Webáruházunkban sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk a weboldalhasználatra vonatkozó adataidat, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket te adtál meg számukra vagy az általad használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek.

Partiképes játékok - amíg még játékképes a csapat

Partiképes játékok - amíg még játékképes a csapat

Ha nem tudod, mit vigyél szilveszterre a haverokhoz 

Elérkezett a szilveszteri partijáték-ajánlás ideje, és ami azt illeti, van is miből válogatni. Érkezett jónéhány partiképes újdonság, és ismertebb címek kiegészítői és variációi és szerencsére sok olyan régebbi darab is van, ami kiállta az idők próbálját. Persze ezeket nem sokaknak kell bemutatni, az újakat talán annál inkább.

Kezdő partitársasosoknak

Hogy kinek mi az újdonság, az persze relatív, de annyi bizonyos, hogy a partijátékok szerelmesei, azaz a partijátékosok (akik szívesen veszi, ha egy házibulin előkerül valami társasjáték) már jól ismerik a Dobblet, a Dixitet és a Fedőneveket, sőt, alighanem a Conceptet, a Csótánypókert, és az Igen?-t is. Ha esetleg még nem próbáltad ezeket a partijátékokat, akkor egy tapodtat se tovább, amíg a DobbleDixitFedőnevek nem volt meg!

 

 

Aki a gyorsaságért bolondul

Aztán az alapok után indul az ismerkedés a szakma más jeles képviselőivel. Az ember rájön, hogy gyorsaságiból van olyan is, ahol nem elég észrevenni valamit, valami kis egyszerű feladványt fejben is meg kell oldani. Igen, ez a Cortex Challenge – IQ Party, amiből van már gyerek változat (Cortex Kids), illetve egy folytatás is, a Cortex 2, ami 7 új feladványt és új tapintós kártyákat rejt a dobozában, és ami azt illeti, kicsit nehezebb is, mint az elődje.

Vagy ott van a Gobbit, ahol pedig nem elég egyfelé figyelni, mert minden játékos a tápláléklánc része lesz. A szúnyogot megeszi a kaméleon, a kaméleont a nagy kígyó, így ha én kaméleon vagyok, akkor a szúnyogot keresem, hogy lecsaphassak rá, de közben azért nem árt figyelni a nagy kígyóra is, hogy kitérjek előle – és akkor még nem is említettem, hogy mindezt színekkel és egy gorillával bonyolítjuk tovább.

Jungle Speedhez is szokták a Gobbitot hasonlítani. Ez előbbinek egyébként, ami mára már klasszikusnak számít, idén új, kívül-belül színesebb és trendibb külsejű kiadása jelent meg. Na, nem mintha épp Dobble-ból ne jött volna új, Dumbledore-ral, Harryvel, pálcával, rivallóval, más mágikus holmikkal és mágusokkal, igen, kapható a Dobble Harry Potter.

 

Kommunikatívabbaknak

Igen, itt következik a Dixit-Fedőnevek vonal, viszont mivel a kommunikáció nem feltétlen verbális kommunikációt jelent, lesz itt olyan játék is, amihez egy szót sem kell szólni – vagy csak egyet.

Csak egy, ha már így felmerült, idén Az Év játéka-díjat kapott, és nem véletlenül. Zseniálisan egyszerű és egyszerűen zseniális játék. Szabálya nagyjából ennyi: A soron lévő játékos, kirak maga elé egy kártyát (csak egyet) úgy, hogy ő maga ne lássa, csak a többiek, mond egy számot (csak egyet), ezzel megjelölve egy, a kártyán látható feladványt, ami éppen egy szó (csak egy), mire a többi játékos a maga táblájára felír egy szót (csak egyet), amivel a feladványra utal, majd ezt összehasonlítják, és kihúzzák azokat, amik többször szerepelnek (pl. két játékos is írta) mert minden szó csak egyszer szerepelhet. A soron lévő játékos ezután megtippeli a feladványt, vagyis mond egy szót (csak egyet).

Ebben a játékban az a buli, hogy mindenki olyan szót próbál írni, amit más biztos nem, nehogy le kelljen törölni, aminek az eredménye néhány nagyon elvont asszociáció szokott lenni. És ha már az elvont asszociációknál tartunk, ne menjünk el az új generációs Dixit, a Múzsa mellett sem.

