lakosok között megbújva gyilkosok (ez esetben gaz vérfarkasok) tizedelik a népességet. Minden gyilkosság után az élő játékosok – egyre növekvő paranoiával átitatva – kiszavaznak (meglincselnek) valakit annak a reményében, hogy végre elkapják a gyilkosokat. Amennyiben sikerül kiejteni az összes vérfarkast, a falusiak végre megkönnyebbülten fellélegezhetnek.

Persze a falusiak között rejtőzködő vérfarkasok minden lehetséges cselt bevethetnek, hogy a szavazás alatt valaki másra tereljék a figyelmet, és így egészen addig lakmározhassanak Millers Hollow lakosságából, míg kevesebb ember nem marad, mint farkas.

Vérfarkasok Miller's Hollow-ban

Nincs magányos farkas

Jobb az elején tisztázni: ez a legpartibb játék, amivel a közeljövőben találkozni fogsz. Nincs egy- vagy kétjátékos variáns. Nem, négyen se lesztek elegendőek ahhoz, hogy megtöltsétek Millers Hollow álmos falvát. Itt nyolc játékostól kezdődik a buli, és a játék készen áll kiszolgálni akár tizennyolc főt is!

Nem mintha ez egy végtelen hosszúságú játék lenne: bár az extra emberek hozzáadnak pár percet a játékmenethez, a legvéresebb játék is lemegy úgy húsz-harminc perc alatt.

Fontos megemlíteni, hogy a játékot valakinek vezetnie is kell. A régi rókák tudnak játszani úgy  is, hogy játékvezetők és játékosok egyben, de jóval kevesebb fejfájással jár az, ha valaki dedikáltan csak erre figyel.

Este van, este van…

A játék menete két, egymást követő fázisra van osztva: az éjszakára, amelyben mindenki becsukja a szemét, majd a különleges szerepekkel (mint pl. a vérfarkas) ellátott játékosok külön-külön kinyitják a szemüket és titokban tevékenykednek, miközben a falusiak árgusan fülelnek; majd ezt követi a nappal, amikor mindenki kinyitja a szemét, konstatálják az este elkövetett borzalmakat, majd szavazással eldöntik, hogy ki lesz a napi lincselés célpontja. Ez után következik a következő este, majd a nappal, és így tovább egészen addig, amíg a falu ki nem ürül, vagy összes vérfarkas ki nem leheli a lelkét.

Vérfarkasok Miller's Hollow-ban

Kinek a pap, kinek a papné, kinek a vérfarkas

A játék zamatát persze a rejtett szerepek adják. Ezeket kártyalapok formájában kell kiosztani a játék elején, és csak az adott játékos halála után mutatható meg másoknak. Alapjáraton vannak az egyszerű falusiak valamint a gaz vérfarkasok, de minél több játékossal játszunk, vagy ha már hozzászoktunk a játék menetéhez, egyre több, egyre furcsább és összetettebb szerep kerülhet a játékba.

A jövendőmondó, példának okáért esténként egy-egy játékos szereplapját megnézheti majd. A vérfarkasok persze a lehető leggyorsabban ki akarják iktatni őt, így a jós jobban teszi, ha nem tereli magára a figyelmet.

Ahogyan bejönnek a szerepek, úgy kell bizony egyre több dologra koncentrálni, nem csak a vérfarkasoknak, de az átlag falusinak is. Példánkkal élve ha, isten óvjon, a jövendőmondó így vagy úgy elpatkol, a napi lincselés célpontja csak az este folyamán hallott neszek és vak vádak alapján dől el. Persze amíg a jövendőmondó él, egy csalafintább farkas beállhat ál-jövendőmondónak is, így az egész falut könnyedén félrevezetheti.

A további szerepek közül van, ami bevezet egy csak egymáshoz hűséges szerelmespárt, egy boszorkányt, aki játékonként egyszer megölhet vagy megmenthet valakit, vagy akár a szerepét megváltoztatható tolvajt is, csak hogy párat említsek.

Az egyetlen nyilvános „szerep” a seriff, amit a játékosok megszavazhatnak egymás közt. A seriff szavazata kettőt ér, így a jónép könnyedén többségbe tud kerekedni egy még vérfarkastól hemzsegő Millers Hollow-ban is. Persze ha sikerült épp egy vérfarkast seriffé kinevezni, az egy másik, jóval komorabb történet a falu számára.

Vérfarkasok Miller's Hollow-ban

Ember Farkasember Farkasa

Nem meglepő módon Millers Hollow Vérfarkasai között egy jó emberismerettel felszerelt játékos az elemében fogja érezni magát. Vérfarkasként taktikusan aprítani a falusiakat jó móka, de a nappali szakaszokban egy rosszul elhelyezett félmondat is a vesztedet jelentheti.

Falusiként minden egyes kör egy paranoiával megspékelt adrenalinlöket. Amikor a fél falu már  halott, és meglincseltek egy tutira vérfarkas karaktert, akiről kiderül, hogy ő bizony egy ártatlan vadász volt, aki haláltusájában még egy falusit ledurrant, na akkor tör ki igazán a pandemonium. Vajon ki vezetett tévútra? Ki volt az, aki valóban zajt hallott a szomszédja felől és ki az, aki már a holnap esti vacsorát tervezi?

Kutya egy élet ez.

Mátyás

Vérfarkasok Miller's Hollow-ban