Játssz ma, hekker! – avagy ki folytatja a kódot ügyesebben?

2019.01.31.

A mai, számítógépekkel behálózott világban a „hacker” kifejezés vagy egy profi, ijesztő kiberterroristát, vagy olyan, szinte imádnivalóan bugyuta filmeket idéz fel, amelyekben valaki egy Excel táblázat segítségével töri fel a pentagon védelmi rendszerét (hack the planet!).

Ne félj, bár Dorsonczky József Hacker Játszmájában létfontosságú nemzetközi szerverek fölött próbáljuk átvenni a hatalmat, igazán mély informatikai tudásra nem lesz szükségünk! Sőt, ez a tíz-tizenötperces, két játékos kis élmény valójában az absztrakt stratégiai játékok díszes gárdáját bővíti, ahol a lényeg magában a játékmenetben, és nem a körítésben rejlik!

Hacker Játszma

Digitális mesterhármas

A külföldön „Hack Trick”-ként megjelent játék (ami a „hat trick”, vagyis a mesterhármasra utaló szójáték) egy háromszor hármas, amőbára hajazó hálón játszódik, amelynek az összes gócpontján egy-egy szerver lakozik. Célunk, hogy három szomszédos szervert, vagy egy tetszésszerű szervert háromszor „meghekkeljünk”, vagyis „víruskockát” helyezzünk rájuk.

Node mi szabja meg, hogy melyik szerver felett vehetjük át a hatalmat? Elég egyszerű: minden szerver mellett található egy szám, és amennyiben a megfelelő értékű kártyát kijátsszuk a magunk körében, elfoglaltuk azt.

Hacker Játszma

Húzós körülmények

Szinte hallom, hogy ettől a keménykötésű absztrakt játékot imádó tömeg egy emberként felhördül: „Hogy mi? Kártyák egy absztrakt stratégiai játékban?!”

Nyugi, nyugi, azért itt nem arról van szó, hogy hirtelen a vakszerencse diktálná, hogy ki fog nyerni vagy veszíteni. Minden döntésünk befolyásolja az ellenfelünk körét, ahogyan az ő lépése is meg fogja kötni a mi kezünket.

Hogyan? Hát úgy, hogy minden kijátszott lap értéke hozzáadódik a legutoljára kijátszott lapon található számhoz!

Így, ha például, az ellenfelünk egy 1-est játszott ki a körében, és mi egy 3-ast játszanánk ki, bizony a 4-es jelzésű szervert foglalnánk el. Ezek után persze neki az általunk kijátszott 3-as lapot kellene figyelembe vennie a következő körében. Hirtelen mégse tűnik annyira vak szerencsének a dolog, ugye?

Hacker Játszma

A játék továbbá az információgyűjtés és a logikai következtetés csodálatos példája. Minden számból csak három-három található a játékban, és van rá mód, hogy csikarjunk az ellenfeleinkből a kezükben tartott lapok összértékét is. Efféle információval felvértezve a ravaszabb játékos egy kis dedukció segítségével igazán összetett csataterveket tud kieszelni.

Sőt, saját kockáink – és ezzel köreink – számát csökkentve kényszeríthetjük a másikat, hogy a következő körben milyen akciót (kártyahúzás vagy kódolás, azaz kártya kijátszása) hajtson, hajthasson végre.

Amőba a köbön

Ez az a fajta játék, amely egy játékos 100%-os figyelmét leköti, de közben seperc alatt lepereg egy meccs, és mire észrevenné magát, máris pár órával később épp a hatvanadik körét játssza. A taktikai lehetőségek eléggé változatosak ahhoz, hogy együltünkben ne fedezzük fel a játék összes rejtett technikáját. Amennyiben négyszemközt játszható játékokra fáj a fogunk, ez a játék könnyen belopja magát a szívünkbe!

Mátyás

Hacker Játszma

Te lehetsz az ELSŐ aki hozzászól!
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Belépés