Múzsa: Sugallatok doboza két paklit tartalmaz, egy pakli gyönyörű festményt, Dixit-kártya méretben és egy pakli feladványt. A játékot két csapat játssza. Minden körben az egyik csapat múzsája kap a másik csapattól egy műremeket, amire utalnia kell, meg egy feladványkártyát, amin rajta van, hogy hogyan kell utalnia (például egy filmcímmel, vagy hangutánzó szóval). A műremeket másik öttel összekeverjük, majd a Múzsa elmondja (elfütyüli, eltáncolja) az utalást, a csapattársaknak pedig meg kell találniuk azt az alkotást, amit az ellenfél a múzsájuknak adott. Ha ez sikerül, akkor annál több pontot kapnak, minél nehezebb volt a feladvány.

 

Az ajánlott non-verbális játék pedig a Skicc – Mi az ábra. Négy körön keresztül kell minden játékosnak szimultán skiccelnie, mint a villám, majd ha a maga ábrája kész van, megtippelnie, mit rajzoltak a többiek. Minél többet és minél gyorsabban találunk ki a többiek rajzaiból, annál több pontot kapunk és minél kevesebben találják ki a miénket, annál több pontot veszítünk, így gyűjtögetjük a pontokat körről körre, miközben egyre nehezebb feladványokat igyekszünk egyre egyszerűbben, lehetőleg csak mindössze néhány vonallal megrajzolni, ügyelve arra, hogy a gyorsaság ne menjen a kreativitás rovására. Szoktak születni ebben a játékban elég elvont műalkotások, szó se róla…

 

Tematikusok a tematikásoknak

Természetesen attól még, hogy buli van, nem muszáj elengedni a beleélős-társasjátékélményt, szóval előkerülhet a Vérfarkasok, főleg nagyobb tásaságban, vagy az Avalon, vagy a Bűnjelek – Gyilkosság Hongkongban, attól függően, hogy az embert a borzongás, a nyomozás vagy a fantasy vonzza-e jobban. Annyi biztos, hogy ezek mellett a kommunikációs társasjátékok mellett nem kell lemondani a kaland-hangulatról sem. És valahogy ezt a kombinációt hozza létre a Szócsapdák is, csak másként.

Szócsapdákban egy játékos úgy kell, hogy körülírjon egy szót, amit a csapattársainak ki kell találnia, hogy bizonyos szavakat mindeközben nem mond ki. Igen, eddig ez lenne a Tabu című játék. Csakhogy, a ki nem mondható szavak listáját az ellenfél csapata állítja össze, majd ezt még csak meg sem mutatja az aktív játékosnak, aki tehát nem fogja tudni, hogy mit nem mondhat ki. És mindez egy kazamatamászó játékba oltva, csapdákkal és főellenséggel. Amit játszunk, az egy szóasszociációs partijáték, nincs benne effektíve harc, kockadobás vagy ilyesmi, de valahogy a készítőknek mégiscsak sikerült olyan körítést összeraknia, hogy a játékot átjárja egyfajta fantasy-kaland hangulat, ráadásul a normál szavas feladványok mellé kapunk egy nagy adag, kifejezetten fantasy-s feladványt is!

Aztán említhetném még a Hellapagost, amiben lakatlan szigetre vetődött hajótöröttekként vállt-vállnak vetve kell küzdenünk a túlélésért. Egészen addig a pontig, amíg nem lesz elég élelem, víz vagy hely a tutajon, amivel meg akarunk lépni a szigetről, mert akkor hirtelen elillan a csapatszellem. Vagy a Cash'n Guns-t, amiben a szajrén osztozkodó gengszterekként folyamatosan pisztolyt nyomunk egymás képébe, jelezvén, hogy amíg nekünk jut, nem kell, hogy mindenki másnak is jusson. Vagy a Szabadulópakli játékokat és az Unlock!-ot meg az Unlock 2-t, a Rejtélyes kalandokat, ami meg aztán teljesen kooperatív, egy-egy sztori, egy-egy pakliba zárt szabadulószoba élmény (az Unlock-ok esetén 3-3), márpedig az sem rossz, ha csak úgy az asztalra tudunk dobni egy jó szabadulószobát az est közepén. Vagy akár a Magic Maze – Fogd és Fuss!-t is említhettem volna, vagy az Álarcosbált, de akkor ennek a cikknek sosem lenne vége, szóval inkább csak…

Vége (mint az évnek).
Szilveszteri akciós ajánlataink ezen a linken elérhetőek.

Woland